Decuplare Spalare Faruri De Spalare Parbriz

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
patrick
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 26, 2010 12:19 am

Mesaj de patrick » Lun Mar 28, 2011 12:25 am

Dragi colegi,

Dupa cum stiti, la Outlander, atunci cand contactul este pus si farurile sunt aprinse, exista un buton in stanga volanului care actioneaza spalatoarele de faruri pulverizand lichid de spalare (la varianta Instyle).

In aceleasi conditii, cand vreau sa spal parbrizul concomitent cu stropirea parbrizului sunt actionate si spalatoarele de faruri.

Ma intereseaza daca stie cineva care ar fi posibilitatea de decuplare a functionarii spalatoarelor de faruri concomitent cu spalarea parbrizului, atata timp cat exista buton separat pentru acestea.
Am incercat la reprezentanta dar mi-au spus ca nu au mai avut nici o cerere de acest gen si nu stiu cum.
Multumesc anticipat.

Avatar utilizator
godaro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 15, 2010 10:26 pm

Mesaj de godaro » Lun Mar 28, 2011 9:40 am

dar care ar fi utilitatea unui astfel de demers ? sa nu imi spui ca faci economie la ... lichidul de parbriz !!!

daca tot esti atat de chibzuit, mai bine treci pe pozitii atunci cand vrei sa speli parbrizul si rezolvi "problema". sfatul meu este sa lasi sistemul in pace, asa cum l-a gandit si testat producatorul si sa nu ii aduci modificari inutile !

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Mar Mar 29, 2011 4:24 pm

sistemul de spalare a farurilor functioneaza si cand sunt aprinse doar pozitiile. In loc sa fii gica contra ar trebui sa te gandesti ca in oras este total inutil, ba din contra, lichidul ala se va imbiba cu praf si vei vedea din ce in ce mai prost noaptea. Sistemul de care zici tu ca l-a testat si gandit producatorul este folositor la viteze de peste 80-90 km/h, deoarece altfel nu curata nimic, doar manjeste farurile ingreunand vizibilitatea pe timpul noptii.
Solutia cea mai simpla este scoaterea furtunasului care duce de la rezervorul de lichid la pompa de stropire a farurilor si astuparea respectivei iesiri din vasul de lichid cu un dop.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Mar 29, 2011 4:40 pm

Pai spalatorul de faruri ar trebui sa actioneze o data la X actionari ale stergatoarelor de parbriz. Daca e o automatizare mai simpluta, banuiesc ca se poate modifica de orice electronist.

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Mar Mar 29, 2011 5:38 pm

QUOTE (Apple @ Mar 29 2011, 03:24 PM) (...)
Solutia cea mai simpla este scoaterea furtunasului care duce de la rezervorul de lichid la pompa de stropire a farurilor si astuparea respectivei iesiri din vasul de lichid cu un dop.

Pai si cand pleci la drum lung pui furtunele la loc?

Ideea e ca din moment ce simti nevoia sa speli parbrizul, probabil ca nu ar strica nici farurilor un jet.
Ca ziua nu te ajuta prea mult (mai ales in oras), asta e adevarat. Dar ziua la drum lung, chiar daca tu nu-ti vezi propriile faruri, aia care vin din fata le vad mai bine daca sunt curate.

Ar fi ok sa aibe comanda separata, dar chiar si asa, Outlanderul e destul de 'zgarcit' cu volumul lichidului stropit pe faruri.
Mai am un Focus 1 cu xenoane si spalatoare din fabrica, dar alea stropesc de zici ca-s tunuri de pompieri. Si consuma apa ca atare.

Avatar utilizator
CristianMarin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 16, 2010 3:39 pm

Mesaj de CristianMarin » Mie Mar 30, 2011 3:16 pm

Spalatorul de faruri este actionat automat doar o data dupa aprinderea luminilor! Eu stiu ca am testat si nu merge doar cu pozitiile. Pentru o spalare automata nu cred ca merita efortul...

Avatar utilizator
patrick
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 26, 2010 12:19 am

Mesaj de patrick » Joi Mar 31, 2011 2:57 pm

Spalatorul de faruri are buton separat pe blocul de lumini. Daca este nevoie sa poate folosi de acolo.
Nu vad de ce ar trebui sa fie cuplat si pe spalare parbriz. Mai mult la o scurta spalare a parbrizului, spalatoul de faruri actioneaza de doua ori, si daca nu este nevoie de spalat farurile nu-i vad utilitatea. Iar ca debit este suficient incat sa stropeasca si pe capota masinii.

Am presupus ca este vre-o posibilitate de decuplare din calculator. Din setarile afisabile pe MMCS nu am vazut nimic.

Avatar utilizator
CristianMarin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 16, 2010 3:39 pm

Mesaj de CristianMarin » Joi Mar 31, 2011 4:04 pm

Poate nu m-am facut inteles...repet.

Spalatorul de faruri este actionat automat doar o singura data impreuna cu spalarea parbrizului. Aici nu ma refer la numarul de jeturi, pentru oricum sunt 2 indiferent de actionare.
Sa luam niste exemple:

1. Pornesc motorul si am luminile pe automat, e intuneric si se aprinde faza scurta automat
- La prima spalare a parbrizului se vor spala si farurile
- La urmatoarele spalari ale parbrizului nu se mai spala farurile

1. Pornesc motorul si am luminile pe automat, e lumina si nu se aprinde faza scurta
- La spalarea parbrizului nu se spala si farurile automat
- Aprind farurile manual (drum national)
- La urmatoarea spalare a parbrizului se spala si farurile automat
- La urmatoarele spalari ale parbrizului nu se mai spala farurile

Acum, sincer vorbind, mie mi se pare corect ce se intampla. Daca e nevoie sa spal parbrizul inseamna ca aceeasi "mizerie" este si pe faruri, nu?

Pot sa-ti mai spun, ca de exemplu la Passat nici nu am buton de spalare faruri. Le spala automat la fiecare 5 spalari ale parbrizului.

Avatar utilizator
Diliu8
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Ian 13, 2018 1:51 pm

Mesaj de Diliu8 » Sâm Ian 13, 2018 1:56 pm

Salut, am un Lancer X din 2008 2.0 DiD, si am o problema.. nu stiu cum sa actionez spalatoarele de faruri ... Am nevoie de ajutor va rog

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Lun Ian 15, 2018 9:50 am

In mod normal, daca ai farurile aprinse, ar trebui sa se spele la prima actionare a spalatorului de parbriz.

Daca nu, ai un buton in varful manetei de semnalizare/lumini pe care cand il apesi ar trebui sa porneasca jeturile de spalare a farurilor.
Daca nu se intampla:
- ori nu mai ai lichid in rezervor
- ori a inghetat
- ori e defect sistemul
- ori n-ai spalatoare la faruri (ai faruri cu xenon din fabrica?)


Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori