Revizii - Costuri directe si indirecte
Poate sa imi spuna cineva, distributia(outlander 2008 2.0 diesel) se schimba din 120k in 120k? de ce intreb asta, deoarece la 120000km am schimbat distributia, si acum am ajuns la 180k, si mecanicul meu care e un tip foarte meticulos si grijuliu cu masinile imi spune ca ar trebui sa schimb distributia ca au trecut deja 60k. daca ar fi dupa mine eu as face-o la 240k. aveti vreo parere?
Mersi
Mersi
- George1982
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Dec 27, 2014 11:02 pm
In carte parca scria 120 sau 6 ani. Intrebarea pe care ar trebui sa ti-o pui tu este: ce curele ai pus? Erau noi (in sensul ca nu stateau prin niste depozite de niste ani)? Poti incerca sa nu schimbi si pompa de apa si sa iesi mai ieftin. Orice iti spunem noi nu o sa mai valoreze nimic daca iti crapa cureaua si iti face praf motorul. Garantie nu iti da nimeni mai mult de 2 ani, oricum.
QUOTE (Extremero @ Apr 12 2016, 06:25 PM) Din cate stiu, distributia la 2.2PSA se schimba la 210.000km sau teoretic la 6 ani.
La noi in carnetul pt revizii scrie 240.000 km, dar nu spune cati ani.
La Peugeot 4007, cu acelasi motor, spune 10 ani - 240.000 km, sau 10 ani cu 180.000 km in conditii severe. Ramane de descoperit ce inseamna conditii severe pt ei.
Pe site-ul My timming belt gasiti 144 de luni (12 ani) !! si 150.000 de mile.
Undeva am vazut ca la C-Croser recomanda la 9 ani cu 180.000 km.
Deci alegerea este a fiecaruia dintre noi, pe riscul nostru. Asa mi-a spus un mecanic destul de bun de la un service dedicat Peugeot. Totodata el mi-a recomandat max. 150.000 km, sau 9 ani.
Eu am acum 141.000 km si 8 ani. Am decis sa o schimb maine. Am sa revin cu detalii. Sper ca totul sa fie ok. (nu prea am incredere in mecanicii de pe la noi, in general)
La noi in carnetul pt revizii scrie 240.000 km, dar nu spune cati ani.
La Peugeot 4007, cu acelasi motor, spune 10 ani - 240.000 km, sau 10 ani cu 180.000 km in conditii severe. Ramane de descoperit ce inseamna conditii severe pt ei.
Pe site-ul My timming belt gasiti 144 de luni (12 ani) !! si 150.000 de mile.
Undeva am vazut ca la C-Croser recomanda la 9 ani cu 180.000 km.
Deci alegerea este a fiecaruia dintre noi, pe riscul nostru. Asa mi-a spus un mecanic destul de bun de la un service dedicat Peugeot. Totodata el mi-a recomandat max. 150.000 km, sau 9 ani.
Eu am acum 141.000 km si 8 ani. Am decis sa o schimb maine. Am sa revin cu detalii. Sper ca totul sa fie ok. (nu prea am incredere in mecanicii de pe la noi, in general)
- Fişiere ataşate
-
- My_timming_belt_Mitsu.JPG (80.76 KiB) Vizualizat de 7090 ori
-
- Distributie_Peugeot_4007.JPG (111.29 KiB) Vizualizat de 7091 ori
Am schimbat kitul de distributie.
La demontare am gasit ca masina era echipata cu urmatroarele:
- cureaua de distributie marca Gates Powergrip si era in stare buna;
- Rola de ghidare era marca INA dar axul i se invartea foarte usor, mult prea usor, iar mecanicul zicea ca mai mult ca sigur scotea ceva zgomot.
- Rola intinzatoare era marca NSK CHINA (!), dar in stare buna.
- pe Pompa de apa scria in relief TESMA (nu am mai auzit de marca asta), iar in alta parte erau stantate PSA si FoMoCo. Mie mi s-a parut in buna stare, desi mecanicului i s-a parut ca lacrimeaza pe langa ax (presetupa). In ultimul an am completat antigelul cu vreo 500 ml, deci probabil avea dreptate.
- cureaua de accesorii era Dayco, in stare buna.
Am montat un kit nou Dayco care continea:
- curea de distributie Dayco;
- Rola intinzatoare NTN (Japonia);
- Rola de ghidare Dayco;
- Pompa de apa Dayco.
Separat de acest kit am luat si montat o curea pt accesorii tot Dayco.
Operatiunea a durat aproape 4 ore.
Costuri:
- Kitul Dayco, l-am luat de la un magazin online - Autodepot.ro, foarte ieftin, ultimul de pe stocul furnizorului (Unix) al magazinului - 390 lei. Mi s-a parut suspect de ieftin, dar totusi sper sa fi avut doar mult noroc si sa fi fost lichidare de stoc, nu ceva problema cu kitul.
- pe cureaua de accesorii am dat vreo 60 de lei.
- manopera - la un service multimarca din Oradea - a fost 408 lei.
Total = 858 lei (cu TVA cu tot).
Acum, dupa vreo 100 km rulati de la montaj, masina se comporta ok. Ceva vreme voi fi insa foarte atent la sunetul motorului, mie frica sa nu apara zgomote, sau fluieraturi din zona distributiei, sau accesoriilor.
La demontare am gasit ca masina era echipata cu urmatroarele:
- cureaua de distributie marca Gates Powergrip si era in stare buna;
- Rola de ghidare era marca INA dar axul i se invartea foarte usor, mult prea usor, iar mecanicul zicea ca mai mult ca sigur scotea ceva zgomot.
- Rola intinzatoare era marca NSK CHINA (!), dar in stare buna.
- pe Pompa de apa scria in relief TESMA (nu am mai auzit de marca asta), iar in alta parte erau stantate PSA si FoMoCo. Mie mi s-a parut in buna stare, desi mecanicului i s-a parut ca lacrimeaza pe langa ax (presetupa). In ultimul an am completat antigelul cu vreo 500 ml, deci probabil avea dreptate.
- cureaua de accesorii era Dayco, in stare buna.
Am montat un kit nou Dayco care continea:
- curea de distributie Dayco;
- Rola intinzatoare NTN (Japonia);
- Rola de ghidare Dayco;
- Pompa de apa Dayco.
Separat de acest kit am luat si montat o curea pt accesorii tot Dayco.
Operatiunea a durat aproape 4 ore.
Costuri:
- Kitul Dayco, l-am luat de la un magazin online - Autodepot.ro, foarte ieftin, ultimul de pe stocul furnizorului (Unix) al magazinului - 390 lei. Mi s-a parut suspect de ieftin, dar totusi sper sa fi avut doar mult noroc si sa fi fost lichidare de stoc, nu ceva problema cu kitul.
- pe cureaua de accesorii am dat vreo 60 de lei.
- manopera - la un service multimarca din Oradea - a fost 408 lei.
Total = 858 lei (cu TVA cu tot).
Acum, dupa vreo 100 km rulati de la montaj, masina se comporta ok. Ceva vreme voi fi insa foarte atent la sunetul motorului, mie frica sa nu apara zgomote, sau fluieraturi din zona distributiei, sau accesoriilor.
se pare ca este sezon de revizii la Outie :-)
A noastra masina tocmai ce s-a intors de la service.
Curele, uleiuri (cutie si motor), role, pompa apa, lichid racire, cam asta am schimbat acum. Cu tot cu manopera am ajuns undeva la 1800 ron.
Ulei am pus castrol PD-TDI 5w40, liqui moly la cutie, curele Dayco, rulmenti Ina, filtre Mann, lichid racire Febi, pompa Dolz.
Am schimbat toate astea pt ca dupa cum am banuit, toate chestiile mai "grele" erau inca pe original.
Voi aveti consum de ulei la motorul asta? Conform cartii exista ceva, vom vedea la utilizare.
A noastra masina tocmai ce s-a intors de la service.
Curele, uleiuri (cutie si motor), role, pompa apa, lichid racire, cam asta am schimbat acum. Cu tot cu manopera am ajuns undeva la 1800 ron.
Ulei am pus castrol PD-TDI 5w40, liqui moly la cutie, curele Dayco, rulmenti Ina, filtre Mann, lichid racire Febi, pompa Dolz.
Am schimbat toate astea pt ca dupa cum am banuit, toate chestiile mai "grele" erau inca pe original.
Voi aveti consum de ulei la motorul asta? Conform cartii exista ceva, vom vedea la utilizare.
- Alex.catalin007
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Mai 18, 2017 1:50 pm
Salut. Vin si eu cu o întrebare. Am un mitsubishi outlander model 2012,diesel,2268 cmc. Garanția expira in August 2017. In prezent am 158000 km. Ultima revizie este făcută la 147000km. In prezent sunt plecat din țara si nu circula nimeni cu ea. Credeți ca se merita sa ma duc cu ea la garanție? Pana in August mai sunt 3 luni si nu văd ce ar putea sa se strice la ea mai ales dacă nu circula nimeni cu ea. Ma gândesc ca e mai bine sa ii fac eu o revizie totala in toamna cand ma întorc decât sa o duc la garanție si sa plătesc niște bani degeaba. Ce sfaturi imi dați?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori