Noul Mitsubishi Outlander 2012

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Mar Feb 19, 2013 11:16 am

QUOTE (Virandy @ Feb 18 2013, 07:24 PM) (...)Dupa aprox 30 de minute de incercat prin forte proprii m-am dat batut si a trebuit sa fiu tractat . Motivul principal a fost cauciucurile dar si faptul ca aceasta masina nu are diferential blocabil pe punti asa ca in fiecare caz patina o roata din fata si una din spate , exact cele care nu aveau aderenta. (...)
QUOTE (Mario1980 @ Feb 19 2013, 07:50 AM) (...) Aveam impresia ca la Outie ai posibilitatea de blocare. Sunt surprins. La SF3 are modul normal pe FWD, la nevoie dind si pe spate in functie de necesitati, iar, la nevoie, blochezi diferentialul si ai 50/50. (...)

La Outlander, Santa Fe si altele se poate bloca diferentialul central nu diferentialele de pe fiecare punte. Nici offroaderele mai serioase nu au toate posibilitatea asta (unele au autoblocant).
Dar oricum, char daca ai putea bloca tot si ai avea si reductor, cu gumele stock (probabil ca de vara sau all season) nu prea iesi din namoale si zapezi.
Conditia primordiala e sa ai gume de zapada si apoi sa nu pui masina pe burta.
Daca raman rotile in aer poti sa ai mama tractiunii ca tot ajungi sa scoti zapada de sub masina.

Cum a scris si Virandy, sunt sisteme mai destepte (cu are Subaru si inca cateva) dar esentiale raman tot gumele, garda la sol si atentia ref la cum si unde te bagi.

Avatar utilizator
Mario1980
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Ian 19, 2013 3:43 pm

Mesaj de Mario1980 » Mar Feb 19, 2013 2:42 pm

QUOTE (ctzzz @ Feb 19 2013, 10:11 AM) Asta cu setul de covorase bonus ma tampeste, la masina de aproape doua miliarde.

Si pe mine. Inclusiv la IRICAD, dealerul Mitsubishi, mi le ofereau din partea casei, ca doar n'or sa ma lasa se plec cu masina asa de acolo, cheala. Exact cuvintele agentului. Idem pt Honda.
Dupa cum ziceam, masini pt Romania si masini pt restul lumii.

Avatar utilizator
mircanu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 12, 2011 9:20 pm

Mesaj de mircanu » Mie Feb 20, 2013 11:42 am

Mario, deschide un topic separat. Prezinta-ne si noua masinuta. Poze, dotari, impresii....

Avatar utilizator
Mario1980
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Ian 19, 2013 3:43 pm

Mesaj de Mario1980 » Mie Feb 20, 2013 12:36 pm

Mircanu, masina e "under construction". Livrare, sfarsit de Martie - inceput de Aprilie. Numai bine, ca atunci ajung si eu acasa.
Prezentare nu o sa-i fac pe forumul Mitsu.ro. Mi se pare aiurea. O sa ma gasiti pe *********** in sectiunea de Santa Fe. Inca astept validarea contului.

Avatar utilizator
mircanu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 12, 2011 9:20 pm

Mesaj de mircanu » Mie Feb 20, 2013 12:55 pm

Exista si aici sectiunea masina mea, alta decat Mits.
Baga si aici ceva. E informativ, vedem si noi ce au altii si nu are Mits, si viceversa.

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Mie Feb 20, 2013 8:12 pm

prin amabilitatea dlui Nimu de la Mcar Giulesti va expun cateva detalii despre sistemul de tractiune al noului Outlander:
"Sistemul de tractiune integrala utilizat in cazul modelului MITSUBISHI Outlander este de tip nepermanent. Pot fi selectate trei moduri de functionare:
4WD Eco - in acest mod este utilizata numai tractiunea fata. In cazul in care este detectata o suprafata de rulare alunecoasa va fi cuplata in mod automat tractiunea integrala de catre computerul central, cu scopul imbunatatirii stabilitatii pe traiectorie.
4WD Auto - sistemul de tractiune integrala este activat permanent, variind transmiterea cuplului motor intre puntea fata si spate, in functie de informatiile de sol. Astfel se asigura tractiune optima pe drumuri cu aderenta precara si se imbunatateste manevrabilitatea pe viraje
4WD Lock - diferentialul central este blocat, transmitand in mod egal cuplul catre cele doua punti. Este recomandata utilizarea acestui mod pentru deplasarea pe drumuri degradate si pentru deblocarea vehiculului daca ramane imobilizat
Masina este echipata cu trei diferentiale - fata, central si spate. Cele montate pe puntea fata si spate sunt libere, iar cel central este blocabil la solicitarea soferului (mod 4WD Lock)."
precum si cateva consideratii despre diferentiale:
"Reluand ideea din mesajul anterior, putem afirma faptul ca diferentialul standard este un mecanism eficient si adecvat pentru marea majoritate a masinilor, in conditii de aderenta buna si de solicitari rezonabile in ceea ce priveste comportamentul dinamic. Constructorii auto monteaza diverse dispozitive care gestioneaza ?limitarile? diferentialului. Pentru autoturismele sport si pentru autovehiculele cu tractiune integrala se utilizeaza subansamble specifice:

- diferentiale auto-blocabile

- diferentiale blocabile la comanda soferului

poza 1
poza 2

In cazul unui sistem echipat numai cu diferentiale simple, daca cel puţin o roata patineaza, vehiculul va ramane imobilizat. In situatia in care este montat un diferential central blocabil, rotile puntii cu aderenta vor primi cuplu motor, permitand vehiculului sa se deplaseze.

poza 3
poza 4

In situatii particulare, chiar si vehiculele prevazute cu diferential central blocabil pot sa ramana imobilizate, intrucat, daca o roata fata si o roata spate patineaza, vehiculul nu poate inainta. In masura in care vehiculul este echipat si cu un diferential blocabil pe puntea spate, acesta va directiona cuplul motor catre roata care are aderenta.

Diferentialele auto-blocabile sunt utilizate pe masinile cu performante dinamice ridicate, cele de competitie si multe dintre vehiculele 4x4. In situatia in care una dintre roti are aderenta redusa sau nu are aderenta deloc, diferentialul auto-blocabil intervine si transmite cuplul asigurat de motor catre roata cu aderenta buna, permitand in acelasi timp virarea normala. Acest lucru este realizat prin intermediul unor sisteme hidraulice, pneumatice sau mecanice care asigura blocarea pinioanelor satelit.

Exista mai multe variante constructive:

Diferentialul cu alunecare limitata (L.S.D. - Limited Slip Differential) presupune montarea unor arcuri in interiorul carcasei satelitilor care sa preseze pinioanele planetare spre carcasa. Datorita fortelor de frecare, cuplul motor va putea fi transmis catre roata cu aderenta. In plus, pot fi montate discuri de frictiune in spatele fiecarui pinion. Eficienta acestui sistem este redusa, deoarece cuplul transferat va depinde de forta elementelor elastice si vor exista pierderi prin frecare atunci cand turatia rotilor motoare este, chiar si putin, diferita.
Diferentialul autoblocant cu lamele Acest model de diferential transmite cuplul de la carcasa satelitilor la axul acestora, prin intermediul a doua inele de presiune care se rotesc impreuna cu carcasa. In acest mod este imbunatatit timpul de reactie si eficienta. In functie de prelucrarea mecanica a componentelor, poate fi stabilita, cu precizie ridicata, diferenta intre vitezele de rotatie ale rotilor la care sa se realizeze blocarea diferentialului. Este folosit cu precadere pentru masinile sport si cele pregatite pentru competitii.
Cuplajul Haldex este utilizat, in general, ca diferential central la autovehicule cu tractiune integrala nepermanenta. Din punct de vedere constructiv, acesta este un ambreiaj multidisc, montat in baie de ulei. Actionarea lui se realizeaza de catre o unitate electronica dedicata, prin intermediul unui element de actionare hidraulic sau electric. Ambreiajul va asigura cuplarea arborilor de intrare si de iesire.

Acest tip de cuplaj este utilizat pe modelele MITSUBISHI Lancer Evolution, atat ca diferential interaxial cat si sub o forma evoluata, denumita AYC (Active Yaw Control - sistem de control activ al momentului de giratie) montat pe puntea spate. AYC transmite o valoare mai mare de cuplu catre roata spate din exteriorul virajului pentru a spori stabilitatea si viteza de trecere.

Vascocuplajul Ferguson este format dintr-un pachet de discuri perforate, montate la distante foarte mici unele de altele. Intre aceste discuri se afla un fluid siliconic care isi mareste temperatura si, implicit, gradul de vascozitate, atunci cand apare o diferenta notabila intre vitezele de rotatie ale discurilor. Ca urmare a fortei suplimentare de frecare ce apare, va fi redusa viteza relativa dintre arborele de intrare si cel de iesire, cuplul putand fi transmis. In general, acest sistem se foloseste ca diferential central la modelele 4x4 tip SUV sau impreuna cu un diferential deschis pe puntea motoare sau interaxial. In cazul solicitarii de lunga durata, fluidul se poate incalzi peste limita normala si isi va reduce vascozitatea. In aceasta situatie forta de frecare nu va fi suficienta, iar cuplul nu va mai putea fi transmis catre arborele de iesire. Din acest motiv, autovehiculele dotate cu acest vascocuplaj (marea majoritate a modelelor 4x4 ?de strada?) nu pot face fata la suprasolicitari in teren accidentat.

Diferentialul Torsen Denumirea acestui tip de diferential este o compactare a expresiei ?torque sensitive? (sensibil la cuplu) si descrie extrem de fidel modul sau de operare. Este compus din trei grupuri de angrenaje cu pinioane cu dantura dreapta sau elicoidala. In situatia in care apare un dezechilibru de cuplu intre cele doua roti motoare, diferentialul Torsen reactioneaza rapid si transmite momentul motor catre roata care are aderenta mai buna, datorita fortelor axiale si radiale care apar intre pinioane. Acest tip de diferential are un raport de multiplicare a cuplului, in general de 1:4 sau 1:5. Cu alte cuvinte, daca roata cu aderenta scazuta primeste un cuplu de 20 Nm, cea cu aderenta buna va primi 80 Nm sau 100 Nm.



Diferentialele blocabile la comanda soferului sunt montate pe autovehiculele 4x4 off-road. In cazul acestora, cuplarea puntii fata se face de catre sofer prin actionarea cutiei de transfer cu ajutorul levierului dedicat. De asemenea, sunt montate diferentiale pe ambele punti, acestea putand fi libere, auto-blocabile sau blocabile de catre sofer. In marea majoritate a cazurilor, diferentialele blocabile manual sunt montate pe puntea spate si interaxial, in putine cazuri si pe puntea fata.

In ceea ce priveste rularea pe teren accidentat sunt de mentionat urmatoarele aspecte:

- sistemele electronice sunt reactive si vor incerca sa restabileasca tractiunea dupa ce una dintre roti incepe sa patineze. Poate fi prea tarziu pentru a putea scoate masina din blocaj. Adoptati un comportament proactiv si realizati blocarea diferentialelor inainte de a intra in zona dificila. Daca ati uitat sa realizati blocarea, o puteti face si in mers, dar numai la turatii reduse. Nu uitati sa dezactivati sistemul de control al tractiunii.

- blocarea diferentialelor se va efectua numai pentru a depasi situatiile dificile (noroi, zapada, nisip, etc.). Virarea cu diferentialul spate blocat se va realiza greoi, fiind transmise socuri, iar virarea cu diferentialul fata blocat poate determina ruperea planetarelor. Nu este recomandat sa rulati permanent cu diferentialele blocate, atunci cand va aflati in off-road. Este indicat sa folositi blocarea in mod punctual pentru a pastra sau recastiga tractiunea, pastrand nealterata capacitatea de virare.

- in masura in care nu se realizeaza deblocarea la revenirea pe carosabil, diferentialele pot fi distruse in interval de cativa kilometri. Nu blocati diferentialul spate sau fata cat timp rulati pe asfalt.

- cuplarea reductorului va determina o multiplicare a cuplului motor transmis catre roti. Este utila la urcarea pantelor, in teren foarte dificil (noroi sau zapada mare). Nu vom putea rula cu viteza mare (maxim 40 km/h), dar cuplul motor este livrat mai eficient si frana de motor este mai puternica.

- este necesar ca pantele sa fie coborate in frana de motor. Daca ambreiajul este actionat, rotile franate vor patina si masina va aluneca fara a putea fi controlata.
Fişiere ataşate
4.jpg
4.jpg (10.58 KiB) Vizualizat de 5872 ori
3.jpg
3.jpg (9.69 KiB) Vizualizat de 5869 ori
2.jpg
2.jpg (8.46 KiB) Vizualizat de 5876 ori
1.jpg
1.jpg (8.03 KiB) Vizualizat de 5874 ori

Avatar utilizator
alex36
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Sep 03, 2012 10:08 pm

Mesaj de alex36 » Dum Oct 06, 2013 11:20 am

Are cineva user manual pentru Noul Outlander ?
Am tot cautat dar nu am gasit pe net .

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori