Problema cu sacadarea motorului la mers constant
- andreiderme
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm
Am rezolvat (intr-un fel problema). Si asta e valabil pentru toti cei care intalnesc fenomenul de sacadare a motorului la 2000 ture cu mers constant. (e ca si cum ai pune si ai ridica piciorul de pe acceleratie de multe ori si foarte repede)
Am vorbit cu mecanicul meu de Mitu, cel mai smecher , mecanic sef, etc,etc.
Mi-a zis ca problema e de la supapa EGR, care se colmateaza din cand in cand. Si calculatorul o inchide si o deschide de mai multe ori. Asta da sacadarea. Se poate face o resoftare, dar nu e garantat ca te ajuta (drept dovada nu a mers 100% la tine). Problema se poate intalni la orice masina cu EGR (adica cel putin orice turbodiesel modern). El mi-a spus ca are un BMW seria5 ultima generatie care face asa la 1700. Pentru cei care nu stiu, EGR este o supapa, care cuplata recicleaza gazele de ardere si le trimite din nou in admisie. Ceea ce e important si eu unul m-am linistit, este ca NU FACE RAU MOTORULUI, adica nu are nici o importanta, decat ca e neplacut. Se poate curata in service, dar se va intampla din nou (asa ca eu zic ca doar resoftarea are rost, asta daca ai un soft mai vechi).
Parerea mea, personala, neavizata, formata si dupa mai multe articole citite, este ca nenorocita de supapa se colmateaza din cauza statului la relanti prelungit (=Bucuresti/sau blocaj pe autostrada). Francezii care au scris articolul spun ca e recomandat ca CEL PUTIN LA 1000 km, daca nu la 500, sa iesi din oras si sa circuli cu viteza min 10 minute. Recomandarea era pentru evitarea colmatarii filtrului FAP (de la euro IV), dar banuiesc ca e valabila si pentru EGR. Si daca stai sa te gandesti si ce calitate are motorina... (eu unul pun de la OMV, dar...)
Am vorbit cu mecanicul meu de Mitu, cel mai smecher , mecanic sef, etc,etc.
Mi-a zis ca problema e de la supapa EGR, care se colmateaza din cand in cand. Si calculatorul o inchide si o deschide de mai multe ori. Asta da sacadarea. Se poate face o resoftare, dar nu e garantat ca te ajuta (drept dovada nu a mers 100% la tine). Problema se poate intalni la orice masina cu EGR (adica cel putin orice turbodiesel modern). El mi-a spus ca are un BMW seria5 ultima generatie care face asa la 1700. Pentru cei care nu stiu, EGR este o supapa, care cuplata recicleaza gazele de ardere si le trimite din nou in admisie. Ceea ce e important si eu unul m-am linistit, este ca NU FACE RAU MOTORULUI, adica nu are nici o importanta, decat ca e neplacut. Se poate curata in service, dar se va intampla din nou (asa ca eu zic ca doar resoftarea are rost, asta daca ai un soft mai vechi).
Parerea mea, personala, neavizata, formata si dupa mai multe articole citite, este ca nenorocita de supapa se colmateaza din cauza statului la relanti prelungit (=Bucuresti/sau blocaj pe autostrada). Francezii care au scris articolul spun ca e recomandat ca CEL PUTIN LA 1000 km, daca nu la 500, sa iesi din oras si sa circuli cu viteza min 10 minute. Recomandarea era pentru evitarea colmatarii filtrului FAP (de la euro IV), dar banuiesc ca e valabila si pentru EGR. Si daca stai sa te gandesti si ce calitate are motorina... (eu unul pun de la OMV, dar...)
- andreiderme
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm
salutare,
nu v-am mai scris de ceva timp. acum avem 13.000 Km, intre care si transfagarasan. partial fara probleme. intre timp a mai crapat o macara de geam.
ziceti de tremuratul ala.
solutia aplicata la mine a fost upgrade software pt controlul turbinei si montarea unei flanse suplimentare (diafragma) pe langa EGR pe undeva, in orice caz sub capacul de plastic de pe motor.
parca trage mai bine de la turatii joase si am senzatia ca mi-a scazut si consumul. vedeti in poza!
nu v-am mai scris de ceva timp. acum avem 13.000 Km, intre care si transfagarasan. partial fara probleme. intre timp a mai crapat o macara de geam.
ziceti de tremuratul ala.
solutia aplicata la mine a fost upgrade software pt controlul turbinei si montarea unei flanse suplimentare (diafragma) pe langa EGR pe undeva, in orice caz sub capacul de plastic de pe motor.
parca trage mai bine de la turatii joase si am senzatia ca mi-a scazut si consumul. vedeti in poza!
- andreiderme
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm
Da, ai dreptate. Mie mi-a montat o diafragma acum1 luna jumate (am uitat sa mai postez) si nu mai e nici vorba de asa ceva. Deci a mers. Fara resoftare. Cine a dat banii pe curatat, imi pare rau pentru tzeapa luata. Cereti diafragma de EGR cu incredere.
Consum? Nush... 7L/100km Bucuresti, masurat la pompe, mers constant cu 135 km/h e bine?
PS: Nu te supara frate, dar faza cu "sub capacul de plastic de la motor" e beton =))
Consum? Nush... 7L/100km Bucuresti, masurat la pompe, mers constant cu 135 km/h e bine?
PS: Nu te supara frate, dar faza cu "sub capacul de plastic de la motor" e beton =))
domn' andrei nu crede chiar tot ce citesti. vrei sa spui ca nu era sub capac? :shock:
mai facem si noi pe natafletii. m-au inspirat baietii de la service care ii dadeau de zor ca am gatul de la vasul de expansiune dezlipit cand eu ma dadeam de ceasul mortii ca imi pierde lichid de racire pe la pompa de apa (avea mitsa 400km!!!).
si-au spalat pacatele ulterior, chiar i-am laudat.
sa vedem cum iese peste 1700km cand ne vine randul la prima revizie. apropos, ai trecut peste hopul asta?
mai facem si noi pe natafletii. m-au inspirat baietii de la service care ii dadeau de zor ca am gatul de la vasul de expansiune dezlipit cand eu ma dadeam de ceasul mortii ca imi pierde lichid de racire pe la pompa de apa (avea mitsa 400km!!!).
si-au spalat pacatele ulterior, chiar i-am laudat.
sa vedem cum iese peste 1700km cand ne vine randul la prima revizie. apropos, ai trecut peste hopul asta?
- andreiderme
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm
Ba da, era sub capac (...)
Da, am trecut de prima revizie. Eu spre deosebire de altii de pe forum i-am lasat sa-mi puna Castrol si a iesit chiar ieftin (asa mi s-a parut; bine, am prins si o reducere de 10%). Daca asta e recomandare Mitsu, nu vad de ce m-as opune. Nicio alta problema, bineinteles. Apropo, la revizie mi-au pus diafragma aia, ca nu era asa de periculos "simptomul" incat sa necesite reparare imediata.
Da, am trecut de prima revizie. Eu spre deosebire de altii de pe forum i-am lasat sa-mi puna Castrol si a iesit chiar ieftin (asa mi s-a parut; bine, am prins si o reducere de 10%). Daca asta e recomandare Mitsu, nu vad de ce m-as opune. Nicio alta problema, bineinteles. Apropo, la revizie mi-au pus diafragma aia, ca nu era asa de periculos "simptomul" incat sa necesite reparare imediata.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori