Rezervor Eolys Spart?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
al_eugen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 19, 2009 6:34 pm

Mesaj de al_eugen » Mie Aug 19, 2009 6:45 pm

Salut,


Am de 2 luni un Outlander 2.2 diesel si azi dimineata am dat de probleme:

Am incercat sa trec peste un damb si am agatat (usor zic eu) cutia cu EOLYS (cea de langa roata stanga spate).

Cateva ore mai tarziu, m-a alertat colegii ca imi curge ceva din masina , in spate; nu mult dar e pata sub ea.
Am mers repede la service (MIT motors) si i-am rugat sa se uite ce s-a intamplat.

Verdictul: punga EOLYS sparta in interiorul cutiei ei de protectie, se inlocuieste integral - ~ 3000 RON - posibil de rezolvat pe CASCO.

problemele mele sunt:
- cutia respectiva este doar usor zgariata (nici macar crapata/ciobita/etc) - cum de s-a spart punga de dinauntru?
- mi s-a spus ca e o problema frecventa - cumva insa nu am gasit nimic de genul asta pe forum pana acum (poate n-am cautat suficient) - a mai patit cineva asa ceva?

Avatar utilizator
aur
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 26, 2008 8:46 pm

Mesaj de aur » Lun Noi 02, 2009 12:26 pm

salut si eu am aceeasi problema, de 2 ori am patit-o si tot pe casco, in schimb mi se pare cam cusuta cu ata plasarea rezervorulu acolo, vreau sa trimit un mail ma mitsu.com sa cad ei ce zic,
ai gasit o solutie?
multam

Avatar utilizator
al_eugen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 19, 2009 6:34 pm

Mesaj de al_eugen » Sâm Mar 13, 2010 9:18 pm

Salutare,

A durat ceva vreme pana mi-am adus aminte ca am postat si aici problema cu eolys-ul, dar acum m-am intors si sper sa ajung sa citesc/scriu pe forum mai des.



Deci, cu rezervorul a fost asa:
- deschis dosar casco, comandat la MIT, venit piesa, schimbat, platit fransiza (auch!!!), plecat acasa - no problem de atunci.

- cerut rezervorul vechi inapoi

la vreo luna mai tarziu, luat rezervorul vechi, examinat, demontat, mirosit, etc...
concluzia:
- carcasa de plastic nu e chiar sparta
- in carcasa de plastic exista ceva lichid eolys liber
- punga cu lichid inca are lichid in ea, are si vacuum (seamana cu pungile de Jet-expert de lichid de parbriz) si nu curge nimic pe nicaieri

Pentru mine concluzia este ca punga nu a fost sparta si scurgerea vine probabil de la electrovalva integrata.
pentru detalii practice, recomand service.citroen.com - am platit 4 EUR pt o ora si am vazut exact cum e cu punga si electrovalva.

Cel mai probabil, pentru ca tin minte ca am facut asta, cand am ps de vreo 2 ori mai multa motorina - nu pana la al doilea stop al pistolului cum zice manualul ci pana sus la buson - am creat contrapresiune la electrovalva si aceasta a deversat o parte din lichidul necesar pt acel plin in propria carcasa. Carcasa nu e etansa => lichidul a inceput sa curga.

Ramane sa mai desfac o data cutia, sa sterg punga de lichid si sa vad ce se mai intampla. oricum, pe termen mediu sunt hotarat sa-mi fac propria cutie EOLYS, eventual din ceva metal si mai bina adaptata formei masinii - sa vedem ce iese!

Toate cele bune!

Alex

Avatar utilizator
aur
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 26, 2008 8:46 pm

Mesaj de aur » Sâm Mar 13, 2010 10:36 pm

da-mi de stire te rog daca ai rezolvat ceva, multam

Avatar utilizator
al_eugen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 19, 2009 6:34 pm

Mesaj de al_eugen » Lun Mai 17, 2010 8:52 pm

Salutare din nou

dupa multe luni de zine, mi-am facut timp si curaj sa re-investighez cutia magica.

Deci:
- la exterior a mai curs ceva lichid EOLYS care s-a uscat apoi intr-o crusta maro.
- la interior, punga propriu-zisa este intreaga adica: am scos punga din cutie, am sters-o cu hartie (chiar frecat ca se cam intarise mizeria) si nu curge pe nicaieri
- am sters si cutia de plastic la interior - acum e totul curat.


Mai astept o vreme (pana ajung la vreun service 4x4) sa vad daca mai apare vreo scurgere. Daca totul e ok, o sa-mi inlocuiesc cutia cu o alta cu o forma ai aero/terano-dinamica - adica mai ascunsa, sa nu mai stau cu grija ei la fiecare denivelare.


La cati bani a costat cutia cu totul (~2800 RON) - ma gandesc si sa o scot la vanzare ca piesa de schimb:)
(dupa ce imi fac cutia noua)

cam astea-s noutatile.

bafta!

Alex

Avatar utilizator
aur
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 26, 2008 8:46 pm

Mesaj de aur » Lun Mai 24, 2010 11:42 pm

salut
eu am spart 2 cutii pana acum si mi s-a cam acrit si de astia cu reprezentatntele lor cu tot, niste incompetenti increzuti, problema la noi l arpmanica asta e.
RUGAMINTEA MARE la tine e sa ma sfatuiesti cum sa o protejez sau sa acopara traznaia asta multam si sanatate

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mar Mai 25, 2010 8:24 am

pai de curiozitate, ce ti-au facut astia cu reprezentantele de-s incompetenti?
ca vaz ca zici ca tu ai spart doua cutii. ce vina au ei? sau daca au dezvolta te rog.
nu de alta dar stim si noi ca loviturile la masini sunt al dracu de enervante si scumpe, indiferent ca-s pe stanga, dreapta, sus sau jos. dar asta nu inseamna ca e vina alora de la reprezentanta, dealer, service, etc. si cine la reprezentanta? contabilitatea? vanzarile?
problema la romanica, este ca ti-ai lovit TU masina, si dupa aia dai cu noroi in toata lumea, fara ca macar sa detaliezi ceva. POATE chiar ai dreptate. dar fa si ceva lumina in problema.

@eugen - astept sa vad ce ai facut. sunt curios ce pot face doua maini dibace si cred ca vei putea rezolva problema.

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Joi Mai 27, 2010 6:35 pm

Dupa o plimbare pe Sadu - Gatu Berbecului - Paltinis (fisier Google Earth mai jos) pe ploaie torentiala, in noroaie presarate cu bolovani, cutia mea arata asa :



In concluzie :
- ce face cutia respectiva?
- la ce e bun lichidul ala eolys?
- ce are inauntru?

Imi cer scuze daca raspunsul e banal, dar pana acum n-am avut niciodata masina diesel si nu m-a preocupat subiectul ....

Merci mult.
Fişiere ataşate
Sadu_GatuBerbecului_Paltinis_49km_.zip
(15.3 KiB) Descărcat de 113 ori

Avatar utilizator
Monitor_R
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Oct 09, 2009 3:20 pm

Mesaj de Monitor_R » Joi Mai 27, 2010 8:06 pm

Am tot googalit dupa punga EOLYS si nu am gasit decat referiri la masini cu diesel PSA.
Este posibil ca sa nu am punga poznasa si foarte costisitoare pe 2.0 DI-Dul meu?

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Vin Mai 28, 2010 2:09 pm

Buuun...

M-am lamuit ca lichidul eolys (176 in cazul nostru) este un aditiv care se introduce din cand in cand in motorina printr-o pompa (#45), pentru a creste temperatura de ardere si astfel curata filtrul de particule.
Ansamblul repectiv este compus din mai multe parti, dintre care rezervorul este #35.
Tot ansamblul costa cca 3000RON la Mitsu si ceva mai putin la Citroen (#18).
In schimb la Citroen, rezervorul apare si separat ca reper si costa ~700RON.

Am vazut ca exista pe piata si aditiv eolys 176 + kit reumplere la cca 150-200RON/litru.

Saptamana viitoare dau cutia jos sa vad daca am spart rezervorul sau doar s-a smuls ceva....


Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori