Probleme Cu Putera Motorului

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 23, 2012 9:52 pm

QUOTE (biliboc @ Jan 23 2012, 05:09 PM) NU ma pricep, sincer sa fiu, dar pare ca e o logica in ceea ce zici: adica nu inchide bine shi face turbina sa functioneze la maxim ca sa suplineasca o pierderea de presiune?

Nu. Turbina are mereu tendinta sa functineze la maxim. Cand wastegatul detecteaza atingerea unei presiuni prestabilite (0.7bar sa zicem) el se deschide si ventileaza excesul de presiune astfel incat oricat s-ar mai tura motorul turbina sa nu bage mai mult de acel 0.7. La tine nu se deschide suficient (de repede) si turbina ajunge sa produca presiune in exces. Ecu vede asta si se gandeste: bai, daca asta o sa faca 5 bari acuma, nu o sa bubuie motorul? Ia sa limitez eu DRASTIC puterea astfel incat sa nu mai ajunga presiunea sa creasca nici un pic. Si aia e.

Avatar utilizator
Andrei_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 10:05 am

Mesaj de Andrei_RC » Mie Ian 25, 2012 11:05 pm

QUOTE (Alex44 @ Jan 23 2012, 09:52 PM) Nu. Turbina are mereu tendinta sa functineze la maxim. Cand wastegatul detecteaza atingerea unei presiuni prestabilite (0.7bar sa zicem) el se deschide si ventileaza excesul de presiune astfel incat oricat s-ar mai tura motorul turbina sa nu bage mai mult de acel 0.7. La tine nu se deschide suficient (de repede) si turbina ajunge sa produca presiune in exces. Ecu vede asta si se gandeste: bai, daca asta o sa faca 5 bari acuma, nu o sa bubuie motorul? Ia sa limitez eu DRASTIC puterea astfel incat sa nu mai ajunga presiunea sa creasca nici un pic. Si aia e.

NU exista wastegate la turbinele cu geometrie variabila asa cum sunt cele de pe outlander si lancer diesel.

Problema am patit-o si eu undeva prin Austria,eram pe autostrada aveam peste 100km/h si la un moment dat masina a devenit un sdi. Turbina nu mai reactiona.
Prima oara am tras pe dreapta. Am baut o cafea apoi am pornit mai dedparte. Dupa 20 min a facut din nou. Asa ca am aplicat o metoda mai simpla: ambreiaj, taiat contact, dat la cheie si ridicat piciorul de ambreiaj(in mers). La un moment dat a si clipit becul de check engine.
Pana la urma s-a potolit. Aceste probleme au aparut numai in 2 din cele 10 zile de concediu.

Avatar utilizator
maryqsel
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 07, 2010 12:27 am

Mesaj de maryqsel » Lun Ian 30, 2012 11:33 pm

va salut!
am un outlander de 2ooo tdi,din 2008,86.000 km
pana in urma cu cateva zile a mers excelent
la ultimele drumuri facute mi s-a intamplat sa nu mai traga asa cum trebuie;daca o opresc si repornesc ,e iar o.k.
se intampla fara vreo logica si in a 4-a,a 5-a,a 6-a;in medie se intampla la 50 -60 km,dar am mers si 150km fara sa cada
am mers si la un service ;i-au facut o diagnoza si mi au zis ca nu apare nimic defect
ce ar putea sa aiba?sa fie turbina,debitmetrul,erori de calculator...?

Avatar utilizator
maryqsel
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 07, 2010 12:27 am

Mesaj de maryqsel » Joi Feb 02, 2012 6:11 pm

s-a rezolvat problema,la un service din alba iulia
am scapat usor- s-a inlocuit un senzor de presiune;eroarea a aparut la tester
m-a costat cu totul 298 lei

Avatar utilizator
biliboc
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 27, 2010 1:58 pm

Mesaj de biliboc » Joi Feb 09, 2012 5:12 pm

Revin la suiect.
Am fost la Ploiesti saptamana trecuta. Pe drum mi s-a intamplat sa ma mai lase odata puterea. Oprit /pornit si OK.

Am ajuns acolo si pe tester aparea din nou: Turbocharger Overboost.
Mi-au skimbat ceva(supapa sau pompa) de vaccum.
Este sub vasul de expansiune ca o caseta de aprox 10x8x4cm.
Au zis sa-i sun daca mai apar probleme
In drum spre casa nu am mai patit-o dar nu prea am mai folosit mashina la drum lung de atunci.
O sa ies in weekendul asta sa vedem. Sper ca asta sa fi rezolvat problema.

Avatar utilizator
mgc
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 03, 2011 12:44 pm

Mesaj de mgc » Sâm Dec 15, 2012 5:07 pm

inteleg ca s-au rezolvat problemele, prin schimbarea senzorului de boost si a valvelor de vacuum (cutia de 10x....)? Ei bine... aceeasi problema ca mai sus....celebra limitare...testata masina eroarea: P0299 Turbocharger underboost. baietii de la mitsu nord recomanda curatarea geometriei variabile si inlocuirea unui furtun... mers in alta parte...verificat turbina, merge perfect. schimbat setul de valve, celebra cutie de sub vasul de expansiune, merge ca mortul. Vacuum este cat cuprinde, actuatorul functioneaza perfect. ideea e ca atunci cand se stergea codul de eroare...si va spun imediat de ce folosesc trecutul...se simtea si turbina ca lucreaza. dupa schimbarea cutiei de valve, nu mai apare codul, dar nici nu am mai avut unde sa ies ca sa se limiteze(drum mai lung), dar nici nu trage. nu as vrea sa cumpar turbina si sa nu fie aia de vina. daca o sa auziti la stiri ca a luat foc un outlander...a fost al meu, si DA! eu i-am dat foc. Mai aveti alte idei? sa las masina 10 ani la mitsubishi, ca vor gasi ei intr-un final buba.... nu-mi arde.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Dum Dec 16, 2012 1:04 am

Salut,
vezi daca asta ajuta.

Avatar utilizator
outl
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 03, 2013 5:29 pm

Mesaj de outl » Vin Ian 18, 2013 10:08 pm

Salut! Azi am desfacut turbina (demontatul de pe motor a facut-o mecanicul) si am curatato eu.Constatari;era foarte curata,joc in ax deloc(din fabrica are un joc ff mic,ea este hidrodinamica si se echilibreaza,asa este normal) insa geometria agata si chiar destul.Ce am facut;spalat cu decarburol,facut planeitate la vanele care inchid si deschid,verificat actuator si ansamblat la loc.Luni cand o pune mecanicul la loc pe masina am sa vad rezultatul,daca nu merge alta in loc.Si ca o paranteza cineva care sta in Austria mi-a spus ca la masina lui este dat de producator ca in garantie la 85000km sa se verifice turbina si dupa caz curatata sau inlocuita.LA NOI???

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Vin Ian 18, 2013 10:22 pm

Geometria variabila de multe ori este cauza acestei probleme.
Cauzele sunt doua care se si combina:
- motorina de proasta calitate cu continut de sulf mare si alte ingrediente ... ce in urma arderii lasa depuneri de calamina
- motoarele au fost in general prea protejate, chiar daca este diesel autocuratarea se face functionand periodic in sarcini mari cu presiuni si turatie mari

Recomandarea in vederea prevenirii acestui tip de defect de "agatare a geometriei variabile" este utilizarea de ulei bun, utilizarea de combustibil din statii serioase si nu Luckoil, plus putina accelerare macar unul doua demaraje la maxim pe zi cand se poate, iar pe autostrada daca mergeti la consum trebuie sa stiti ca e bine din cand in cand sa si fortati pt curatare.

Un alt truc care ajuta foarte mult masinile diesel este adaugarea in motorina a unei cantitati de cca 10% benzina. Nu face nici o problema, nu o sa sesizati nimic rau in mers. Efectul este mai bun si mai corect decat la aditivi.

Avatar utilizator
adi oarga
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Sep 26, 2008 5:21 pm

Mesaj de adi oarga » Vin Ian 18, 2013 10:34 pm

QUOTE (outl @ Jan 18 2013, 10:08 PM) Salut! Azi am desfacut turbina (demontatul de pe motor a facut-o mecanicul) si am curatato eu.Constatari;era foarte curata,joc in ax deloc(din fabrica are un joc ff mic,ea este hidrodinamica si se echilibreaza,asa este normal) insa geometria agata si chiar destul.Ce am facut;spalat cu decarburol,facut planeitate la vanele care inchid si deschid,verificat actuator si ansamblat la loc.Luni cand o pune mecanicul la loc pe masina am sa vad rezultatul,daca nu merge alta in loc.Si ca o paranteza cineva care sta in Austria mi-a spus ca la masina lui este dat de producator ca in garantie la 85000km sa se verifice turbina si dupa caz curatata sau inlocuita.LA NOI???


Salut,
Astept reyultatul de luni,
Bafta!

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori