Dimensiune Jante 18

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
CristianMarin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 16, 2010 3:39 pm

Mesaj de CristianMarin » Vin Iul 02, 2010 1:03 pm

Specificate in cartea masinii.

Coeficientul acela Y reprezinta viteza maxima pe care o suporta cauciucul si in cazul asta este de 300 km/h

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Vin Iul 02, 2010 6:28 pm

215/60/R16 este echivalent ca si circumferinta cu 215/55/R17 (diferenta este de 0.6%, adica nesemnificativa). Deci e ok si ce scrie in CI si ce scrie pe usa.
Uite o comparatie grafica AICI.

Ala de la Autosoft a aberat (sau s-a uitat la Outlander 2) cu 225/55R18, pentru ca sunt muuuuuult mai mari in circumferinta fata de ce ai tu nevoie.
Uite o comparatie grafica AICI

Daca vrei neaparat sa ramai pe jante de 18 inchi si vrei anvelope cu aceeasi circumferinta ca cea din acte, ar trebui sa-ti cauti 235/45/18.
Uite o comparatie grafica AICI

Dar intervin 3 probleme:
- latimea jantelor de 18 pe care le ai trebuie sa fie intre 8 si 9.5 inch
- In functie de offset-ul jantei, s-ar putea sa-ti atinga guma in contraaripa atunci cand virezi
- o anvelopa de 235/45 R18 mai normala incepe de pe la 850RON bucata.

Uite AICI 4 pagini despre jante (NU genti!) si anvelope. Citeste-le si te vei lamuri cum e cu rotile masinilor.

Toate bune.

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Sâm Iul 03, 2010 1:09 am

Teoretic si practic, tie in bord iti arata cu gume mai mari (in diametru), o viteza mai mica decat cea reala. De exemplu, eu cu 28" aveam 100 km/h reali. Cu 31" aveam 100 in bord si 114 in realitate. Cu 33"-uri aveam 100 in bord si aproape 128 in realitate. Cel putin asa este la mine, vitezometru mecanic pe cablu. La cele mai noi, e posibil sa fie electronic si treaba sa fie exact invers, sa-ti arate o viteza mai mare decat cea reala. Cel mai simplu ca sa iti faci o idee, e sa iei un GPS cu tine si stabilesti daca ai sau nu diferente. Eu foloseam un Terra Trip, insa e foarte greu de montat si calibrat.

Dar pana una-alta, ce te deranjeaza la gumele astea ? Faptul ca sunt mai mari decat prevede legea? Sau ca mergi mei repede ? Daca e prima, stai linistit ca ala o sa fie ultimul lucru la care se uita, mai ales la un SUV. Daca e a doua, se regleza din piciorul drept

Avatar utilizator
chitanr
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 20, 2010 1:12 am

Mesaj de chitanr » Dum Iul 04, 2010 12:01 am

In prezent jantele sunt 255/45/R18...are pe ea anvelope michelin primancy pilot(1300lei nou) insa cand am cumparat masina avea inlocuita o anvelopa cu un Federal(5mil).
Am facut si eu calculele pe tipuri si a reiesit asa:
215/60/r16 (CI)=26*8.5/r16
215/55/r17 (usa)=26*8.5/r16
235/45/r18 =26*9.3/r18
Asa ca pe 18 in mod normal ca sa iasa aceleasi calcule tb 215/50/r18 insa cred ca arata urat rotile inalte si mai inguste.

Motivele pe care le invoc in schimbarea lor sunt (desi cam toate ajung la pct.1 pana la urma):
1.financiare-pt la iarna ma rupe un set de anvelope, si deoarece am unul descompletat cat de curand ar tb sa cumpar altele cu preturi ridicate
2.tehnice-rigiditatea masinii dauneaza la articulatii si celelate (bucsi, brate...etc), consum mai mare
3.juridice-ma trezesc dupa investitii in anvelope ca tb sa schimb rotile (ITP, politie)

NU ma deranjeaza ca prinde viteza, desi sunt sceptic ca arata bordul mai putin decat in realitate caci am ajuns la 190..si sa fi aratat mai mult ?

Dupa ce m-am mai interesat si cu informatiile obtinute de la voi( de aceea tin sa va multumesc)
consider ca tb sa cumpar un set de 16 a.i:
- iarna o sa echipez rotile cu anvelope la un cost mai scazut, iar acestea sunt recomandate de specialisti in defavoarea celor late si mari
-vara le las pe acestea pe 18 pana le vand (le-am scos la vanzare) si ulterior o sa cumpar jante pe 17 sau le las tot pe 16 cu anvelope adecvate.

Avatar utilizator
MIB
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 29, 2008 7:40 am
Contact:

Mesaj de MIB » Mar Iul 06, 2010 5:05 pm

Ma bag si eu ca musca...

La mine in talon sunt trecute doua dimensiuni: 215/70R16 si 225/55R18.

Ca idee, daca ai in talon doar una din dimensiuni si vrei sa treci inca una tre buie sa mergi la RAR si sa verifice aia. Daca ce vrei tu sa pui este ok (si asta cred ca tine in functie de cum a explicat CristianMarin: diametrul exterior al rotii sa ramana acelasi) atunci iti trec asta in cartea de identitate a masinii si ulterior mergi la politie si iti schimbi talonul sa apara si noile roti in talon.
Oricum ai face, daca te duci la RAR cu roti de dimensiuni atipice care nu apar in cartea de identitate al masinii o sa ai probleme cu ei si va trebui sa revii la control cu niste roti care se regasesc acolo. Asta doar daca nu ai prieteni buni pe la RAR.

Avatar utilizator
Стрелок
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 04, 2009 2:45 pm

Mesaj de Стрелок » Mar Mar 22, 2011 2:54 pm

Salut!
Aceeasi problema o am si eu. Am doar 16 trecute in cartea de identitate, desi echiparile superioare cu acelasi motor au si 18 trecute.
Pot fi trecute si cele de 18 in carte la RAR? Eventual o hartie de la MCar?
M-ar tenta sa iau un set de 18 de vara si sa platesc pretul pentru cauciucuri. Acum, depinde de ce gasesc SH prin dezmembrari sau pe afara si eventual ce fac cu cauciurile all-weather originale.
La ITP nu as avea probleme ca l-as face prin aprilie-martie cu gumele de iarna si jante de 16. Intrebarea ramane daca se pot trece legal in cartea de identitate pentru echiparea Intense (2008).

Avatar utilizator
godaro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 15, 2010 10:26 pm

Mesaj de godaro » Mar Mar 22, 2011 3:06 pm

nu merita efortul sa treci pe 18. cauciucurile sunt ENORM de scumpe (1000-1200 RON/buc) iar jentile de asemenea. de asemenea pierzi mult la confort

eu am roti de vara pe 18" si iarna asta am preferat sa achizitionez anvelope de sezon (iarna) pe 16" inclusiv jentile de tabla. afla ca anvelopele de 16" + jentile de tabla m-au ajuns la ~75% din pretul variantei cu roti de 18". confortul pe denivelari este mai bun. diametrul exterior al rotii este acelasi, in amble variante !

chiar nu vad rostul unui efort substantial de a trece pe 18". estimez costuri totale de 5-6000 RON !!!

in cazul meu problema la RAR a fost invers: aveam trecute in actele germane doar dimensiunile pe 18" si la RAR am cerut sa imi treaca in carte si dimensiunile pe 16"

Avatar utilizator
Стрелок
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 04, 2009 2:45 pm

Mesaj de Стрелок » Mar Mar 22, 2011 4:23 pm

Am vazut preturi mult mai omenesti pt cauciucuri de vara pe 225/55/R18 de la 600 pana in 850. Imi plac la nebunie cele cu 7 spite (parca). Ma gandeam ca imbunatatesc putin si comportamentul on-road (care ma termina; dar la cat de putin se inclina roata la virare imi dau seama ca prea mult nu am cum sa ameliorez). Nu sunt chitit, dar am vazut preturi rezonabile SH la jante si cauciucuri de 16 si ar fi de luat in calcul si pentru 18 daca gasesc ceva rezonabil (in niciun caz 5-6000 ron). Nu ma gandeam sa le iau de noi oricum. Stii cum e: cand sare (am luat sh 4 jante tabla cu 4 cauciucuri iarna de polo/ibiza, impecabile, aproape noi, la 250RON toate; no comment, am avut bafta), trebuie sa fii pregatit, ori si sa le iau si sa ma zagarii pe ochi dupa, iar nu e bine.
Multumesc pentru raspuns!

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori