Senzor Inaltime Suspensie Spate Mitsubishi Outlander
- daniel.doboseru
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am
QUOTE (c.gabi92 @ Jan 22 2018, 11:23 AM) Am adoptat idea de bieleta cu capete de la febi + tija filetata. Mi-a iesit ok zic eu, dar tot am eroarea in bord, iar farurile tot nu se autoregleaza. Stie cineva daca trebuie facuta vreo calibrare ceva? Eu am cumparat masina fara aceea bieleta, deci nu stiu daca sistemul functioneaza sau nu....
Faptul ca inca ai eroarea in bord, nu are legatura cu bieleta in sine. Problema e la senzor in cazul asta (vezi daca functioneaza, si daca-s cablajele ok). Ca sa verifici efectul bieletei, si sa calibrezi farurile, reglajul pe inaltime il faci direct din far (daca nu cumva ai buton in bord - cum am vazut ca sunt la unele modele), e ceva surub ce se invarte...tehnica o gasesti pe net, dar ideea e ca te duci la X metri distanta de un perete sau un gard, si ajustezi pana lumina focalizeaza la Y cm fata de sol (nu mai stiu exact valorile). Apoi, chiar si cand te urci in masina, ar trebui sa vezi cum farurile se autoregleaza pe inaltime. Din cauza balansului pe care il faci, ele incearca sa se ajusteze singure.
Faptul ca inca ai eroarea in bord, nu are legatura cu bieleta in sine. Problema e la senzor in cazul asta (vezi daca functioneaza, si daca-s cablajele ok). Ca sa verifici efectul bieletei, si sa calibrezi farurile, reglajul pe inaltime il faci direct din far (daca nu cumva ai buton in bord - cum am vazut ca sunt la unele modele), e ceva surub ce se invarte...tehnica o gasesti pe net, dar ideea e ca te duci la X metri distanta de un perete sau un gard, si ajustezi pana lumina focalizeaza la Y cm fata de sol (nu mai stiu exact valorile). Apoi, chiar si cand te urci in masina, ar trebui sa vezi cum farurile se autoregleaza pe inaltime. Din cauza balansului pe care il faci, ele incearca sa se ajusteze singure.
Daca masina are xenoane din fabrica si automat si sistem de autonivelare atunci nu are si buton de reglare a inaltimii farurilor
Ideea e ca acel ansamblu compus din bascula + bieleta + senzor e foarte sensibil la calibrare.
Ca sa-ti faci o idee, cu anumite bascule after market sistemul de autonivelare a farurilor da eroare, chiar daca aparent totul e la locul lui. (am patit-o si eu si am citit ca si altii).
E suficient sa difere unghiurile cu cateva grade si apare eroarea.
Teoretic aia de la mitsu pot vedea pe testerul dedicat care e sursa erorii. Problema e ca la ei repararea inseamna de cele mai multe ori inclocuirea diverselor piese pana la stingerea erorii, fara identificarea neaparat a sursei exacte a problemei de la inceput.
Practic senzorii aia sunt niste potentiometre, iar sistemul citeste valorile lor relative si judeca daca masina e lasata pe spate sau pe fata si regleaza farurile ca atare.
In cazul in care senzorii functioneaza, iar ansamblul din spate e cel original, singura solutie 'babeasca' pe care o vad (fara a trece pe la testare la mitsu), e sa faci un sistem de reglaj pe filet a bieletei din fata si sa incerci - rotind putin cate putin filetul - sa scurtezi/lungesti bieleta pana sistemul nu mai da eroare la punerea contactului.
Dar cum nu ajungi prea usor la bieleta respectiva cu roata montata, e munca de chinez...
Vezi daca gasesti pe cuneva la mitsu care sa te ajute. Scapi mai usor....
Ideea e ca acel ansamblu compus din bascula + bieleta + senzor e foarte sensibil la calibrare.
Ca sa-ti faci o idee, cu anumite bascule after market sistemul de autonivelare a farurilor da eroare, chiar daca aparent totul e la locul lui. (am patit-o si eu si am citit ca si altii).
E suficient sa difere unghiurile cu cateva grade si apare eroarea.
Teoretic aia de la mitsu pot vedea pe testerul dedicat care e sursa erorii. Problema e ca la ei repararea inseamna de cele mai multe ori inclocuirea diverselor piese pana la stingerea erorii, fara identificarea neaparat a sursei exacte a problemei de la inceput.
Practic senzorii aia sunt niste potentiometre, iar sistemul citeste valorile lor relative si judeca daca masina e lasata pe spate sau pe fata si regleaza farurile ca atare.
In cazul in care senzorii functioneaza, iar ansamblul din spate e cel original, singura solutie 'babeasca' pe care o vad (fara a trece pe la testare la mitsu), e sa faci un sistem de reglaj pe filet a bieletei din fata si sa incerci - rotind putin cate putin filetul - sa scurtezi/lungesti bieleta pana sistemul nu mai da eroare la punerea contactului.
Dar cum nu ajungi prea usor la bieleta respectiva cu roata montata, e munca de chinez...
Vezi daca gasesti pe cuneva la mitsu care sa te ajute. Scapi mai usor....
Dai roata jos,tragi mufa electrica si inseriezi un aparat de masura.Pui contactul ,misti pirghia senzorului care trebuie sa lucreze in plaja de 5-9 volti.Daca ai 0 volti senzorul e dus sau ceva probleme la instalatia elecrica sau un contact imperfect in mufa.Cum acest senzor nu il gasesti decit pe original....are pret.Nu stiu cit e unul pentru Outlander dar pentru Pajero este 485 de euro.Eu am avut sansa sa gasesc unul la dezmembari cu 100 de euro.
- florinioan
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Oct 24, 2017 1:07 pm
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 60 vizitatori