Problema cu sacadarea motorului la mers constant

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
crisstiann
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Dec 14, 2008 5:40 pm

Mesaj de crisstiann » Lun Iul 05, 2010 11:14 am

@cris_tian dak iti trepideaza cand apesi usor frana, atunci ai discurile ovalizate pe fata. Cand apesi mai ferm, nu trepideaza pt ca placuta calca brusc pe disc........ Am avut ac. problema si am rezolvat-o prin strunjirea discurilor, desi mi-am cumparat noi acum le tin in cutie..... postul tau ar merge mai degraba la 1 alt topic deschis tot de mine legat de trepidatii la franare, aici e vb de motor...... stima

Avatar utilizator
crisstiann
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Dec 14, 2008 5:40 pm

Mesaj de crisstiann » Lun Iul 05, 2010 11:23 am

QUOTE (cris_tian @ Jun 15 2010, 08:20 PM) Este o tabla care are o gaura in mijloc mai mica in diametru decat conducta de aer de la EGR. Este facuta industrial si mi se pare ca e data prin circulara de service de la Mitsu firma mama. Se monteaza gratuit, pe garantie. Si trebuie sa iti mai verifici si colierele de la furtunele de la turbo. Si asta e tot de la firma mama. Daca ai drum prin Bucuresti incearca service din Metalurgiei. S-ar putea sa iti placa cum lucreaza baietii de acolo.
Toate cele bune!
Referitor la garnitura aia de la EGR schimbata, ai observat ca nu mai ai acelasi demaraj? Sa fie de la faptul ca are diametru mai mic? stima

Avatar utilizator
cris_tian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 28, 2008 12:22 am

Mesaj de cris_tian » Mar Iul 06, 2010 12:06 am

QUOTE (crisstiann @ Jul 5 2010, 11:14 AM) @cris_tian dak iti trepideaza cand apesi usor frana, atunci ai discurile ovalizate pe fata. Cand apesi mai ferm, nu trepideaza pt ca placuta calca brusc pe disc........ Am avut ac. problema si am rezolvat-o prin strunjirea discurilor, desi mi-am cumparat noi acum le tin in cutie..... postul tau ar merge mai degraba la 1 alt topic deschis tot de mine legat de trepidatii la franare, aici e vb de motor...... stima

am gresit. nu am spus tot, pt ca raspundeam la mesajul tau. spun acum.
trepidatia apare doar uneori cand franez si numai pe durata cat tin piciorul pe frana. nu conteaza forta de franare. in acelasi timp motorul are un mers neregulat si zgomotos (gen mers in 3 pistoane), iar de cateva ori s-a si oprit. daca iau scurt piciorul de pe frana si franez din nou, motorul isi revine si tremuratul dispare. nu am putut replica fenomenul la service. uneori apare cand franezi imediat dupa un demaraj, alteori cand franezi dupa o perioada de mers in frana de motor. e anomalie cu personalitate!

referitor la lipsa de demaraj, nu am remarcat o inrautatire dupa montarea diafragmei la EGR. ba din contra. am avut senzatia ca si consumul a scazut un pic. posibil sa fie doar o iluzie. din cate am priceput eu, EGR sta inchisa cand motorul e in sarcina, si se deschide la frana de motor pentru recircularea gazelor arse si micsorarea noxelor. asa ca dimensiunea gaurii diafragmei nu prea ar avea nici o treaba cu demarajul daca EGR lucreaza corect.
cumva cand demarezi mai rapid iti creste turatia fara sa creasca corespunzator si viteza? daca da, vezi de ambreiaj, ca te lasa curand.
ar mai fi o chestie. vezi ca mai este un update de software pt comanda turbinei. iti spun baietii de la service dace e cazul sau nu pentru motorul tau, numai sa ii intrebi.

sanatate!

Avatar utilizator
crisstiann
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Dec 14, 2008 5:40 pm

Mesaj de crisstiann » Mar Iul 06, 2010 9:00 am

sal, sa nu te duca in eroare trepidatia de la discuri sa-ti dea impresia ca vine si de la motor....... intr-adevar vibratia e tare si iti da senzatia ca trepideaza toata masina, dar asta depinde de cit inegal sunt ovalizate discurile (unul sigur este mai oval decat celalalt). La mine nu e vorba de demaraj, ca are. reactioneaza cu putina latenta si nu mai zvicneste la 1 anumit prag ci putin mai tarziu..... bine eu am si kitul de putere pus si pleaca cuplu de pe la 1500ture.

Avatar utilizator
esorin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 20, 2011 12:45 am

Mesaj de esorin » Joi Ian 20, 2011 1:03 am

Salut,

Si mie mi se intampla aceeasi poveste de vreo 2 luni. Am fost cu ea la service (chiar la 2 diferite), au stat oamenii pe ea 2 ore, cu test de motor, condus ca sa reproducem comportamentul... nimic. Am insistat ca nu sunt nebun si nici incepator. Cum am iesit pe poarta, in 500m s-a repetat!
Fenomentul are loc asa cum e descris pe aici, in jurul valorii de 2000rpm, si doar cand motorul este cald (cel putin asa am sesizat eu). Desi mi se intampla cam zilnic, am invatat cum sa o linistesc. Foarte rar zgaltaiala este mai violenta, si de obicei la viteze mai mari.
Ma cam apuca disperarea, pentru ca nu pot proba la service ca are o problema, si sper sa nu strice si altceva. Aveti vreo sugestie ce sa ii rog sa verifice pentru depistarea defectului?

Multumesc!

Avatar utilizator
cris_tian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 28, 2008 12:22 am

Mesaj de cris_tian » Vin Ian 21, 2011 12:39 am

QUOTE (esorin @ Jan 20 2011, 01:03 AM)

de curiozitate, cati km ai la bord si ce motor? ai curatat vreodata valva EGR?
poti sa imi spui ce faci ca sa linistesti tremuratul? poate ai gasit o solutie mai buna decat mine.
de la service mi-au spus ca "asa fac toate si e din software". momentan nu este un update pentru problema asta.

la cat mai multi km fara necazuri si cu carburant cu pret redus cu 25%!

Avatar utilizator
esorin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 20, 2011 12:45 am

Mesaj de esorin » Vin Ian 21, 2011 6:33 am

Am devenkt constient de problema pe la 20000km. Cred ca am "dezvoltat" un reflex: iau piciorul repede de pe acceleratie si o calc la loc. Practic pentru cineva neavizat nu se prea simte momentul. Mai rau face cand o pun pe pilot. Mult mai rau chiar. N-am curatat personal valva aia niciodata, si nici altcineva nu cred sa o fi facut-o.

Avatar utilizator
lucil
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Noi 28, 2009 8:03 pm

Mesaj de lucil » Mar Mai 03, 2011 10:14 am

sal.problema cu egr o am si eu pe lancer 2.0 di-d.s-a rezolvat in metalurgiei dupa 3 zile de teste.montat diafragma de 8mm la egr.ps. masina a avut problema asta de noua,deci nu stiu daca are legatura cu colmatarea egr,si se manifesta doar cand se incalzea motorul

Avatar utilizator
Radu AR33COP
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 27, 2011 4:51 pm
Contact:

Mesaj de Radu AR33COP » Joi Iul 28, 2011 11:07 pm

QUOTE (andreiderme @ May 21 2008, 08:04 PM) Am rezolvat (intr-un fel problema). Si asta e valabil pentru toti cei care intalnesc fenomenul de sacadare a motorului la 2000 ture cu mers constant. (e ca si cum ai pune si ai ridica piciorul de pe acceleratie de multe ori si foarte repede)

Am vorbit cu mecanicul meu de Mitu, cel mai smecher , mecanic sef, etc,etc.

Mi-a zis ca problema e de la supapa EGR, care se colmateaza din cand in cand. Si calculatorul o inchide si o deschide de mai multe ori. Asta da sacadarea. Se poate face o resoftare, dar nu e garantat ca te ajuta (drept dovada nu a mers 100% la tine). Problema se poate intalni la orice masina cu EGR (adica cel putin orice turbodiesel modern). El mi-a spus ca are un BMW seria5 ultima generatie care face asa la 1700. Pentru cei care nu stiu, EGR este o supapa, care cuplata recicleaza gazele de ardere si le trimite din nou in admisie. Ceea ce e important si eu unul m-am linistit, este ca NU FACE RAU MOTORULUI, adica nu are nici o importanta, decat ca e neplacut. Se poate curata in service, dar se va intampla din nou (asa ca eu zic ca doar resoftarea are rost, asta daca ai un soft mai vechi).

Parerea mea, personala, neavizata, formata si dupa mai multe articole citite, este ca nenorocita de supapa se colmateaza din cauza statului la relanti prelungit (=Bucuresti/sau blocaj pe autostrada). Francezii care au scris articolul spun ca e recomandat ca CEL PUTIN LA 1000 km, daca nu la 500, sa iesi din oras si sa circuli cu viteza min 10 minute. Recomandarea era pentru evitarea colmatarii filtrului FAP (de la euro IV), dar banuiesc ca e valabila si pentru EGR. Si daca stai sa te gandesti si ce calitate are motorina... (eu unul pun de la OMV, dar...)

buna.acceasi problema o am si eu.ma dispera.

Avatar utilizator
mini me
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 09, 2011 10:25 am

Mesaj de mini me » Mie Aug 21, 2013 1:26 pm

salut
nu stiu daca e ok sa imi trambitez si eu problema aici, insa e asemanatoare
obiectul incriminat este un outie 2.2.
manifestari - imi tremura pe modelul "dat in nas" dupa frana de motor, dupa ce trec de 3000 de ture indiferent de treapta de viteza sau dupa ce alimentez motorina normala (dar chiar si cu cea aditivata se manifesta insa cu mai putin avant)
am reclamat in service insa in teste nu a rezultat si nu s-a constatat nimic - nu tu eroare pe tester, nu tu turbina in afara parametrilor si altele de genul ... cred ca e ca si cu doctorul - cand ajungi la el nu te mai doare nimic.
nu stiu catre ce sa ma indrept - catre curatat egr? catre anulare dpf?

toate bune!

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori