2.0 TDI vs. 2.2 PSA

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
Kahn
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 01, 2008 8:54 pm

Mesaj de Kahn » Dum Mai 10, 2009 6:56 pm

Multumesc, alex167, foarte interesant! Mai ales ca, pe site-ul respectiv am putut gasi informatii si despre o alta masina care ma interesa (nu de alta, dar am o vesnica disputa cu niste prieteni care o poseda ): Forester 2.0D
Notez aici comparatiile, ca sa le vada si ei mai bine (cifrele pentru Forester in paranteza)


- Acceleratie 0 - 100 - 9,71s (9,93)
- Depasire 60 - 100 km/h, treapta 2/3 - 5,98 s (6,05)
- elasticitate 60 - 100 km/h, treapta 4 - 7,35 s (7,65)
- depasire 80 - 120 km/h, treapta 3/4 - 7,87 s (7,78)
- elasticitate 80 - 120 km/h, treapta 4 - 8,21 s (8,11)
- elasticitate 80 - 120 km/h, treapta 5 - 10,19 s (10,53)
- elasticitate 80 -150 km/h, treapta 5 - 19,97 s (20,51)
- elasticitate 120 - 180 km/h, treapta 5 - 30,63 s (-)
- viteza maxima 197 km/h (187)

Acuma, nu ca ar fi diferentele chiar atat de mari, dar sper sa nu se mai afirme ca Foresterul e cea mai tare masina posibila (obiceiul taaare urat al fanilor Subaru de pretutindeni, fie ei si doctori ). Si sa nu-mi spuneti ca fac o comparatie intre un motor de 2.0 si unul de 2.2, ca diferenta de cca.10% la litraj e mai mult decat acoperita de diferenta de 15% la greutate (in defavoarea Outlanderului)!

Ca sa revenim on-topic, e clar ca nici Outie 2.2 nu-i chiar o masina sport. Totusi, e printre cele mai bune din clasa (de fapt, chiar nu vad cine o depasesete, in aceasta categorie de pret) si, dupa cum am mai spus, comportamentul ei nu ma face sa simt prea mult ca m-am sacrificat pentru familie

Avatar utilizator
andreiderme
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm

Mesaj de andreiderme » Lun Mai 11, 2009 12:15 pm

Revista "Quelle Voiture" editata de "L'automobile magazine": Citroen C-crossover 2.2 Hdi vs Dodge Caliber 2.0 CRD (2.0 TDi 140 PD). Dodge in paranteza.

Putere: 156 CP (140 CP)

Cuplu: 380 Nm (310 Nm)

Greutate: 1815 kg (1495 kg)

Consum oras/sosea/autostrada: 10.3/8.5/9.6 (9/6.8/8.1)

Repriza 80-120 in viteza 4/5/6: 8.5/11.2/14.1 (7.4/9.8/11.4)

Oficial, Outlander 2.0 Intense are 1655 kg.
Limitele ar fi ca diferenta de greutate e mare, nu stiu ce coeficient aerodinamic are Caliber fata de Outlander/C-Crossover si nici raportele cutiei de viteza a Caliber-ului. Pot scana revista la cerere si afisa pozele.

Avatar utilizator
Kahn
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 01, 2008 8:54 pm

Mesaj de Kahn » Lun Mai 11, 2009 5:33 pm

Ma mir ca nu au comparat C-Crosser cu Golf 2.0 tdi, rezultatul ar fi fost chiar zdrobitor! Pai, ce legatura are Caliber cu un suv? Sau poate are, dar cel mult in categoria Quashqai (ca dimensiunile sunt cam pe acolo)! Dealtfel, citeste aici: http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/d ... -2006.aspx cu cine concureaza Caliber, dupa parerea englezilor (apasa pe butonul "Also consider"). Iti spun eu, in avanpremiera: cu Subaru Impreza, Mazda 3 Hatchback si Citroen C4 Hatchback

Cu masa... nu stiu ce inseamna oficial, dar pe fisa tehnica a nemtilor (in care am destul de multa incredere) la 2.0 este specificata o masa de 1730 kg (1810 kg la 2,2). Vezi aici: http://www3.mitsubishi-motors.de//outlander08_bcc.pdf (ti-am mai trimis acelasi link si in legatura cu disputa despre filtrul de particule, de pe topicul "Garda la sol"). Avand in vedere masa de 1560 kg a lui Caliber, inseamna ca e cu vreo 10% mai usor decat Outie 2.0 ceea ce, ambele avand acelasi motor, ar insemna un plus de 10% la performante. De fapt, plusul de performanta probabil e binisor mai mare, pentru ca mai conteaza si coeficientul aerodinamic, trenul de rulare, etc, care, evident, sunt mai slabe la un suv decat la un hatchback (sau crossover mic, ce-o fi si ala).

Avatar utilizator
alex167
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Lun Mar 31, 2008 9:35 am

Mesaj de alex167 » Lun Mai 11, 2009 6:53 pm

Coeficient aerodinamic la Peugeot 4007 este 0,34, deci cam tot atata tre' sa fie si la Outlander.
Cam suspect de puturos C-Crosserul din revista respectiva. Miroase a comision acolo pt autorul articolului. Am mult mai mare incredere in testele automobiletv, respectiv revistei automondial. Ei la orice teste folosesc minim 9 sateliti, nu utilizeaza piloti si rezultatele sunt totusi mai bune. Ciudat nu? Ba chiar sunt 2 persoane in masina in loc de una (soferul) cum ar trebui sa fie in testul standard.
Si totusi eu zic sa nu mai comparam merele cu perele. Aici e vorba de Outlander cu cele doua motorizari diesel. Ca altfel ajungem sa comparam P 407 Coupe 2,2 hdi cu cine stie ce Caliber sau Golf.

Avatar utilizator
andreiderme
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm

Mesaj de andreiderme » Mie Mai 13, 2009 8:10 pm

Cu "oficial" ma refeream la brosura Mitsubishi.
Ei saracii nu au comparat aceste 2 masini, ci eu am facut, se pare, greseala de a le alatura. Am zis ca poate e cat de cat de folos, in naivitatea mea. Nu am incercat sa demonstrez nimic, ci, dimpotriva, chiar eu am comentat si am spus ca e cam fortata comparatia.

Revista respectiva e un catalog, nu sunt teste comparative alaturate.

PS: ceea ce nu inteleg este de ce s-a reluat ceea ce zisesem deja... Eu nu am nimic personal cu nimeni, pe cuvant

Avatar utilizator
Kahn
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 01, 2008 8:54 pm

Mesaj de Kahn » Vin Iun 19, 2009 7:21 pm

Acum, dupa toate discutiile, am si eu o intrebare... mai ciudata: dupa ce se poate recunoaste care Outlader are motor de 2.0 si care de 2.2?
Pe dinafara sunt absolut identice (inclusiv marca de pe spate, care nu specifica puterea), iar sub capota nu exista niciun indiciu.
O fi seria sasiului? Stie cineva cum se interpreteaza literele si cifrele alea?

Avatar utilizator
cornelcapa
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 16, 2009 7:14 pm

Mesaj de cornelcapa » Joi Iul 09, 2009 2:16 pm

QUOTE (Kahn @ Jun 19 2009, 07:21 PM) Acum, dupa toate discutiile, am si eu o intrebare... mai ciudata: dupa ce se poate recunoaste care Outlader are motor de 2.0 si care de 2.2?
Pe dinafara sunt absolut identice (inclusiv marca de pe spate, care nu specifica puterea), iar sub capota nu exista niciun indiciu.
O fi seria sasiului? Stie cineva cum se interpreteaza literele si cifrele alea?

Buna Kahn,
Eu am un Outie 2.2 D-ID, iar tipul motorului este trecut pe o placuta pe motor, imediat sub filtrul de aer, in partea stanga a masinii, in care specifica si tipul PSA 2.2 D-ID. Nu stiu la cele care au motor de 2.0 de la VW.

Avatar utilizator
Kahn
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 01, 2008 8:54 pm

Mesaj de Kahn » Mie Iul 15, 2009 9:11 pm

QUOTE (cornelcapa @ Jul 9 2009, 02:16 PM) Buna Kahn,
Eu am un Outie 2.2 D-ID, iar tipul motorului este trecut pe o placuta pe motor, imediat sub filtrul de aer, in partea stanga a masinii, in care specifica si tipul PSA 2.2 D-ID. Nu stiu la cele care au motor de 2.0 de la VW.

Aha, multumesc! Si al meu e tot de 2,2, am sa ma uit mai atent.
Totusi, era frumos sa scrie si pe caroserie, ca sa stie lumea cu cine are de-a face

Avatar utilizator
adi83
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 14, 2010 7:36 pm

Mesaj de adi83 » Sâm Apr 17, 2010 2:13 am

Polemicile vor exista pentru totdeauna, e normal, daca mie imi place primavara, nu trebuie sa placa tuturor acest anotimp. In ceea ce priveste fiabilitatea motoarelor e cam clara situatia: din experienta si teste(nu eu) hdi-ul este superior tdi-ului, fara discutii. Am hdi, am in famile tdi (golf 4) si pot spune ca e diferenta. Tdi-ul are problame cu turbo, e boala generala recunoscuta(pe langa consumul de ulei), deocamdata hdi-ul nu cam are boli, doar raceli. Sincer nu as da hdi-ul pe tdi niciodata(mult mai silentios hdi C.M. fata de P.D.). Vad pozitia unora(nu numai aici) ca nu iau hdi ca e psa...haha, vechiul concept romanesc, tedeist, ca daca nu ai masina nemteasca n-ai facut nimic, esti degeaba...psa avea C.M. inca din 2000, vag-ul de abia din 2006(daca nu ma insel) si pe deasupra chiar nereusite motoarele 2.0 C.M. vag(nu zic eu, ci expertii si se vede si in practica, am bunatate de nas cu passat 2.0 tdi si nu mai continui..)
Oricum nu sunt motive de cearta, sunt doar pareri si revenim la faza ca ce-mi place mie, nu-ti place tie, in caz contrar, s-ar vinde doar vw...bietii japonezi ar ramane sa faca chibrituri...

Avatar utilizator
Vibe
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 23, 2008 10:54 am

Mesaj de Vibe » Mar Apr 20, 2010 1:14 pm

Chiar astazi am fost in service si imi spuneau de acolo ca 2.2 HDI nu se compara cu 2.0 TDI. HDI-ul de la PSA e mult mai rafinat, fiabil, silentios, etc etc ce a enumerat si adi83. Eu tot regret ca nu au montat 2.2-ul si pe Lancer, dar aia e .

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori