Diferente Outlander Di-d 2.2 154 Cp Vs 177 Cp

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
CaraMarin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 24, 2014 9:51 am

Mesaj de CaraMarin » Sâm Ian 14, 2017 12:42 pm

Buna ziua!

M-ar ajuta sa-mi spuneti daca stiti sa fie vreo diferenta a pieselor de la motor, turbina sau alte componente mecanice intre cele doua variante de putere ale motorului PSA de pe Outlander di-d 2.2 de 154 cp respectiv 177 cp

Daca este doar o limitare electronica a puterii pentru varianta de 154 cp, ma gandesc sa scot aceasta limitare din calculatorul masinii, si sa ma bucur de cei 177 cp, fara sa fie solicitat in vreun fel, suplimentar si nenatural, motorul dupa scoaterea acestei limitari electronice.

Masina este un Outlander din 2009 cu 120.000 km

Multumesc anticipat!

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Lun Ian 16, 2017 12:34 pm

Motorul de 2.2 de 177cp NU e motor PSA.
Motorul 2.2DiD de Peugeot (PSA) are cod 4HN, 2179cc, 156cp 380nm, alezaj x cursa 85x96mm, sistem de regenerare a filtrului de particule folosind un aditiv (eolys /infineum)
Motorul 2.2DiD facut de Mitsubishi are con 4N14, 2268cc, 177cp, 380nm, alezaj x cursa 86x97.6mm si sistem de regenerare al filtrului fara aditiv.

Deci daca masina pe care o ai in vedere are motor 2.2 de 2179cc inseamna ca e varianta Peugeot, nu cea Mitsubishi.
Nu ai ce limitare sa-i scoti, dar o poti resofta lejer la ~180cp cu atentie sporita la curba de cuplu, ca sa nu omori ambreiajul.

Avatar utilizator
CaraMarin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 24, 2014 9:51 am

Mesaj de CaraMarin » Lun Ian 16, 2017 4:17 pm

Salut si multumesc frumos pentru raspuns!

Da, motorul este cel PSA de 156 cp.

Varianta de resoftare la care ma gandesc este cu crestere de la
115kW / 156CP la 4000 rpm si cuplu: 380Nm la 2000 rpm
la
136kW / 185CP la 4000 rpm si cuplu: 458Nm la 2000 rpm

Crezi ca aceasta resoftare nu ar uza suplimentar, sau forta motorul/ alte componente in timp?

Ce inseamna curba de cuplu?

O zi buna!

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Lun Ian 16, 2017 5:07 pm

N-ai pt ce.
Curba de cuplu e variantia acestuia in functie de turatie.

In general nu resoftarea (facuta profi) uzeaza motorul ci lipsa intretinerii si stilul de condus al soferului.
[Ok, nu vorbim de resoftari experimentale pt scos timpi pe circuit ci de unele pt utilizare in viata normala.]

Vorbeste cu Sebi@RacingCode sau cu Ceky@Dimsport sau cu Doc/Alex@OBDTuning sau alti tuneri cu experienta si ei stiu mai bine ce variante exista si care sunt limitele "sigure" pentru viata normala.
Oricum, NU cumpara si monta kituri de putere "plug&play" / powerbox-uri de pe internet!

Ai si varianta in care sa dai jos filtrul de particule.

Dar inainte de a merge la oricare tuner, gandeste-te pentru ce ai nevoie de resoftare: vrei sa tragi mai usor o remorca, vrei sa consume mai putin, vrei sa mearga mai repede, vrei sa simti un 'kick'/'zvac' mai puternic cand calci gazul, vrei sa traga mai tare la turatii joase, vrei sa accelereze mai bine de la 130/140 in sus etc, etc... ?

Baniuesc ca mergi cu masina in permanenta pe 4WD AUTO ca si asa stock cum e pe 2WD rupe aderenta imediat si daca stranuti pe acceleratie

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori