Ungiul De Fuga?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
Andrei-Lander
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 29, 2010 3:44 pm

Mesaj de Andrei-Lander » Dum Dec 18, 2011 2:35 pm

Buna ziua!
Am obervat ca de ceva vreme masina are o schimbare de directie atunci cand, pe la viteze de peste 80 km/h iau mainile de pe volan. Am impresia ca trage spre dreapta, indrept volanul, iau mainile putin timp de pe volan incercand sa observ daca isi tine banda de mers, dar ea vireaza spre dreapta.
Sa fie de la cauciucurile de iarna , ca le-am schimbat cu tot cu jante de tabla ( rotile cu totul), masina are ~40.000 km.
Nu vreau sa cred ca trebuie sa fac unghiul de fuga. De la o groapa pe o janta din partea dreapta a masinii poate sa afecteze directia de mers ?

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Dum Dec 18, 2011 2:54 pm

Stai linistit , in nici un caz unghiul de fuga (nu este reglabii) si in principiu nici geometria directiei.Cu siguranta insa va trebui sa faci,daca inca nu ai facut, echilibrarea rotilor .

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Dum Dec 18, 2011 3:03 pm

Posibil sa iti traga de la cauciucuri, s-au montat respectand sensul de rotatie?
De la roata dezechilibrata iti tremura volanul mai degaraba decat sa iti traga intr-o parte.

Totusi, drumul e mai mereu inclinat spre dreapta, deci e oarecum normal sa iti traga putin dreapta.

Unghiurile pe fata cel putin se pot regla toate mai mult ca sigur (cadere, convergenta, fuga).

Avatar utilizator
Andrei-Lander
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 29, 2010 3:44 pm

Mesaj de Andrei-Lander » Dum Dec 18, 2011 4:42 pm

Jantele de tabla + cauciucurile au fost cumparate noi anul trecut. Goodyear Ultra-grip Suv, au sensul de rotatie pus exact cum indica, au fost echilibrate atunci cand le-am cumparat... m-am gandit si la inclinarea asfaltului, m-am incadrat pe axul drumului si tot isi schimba directia de mers spre dreapta. O sa mai fac niste teste , deoarece masina era incarcata cu 5 adulti + bagaje. Astept sa vad. Eu in principiu ma gandeam sa nu fie de la urcat borduri.. La mitsubishi motors mi s-a spus ca trebuia reglata/verificata geometria la 20.000 km. Dar ei nu fac acest lucru in reviziile periodice decat la cerere.

O sa verific si presiunea in roti.

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Dum Dec 18, 2011 5:42 pm

QUOTE (Adriancar @ Dec 18 2011, 02:54 PM) Stai linistit , in nici un caz unghiul de fuga (nu este reglabii) si in principiu nici geometria directiei.Cu siguranta insa va trebui sa faci,daca inca nu ai facut, echilibrarea rotilor .


Geometria rotilor este reglabila la orice vehicul ce sta pe roti cu cauciucuri. Doar la senilate nu se regleaza unghiuri/inclinari.

@ Andrei-Lander:
incearca sa schimbi rotile intre ele. in cazul tau fata cu spatele pe dreapta.

Avatar utilizator
DaniD25
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 11, 2011 2:53 pm

Mesaj de DaniD25 » Dum Dec 18, 2011 8:00 pm

In general drumurile sunt inclinate usor spre dreapta. Dar ai stat si pe mjlocul lui...vezi daca ai acceasi presiune in toate rotile, mai ales in cele de pe fata. Daca roata din dreapta calca mai mult asfaltul masina va vira spre dreapta. Teoretic masina este echilibrata cand e numai soferul (se considera ca asa se merge cel mai mult).

Incearca si verificarea presiunii rotilor.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mar Dec 20, 2011 6:55 am

Domnilor ,
Reformulez daca nu am fost destul de explicit .Fraza mea era un raspuns la intrebarea daca o este nevoie sa faca geometria in cazul schimbarii rotilor .
In afara de convergenta , celelate doua unghiuri sunt constructive si nu se regleaza ci sunt influentate in mica masura de reglajul acesteia .Ca sa ma convingeti , va rog sa veniti cu explicatii ale procedurii nu cu "folclorul" din service .
Va multumesc !

Avatar utilizator
miculalex
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Iun 04, 2011 8:47 pm

Mesaj de miculalex » Mar Dec 20, 2011 8:18 am

verifica presiunea, eu am 86000km si nu am facut niciodata unghiu, sau incearca si schim rotile de pe dreapta fata-spate

Avatar utilizator
cristibna
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iun 27, 2007 10:26 am

Mesaj de cristibna » Mar Dec 20, 2011 9:36 am

La schimbarea rotilor , daca nu sunt fix aceeasi dimensiune si cele de vara si cele de iarna , se recomanda a se face unghiul de fuga .
Deci , ori ai o roata mai moale , ori ai alta dimensiune la roti ( daca pe vara ai pe 18 de aliaj si cale de rulaj mai lata , iar pe iarna ai pe 16 de tabla si cale de rulaj mai ingusta ) .
Exemplu patit de mine - la fosta masina pe vara aveam 225/45/17 si pe iarna 195/70/15 si la schimbari intre ele am fost nevoit sa fac geometria . Masina avea si volanul un pic rotit si tragea dreapta .

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Mar Dec 20, 2011 10:47 am

Stie cineva daca la Outlander se regleaza convergenta si la rotile din spate?

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori