Ma bag si eu aiurea in seama...
Unde e senzorul de temperatura din habitaclu? Trebuie sa fie o gamalie pe undeva, care vede cand s-a atins temperatura setata si sa regleze temp data de ac pt a pastra constanta acea temp. Poate e pus intr-un loc mai aiurea, si ajunge mai greu caldura/frigul la el?
"probleme Aer Climatic"
QUOTE (danielNEC @ Nov 19 2010, 05:43 PM) In aceasta perioada am observat ca a mea nu face asa. Daca o pun pe 22 de grade imi baga o perioada aer cald (daca e prea frig) dupa care se opreste o perioada, apoi baga iar cand e necesar. Iar vara imi baga aer rece (cu ac pornit bineinteles) o perioada dupa care se opreste, sta putin si baga iar, insa steluta aia de la ac sta aprinsa tot timpul.
Acum am vazut ca am postat pe aria Outlander. Imi cer scuze
Edit: nu-i nimic, sistemul e acelasi
Nici la mine nu creeaza probleme cu aerul rece. Eu stau cu el la 22-23 grade si e ok. Ce am mai observat in general este ca de multe ori, mai ales la drum lung de multe ori baga aer mai racoros pe sus si mai cald la picioare. Ceea ce mi se pare foarte logic de altfel. Odata pentru ca mie nu prea mi se pare normal sa imi dea aer cald direct in zona capului. La drum lung e chiar neplacut(si putin periculos as zice , deoarece produce somnolenta). Aerul mai cald in zona picioarelor este foarte confortabil. Pe de alta parte aerul cald are tendinta sa urce spre plafonul vehiculului iar cel mai racoros sa coboare. Se realizeaza o omogenizare mult mai buna asa, in timp ce zona de jos(mai rece) primeste un aport termic putin mai mare(de care e nevoie in orice auto). Mie chiar mi se pare bine gandita functionarea. Oricum, asta nu inseamna ca aerul bagat dinspre parbriz este rece... Are o temperatura placuta.
QUOTE (danielNEC @ Nov 24 2010, 09:21 AM) intrebare: Cand e aprinsa steluta aia inseamna ca e AC pornit implicit compresorul ala si tot sistemul de ac chiar daca nu baga aer rece? Merci
Cand este steluta aprinsa compresorul este in functiune. Asta nu are legatura cu temperatura aleasa in habitaclu. Dupa ce trece prin evaporator aerul este uscat si racit si ajunge in calorifer unde se incalzeste(daca temperatura selectata o cere). Rezultatul este dezumidificarea aerului introdus in interiorul masinii. Asta inseamna o dezaburire extrem de rapida in conditii de umiditate exterioara mare.
@IAN - In conditiile meteo actuale nu ai nici cel mai mic motiv sa umbli cu a/c cuplat. In conditiile in care temperatura exterioara este pe la 8-10-15 grade e normal sa se incalzeasca mai greu un pic interiorul. Incearca macar de curiozitate sa mergi o zi cu 23-24 grade selectate si cu a/c off. S-ar putea sa ai surpriza sa mearga asa cum trebuie. Insa, daca ploua si e umiditate e chiar indicat sa il pornesti in scopul asigurarii unei vizibilitati optime.
Acum am vazut ca am postat pe aria Outlander. Imi cer scuze
Edit: nu-i nimic, sistemul e acelasi
Nici la mine nu creeaza probleme cu aerul rece. Eu stau cu el la 22-23 grade si e ok. Ce am mai observat in general este ca de multe ori, mai ales la drum lung de multe ori baga aer mai racoros pe sus si mai cald la picioare. Ceea ce mi se pare foarte logic de altfel. Odata pentru ca mie nu prea mi se pare normal sa imi dea aer cald direct in zona capului. La drum lung e chiar neplacut(si putin periculos as zice , deoarece produce somnolenta). Aerul mai cald in zona picioarelor este foarte confortabil. Pe de alta parte aerul cald are tendinta sa urce spre plafonul vehiculului iar cel mai racoros sa coboare. Se realizeaza o omogenizare mult mai buna asa, in timp ce zona de jos(mai rece) primeste un aport termic putin mai mare(de care e nevoie in orice auto). Mie chiar mi se pare bine gandita functionarea. Oricum, asta nu inseamna ca aerul bagat dinspre parbriz este rece... Are o temperatura placuta.
QUOTE (danielNEC @ Nov 24 2010, 09:21 AM) intrebare: Cand e aprinsa steluta aia inseamna ca e AC pornit implicit compresorul ala si tot sistemul de ac chiar daca nu baga aer rece? Merci
Cand este steluta aprinsa compresorul este in functiune. Asta nu are legatura cu temperatura aleasa in habitaclu. Dupa ce trece prin evaporator aerul este uscat si racit si ajunge in calorifer unde se incalzeste(daca temperatura selectata o cere). Rezultatul este dezumidificarea aerului introdus in interiorul masinii. Asta inseamna o dezaburire extrem de rapida in conditii de umiditate exterioara mare.
@IAN - In conditiile meteo actuale nu ai nici cel mai mic motiv sa umbli cu a/c cuplat. In conditiile in care temperatura exterioara este pe la 8-10-15 grade e normal sa se incalzeasca mai greu un pic interiorul. Incearca macar de curiozitate sa mergi o zi cu 23-24 grade selectate si cu a/c off. S-ar putea sa ai surpriza sa mearga asa cum trebuie. Insa, daca ploua si e umiditate e chiar indicat sa il pornesti in scopul asigurarii unei vizibilitati optime.
dupa care baga rece si sare nevasta sa il regleze pe 26 gr C (sau ce-or fi gradatiile alea) ca sa rezolve problema
va propun sa faceti urm. test:
1. reglati temperatura la ce nivel vreti voi (sa zicem 22) pana cand baga caldura (iarna) sau frig(vara)
2. modificati 1 gradatie in sus sau in jos fata de nivelul anterior. vedeti daca simtiti ca s-a schimbat ceva. la mine nu se simte
3. dupa o perioada de functionare temperatura devine mai mica (iarna) chiar deranjant de mica, la fel cum reclama si colegul @IAN. Incercati din nou sa modificati 1 gradatie (in sus) si vedeti ce se intampla. La mine ... iarasi nimic, trebuie sa rotesc hotarat rozeta pana pe la 26 gr C ca sa rezolv problema
mie mi se pare un pic aiurea ca la drum lung sa tot foiesc rozeta aia pt a obtine un ambient confortabil dar evident, aste este o chestie de preferinte personale. oricum, asta nu este un subiect care sa merite dezbatut intens pentru ca este absolut minor. ceea ce voiam sa scot in evidenta este ca maniera asta de functionare a instalatiei de climatizare la Outlander este destul de larg intalnita (chiar daca nu atrage atentia fiecaruia) si nu o problema specifica a colegului@IAN
va propun sa faceti urm. test:
1. reglati temperatura la ce nivel vreti voi (sa zicem 22) pana cand baga caldura (iarna) sau frig(vara)
2. modificati 1 gradatie in sus sau in jos fata de nivelul anterior. vedeti daca simtiti ca s-a schimbat ceva. la mine nu se simte
3. dupa o perioada de functionare temperatura devine mai mica (iarna) chiar deranjant de mica, la fel cum reclama si colegul @IAN. Incercati din nou sa modificati 1 gradatie (in sus) si vedeti ce se intampla. La mine ... iarasi nimic, trebuie sa rotesc hotarat rozeta pana pe la 26 gr C ca sa rezolv problema
mie mi se pare un pic aiurea ca la drum lung sa tot foiesc rozeta aia pt a obtine un ambient confortabil dar evident, aste este o chestie de preferinte personale. oricum, asta nu este un subiect care sa merite dezbatut intens pentru ca este absolut minor. ceea ce voiam sa scot in evidenta este ca maniera asta de functionare a instalatiei de climatizare la Outlander este destul de larg intalnita (chiar daca nu atrage atentia fiecaruia) si nu o problema specifica a colegului@IAN
Fiind un subiect "absolut minor", il anunt totusi pe colegul care a postat mai sus ca problema se poate rezolva si la Outlander.
Am si facut-o, inlocuind o componenta electronica si repozitionind senzorul de temperatura interioara.
Acum e aproape perfect si se regleaza temperatura de la "ce or fi gradatiile alea".
Multumesc tuturor celor care au raspuns la topicul initiat de mine.
Am si facut-o, inlocuind o componenta electronica si repozitionind senzorul de temperatura interioara.
Acum e aproape perfect si se regleaza temperatura de la "ce or fi gradatiile alea".
Multumesc tuturor celor care au raspuns la topicul initiat de mine.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 26 vizitatori