Problema cu sacadarea motorului la mers constant

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
andreiderme
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm

Mesaj de andreiderme » Mie Mai 21, 2008 8:05 pm

Am rezolvat (intr-un fel problema). Si asta e valabil pentru toti cei care intalnesc fenomenul de sacadare a motorului la 2000 ture cu mers constant. (e ca si cum ai pune si ai ridica piciorul de pe acceleratie de multe ori si foarte repede)

Am vorbit cu mecanicul meu de Mitu, cel mai smecher , mecanic sef, etc,etc.

Mi-a zis ca problema e de la supapa EGR, care se colmateaza din cand in cand. Si calculatorul o inchide si o deschide de mai multe ori. Asta da sacadarea. Se poate face o resoftare, dar nu e garantat ca te ajuta (drept dovada nu a mers 100% la tine). Problema se poate intalni la orice masina cu EGR (adica cel putin orice turbodiesel modern). El mi-a spus ca are un BMW seria5 ultima generatie care face asa la 1700. Pentru cei care nu stiu, EGR este o supapa, care cuplata recicleaza gazele de ardere si le trimite din nou in admisie. Ceea ce e important si eu unul m-am linistit, este ca NU FACE RAU MOTORULUI, adica nu are nici o importanta, decat ca e neplacut. Se poate curata in service, dar se va intampla din nou (asa ca eu zic ca doar resoftarea are rost, asta daca ai un soft mai vechi).

Parerea mea, personala, neavizata, formata si dupa mai multe articole citite, este ca nenorocita de supapa se colmateaza din cauza statului la relanti prelungit (=Bucuresti/sau blocaj pe autostrada). Francezii care au scris articolul spun ca e recomandat ca CEL PUTIN LA 1000 km, daca nu la 500, sa iesi din oras si sa circuli cu viteza min 10 minute. Recomandarea era pentru evitarea colmatarii filtrului FAP (de la euro IV), dar banuiesc ca e valabila si pentru EGR. Si daca stai sa te gandesti si ce calitate are motorina... (eu unul pun de la OMV, dar...)

Avatar utilizator
XTra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 29, 2007 10:19 am

Mesaj de XTra » Joi Mai 22, 2008 12:10 pm

Mersi pentru solutie.
Si eu am intalnit problema.

Avatar utilizator
bure
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 30, 2008 4:33 pm

Mesaj de bure » Lun Iun 30, 2008 4:38 pm

Si eu am avut problema asta, am mai scris si pe alt forum, dar s-a rezolvat prin curatarea supapei. Sper sa tina si sa nu se colmateze iar. Oricum cei de la Mitsubishi au comandat si una noua in caz ca mai face asta probleme. Resoftarea nu mi-a ajutat la nimic.

Avatar utilizator
andreiderme
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm

Mesaj de andreiderme » Mie Iul 02, 2008 8:22 pm

Mie mi s-a autodesfundat si nu s-a mai infundat, deci nu cred ca merita sa dai banii nici pe curatare, nici pe supapa noua

Avatar utilizator
cris_tian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 28, 2008 12:22 am

Mesaj de cris_tian » Joi Oct 16, 2008 11:24 pm

salutare,
nu v-am mai scris de ceva timp. acum avem 13.000 Km, intre care si transfagarasan. partial fara probleme. intre timp a mai crapat o macara de geam.
ziceti de tremuratul ala.
solutia aplicata la mine a fost upgrade software pt controlul turbinei si montarea unei flanse suplimentare (diafragma) pe langa EGR pe undeva, in orice caz sub capacul de plastic de pe motor.
parca trage mai bine de la turatii joase si am senzatia ca mi-a scazut si consumul. vedeti in poza!

Avatar utilizator
andreiderme
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm

Mesaj de andreiderme » Joi Noi 06, 2008 6:51 pm

Da, ai dreptate. Mie mi-a montat o diafragma acum1 luna jumate (am uitat sa mai postez) si nu mai e nici vorba de asa ceva. Deci a mers. Fara resoftare. Cine a dat banii pe curatat, imi pare rau pentru tzeapa luata. Cereti diafragma de EGR cu incredere.
Consum? Nush... 7L/100km Bucuresti, masurat la pompe, mers constant cu 135 km/h e bine?

PS: Nu te supara frate, dar faza cu "sub capacul de plastic de la motor" e beton =))

Avatar utilizator
cris_tian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 28, 2008 12:22 am

Mesaj de cris_tian » Joi Noi 06, 2008 7:59 pm

domn' andrei nu crede chiar tot ce citesti. vrei sa spui ca nu era sub capac? :shock:

mai facem si noi pe natafletii. m-au inspirat baietii de la service care ii dadeau de zor ca am gatul de la vasul de expansiune dezlipit cand eu ma dadeam de ceasul mortii ca imi pierde lichid de racire pe la pompa de apa (avea mitsa 400km!!!).
si-au spalat pacatele ulterior, chiar i-am laudat.
sa vedem cum iese peste 1700km cand ne vine randul la prima revizie. apropos, ai trecut peste hopul asta?

Avatar utilizator
andreiderme
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm

Mesaj de andreiderme » Dum Noi 09, 2008 11:49 pm

Ba da, era sub capac (...)
Da, am trecut de prima revizie. Eu spre deosebire de altii de pe forum i-am lasat sa-mi puna Castrol si a iesit chiar ieftin (asa mi s-a parut; bine, am prins si o reducere de 10%). Daca asta e recomandare Mitsu, nu vad de ce m-as opune. Nicio alta problema, bineinteles. Apropo, la revizie mi-au pus diafragma aia, ca nu era asa de periculos "simptomul" incat sa necesite reparare imediata.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori