Latime Maxima Jante 18"

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
Andrei-Lander
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 29, 2010 3:44 pm

Mesaj de Andrei-Lander » Vin Mai 27, 2011 10:51 pm

Buna seara! Am observat un outlander cu jante pe 18" cele cu finisare premium ca avea montate cauciucuri 255/55 de iarna , ce latime maxima au jantele acelea , respectiv jantele in 5 spite ? as vrea sa-mi cumpar niste cauciuri 235/60 sau 225/60 sau 245/55 ....

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Sâm Mai 28, 2011 12:35 am

Esti sigur ca erau de 255/55/18? ... Sunt semnificativ mai mari in circumferinta fata de cele de 18 cu care vine masina, adica 225/55/18 sau cele pe 16 cu 215/70/16.

Vezi aici:


Cand iti pui alte dimensiuni fata de cele cu care vine masina, ideea e sa incerci sa pastrezi aceeasi circumferinta a rotii. [si evident, sa incapa si noua latime sub aripa sau la virare]
Vezi mai jos diferenta intre dimensiunile cu care vine sau care sunt optionale pt outlander, si anume: 215/70/16; 225/55/18 si optional 245/45/19.



Eu mi-am pus roti de iarna atipice pt Outlander (235/60/17), dar am ales gumele astfel incat sa ma abat cat mai putin de la 'stas'



Poti calcula AICI diverse combinatii de anvelope si jante.

Avatar utilizator
Andrei-Lander
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 29, 2010 3:44 pm

Mesaj de Andrei-Lander » Sâm Mai 28, 2011 1:17 pm

sunt foarte sigur, ca m-am uitat de 3 ori ..... ieseau un pic cauciucurile in afara jantei, dar stateau bine

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Sâm Mai 28, 2011 1:42 pm

Pune-ti gume mai late daca vrei, dar incearca sa pastrezi circumferinta.
In functie de acea circumferinta sunt calculate rapoartele din cutie, iar daca o maresti, o sa-ti lungesti treapta 1 (si celelate dar la alea conteraza mai putin), iar in cazul unui SUV (fara reductor), interesul tau e sa ai treptele mici cat mai scurte. (si cuplul la roata cat mai mare).

Avatar utilizator
MIB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 29, 2008 7:40 am
Contact:

Mesaj de MIB » Sâm Mai 28, 2011 9:03 pm

Ma bag si eu ca musca'n lapte...
Din ce stiu eu, cauciucurile de iarna este bine sa fie mai subtirti, nu mai late, din ratiuni pur functionale.

Acum daca tii doar la aspectul masinii, poti sa iti pui cauciucuri cat de late si daca nu mai poti vira mergi pana la primul bulevard mare unde o sa ai suficient loc sa intorci.
Eu am pastrat dimensiunile "standard" la cauciucuri.

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Sâm Mai 28, 2011 11:32 pm

Eu banuiesc totusi ca isi doreste pentru vara gume mai late...

Un alt aspect pe care nu-l prea ia lumea in seama, e ca practic devine imposibil sa montezi lanturi, cel putin pe fata...
Mai jos e o poza cu gumele mele de iarna 235/60/17, si cand e virata roata la ~45 grade, e foarte apropape de carenajul rotii.
Acolo clar nu mai incap si lanturi....
Fişiere ataşate
Mitsu_distanta_roata.JPG
Mitsu_distanta_roata.JPG (667.91 KiB) Vizualizat de 7552 ori

Avatar utilizator
Andrei-Lander
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 29, 2010 3:44 pm

Mesaj de Andrei-Lander » Sâm Mai 28, 2011 11:32 pm

ideea a fost ca vreau sa montez A/T si nu vreau sa schimb jantele, nu stiu daca exista pe piata 225/55 R18 A/T.. din acest motiv am zis sa mai umblu un pic la dimensiuni,

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Sâm Mai 28, 2011 11:40 pm

Pentru AT-uri mergi pe dimensiunea "mica" de Outlander, si anume 215/70/16 sau in cel mai rau caz pe 225/70/16.

Cu roti mai mari, o sa omori masina (incepand cu ambrejajul) daca te bagi in balarii. (n-ai reductor !)

Uite ce dimensini de AT-uri exista (de la BF Goodrich) http://www.bfgoodrichtires.com/tire-sel ... a-ko-tires (selecteaza specs)

Avatar utilizator
Andrei-Lander
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 29, 2010 3:44 pm

Mesaj de Andrei-Lander » Dum Mai 29, 2011 7:24 pm

nu intru mereu, si mai mult o folosesc prin oras, dar cand mai fac o excursie la munte undeva , unde mai este si un drum forestier sau un drum cu pamant si a plouat, nu vreau sa ma chinui cu cauciucurile astea de vara H/P. Initial am vrut H/T ( highway / terrain ), acum nu stiu ce sa zic. stiu ca L200 vine cu H/T din fabrica si nici sa schimb aspectul cu alte jante daca tot am jante pe 18"

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Dum Mai 29, 2011 11:16 pm

In general pe coclauri nu prea ai ce sa cauti cu jante de 18 si gume cu talon mic. Din acest motiv nici nu se prea fabrica gume A/T pe dimensiunea asta ....
Daca nu vrei 2 randuri de roti, cauta niste gume care merg si pe drum si pe langa... dar din pacate la dimensiunea de 255/55/18 nu ai prea multe variante...

Yokohama are cam ce vrei tu pe dimensiunea asta, prin seria H/T-S.
Pe un site din state an vazut si Geolander A/T-S dar e ciudat, pt ca pe site-ul YH nu apare dimensiunea asta (225/55/18) la A/T-S....

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 27 vizitatori