Revizie Cutie Automata

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
666nig
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 13, 2018 12:05 am

Mesaj de 666nig » Mar Mar 13, 2018 12:14 am

Buna seara , am un mitsubishi outlander 2.4 benzina 2008 cutie automata si vreau sa fac revizia . Masina are 75.000 km si nu a avut nici o revizie la cutie . Am vorbit la reprezentanta si costul ar fi undeva la 22 mil . Voi cei care a.ti facut , a.ti avut probleme dupa aceea sau cv de genu ? Ce sfaturi imi puteti da in legatura cu revizia cutiei de viteze ?

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Mar Mar 13, 2018 12:36 pm

Revizie inseamna schimbat ulei + filtru din cutie.Se face la 80000 de km sau 4 ani.

Avatar utilizator
666nig
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 13, 2018 12:05 am

Mesaj de 666nig » Mar Mar 13, 2018 6:32 pm

Da stiu asta , dar eu am vb la reprezentanta si toata smecheria face 22 de mil pentru ca mi.au pus 16 l de ulei ...ei au spus ca fac spalaturi sa iasa tot uleiul vechi sau cv de genu ...si am mai vorbit si la alte service-uri si m.ar costa aprox 10 mil pentru ca aici mi.au spus ca imi da drumu la ulei pe la buson completeaza cu exact cat ulei a iesit si imi schimba filtru. Iar eu as vrea sa aflu de la cei care au facut revizie l cutie cum au procedat ... daca se merita sa platest atatia bani la reprezentanta sau sa o fac la jumate din pret la un service obisnuit ...

Avatar utilizator
chhristian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 14, 2015 3:15 pm

Mesaj de chhristian » Mie Iul 11, 2018 5:46 pm

Ati facut revizie la cutia de viteze automata de pe Outlander 3, 2.2 diesel ? Ma intereseaza ce tip de ulei ati folosit, OEM sau aftermarket? Filtru exista sau nu ?

Avatar utilizator
spinner
EVO II
Mesaje: 56
Membru din: Joi Aug 27, 2015 5:44 pm

Mesaj de spinner » Joi Iul 12, 2018 1:54 pm

Eu am facut. Am folosit Multi ATF de la Motul pentru cutie, si daca tot am schimbat toate zemurile, am inlocuit si uleiul din cutia de transfer si diferential spate cu Motul GEAR 300 75W90. Ca procedura, am scos pe la buson uleiul din cutie aprox 3.5l, am completat prin joja pana la nivel. Urmeaza sa refac schimbul cand voi avea timp. Altfel procedura spune sa treci cutia prin toate treptele apoi sa scoti uleiul proaspat pus si sa pui altul proaspat, evident la nivel (drain&fill, test, drain&fill)
Din pacate nu am mai avut timp si de partea a doua /smile.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt="smile.gif" />

PS. cantitatea totala de ulei in cutie este de 8.2L
PSS. gasesti pe site-ul motul cantitatile pentru restul uleiurilor.
His: Outlander MK3, 2.2 DI-D
Hers: ASX MK2, 1.6 DI-D

Ex: Lancer X, 1.6, 2011

Avatar utilizator
chhristian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 14, 2015 3:15 pm

Mesaj de chhristian » Joi Iul 12, 2018 2:19 pm

Mersi de info. Eu o sa-i fac si un flushing dupa procedura descrisa in manualul de service. Te mai intreb cateva aspecte daca vrei sa-mi raspunzi..
La cati km ai schimbat uleiul din cutie? Aveai probleme cu schimbarea vitezelor inainte de inlocuirea uleiului/s-a modificat ceva la schimbul vitezelor in urma inlocuirii? In ce stare era uleiul ce l-ai dat jos ?

Avatar utilizator
spinner
EVO II
Mesaje: 56
Membru din: Joi Aug 27, 2015 5:44 pm

Mesaj de spinner » Joi Iul 12, 2018 5:23 pm

Sigur, am 140k km acum, nu am verificat daca a mai fost schimbat anterior, dar am "prostul" obicei de a schimba la aprox 2 ani toate fluidele cu durata "lunga" de viata, uleiul de motor il schimb de 2 chiar 3 ori pe an, de principiu la 8-10k km.
Nu aveam probleme la schimbatul vitezelor, dar acum "pare" ca schimba mai lejer, inainte aveam impresia unui usor lag in accelerare/schimbare viteza.
Uleiul era decent, inca rosu, destul de curat, foarte putina pilitura in el.

Per total masina mea merge considerabil mai bine din toate punctele de vedere pentru ca "revizia" a constat in ulei motor, ulei dif spate + cutie transfer, ulei cutie, curatat egr + galerie admisie + clapeta acceleratie, inlocuit filtre (aer, polen, ulei, carburant).

Informativ, la un drum Bucuresti-Targoviste, mers la limita legala consum 5.3%, fata de 6.5% anterior.

PS. strict Bucuresti 11-15% in functie de trafic si graba /smile.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt="smile.gif" />
PSS. am masina asta de anul trecut, cand avea 109k km
His: Outlander MK3, 2.2 DI-D
Hers: ASX MK2, 1.6 DI-D

Ex: Lancer X, 1.6, 2011

Avatar utilizator
chhristian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 14, 2015 3:15 pm

Mesaj de chhristian » Vin Aug 10, 2018 3:52 pm

Cateva randuri in urma operatiunilor de schimbare a uleiurilor (cutie viteze automata, diferential si cutie transfer)...

Masina in discutie este Outlander III, 2.2 si avea la momentul schimbarii 41.000 km. Masina o am de la 18.000 km si jumatate din km efectuati de atunci pana azi se impart intre Germania si Romania. De cand o am eu, masina a fost folosita 80% doar la drumuri lungi (250-300 km - distanta minima de mers continuu).
Pentru cutia de viteze am folosit uleiul original iar pentru cutia de transfer si diferential, dat fiind faptul ca nu am reusit sa gasesc codul/produsul original (decat la cantitate foarte mare - 20 litri), am ales un ulei de la Liqui Moly.
Uleiul din cutie avea o culoare foarte inchisa, fara insa a avea depuneri de particule metalice. Surubul de golire al cutiei de viteze, spre deosebire de cele ale cutiei de transfer si diferential, NU are magnet pentru a a duna pilitura rezultata din uzura angrenajelor.
Uleiul din cutia de transfer si cel din diferential era destul de incarcat de pilitura cu toate ca si suruburile de golire au retinut o cantitate foarte mare din aceasta (depunerile pe capetele suruburilor aveau undeva la 0.5 cm grosime). Culoarea de asemenea destul de inchisa.

Intervalul de schimbare al uleiului din cutie este undeva la 90.000 km iar la cutia de transfer si diferential undeva peste/in jur de aceeasi cifra, dar la un regim de folosire normal (regimul sever de folosire presupunand injumatatirea intervalului). Am considerat ca la regimul meu de mers, sa fac schimburile mai repede si nu regret deloc.

Mentionez ca pentru cutia de viteze am ales sa fac schimbul in regim "flushing".
Atasez si doua poze cu uleiul existent si cel nou folosit la cutia de viteze.

Daca sunt persoane interesate pot detalia procedurile de mai sus...

dandf_18
EVO I
Mesaje: 8
Membru din: Joi Noi 22, 2018 3:51 pm
Contact:

Re: Revizie Cutie Automata

Mesaj de dandf_18 » Mie Ian 09, 2019 1:02 pm

Salutare. Sunt si eu posesorul unui Mitsubishi Outlander 2.4 benzina 2010 model Jet :lol: , CVT, la care ma intereseaza cum anume ai facut schimbul de uleiuri din cutie si diferential. Cu cat mai multe detalii, cu atat mai bine. Nu sunt incepator, dar nu am facut schimburi la Mitsubishi pana acum :P .
Oricum mai in primavara vreau sa fac la toate uleiurile. In special la cutie, care mi se pare ca are o tenta de impingere dupa ce o trec pe Drive sau Reverse, mai ales la temperaturi reci.
Cel putin azi dimineata, a murit motorul dupa ce am pus-o in Drive; ma gandesc ca era uleiul rece, dar tot mi se pare un pic ciudat.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Avatar utilizator
spinner
EVO II
Mesaje: 56
Membru din: Joi Aug 27, 2015 5:44 pm

Re: Revizie Cutie Automata

Mesaj de spinner » Mie Ian 09, 2019 4:00 pm

Nu e complicat. Gasesti tutoriale pe Youtube.
Pentru flush complet ai nevoie de pompa, dar poti face si flush partial, completezi si apoi mai schimbi o data. Atentie la cantitati si tipul de ulei folosit.
https://www.youtube.com/watch?v=sPluj_iQfSo

La dif ai buson jos pt golire, buson sus pt umplere.

PS. Motorul nu moare din cauza temperaturii uleiului, e posibil sa ai o alta problema, bujii, pompa de alimentare, filtru de combustibil.
His: Outlander MK3, 2.2 DI-D
Hers: ASX MK2, 1.6 DI-D

Ex: Lancer X, 1.6, 2011

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori