VITEZA RECOMANDATA CU 4WD LOCK
Nu are restrictie de viteza, sistemul de control e suficient de destept ca sa decupleza modul "lock" cand "vede" ca a depasit momentele grele....dar avand aleasa optiunea respectiva poate sa o reculpeze automat atunci cand e cazul. Daca nu e aleasa aceasta optiune, la nevoie, nu o foloseste...
Pentru economie, pe sosele asfaltate 2WD, pe drumuir pietruite si cu un pic noroi - 4wd, si pentru conditii foarte proaste 4lock.
Cam asta e...
Si inca ceva legat de ambreiaj de data asta...: la ananghie nu patinati ambreiajul, ci rotile, adica cuplati complet ambreiajul si lasti rotile sa patineze, si deasemenea lasati sistemul de control de tractiune sa va asiste. Puteti opta si pentru decuplarea lui, dar atunci folositi tot ambreiajul complet cuplat treapta 1 si accelerari constante cu variatii lente. Mare atentie in cazuri de acestea sa nu "scufundati" masina in teren...
Pentru economie, pe sosele asfaltate 2WD, pe drumuir pietruite si cu un pic noroi - 4wd, si pentru conditii foarte proaste 4lock.
Cam asta e...
Si inca ceva legat de ambreiaj de data asta...: la ananghie nu patinati ambreiajul, ci rotile, adica cuplati complet ambreiajul si lasti rotile sa patineze, si deasemenea lasati sistemul de control de tractiune sa va asiste. Puteti opta si pentru decuplarea lui, dar atunci folositi tot ambreiajul complet cuplat treapta 1 si accelerari constante cu variatii lente. Mare atentie in cazuri de acestea sa nu "scufundati" masina in teren...
@ Bogdan, ce spui tu e valabil pe auto 4WD, ca d-aia e "auto", sistemul de transmisie "analizeaza" si cupleaza cand "simte" ca e nevoie de tractiunea tuturor rotilor. Pe de alta parte lock e "lock", permanent 4WD ca asta inseamna sa blochezi voluntar transmisia pe toate cele patru roti. :roll: Numai bine !
Ups,
Credeam ca stiu cate ceva despre sisteme de tractiune, unii stiu de ce...dar daca zici tu asa e.
Acum sa revin:
4Lock se refera la bolcarea diferentialului interaxial, nicidecum la blocarea diferentialelor fata spate, ca doar nu e G, care e cam singurul de care stiu eu la categoria asta. Nici Pajero n-are blocare diferential fata (are diferential autoblocant).
Aici, vorbim despre Outlander, ca urmare, repet:
- programul 4WD permite utilizarea celor doua punti ca punti motoare. In aceasta situatie sistemul de comtrol permite sa existe diferente de viteze intre arborii care transmit miscarea catre diferentialele celor doua punti.
- programul 4Lock vine si anuleaza aceasta libertate, adica diferentialul se blocheaza in momentul cand apar diferente de turatie relativa intre arborii puntilor fata/spate ce depasesc o valoare prag, foarte mica dealtfel. Daca diferenta de turatie relativa este sub valoarea prag, calculatorul de control al sistemului de tractiune permie diferentialului central (mai cunoscut si ca diferential interaxial) sa functioneze in stare libera (neblocat).
Acesta este motivul pentru care am zis ca se poate utiliza modul 4Lock intr-o mare varietate de situatii, fara restrictii de viteza.
Evident, nu este recomandabil la viraje foarte stranse (bracaj maxim) pe asfalt - in acest caz, sau altele similare va apare fenomenul de franare in viraj, tipic pentru modul de tractiune cu diferential central blocat.
Numai bine!
Credeam ca stiu cate ceva despre sisteme de tractiune, unii stiu de ce...dar daca zici tu asa e.
Acum sa revin:
4Lock se refera la bolcarea diferentialului interaxial, nicidecum la blocarea diferentialelor fata spate, ca doar nu e G, care e cam singurul de care stiu eu la categoria asta. Nici Pajero n-are blocare diferential fata (are diferential autoblocant).
Aici, vorbim despre Outlander, ca urmare, repet:
- programul 4WD permite utilizarea celor doua punti ca punti motoare. In aceasta situatie sistemul de comtrol permite sa existe diferente de viteze intre arborii care transmit miscarea catre diferentialele celor doua punti.
- programul 4Lock vine si anuleaza aceasta libertate, adica diferentialul se blocheaza in momentul cand apar diferente de turatie relativa intre arborii puntilor fata/spate ce depasesc o valoare prag, foarte mica dealtfel. Daca diferenta de turatie relativa este sub valoarea prag, calculatorul de control al sistemului de tractiune permie diferentialului central (mai cunoscut si ca diferential interaxial) sa functioneze in stare libera (neblocat).
Acesta este motivul pentru care am zis ca se poate utiliza modul 4Lock intr-o mare varietate de situatii, fara restrictii de viteza.
Evident, nu este recomandabil la viraje foarte stranse (bracaj maxim) pe asfalt - in acest caz, sau altele similare va apare fenomenul de franare in viraj, tipic pentru modul de tractiune cu diferential central blocat.
Numai bine!
- paul.todea
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Ian 24, 2008 12:37 am
nu vreau sa-l contrazic pe bogdan.Are dreptate , sistemul 4wd e destul de destept incat sa nu se distruga asa de usor, dar este CONTRAINDICAT sa rulati cu viteze mai mari de 20-30 km/h cu dif central blocat, si este CONTRAINDICAT sa luati viraje cu dif blocat. 4wd lock se foloseste strict cand vreti sa iesiti dintr-o mare iincurcatura
@DeBogdan: Explicatia ta este foarte reala dar nu este completa. Ceea ce ai explicat tu este modul de functionare al diferentialului central dar nu este evident de ce ai putea merge cu viteza maxima - sau mare. singurul motiv pe care eu lIas gasi ar fi ca oricum trece in 4wd auto singurica cand treci un anumit prag. In schimb ma indoiesc ca revine singura in lock cand revii sub acel prag.
ganditi-va ce riscati, nu cred ca diferentialul central (care defapt nu e chiar un diferential) ar fi sub 5000e ca piesa de schimb.
eu as rezuma astfel conditiile de utilizare a modurilor de tractiune:
1. Normal, asfalt uscat, 2wd
2. Asfalt amestecat cu zapada, urcus mediu pe drumuri forestiere, parcurgere constanta a unor portiuni cu noroi mic
3. 4wd lock, masina inzapezita sau innoroita, urcari dificile, noroi maricel.
ganditi-va ce riscati, nu cred ca diferentialul central (care defapt nu e chiar un diferential) ar fi sub 5000e ca piesa de schimb.
eu as rezuma astfel conditiile de utilizare a modurilor de tractiune:
1. Normal, asfalt uscat, 2wd
2. Asfalt amestecat cu zapada, urcus mediu pe drumuri forestiere, parcurgere constanta a unor portiuni cu noroi mic
3. 4wd lock, masina inzapezita sau innoroita, urcari dificile, noroi maricel.
Salutri la toata lumea,
Hai sa revenim, ca mai trebuie adaugat cate ceva -
Noul Outlander are un sistem de tractiune cunoscut generic sub numele de AWC - All Wheel Control. Explicatiile pe care le-am dat s-au referit strict la diferentialul central pentru ca despre cele de pe punti nu prea este mare lucru de povestit, acestea sunt diferentiale deschise. Cu ajutorul electronicii (ASTC-ul), aceste diferentiale de pe punti se transforma in diferentiale inchise - adica calculatorul de ASTC- comada franarea roii care patineaza, ceea ce duce automat la transferul de cuplu la roata cu aderenta mai mare.
Centralul despre care vorbim, are deasemenea control electronic, realizat de ASTC, care in momentul in care sesizeaza ca nu mai este necesare blocarea centralului, pur si simplu il deblocheaza, asta asa ca masura de prevedere.
Problema trebuie privita altfel:
- modul 2WD - nu se va folosi niciodata si puntea spate, indiferent de conditiile de drum;
- modul 4 WD - se foloseste o punte / 2 punti in functie de necestitati, NU se blocheaza centralul;
- modul 4 LOCK - se pleaca cu diferentialul central blocat, dupa care, de ajunge la modul 4WD/2WD.
ALX,
E corect ceea ce ai spus tu, referitor la modul de utilizare.
Cris-Tian,
Nu nu lucrez in serice, nu as fi putut sa explic asa cum am facut-o :-D
Extra: pentru situatii cu adevarat grele - 4 LOCK si ASC decuplat.
Hai sa revenim, ca mai trebuie adaugat cate ceva -
Noul Outlander are un sistem de tractiune cunoscut generic sub numele de AWC - All Wheel Control. Explicatiile pe care le-am dat s-au referit strict la diferentialul central pentru ca despre cele de pe punti nu prea este mare lucru de povestit, acestea sunt diferentiale deschise. Cu ajutorul electronicii (ASTC-ul), aceste diferentiale de pe punti se transforma in diferentiale inchise - adica calculatorul de ASTC- comada franarea roii care patineaza, ceea ce duce automat la transferul de cuplu la roata cu aderenta mai mare.
Centralul despre care vorbim, are deasemenea control electronic, realizat de ASTC, care in momentul in care sesizeaza ca nu mai este necesare blocarea centralului, pur si simplu il deblocheaza, asta asa ca masura de prevedere.
Problema trebuie privita altfel:
- modul 2WD - nu se va folosi niciodata si puntea spate, indiferent de conditiile de drum;
- modul 4 WD - se foloseste o punte / 2 punti in functie de necestitati, NU se blocheaza centralul;
- modul 4 LOCK - se pleaca cu diferentialul central blocat, dupa care, de ajunge la modul 4WD/2WD.
ALX,
E corect ceea ce ai spus tu, referitor la modul de utilizare.
Cris-Tian,
Nu nu lucrez in serice, nu as fi putut sa explic asa cum am facut-o :-D
Extra: pentru situatii cu adevarat grele - 4 LOCK si ASC decuplat.
- andreiderme
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm
Stai ca eu sunt foarte interesat de amanunte: deci dif fata si spate sunt OARECUM cu alunecare limitata (doar ca sunt controlate electronic prin ESP si ASTC) ? Adica daca o roata de pe o punte patineaza, va fi redistrib cuplul la cealalta? Care sunt limitele? Pot fi 2 roti opuse pe diagonala folosite?
Aruncati un ochi aici: http://www.awdwiki.com/en/mitsubishi/#Outlander_II
si aici: http://www.mitsubishi-motors.ro/tehnolo ... integrala/#!
Lucruri concrete.
si aici: http://www.mitsubishi-motors.ro/tehnolo ... integrala/#!
Lucruri concrete.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 42 vizitatori