'' Balbait '' Motor Outlander 2.0 Did 2008
Va salut pe toti! Am schimbat bujia nr. 2 (numaratoarea lor incepe de la distributie spre partea opusa acesteia),operatie destul de complicata si minutioasa,care a durat o ora(!),marca Beru,pret 65ron/buc; am schimbat uleiul la cardan 5GL Castrol-35ron/litru, a necesitat 0,5 litri,durata cu golire cu tot 20 minute. Manopera la aceste 2 operatii ar fi maxim 100 lei,eu am muncit cu un amic si am economisit banii...Vreau sa va zic ca s-a schimbat "mersul" motorului,acum toarce linistit si echilibrat,s-a micsorat drastic zgomotul lui dupa schimbatul bujiei! Mai am de curatat supapa EGR si am terminat deocamdata...Va voi tine la curent.
Tocmai asta e....ele mai lucreaza si dupa pornirea motorului.Uneori timpul de lucru poate fi si 45 de minute,in functie de temperatura motorului,temperatura exterioara,temperatura combustibilului.In acest mod de lucru se schimba si tensiunea la care sunt alimentate,ea coborind uneori la valoarea de 5 V.Toate astea sunt gestionate de calculator prin intermediul senzorilor.Si ca sa fi convins,ia un tester,pune-l ma masina si pleaca la drum.Ai sa fi uimit de cit se schima valorile pe acolo.
Redlander, vezi ca au trecut peste 10 ani de cand nu mai e valabil ce stii tu. Pe vremea injectiei indirecte, da, bujia era folosita doar inaintea si in timpul pornirii.
Mai nou, e folosita oricand crede calculatorul ca temperatura din camera de ardere ar putea scadea prea mult si dauna emisiilor. Stii cum e cand ai un foc mic mic si suflii in el sa-l intetesti si ti se stinge? Asa e cu turbo-diesel cu injectie directa, prea mult aer, prea putina temperatura, nu ia foc motorina, sau nu arde complet.
Pe viitor, daca mai ai chef sa dezgropi topice vechi de 2 ani doar ca sa faci bascalie, macar sa fii sigur pe ce postezi, ok?
http://www.beru.com/download/produkte/TI04_en.pdf
http://www.ngk.de/en/technology-in-deta ... e-glowing/
Mai nou, e folosita oricand crede calculatorul ca temperatura din camera de ardere ar putea scadea prea mult si dauna emisiilor. Stii cum e cand ai un foc mic mic si suflii in el sa-l intetesti si ti se stinge? Asa e cu turbo-diesel cu injectie directa, prea mult aer, prea putina temperatura, nu ia foc motorina, sau nu arde complet.
Pe viitor, daca mai ai chef sa dezgropi topice vechi de 2 ani doar ca sa faci bascalie, macar sa fii sigur pe ce postezi, ok?
http://www.beru.com/download/produkte/TI04_en.pdf
http://www.ngk.de/en/technology-in-deta ... e-glowing/
Habar n-aveam!
Multumesc pentru lamuriri, am mai invatat ceva.
Scuze daca am deranjat, dar eram ferm convins ca functioneaza doar cateva secunde la pornire si mi se parea ciudat ca sunt singurul care stie "secretul" asta.
P.S. N-am mai avut un diesel de prin 2003, si se pare ca am ramas cam in urma.
Multumesc pentru lamuriri, am mai invatat ceva.
Scuze daca am deranjat, dar eram ferm convins ca functioneaza doar cateva secunde la pornire si mi se parea ciudat ca sunt singurul care stie "secretul" asta.
P.S. N-am mai avut un diesel de prin 2003, si se pare ca am ramas cam in urma.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 33 vizitatori