Pagina 7 din 8

Scris: Vin Ian 29, 2010 9:09 am
de Adriancar
http://www.topgear.com/content/timetobu ... -hilux/02/

Studded snow tyres
38 inches in diameter and running at pressures as low as 4psi to give good flotation over snow. Two valves per wheel.

Deci :
Pe drumuri defomabile prin scaderea presiunii in pneuri se obtine marirea coeficientului de aderenta .Stiti cat inseamna 4 [psi] ? 0,275 [bar].Aici cred ca este o eroare , nu 4 ci 40 [psi].
Diametrul pneului 38 " = 96 [cm].
Design-ul benzii de rulare = supra-tractiune .
Design-ul pneului asigura o buna flotabilitate deci o presiune scazuta pe sol.
Concluzionand , forma si caracteristicile pneurilor de mai sus le recomanda pentru terenuri accidentate ,acoperite cu strat mare de zapada si/sau noroi , deci conditii extreme de lucru.

In schimb folosirea pe drumurile publice a unui pneu mai lat reduce presiunea pe sol , scade manevrabilitatea cu implicatiile cunoscute.In general pneurile S&M se adreseaza celor care parcurg drumuri acoperite de zapada batatorita si/sau noroi.

Scris: Vin Ian 29, 2010 1:30 pm
de COObra
QUOTE give good flotation over snow
au cu totul alt scop acele pneuri, iar in sprijinul afirmatiei lui Adrian referitoare la presiune mica pe cm patrat, chiar aveau si un experiment in care treceau cu masina peste mana unuia dintre ei si nu patea nimic.

Scris: Vin Ian 29, 2010 11:07 pm
de MIB
QUOTE (alex167 @ Jan 28 2010, 10:00 PM) Asta cu gumele subtiri pe zapada e o idee preconceputa la foarte multa lume. Si vine de la ce au vazut la TV in raliurile Suediei sau Norvegiei. Da, gumele subtiri sunt pt. gheata si zapada foarte batatorita. Si ar trebui sa aiba cuie/crampoane. Dar nu pt. zapada normala, afanata, sau flescaiala. Daca te uitai pe la Antena 3 acum vreo 2 sau 3 saptamani ai fi vazut emisiunea aia Top Gear in care baietii erau pe la Polul Nord cu o Toyota Hilux. Oare ce gume aveau acolo? Nu gume, ci gumoace frate! Sau trebuiau sa-si puna niste roti de bicicleta?

Pai sa ne gandim cat de des mergem pe zapada afanata si atunci vedem cat de preconceputa este ideea ca iarna este bine sa optezi pentru cauciucuri de preferat mai subtiri, cum le zici tu. Nu am vazut emisiunea de care zici, dar daca mergi pe zapada "offroad" atunci normal ca vei folosi gume tip mud, care au crampoane mari. Gumele de tip mud sau all terain nu au si cuie. Am vazut gume de iarna cu cuie si acestea sunt destinate uzului urban sau pe gheata si zapada batatorita, dar nu mai tin cate averi costau! Cert este ca acele cuie fac o super treaba, in special la viteze mai mari, ele fiind scoase din cauciuc de forta centrifuga imprimata de rotirea rotilor.

Legat de presiunea din roti, este buna in cazul in care te rpinde zapada cu cauciucuri de vara! Daca ai cauciucuri de iarna nu are rost sa micsorezi presiunea in ele! Nu stiu exact princpiul, dar cred ca este vorba de forma pe care o ia cauciucul cand presiunea este sub cea normala.

Aditional citez de pe un alt forum, legat de acelasi subiect:
QUOTE A narrow tire works better in the snow than a wide one. A wide footprint gives you "floatation" (not good in snow) while a narrow footprint cuts through the snow and has more ground pressure (which leads to better traction).

The two basic reasons to "air down" are to achieve floatation in sand (so you don't sink and get stuck) or to climb off road (soft tires grip rocks).
Source(s):
Life in the Northeast.
Mentiune: cand este vorba de "climb off road", baietii se refera la ceva de genul asta:
http://www.youtube.com/watch?v=w-6QZRHH_w4

Scris: Sâm Ian 30, 2010 11:02 am
de alex167
Imi pare rau ca am starnit aici o polemica pt ca nu-mi doresc asta, subiectul fiind chiar si off topic. Eu oricum raman la parerea mea, indiferent cate citate imi dati din alta parte. In fond, diferenta in latime de care discutam la inceput era de 2 cm, ceea ce credeti sau nu, nu prea are vreun efect decat vizual, la aspect, exact ceea ce ma interesa pe mine. Latimea de 235 vi se pare prea mult? Atunci ce sa zica altii cu alte suv-uri care au in mod normal 245, 255 sau 265? Veti zice ca masinile sunt mult mai grele, dar diferenta de greutate nu cred ca depaseste 500 kg (de ex la BMW x5). Iar gumele chiar si de 215 pe diam de la 16" in sus au indice de sarcina suficient (cel putin 900 kg pe bucata), deci ar fi suficient sa pui si la un X5 gume de 215 Dar cum ar arata cu 215??? Ridicol.
Concluzia: Pentru mine conteaza aspectul, pt altii poate nu. Consider ca Outlanderul are un aspect al caroseriei destul de sportiv si zic ca merita niste gume care sa nu-i strice aspectul musculos. Totodata raman la parerea ca 215 da un aspect mai "rahitic".

Scris: Dum Ian 31, 2010 12:42 am
de MIB
Alex: latimea rotii poti sa o pui si mult mai mare dar fara niste modificari la caroserie nu o sa mai poti lua curbele! Daca vorbim de pregatirea de iarna, imi sustin punctul de vedere exprimat mai sus! Daca vorbim de aspect, iti dau dreptate! Eu sunt un pic mai orientat spre functional!

Scris: Lun Feb 01, 2010 10:11 pm
de alex167
Incape, limita e undeva mai incolo nu aici la 225 -235. Am vazut deja pe viu cateva cu 245/50/18. Dar pe mine ma intereseaza 235, sau chiar 225/70/R16, dar sunt mai rare pe marimea asta. Pe net nu am gasit dar, am prin vecini un Santa Fe 1 (modelul vechi) cu niste Wranglere de 225/70/R16 si arata foarte bine, adica au asa un aer de "plinute"

Scris: Mie Mar 03, 2010 8:50 pm
de Extremero
Pierzand azi vremea la spalatorie, am observat o potentiala problema la rotile de iarna de 235/60/17 si anume ca nu prea merg montate lanturi pe fata, deoarece vor atinge in contraaripa.


Scris: Lun Oct 01, 2012 5:31 pm
de iceblitz80
Salutare,

Tinand cont ca ne apropiem (cu pasi mici ce-i drept) de anotimpul rece, am inceput pregatirile de iarna pentru DKR-ul meu.

Primul pas a fost sa-mi cumpar roata de rezerva de dimensiuni reduse astfel incat sa intre perfect in locul destinat. Aceasta achizitie are o mica legatura cu pregatirea de iarna, tinand cont de drumurile pe care vreau sa le fac la ski prin Poiana (decat sa stau sa sun la MAP, sau sa ma joc cu spray-ul din dotarea initiala a masinii...). Pret achizitie 1.080 RON de la MCAR.

Pasul urmator: comanda anvelope de iarna. Azi mi-au sosit 4 buc., comandate joi de pe un site (nu dau numele ca sa nu se considere reclama), Michelin Alpin A4 - 215/65/R16. Pret achizitie 2.228 RON (557 RON/buc.). Mentionez ca la colegul Prezon pretul era acelasi, insa nu mai avea pe stoc si nu stiu daca isi pastreaza pretul peste 3 saptamani cand vine noul stoc. Au toate insemnele (M+S, fulgul, dealul cu fulgul in interior), sunt facute in Spania, anul fabricatiei 0712, garantie 2 ani.

Am avut de ales intre Alpin A4, Goodyear Ultra Grip Performance, Dunlop Winter Sport 4D, Nokian WR D3 si am mers pe Michelin datorita recomandarilor (atat de la prieteni cat si de la distribuitori, vulcanizari).

Ultimul pas: am luat si consumabile (racleta cu manusa, lopata cu maner scurt, lanterna, plasa bagaje portbagaj, pelerina ploaie/zapada).

Total cheltuieli: 3.600 RON (investitie de care sper sa ma declar multumit la finalul iernii).

Scris: Lun Oct 01, 2012 8:43 pm
de volint
Si normal ca ai uitat de ski-uri/placa/sanie.

Si de fierbator pt masina sa nu mai arzi gazul pana la hotel/restaurant/pensiune sa fierbi amarata aia de tzuica (e stricat terapeutic ca antidot contra degeraturilor corzilor vocale).

On topic:
vezi ca-s bune si-o pereche de lanturi si-o lopatzica d-aia de sapat transee

[attachment=17692:lopata_i...la_2455b.jpg]

Vorbim cand ne vedem

Scris: Mar Oct 02, 2012 12:20 pm
de Extremero
Lopata si-a luat, dar niste lanturi chiar ca n-ar strica
Eu mi-am luat asta vara 4 'recovery tracks'-uri, adica placi care se baga sub roti cand ramai in zapada/nisip/noroi.
Ceva de genul asta: