4wd: Auto Sau Lock.
Salutare.
Mai jos regasesti cateva discutii mai vechi de pe forum:
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtop ... =tractiune
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtop ... =tractiune
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtop ... =tractiune
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtop ... =tractiune
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtop ... =tractiune
Mai jos regasesti cateva discutii mai vechi de pe forum:
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtop ... =tractiune
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtop ... =tractiune
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtop ... =tractiune
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtop ... =tractiune
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtop ... =tractiune
Eu am inteles de pe Wikipedia ca se poate folosi 4wdlock si pt performante pe uscat, dand o mai buna acceleratie de pe loc. Nu am vz nicaieri sa scrie limita de viteza la care se poate folosi 4wd lock. Ce nu am inteles, a fost daca cu asr-esp pornit (in situatie de o roata cu tractiune (grip) si una fara) acesta franeza doar roata fara grip permitand celeilalte care are tractiune sa primeasca cuplu rezultand iesirea din belea (fara sa taie acceleratia). Sau asa este la alte masini.
tocmai asta e, sunt atat de multe pareri contradictorii.
normal ca am citit mai intai ce scrie in manual, dar mie mi s-a parut ca nu e deloc clar.
chiar si pe net sau in linkurile descrise mai sus, cele de pe forumul nostru, sunt multe chestii care se bat cap in cap.
ma rog, citind si printre randuri, fiecare intelege ce poate.
normal ca am citit mai intai ce scrie in manual, dar mie mi s-a parut ca nu e deloc clar.
chiar si pe net sau in linkurile descrise mai sus, cele de pe forumul nostru, sunt multe chestii care se bat cap in cap.
ma rog, citind si printre randuri, fiecare intelege ce poate.
Eu de cand am masina, adica de 5 luni am tinut-o 99% pe 4wd, in mintea credeam ca masina trage cu rotile din fata si cand simte ea baga rotile din spate. Ieri am dat pe 2wd , sa nu stric masina, deh, si la o intersectie , cand m-am bagat un pic mai la limita, surpriza, mi-au scartatit rotile ca niciodata, si masina nu mai pleca odata. Pana acum in 4 wd nu mi s-a intamplat desi la fel am mai fortat in anumite situatii. Am mai observat ca in depasiri cand accelerezi mai brutal masina parca vrea sa fuga de sub tine. A mai patit cineva asa? Pe cealalta parte a mers cu 4wd lock cu vreo 120-130 km/h de curand , pt ca mi se parea ca e un pic de polei pe jos si deh, inca nu invatasem tot ce scrie aici. Maine ma duc in service pt revizia de 15000 de km si o sa intreb un nene de acolo, desi cred ca o sa zica standardul: 4 wd sau 4 wd lock doar in condtiii "extreme", in rest 2 wd. Sunt curios care e diferenta de consum numai in 2 wd ...
eu nu mi-am dat seama in acesti 2 ani si 30K km care e diferenta de consum intre 2wd si 4wd auto. in ceea ce priveste comportamentul am putut sesiza o stabilitate mai mare a masinii in demaraje (torque steering prezent la 2wd) in conditii de drum alunecos. de asemenea si in curbe mi s-a parut mai stabila masina cu 4wd auto, in special atunci cand accelerez la iesirea din curba. pacat ca nu rezista copilul la faze dintr-astea si da rapid la ratze
4wd lock este un nonsens la viteze mari. in mod normal nici n-ai putea lua curba
4wd lock este un nonsens la viteze mari. in mod normal nici n-ai putea lua curba
@godaro:
Eu am socotit la drum intins o diferenta de consum de sub 5-10 procente intre 2WD si 4WD (Auto). Neglijabil , as zice.
De aceea sunt tentat sa o las mai bine permanent in 4WD.
@horry:
Apropo de stabilitate, am derapat usor de multe ori la accelerare brusca (am mai scris despre asta).
Numai la 2WD si in special (normal) in treapta I si II.
La depasiri, oricat de sportive, mi se pare ca se comporta bine, fara emotii.
La franarile in caz de urgenta (chiar pe asfalt uscat) ABSul mi se pare o idee mai putin eficient decat la alte masini pe care le-am condus, dar poate acelea erau mai usoare.
Eu am socotit la drum intins o diferenta de consum de sub 5-10 procente intre 2WD si 4WD (Auto). Neglijabil , as zice.
De aceea sunt tentat sa o las mai bine permanent in 4WD.
@horry:
Apropo de stabilitate, am derapat usor de multe ori la accelerare brusca (am mai scris despre asta).
Numai la 2WD si in special (normal) in treapta I si II.
La depasiri, oricat de sportive, mi se pare ca se comporta bine, fara emotii.
La franarile in caz de urgenta (chiar pe asfalt uscat) ABSul mi se pare o idee mai putin eficient decat la alte masini pe care le-am condus, dar poate acelea erau mai usoare.
Am gasit acum ceva timp la Mitsubishi pe site o prezentare:
http://www.mitsubishi-motors.com/en/spi ... y/4wd.html
Pentru referinta, atasez si partea esentiala, desenul cu distributia maxima a fortelor intre punti in 4WD AUTO si LOCK.
(Dry paved road surface = 4WD AUTO, Compacted snow = 4WD LOCK)
In concluzie, raspunsul la intrebare ramane: 'Depinde!' - depinde pe ce suprafata, la ce viteza si cat de tare se calca acceleratia.
http://www.mitsubishi-motors.com/en/spi ... y/4wd.html
Pentru referinta, atasez si partea esentiala, desenul cu distributia maxima a fortelor intre punti in 4WD AUTO si LOCK.
(Dry paved road surface = 4WD AUTO, Compacted snow = 4WD LOCK)
In concluzie, raspunsul la intrebare ramane: 'Depinde!' - depinde pe ce suprafata, la ce viteza si cat de tare se calca acceleratia.
- Fişiere ataşate
-
- 4wd.JPG (67.04 KiB) Vizualizat de 7227 ori
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 63 vizitatori