Senzor Inaltime Suspensie Spate Mitsubishi Outlander

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Lun Ian 22, 2018 5:32 pm

QUOTE (c.gabi92 @ Jan 22 2018, 11:23 AM) Am adoptat idea de bieleta cu capete de la febi + tija filetata. Mi-a iesit ok zic eu, dar tot am eroarea in bord, iar farurile tot nu se autoregleaza. Stie cineva daca trebuie facuta vreo calibrare ceva? Eu am cumparat masina fara aceea bieleta, deci nu stiu daca sistemul functioneaza sau nu....
Faptul ca inca ai eroarea in bord, nu are legatura cu bieleta in sine. Problema e la senzor in cazul asta (vezi daca functioneaza, si daca-s cablajele ok). Ca sa verifici efectul bieletei, si sa calibrezi farurile, reglajul pe inaltime il faci direct din far (daca nu cumva ai buton in bord - cum am vazut ca sunt la unele modele), e ceva surub ce se invarte...tehnica o gasesti pe net, dar ideea e ca te duci la X metri distanta de un perete sau un gard, si ajustezi pana lumina focalizeaza la Y cm fata de sol (nu mai stiu exact valorile). Apoi, chiar si cand te urci in masina, ar trebui sa vezi cum farurile se autoregleaza pe inaltime. Din cauza balansului pe care il faci, ele incearca sa se ajusteze singure.

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Lun Ian 22, 2018 7:47 pm

Daca masina are xenoane din fabrica si automat si sistem de autonivelare atunci nu are si buton de reglare a inaltimii farurilor

Ideea e ca acel ansamblu compus din bascula + bieleta + senzor e foarte sensibil la calibrare.
Ca sa-ti faci o idee, cu anumite bascule after market sistemul de autonivelare a farurilor da eroare, chiar daca aparent totul e la locul lui. (am patit-o si eu si am citit ca si altii).
E suficient sa difere unghiurile cu cateva grade si apare eroarea.

Teoretic aia de la mitsu pot vedea pe testerul dedicat care e sursa erorii. Problema e ca la ei repararea inseamna de cele mai multe ori inclocuirea diverselor piese pana la stingerea erorii, fara identificarea neaparat a sursei exacte a problemei de la inceput.

Practic senzorii aia sunt niste potentiometre, iar sistemul citeste valorile lor relative si judeca daca masina e lasata pe spate sau pe fata si regleaza farurile ca atare.
In cazul in care senzorii functioneaza, iar ansamblul din spate e cel original, singura solutie 'babeasca' pe care o vad (fara a trece pe la testare la mitsu), e sa faci un sistem de reglaj pe filet a bieletei din fata si sa incerci - rotind putin cate putin filetul - sa scurtezi/lungesti bieleta pana sistemul nu mai da eroare la punerea contactului.
Dar cum nu ajungi prea usor la bieleta respectiva cu roata montata, e munca de chinez...
Vezi daca gasesti pe cuneva la mitsu care sa te ajute. Scapi mai usor....






Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Lun Ian 22, 2018 8:15 pm

Dai roata jos,tragi mufa electrica si inseriezi un aparat de masura.Pui contactul ,misti pirghia senzorului care trebuie sa lucreze in plaja de 5-9 volti.Daca ai 0 volti senzorul e dus sau ceva probleme la instalatia elecrica sau un contact imperfect in mufa.Cum acest senzor nu il gasesti decit pe original....are pret.Nu stiu cit e unul pentru Outlander dar pentru Pajero este 485 de euro.Eu am avut sansa sa gasesc unul la dezmembari cu 100 de euro.

Avatar utilizator
spinner
EVO II
Mesaje: 56
Membru din: Joi Aug 27, 2015 5:44 pm

Mesaj de spinner » Mar Ian 23, 2018 1:37 pm

Ingenios DYI-ul - multumesc OP.
Il testez si eu in zilele urmatoare. Se pare ca "sufar" de aceeasi problema cu tija.

Avatar utilizator
c.gabi92
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Ian 12, 2018 3:28 pm

Mesaj de c.gabi92 » Vin Ian 26, 2018 8:39 am

Multumesc frumos tuturor pentru raspunsuri!
Azi am facut rost de un tester Delphi. O sa-l pun pe masina sa vad daca gasesc vreo eroare, sau daca pot active functia de autoreglaj, asa cum poti active ventilatoarele, etc...
Revin cu detalii.

Avatar utilizator
spinner
EVO II
Mesaje: 56
Membru din: Joi Aug 27, 2015 5:44 pm

Mesaj de spinner » Mar Ian 30, 2018 3:51 pm

Job done. Multumesc inca o data. Am reglat la 11.5cm si bat cam sus farurile, le-am lasat la 12.5cm si pare ok.
Daca are cineva timp si un Outlander III poate sa masoare tija minune? La mine era o bucata lipsa, asa ca nu stiu cat ar fi trebuit sa fie distanta ax/ax.

Avatar utilizator
spinner
EVO II
Mesaje: 56
Membru din: Joi Aug 27, 2015 5:44 pm

Mesaj de spinner » Mie Ian 31, 2018 12:36 pm

to be deleted.

Avatar utilizator
florinioan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 24, 2017 1:07 pm

Mesaj de florinioan » Joi Feb 01, 2018 6:57 pm

Salut ,

Am si eu o intrebare

Am mesajul Service Request in bord insotit de semnul lumini cu sageata sus jos .
Care ar putea fi problema
Unde se gasesc senzorii de reglare xenon ??
Outlander 2009 2.0

Multumesc

Florin

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori