Pagina 1 din 2
Scris: Dum Dec 18, 2011 2:35 pm
de Andrei-Lander
Buna ziua!
Am obervat ca de ceva vreme masina are o schimbare de directie atunci cand, pe la viteze de peste 80 km/h iau mainile de pe volan. Am impresia ca trage spre dreapta, indrept volanul, iau mainile putin timp de pe volan incercand sa observ daca isi tine banda de mers, dar ea vireaza spre dreapta.
Sa fie de la cauciucurile de iarna , ca le-am schimbat cu tot cu jante de tabla ( rotile cu totul), masina are ~40.000 km.
Nu vreau sa cred ca trebuie sa fac unghiul de fuga. De la o groapa pe o janta din partea dreapta a masinii poate sa afecteze directia de mers ?
Scris: Dum Dec 18, 2011 2:54 pm
de Adriancar
Stai linistit , in nici un caz unghiul de fuga (nu este reglabii) si in principiu nici geometria directiei.Cu siguranta insa va trebui sa faci,daca inca nu ai facut, echilibrarea rotilor .
Scris: Dum Dec 18, 2011 3:03 pm
de Alex44
Posibil sa iti traga de la cauciucuri, s-au montat respectand sensul de rotatie?
De la roata dezechilibrata iti tremura volanul mai degaraba decat sa iti traga intr-o parte.
Totusi, drumul e mai mereu inclinat spre dreapta, deci e oarecum normal sa iti traga putin dreapta.
Unghiurile pe fata cel putin se pot regla toate mai mult ca sigur (cadere, convergenta, fuga).
Scris: Dum Dec 18, 2011 4:42 pm
de Andrei-Lander
Jantele de tabla + cauciucurile au fost cumparate noi anul trecut. Goodyear Ultra-grip Suv, au sensul de rotatie pus exact cum indica, au fost echilibrate atunci cand le-am cumparat... m-am gandit si la inclinarea asfaltului, m-am incadrat pe axul drumului si tot isi schimba directia de mers spre dreapta. O sa mai fac niste teste , deoarece masina era incarcata cu 5 adulti + bagaje. Astept sa vad. Eu in principiu ma gandeam sa nu fie de la urcat borduri.. La mitsubishi motors mi s-a spus ca trebuia reglata/verificata geometria la 20.000 km. Dar ei nu fac acest lucru in reviziile periodice decat la cerere.
O sa verific si presiunea in roti.
Scris: Dum Dec 18, 2011 5:42 pm
de volint
QUOTE (Adriancar @ Dec 18 2011, 02:54 PM) Stai linistit , in nici un caz unghiul de fuga (nu este reglabii) si in principiu nici geometria directiei.Cu siguranta insa va trebui sa faci,daca inca nu ai facut, echilibrarea rotilor .
Geometria rotilor este reglabila la orice vehicul ce sta pe roti cu cauciucuri. Doar la senilate nu se regleaza unghiuri/inclinari.
@ Andrei-Lander:
incearca sa schimbi rotile intre ele. in cazul tau fata cu spatele pe dreapta.
Scris: Dum Dec 18, 2011 8:00 pm
de DaniD25
In general drumurile sunt inclinate usor spre dreapta. Dar ai stat si pe mjlocul lui...vezi daca ai acceasi presiune in toate rotile, mai ales in cele de pe fata. Daca roata din dreapta calca mai mult asfaltul masina va vira spre dreapta. Teoretic masina este echilibrata cand e numai soferul (se considera ca asa se merge cel mai mult).
Incearca si verificarea presiunii rotilor.
Scris: Mar Dec 20, 2011 6:55 am
de Adriancar
Domnilor ,
Reformulez daca nu am fost destul de explicit .Fraza mea era un raspuns la intrebarea daca o este nevoie sa faca geometria in cazul schimbarii rotilor .
In afara de convergenta , celelate doua unghiuri sunt constructive si nu se regleaza ci sunt influentate in mica masura de reglajul acesteia .Ca sa ma convingeti , va rog sa veniti cu explicatii ale procedurii nu cu "folclorul" din service .
Va multumesc !
Scris: Mar Dec 20, 2011 8:18 am
de miculalex
verifica presiunea, eu am 86000km si nu am facut niciodata unghiu, sau incearca si schim rotile de pe dreapta fata-spate
Scris: Mar Dec 20, 2011 9:36 am
de cristibna
La schimbarea rotilor , daca nu sunt fix aceeasi dimensiune si cele de vara si cele de iarna , se recomanda a se face unghiul de fuga .
Deci , ori ai o roata mai moale , ori ai alta dimensiune la roti ( daca pe vara ai pe 18 de aliaj si cale de rulaj mai lata , iar pe iarna ai pe 16 de tabla si cale de rulaj mai ingusta ) .
Exemplu patit de mine - la fosta masina pe vara aveam 225/45/17 si pe iarna 195/70/15 si la schimbari intre ele am fost nevoit sa fac geometria . Masina avea si volanul un pic rotit si tragea dreapta .
Scris: Mar Dec 20, 2011 10:47 am
de Extremero
Stie cineva daca la Outlander se regleaza convergenta si la rotile din spate?