Kitul de putere motor RALLIART isi merita banii?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
Alexander
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 22, 2008 9:49 am

Mesaj de Alexander » Joi Mai 22, 2008 3:33 pm

In primul rand precizez ca pozitia mea fata de acest kit Ralliart este neutra. Datele oferite sunt doar pentru informare generala, fiecare avand dreptul de a alege absolut ce vrea "muschii" lui.
In al doilea rand, pentru a acredita informatiile date, precizez ca din anul 2001 lucrez numai in industria Automotive, la inceput pe partea de dezvoltare si testare software pentru ECU-uri (Audi/VW) iar dupa aceea am trecut la sisteme de testare configuratie generala (safety systems, breaks etc.).
Acum, revenind la cele de mai sus:
1. In functie de cursa pedalei de acceleratie, se cere si transmite o anumita presiune, pe care, in functie de turatie (rpm) poate fi realizata sau nu. Varfuri de presiune sunt acele valori stabilite prin diferenta intre presiunea "originala" respectiv cea dupa instalarea kit-ului. In acest caz, pe intervalul 80-100% din pedala in intervalul de turatie 1800-4000rpm, am identificat si masurat 7 puncte de presiune unde diferenta este in jurul valorii de 300mbar, valoare foarte mare, tinand cont ca o crestere normala-safe de presiune se considera a fi de 120-150mbar, una agresiva de 200-220mbar, ceea ce inseamna ca aproximativ 300mbar, chiar daca sunt pentru o fractiune de secunda, este mult. Urmarea nu este imediata, poate sa nu apara niciodata, dar in conditiile de utilizare descrise anterior, va conduce la o uzura prematura a axului turbinei ce va genera abateri fata de valoarea de pozitie centrala si in final, popular zis, poate "sparge" turbina.

2. Valoarea temperaturii motorinei, returnata de acest kit, este o valoare falsa, maximul ei fiind de 130 grade celsius, in conditiile in care valoarea reala a temperaturii motorinei era de 90 grade. Conform specificatiilor de uz general, temperatura motorinei nu trebuie sa depaseasca 95 grade in conditii extreme (temperatura exterioara, interval timp etc.)

3. Cand m-am referit la cresterea presiunii la rampa, era corelata cu punctul 1 deoarece, ca si efect, in timp duce la decalibrarea injectoarelor.

4. Componentele din acest kit nu au rol de a citi/converti informatii, ci doar de a le modifica, prin modificarea valorii varf la varf a trenului de impulsuri respectiv perioada semnalului, modificare posibila prin prezenta unor rezistente, optocuploare, tranzistori.
Asa cum am precizat, kit-ul nu are microcontroller, memorii EEPROM sau alta natura.

Ca si factori de luat in seama: masuratorile sunt facute pe un singur Outlander. Factori variabili pot fi luati in calcul in functie de masinile testate. Sunt convins ca acest kit a fost facut sa fie "good for all" iar daca ar fi fost combinat cu simple reglari electronice (care poate trebuie facute dar mecanicii romani nu le fac) prin portul de diagnoza, ar fi super Ok.

Sunt de acord cu tine ca fiecare metoda de crestere a performantelor are avantaje si dezavantaje, care tin de firma care le face.
Ca si exemplu, cunoastem ca Brabus, AMG, ABT, Schnitzer etc. sunt consacrati pentru resoftari respectiv power box-uri (kit-uri) pt. Mercedes, VW, BMW etc.

Avatar utilizator
AlexD
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 21, 2008 5:42 pm

Mesaj de AlexD » Lun Iul 21, 2008 10:02 pm

Salut tuturor.
Pentru a raspunde la intrebarea adresata anterior: daca i-a "crapat" ceva cuiva in urma adaugarii powerbox-ului. Cunosc una bucata posesor de Outlander nou, 2.0 diesel, caruia la aproximativ 10 zile dupa montare powerbox-ului (l-a montat direct, in momentul in care si-a luat masina, la service-ul Mitsubishi), i-a crapat pompa de presiune si nu stiu daca a avut legatura sau nu, si o bujie s-a dus pe apa sambetei.
Interesant ar fi de spus, ca prima chestie care i s-a spus cand a cerut inlocuirea pe garantie a pieselor a fost: "pai...de unde aveti kitul de putere si cine l-a montat?!". Interesant zic eu, avand in vedere ca omul a cumparat ceva de la tunner-ul oficial al Mitsubishi. Imi e teama ca daca nu le monta in service-ul lor, primea o mare pancarta: "adio garantie...ti pup pi bulitin". Nu stiu daca incidentul are legatura directa sau nu cu montarea powerbox-ului, dar....parca e prea mare coincidenta (daca luam in calcul si reactia celor din service....mai ca as zice ca nu ii mira evenimentul).

Tot stau de mai mult de o luna si strang informatii despre powerbox-ul acesta. Pe Lancer inca nu este omologat, si tot ma gandesc daca vreau sa intru in primii "15 norocosi posesori" sau nu.
Poate aveti cateva sfaturi extra. Precizez inca un amanunt: pierderea garantiei pe masina nu este o optiune pentru mine. Impresia mea empirica momentan este ca masina oricum are mai mult decat cei 140 cai declarati de producator (...sa zicem ca am depasit viteza de 207km/h ..si nu cu putin, ca sa zic ca era o eroare a vitezometrului; nu spun cu cat pentru ca voi fi ridiculizat si in concluzie data viitoare cand repet figura, voi face si poza la vitezometru).
Sunt curios unde se poate face un Dyno test in Bucuresti, care sa nu ma coste exagerat de mult. Poate aveti sugestii.
Multumesc

LE am aflat ca este omologat powerbox-ul pentru Lancer si ca ar costa in jur de 1200 de euro. Ramane sa verific informatia.

Avatar utilizator
Dan Petcu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 01, 2007 12:32 pm

Mesaj de Dan Petcu » Mie Iul 23, 2008 10:29 am

Salutare,

eu am acest powerbox de aproape 5 luni de zile si am parcurs cu el 35.000 km.
fata de comportamentul initial al masinii, acum cand accelerez puternic, scoate fum , dar performantele sunt bune.
eu am un stil de condus agresiv, masina sta des in 3000 de ture si se pare ca acolo ii place cel mai mult, dovada fiind consumul, 9,5-10%.
in regim economic de mers, fara sa depasesc 120-130/h, consumul este de 7,8%.
probleme nu am avut decat o singura data, cand din greseala am alimentat masina cu benzina in loc de diesel si am plecat mai departe.
dupa o vizita la mcar, problema s-a rezolvat.
cumulat cu bune si rele, sunt multumit de performantele acestui powerbox, atat timp cat masina este in garantie.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Vin Iul 25, 2008 4:37 pm

Tu nu l-ai avut de la inceput pe masina. Poate conteaza si asta

Avatar utilizator
stefan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 12:28 pm

Mesaj de stefan » Joi Dec 04, 2008 4:20 pm

SALUT ! POATE STIE CINEVA, KIT DE MARIRE A PUTERII MOTORULUI PENTU 2.2 D A APARUT OFICIAL ? ALTE VARIATE SUNT CU POWERBOX DAR FARA CA MASINA SA MAI FIE IN GARANTIE. SE DEMONTEAZA CAND TE DUCI LA REVIZIE.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori