Instalatie Gpl Pe Outlander

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
adysab
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 03, 2011 12:30 pm

Mesaj de adysab » Dum Aug 07, 2011 5:13 pm

Salut tuturor ,
Ma intereseaza si pe mine daca are cineva outlander 2.4 MIVEC cu instalatie GPL sau daca stie cineva daca se poate monta pe acest tip de motor .
Multumesc

Avatar utilizator
habeeb
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 02, 2010 3:29 pm

Mesaj de habeeb » Joi Sep 01, 2011 3:31 pm

salutare, eu am pe un outi de 2.0, din 2003, si merge perfect.din cand in cand merg si pe benzina sii dau putina talpa.am 10000 km de cand am montat-o si n-am avut nici o problema.conteaza f mult unde o montezi si tipul de instalatie.a mea a fost vreo 23 mil, cu rezervor toroidal.sper sa te fi ajutat in luarea unei deciizii

Avatar utilizator
IAN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 20, 2010 2:16 pm
Contact:

Mesaj de IAN » Joi Sep 08, 2011 1:56 pm

Salut,
Pentru ca si eu sunt interesat ,te rog,poti sa ne comunici ce tip de instalatie ai pus?
Nu de alta,dar sa stiu ce cer la firmele de aici din Bucuresti.
Banuiesc ca la RAR te-ai dus dupa ce ai montat-o ,pent ua trece in CIV

Multumesc,

Avatar utilizator
habeeb
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 02, 2010 3:29 pm

Mesaj de habeeb » Mar Sep 13, 2011 1:29 pm

instalatia a fost cea recomandata de cei care au montat-o, tomasseto cred ca e.la rar nu am fost inca, trebuie sa merg inainte de a face itpul

Avatar utilizator
cryss 1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 05, 2012 10:31 pm

Mesaj de cryss 1 » Sâm Aug 24, 2013 1:59 pm

salutare, am si eu un out de 2000 din 2004 cu instalatie brc cu injectoare. pana in 20 000 km de cand o folosesc nu am intampinat probleme

Avatar utilizator
godaro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 15, 2010 10:26 pm

Mesaj de godaro » Mie Sep 25, 2013 11:13 am

mi-am montat si eu instalatie GPL pe Outlander 2.4 MIVEC / 170CP / CVT din 2010, km in bord 57.000

Despre instalatie
Instalatia este BRC Sequent Plug&Drive, rezervorul are 45l, este toroidal si l-am montat in exterior sub masina, in locul rotii de rezerva. Roata de rezerva era normala, am dat-o jos, cu tot cu mecanismul de prindere. Butelia de 45l este mai mica in volum decat roata de rezerva, asa ca nu se vede (fiind mascata sub fusta spate) si nu exista niciun risc sa o lovesc decat daca dau cu spatele in ceva. Trebuie sa gasesc un kit de pana cu care sa rezolv problema rotii de rezerva (acum lipsa)

Instalatia am montat-o in Bucuresti, la un dealer BRC si m-a costat 3400 RON. Cu tot cu calibrare, operatiunea a durat vreo 7ore. Au lucrat 2 baieti la motor si cablaje, 1 baiat la butelie si alimentare si 1 baiat la calibrare

Despre comportament:
dupa montaj s-a facut calibrarea instalatiei, in mers, cu softul BRC, evident. s-a dat talpa pe benzina 0-6000RPM si s-au citit timpii de injectie (pe un grafic). apoi s-a dat talpa pe gaz 0-6000 RPM si s-au citit timpii de injectie pe gaz. la final "s-a suprapus" curba de gaz peste curba de benzina, dupa care s-a dat talpa din nou, iar baiatul a zis: " asta a fost pe gaz!". vreau sa va zic ca nu am simtit nicio diferenta, desi masina era in sarcina.

Ceea ce este UNIC la instalatiile BRC (si aici doresc sa fiu contrazis daca am fost informat gresit) este ca ECU BRC + ECU benzina pot fi calibrate sa injecteze simultan si benzina si gpl in orice proportie, la libera alegere a clientului in functie de anumite criterii. de exemplu eu am ales ca la +1000 RPM, in sarcina (depresiune >700 mbar parca!?) masina sa functioneze cu 15% benzina si restul gaz, dupa care trece 100% gaz. toti acesti parametri pot fi schimbati la libera mea alegere, asa ca as aprecia de la voi orice sfat de finetze.

In w-e am facut un drum de Galati, parcurs combinat de autostrada (croaziera la 120 km/h), drum european (croaziera la 100 km/h si localitati. nu am simtit nicio diferenta "notabila" de comportament a masinii, nici ca demaraj si nici ca sunet. am mentionat "notabil" intrucat exista in capul meu un efect placebo de a fi mai atent si de a cauta orice fel de problema, chiar daca ea nu exista. Dupa ce am consumat butelia de "teste" inainte de a pleca la acest drum am umplut-o din nou la Mol. in ea au intrat 40L (ma asteptam la mai putin) pret 2.89 RON/L vs benzina 5.8 RON/L. Cu cei 40L de GPL am parcurs in conditiile de mai sus aprox 360km, ceea ce corespunde unui consum de 11 L gpl /100km). In conditii similare, pe acelasi parcurs as fi consumat 9L benzina/100km, iar in bord computerul masinii mi-a aratat tot 9L/100. acest consum se incadreaza in asteptari, insa trebuie sa fac mai multe teste ca sa trag o concluzie finala in ceea ce priveste consumul (si reglajele)

Probabil ca deja stiti, la orice instalatie moderna de GPL pornirea se face pe benzina iar cand antigelul atinge 30-40 grC masina trece automat pe gpl. cand gazul din butelie se termina masina trece automat pe benzina si se aude un piuit. soferul are discretie totala in a-si alege gaz sau benzina, in mers, prin simpla apasare a unui buton. evident, toate aceste treceri din gaz in benzina si invers nu se simt si nu schimba comportamentul masinii.

ceea ce nu imi place:
-butonul acela de care va vb mai sus are pe el 4 led-uri ce indica nivelul gpl din butelie. cand butelia este plina sunt toate ledurile aprinse si se sting pe rand, pe masura ce continutul buteliei se consuma. ei, in cazul meu acele leduri nu au nicio liniaritate: in primii 50 km s-a stins primul led, in urmatorii 100km s-au stins restule de 3, ultimul led clipind peste 100 de km parcursi. asa cum spuneam, am parcurs cu acea butelie 360 km, restul drumului (inca vreo 100 km) mergand pe benzina, pana acasa. ei, cand am ajuns acasa, am descarcat bagajele si am plecat cu masina, surpriza ... masina a trecut pe gpl fara probleme. deci eu mai aveam un pic de autonomie. In concluzie, indicatorul BRC de combustibil este inutil iar consumul trebuie sa il fac mai riguros (de la plin la plin si nu de la plin la gol)

-cred ca baietii nu au lucrat f. ingrijit la motor. la relanti se aude un usor zgomot, ca niste vibratii aproape imperceptibile. pe benzina motorul meu nu se aude si nu se simte in habitaclu la relanti. doresc sa fie identic si pe GPL. dupa ce mai strang observatii, ma voi intoarce la atelier sa ii rog pe baieti sa imi puna niste garnituri de cauciuc la toate punctele de prindere pe caroserie a componentelor pt GPL

cam astea sunt primele impresii. mai am de testat faza cu consumul. de asemenea cred ca am sa incerc sa duc injectia de benzina spre 50% in fazele de sarcina, pt o protectie suplimentara

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Sep 25, 2013 11:37 am

Salut, foarte interesant ce ai spus despre functionarea simultana a injectoarelor de benzina impreuna cu cele de gaz, Nu stiam de functia asta, m-ar bucura sa fie asa.

Sondele de combustibil nu pot fi liniare din pacate. Indicatiile lor sunt relative, nu te poti baza pe ele. Si la benzina e la fel. Pana cand nivelul combustibilului din rezervor nu scade cu o distanta mai mare decat inaltimea plutitorului, el arata tot plin, desi tu clar ai consumat destui litrii din el. Si asa mai departe. Gazul se mai si dilata in rezervorul ala, e o dinamica si mai ciudata si mai greu de aproximat de sonda.

Cat despre zgomotul suplientar auzit la functionarea pe gaz, daca acesta dispare atunci cand comuti pe benzina inseamna ca ce auzeai erau injectoarele de GPL, acestea sunt mai zgomotoase decat injectoarele pe benzina.

Sa ne tii la curent despre comportamentul masinii, costul reviziilor pe GPL, si daca ai vreodata probleme, sau necesita recalibrari/resoftari.

Avatar utilizator
godaro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 15, 2010 10:26 pm

Mesaj de godaro » Mie Sep 25, 2013 12:43 pm

eu inteleg ca indicatiile unui plutitor sunt relative, dar mi se pare inacceptabil ca indicatorul sa clipeasca a gol iar eu sa mai am autonomie inca pe atat !!
daca e adevarat ceea ce zici, atunci acele leduri sunt absolut inutile. ele mai mult incurca: decat informatii eronate mai bine lipsa !

dar ... sa mai strang impresii, deocamdata e devreme

Avatar utilizator
evocris2006
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Ian 31, 2010 11:44 pm

Mesaj de evocris2006 » Joi Oct 10, 2013 2:04 pm

se merita GPL, eu am 2.4 din 2004 AT, are 70000km pe gaz si merge super, instalatia e RENZO LANDI, la consum stam cam prost imi ia in oras 17, si in afara 12 GPL, la consumu asta pe benzina nici nu las porni. SUCCES si monteazati Gpl . Cauta la mai multe firme ca sunt escroci si pt. faptu ca ai jeep baga 5mil in plus la instalatie.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Joi Oct 10, 2013 10:38 pm

Noi recomandam Tomasetto cu controler gpl de la STAG de preferat Stag4-plu cu injectoare Hana. E mai scump dar merita.
Nu vindem, nu montam dar le setam custom pe dyno rezultatele fiind excelente ca putere si consum.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori