Diesel Euro 5

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
cris_tian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 28, 2008 12:22 am

Mesaj de cris_tian » Sâm Dec 27, 2008 8:44 pm

Salutare!

Am si eu o problema si nu am reusit sa ma lamuresc inca. Poate reuseste careva mai avizat. Nu am reusit sa gasesc pe forum si atunci am deschis topic nou. Detin un Outlander 2.0 Invite de 15.000Km care reuseste sa ma treaca prin toate starile emotionale cand vine vorba de el, functie de defect sau comportare buna la drum. Deocamdata sunt la stadiul in care cam pun la indoiala mult trambitata fiabilitate si calitate Mitsubishi si ii dau dreptate bunicii care spunea ca la pomul laudat sa nu mergi cu sacul.

De la 1 ian 2009 Euro 4 se cam scoate din productie, ca de... suntem "europeni". Problema e ca vine Euro 5, care are foarte putin sulf, mai mult biodiesel etc. Producatorii Petrom (care apropos nu are inca Euro 5 intre produsele prezentate in pag web), Rompetrol si ailalti spun ca Euro 5 este compatibila pana la lacrimi cu toate motoarele Euro 4, 3, 2, 1 si fara Euro. Cand am cerut fisa de calitate a carburantului la o benzinarie Petrom era sa ma ia aia la bataie (pt. ca pe pompa scria Euro 4 si mie mi-au facturat Euro 5. Pana la urma tot nu am aflat ce am bagat in rezervor, inca sper ca nu benzina!!)

Sulful avea rolul de lubrifiant prin combinarea cu nickelul din piesele pompelor de injectie si injectoarelor, dar facea rau la segmenti, supape si catalizatoare. Scaderea efectului lubrifiant prin reducerea nivelului de sulf ar trebui sa fie compensat prin aditivare cu substante lubrifiante (adaugate sau nu de producatorii carburantilor). Pe de alta parte, se adauga mai mult biodiesel, care intra in conflict cu prevederile grupului VAG pentru carburantii recomandati in 2.0 DiD (se interzice biodiesel). Pentru "incurajare" am niste amici cu VW Passat (modelul cu stopurile rotunde) care au cam schimbat injectoarele la 30.000 si 80.000 si va garantez ca puneau motorina buna, mai mult de afara. Eu doar cu Petrom... ce sa mai zic?

Pana la urma ce motorina punem? Ce aditivi? Ce.... etc. (tot ca va poate trece prin cap legat de carburant diesel)?
Multam frumos
Sarbatori fericite!

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Lun Dec 29, 2008 11:45 pm

Acuma serios... tu ai inteles ce-ai scris? Adica asa... per ansamblu ?
Ca eu...sincer... nu.
Ok, am inteles... Ai un Outlander... presupun E4. Si vrei motorina E5? Iti garantez ca-i aceeasi Marie cu alta palarie.
Si eu am prieteni care au avut probleme cu pistoane topite, cu injectoare varza. Eu personal am probleme cu turbina care ma omoara de ceva vreme. Aaa.. si discul de ambreiaj ca il schimb de 2 ori pe an. Dar sigur nu au de aface astea cu motorina pe care o pun in rezervor.

No offence, dar ca sa iti putem da un raspuns exeact, trebuie sa ne pui o intrebare cat mai clara...

De fapt... ce anume vrei sa stii?

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Lun Ian 05, 2009 11:17 am

Diferenta intre euro 4 si euro 5 este strict de continutul de sulf. 50 ppm la E4 si 10 ppm la E5 ... (chestii aflate de pe forumul vw de la oameni care lucreaza in domeniu)
Lubrifierea se obtine prin alti aditivi. biodieselul in concentratie de 4% e cam obligatoriu la orice motorina indiferent de norma. De vreo doi ani. Asa ca stai linistit ca ai bagat si biodiesel. Totusi 4% nu reprezinta mare lucru. Asa cum nici 5-6% apa nu e mare lucru in motorina. ( ba s-ar putea sa fii mai fericit )

Avatar utilizator
Vibe
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 23, 2008 10:54 am

Mesaj de Vibe » Lun Ian 05, 2009 12:04 pm

Din cate am inteles...( nu de aici ... din alta parte ) .... creste si consumul cu noua motorina Euro 5 ?

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Lun Ian 05, 2009 12:08 pm

Date fiind diferentele infime intre cele doua (ppm = parts per milion) tind sa cred ca nu va creste nici un consum.

Avatar utilizator
cris_tian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 28, 2008 12:22 am

Mesaj de cris_tian » Mie Ian 07, 2009 9:36 pm

Multumesc lui Jules si raspund criticilor lui Klez:

Sa stii ca te-am ascultat si am recitit cu multa rabdare si spirit autocritic. Citeai in oglinda cumva? Oricum multam pt efortul de a intelege mesajul si de a raspunde.

Reiau cu desene:
Avem masini cu motoare E4, iar motorina incepand cu 1 ian 2009 va fi doar E5. Pe mine evenimentele de final de an 2008 m-au luat prin surprindere intr-o benzinarie Petrom, cand pe pompa scria ca alimentez E4 si mi-au facturat E5, bineinteles dupa ce am facut plinul.
Motorina E5 are o compozitie care, dupa recomandarile unor producatori auto minori (gen VAG) si experientele unor utilizatori care au ajuns prin service-uri, produce prin sistemul de alimentare niste defecte costisitoare financiar. Am amintit pe scurt cate ceva in mesajul anterior, iar cine s-a mai framantat pe tema asta sunt convins ca a inteles din prima. Culmea ca defectele s-au petrecut si in afara unde motorina este mai de calitate decat la noi.
Marii producatori de motorina E5 spun cat e de benefica pt supape, cilindri si mediu, dar nu sufla o vorba despre uzura sistemului de alimentare (injectoare si pompe de injectie).

Intrebarile erau:
Cum putem face motorina E5 compatibila cu motoarele E4?
Cum contracaram efectele negative ale motorinei E5 asupra sistemului de alimentare al motoarelor E4?
Care sunt efectele reale ale motorinei E5 asupra motoarelor E4?

Mai fratilor e mai clar? Daca tot nu e bine imi cer scuze ca am deschis subiectul si ma las de postat pe forum. Moderatori stergeti va rog topicul daca tot nu e in regula.

La multi ani cu sanatate si multi Km fara suparari !!!

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Joi Ian 08, 2009 8:59 am

QUOTE (cris_tian @ Jan 7 2009, 09:36 PM) .....
Cum putem face motorina E5 compatibila cu motoarele E4?
Cum contracaram efectele negative ale motorinei E5 asupra sistemului de alimentare al motoarelor E4?
Care sunt efectele reale ale motorinei E5 asupra motoarelor E4?
...

Glumesti. Nu?

CINE ar fi spus ca nu ar fi compatibile? Poate motorina E4 nu e compatibila cu motor E5, dar invers CINE a spus ca nu ar fi?

Sa contracaram CE? CINE a spus ca ar exista efecte negative?

Si nu in ultimul rand, dupa ce pornesti de la idea ca motorina E5 ar avea efecte negative asupra motoarelor E4, dupa aia ne intrebi care sunt efectele reale?

WTF?

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori