Utilizare Cutie Automata

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
dorud
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 15, 2014 3:26 pm

Mesaj de dorud » Mie Mai 14, 2014 11:33 am

Mersi Extremero. Intre timp am mai vorbit cu un mecanic de la service si tipul mi-a zis ca sunt suruburile ruginite si nu are posibilitate de a monta scutul la eolys(din ce am vazut scutul se prinde cu aceleasi suruburi de la capacul de la eolys). Asa ca nu stiu ce sa fac...Poate sa astept sa se sparga si sa-l inlocuiesc pe casco si abia atunci sa-mi pun scutul.
Scuze pt offtopic. E ultima interventie pe acest subiect.
Una peste alta masina cu cutie automata parca este din alta lume... Conduc muuult mai relaxat las pe toti sa treaca... mai si zambesc... recomand tuturor sa lase preconceptiile si daca nu ii afecteaza la buget 1L in plus la consum sa-si cumpere masina cu cutie automata.

Avatar utilizator
pitesti
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 26, 2011 11:50 am

Mesaj de pitesti » Mie Mai 14, 2014 12:16 pm

kikdown inseamna un mic "butonel" sub pedala de acceleratie pe care il simti in momentul in care calci pedala "la fund" si chiar mai mult putin. Nu avem la Outlander asa ceva. Stiu simptomul pe care l-ai descris: "Cand sunt la 50km/ora in treapta 4 si apas brusc acceleratia la fund, masina sesizeaza ca am nevoie de putere si acceleratie mai mari si trece brusc in treapta 2 la acceleratie si cuplu crescut". Din punctul meu de vedere nu sesizeaza ci pur si simplu este luata prin surprindere ca ai nevoie de viteza si este o maxima prostie reactia aceasta a cutiei deoarece, cand mergi la 50 la ora si calci brusc acceleratia, cutia ar fi trebuit sa fie pregatita sa ofere putere si acceleratie, nu sa doarma. Cu alte cuvinte, nu ar fi trebuit sa stea in treapta 4 la viteza de 50 km/h si turatia motorului la 1.200 rpm.

Din cate am inteles din alte discutii cu oameni cunoscatori ai acestor cutii de viteza, trebuie sa ne adaptam noi la aceste cutii si nu invers. Eu conduc si DSG si cutie automata de Land Cruiser, si cutie automata de Pathfinder, si CVT de Qashqai. Iti pot spune cu certitudine ca DSG-ul este net castigator, iar la celelalte cutii sunt tinut mereu in cuplu si in forta motorului. Mai putin la CVT care are un alt concept.

Concluzia mea finala: Outlander-ul este foarte bun, TC-SST-ul te poarta lin prin trafic, dar daca vrei viteze si sportivitate o treci in modul manual si face exact ceea ce iti doresti. Singurul lucru in modul manual este acela ca trebuie sa te obisnuiesti sa dai din padele sau din schimbator in sus si jos. Mai ales cand reduci brusc viteza...

PS. Inca ceva extrem, extrem de important: la 100.000 km trebuie sa schimbi uleiul si filtrul de ulei la cutie. Iti recomand sa o faci. Asa ca, incepe si strange banuti, ca este scump.

Avatar utilizator
leonard40
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Feb 21, 2012 2:51 pm

Mesaj de leonard40 » Lun Mai 26, 2014 2:54 pm

Salut !

Te rog sa-mi dai un sfat, fiindca am vazut ca esti cunoscator al masinii Mitsubishi Outlander 2,2 cutie automata.

Conduc de 4 ani un Outlander model 2010 (face lift) cu motor 2,4 cutie CVT. (masina pe firma).

Sunt incantat de masina, am 102.000 km si nu am avut nici o problema cu ea.

Doresc sa achizitionez un Outlander model 2011 ,2,2 diesel cutie automata ca masina personala.(are in jur de 50.000 km)

La cutia CVT, nu simti cand se schimba treptele de viteza , la cutia ta se simte trecerea dintr-o viteza in alta? e deranjant?

Cam cat iti consuma ? Reviziile cam cat te-au costat? Le faci la interval de 20.000 km?

Esti multumit in ansamblu de masina? Ce probleme ai avut?

Multumesc anticipat de raspuns.


QUOTE (leonard40 @ May 26 2014, 02:51 PM) Salut ! (pentru "pitesti")

Te rog sa-mi dai un sfat, fiindca am vazut ca esti cunoscator al masinii Mitsubishi Outlander 2,2 cutie automata.

Conduc de 4 ani un Outlander model 2010 (face lift) cu motor 2,4 cutie CVT. (masina pe firma).

Sunt incantat de masina, am 102.000 km si nu am avut nici o problema cu ea.

Doresc sa achizitionez un Outlander model 2011 ,2,2 diesel cutie automata ca masina personala.(are in jur de 50.000 km)

La cutia CVT, nu simti cand se schimba treptele de viteza , la cutia ta se simte trecerea dintr-o viteza in alta? e deranjant?

Cam cat iti consuma ? Reviziile cam cat te-au costat? Le faci la interval de 20.000 km?

Esti multumit in ansamblu de masina? Ce probleme ai avut?

Multumesc anticipat de raspuns.

Avatar utilizator
godaro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 15, 2010 10:26 pm

Mesaj de godaro » Mar Mai 27, 2014 9:59 am

QUOTE (leonard40 @ May 26 2014, 02:54 PM) Salut !

T

La cutia CVT, nu simti cand se schimba treptele de viteza...

la CVT nu se simte schimbarea treptelor de viteza pentru ca nu exista trepte de viteza. de aici vine si denumirea "Variable Transmission" cu plusurile si minusurile sale

Avatar utilizator
dorud
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 15, 2014 3:26 pm

Mesaj de dorud » Vin Iun 06, 2014 11:20 am

salut leonard!
n-am avut nici o problema pana acum.mai smuceste din cand in cand la schimbarea treptelor dar nu e deranjant.cum spuneau antevorbitorii mei trebuie o recalibrare a cutiei cand devine evidenta acea smuceala. consumul cam maricel dar...asta e!
acum am si eu 100.000km si trebuie sa schimb uleiul la cutie care este cam scump(strang bani). Sper sa devii un membru cu masina personala.
la mai bine!

Avatar utilizator
pitesti
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 26, 2011 11:50 am

Mesaj de pitesti » Sâm Iun 07, 2014 9:24 am

Salut baieti,

eu sunt multumit si satifacut de Outlander TC-SST. Este o mare diferenta intre cutia CVT si cutia automata. La CVT simti doar ca se tureaza motorul "haotic", iar la automata simti cand schimba vitezele. Sentimentele sunt diferite la ambele tipuri de transmisii si, cu fiecare in parte, trebuie sa te acomodezi si sa inveti sa mergi.

TC-SST-ul nu este o cutie automata de viteze in adevaratul sens al cuvantului, de aceea se si simte diferit. Dar, are marele avantaj al padelelor. Motorul de 2.2 este exceptional cand o treci pe manual si incepi sa mergi "agitat". Abia atunci simti cu adevarat puterea. Si este placut. Dar trebuie sa inveti sa mergi cu padelele.

In ceea ce priveste consumul, la TC-SST este astfel:

- mers zilnic normal in Bucuresti, trafic normal (adica blocaje, semafoare, caldura, etc) ~ 12 l/100km
- mers zilnic normal prin provicie (Pitesti) in conditiile de mai sus -10 l/100km (nu am depasit niciodata acest consum)
- daca mergi agitat, mai pui 2 litri/100km
- mers pe autostrada cu 140 km/h - consum 10 l/100km
- mers pe autostrada cu 90-100 km/h - consum 7,5-8 l/100 km (depinde daca bate vantul din fata sau din spate. Conteaza al naibii de mult)
- mers mixt, respectand vitzele legale (60 km/h in oras si 90 km/h in afara si fara autostrada) - consum 7,5 l / 100km (exemplu de traseu: Pitesti - Ploiesti - Buzau - Braila si retur)

Reviziile le fac la fiecare 20.000 km si costa 800 - 1000 lei fiecare. Mai pot fi plus minus 200 lei, in functie de uzura placutelor de frana, de necesitatea schimbarii filtrului de motorina (eu il schimb de fiecare data). Reviziile le fac la Mit Motors Otopeni. Cel putin ei dau dovada de corectitudine si te intreaba daca vrei piese originale sau altele, pe care le garanteaza ei. Daca pui totul original, cred ca iesi mai scump putin.

Pe la 100.000 km trebuie sa faci schimbul de ulei la cutie. Din discutiile cu cineva din interiorul Mitsubishi Romania, mi-a recomandat calduros sa nu sar peste aceasta etapa, chiar daca este foarte costisitoare. Si ca dupa 100.000 ar fi indicat sa schimb uleiul la cutie pe la fiecare 50.000 - 60.000 km. Comentariile sunt de prisos dar, cu siguranta asa voi face.

Masina o recomand. Este buna, este fiabila, este robusta, si facee ceea ce ii ceri. Dar, atentie: anvelopele sunt foarte foarte importante la aceasta masina, in ceea ce priveste stabilitatea ei. Eu merg cu anvelope pe 16, pentru confort. Si chiar am confort. Dar mai slabut la stabilitate in viraje cu viteza peste 100 km/h. Daca le abordez cu 80 -90 km/h este totul in regula. In primavara am pus Michelin Latitude Cross. Sunt dementiale. Atat la confort cat si la off-road. Cred ca sunt anvelopele cele mai bune pentru aceasta masina.

Daca masina pe care ai gasit-o are 50.000 km si este frumos intretinuta, o poti lua. Daca mai are si un pret decent, cu atat mai mult. Totusi, la 50.000 ar trebui sa mai mearga cu anvelopele originale. Daca nu... nu stiu ce sa zic de cei 50.000 km...

Mult succes in alegerea ta!

Avatar utilizator
leonard40
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Feb 21, 2012 2:51 pm

Mesaj de leonard40 » Mar Mai 05, 2015 1:54 pm

QUOTE (pitesti @ May 7 2014, 09:51 PM) nu stiu cati km are masina ta dar, daca o simti ca smuceste la schimbarea treptelor, pregateste-te sa te duci la service pentru o recalibrare a cutiei, eventual chiar sa ii schimbi si uleiul. La a mea, pe la 90.000 a inceput sa smuceasca treapta 2 si 3. S-a rezolvat la service. si la mine a inceput tot ca o parere. Mergi cu ea asa pana se accentueaza, ca sa poata intelege cei de la service ce si cum face. Oricum, sa te astepti sa se uite nitel surprinsi la tine... Asta este doar asa, sa iti mareasca nitel factura, nu ca nu ar sti despre ce este vorba.

referitor la trecerea din treapta 4 direct in treapta 2, nu cred ca este posibil si nici normal sa fie asa. Poate trece foarte repede prin treapta 3 si nu ai apucat sa observi. Oricum, iti trebuie multa rabdare sa inveti sa mergi cu ea. Trebuie sa o conduci ca tataie, ca altfel te da cand cu dintii de volan, cand cu capul de tetiera.

Tu ai kickdown? Interesant. Eu nu am.

Revin putin la pornitul motorului intre anumite temperaturi. o sa vezi ca la -10 si la -20 de grade iti va porni instant. O sa te si sperii de cat de repede porneste.

Una peste alta, este o masina buna. Mie imi place si o ador. Sunt foarte multumit de ea. Sa ii pui scut de metal la motor. Merita!

Salut,

In legatura cu recalibrarea cutiei ai putea sa-mi spui unde ai facut-o si cam cat te-a costat?


Avatar utilizator
leonard40
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Feb 21, 2012 2:51 pm

Mesaj de leonard40 » Mie Mai 06, 2015 4:07 pm

Salut,

In legatura cu recalibrarea cutiei poate sa-mi spuna cineva o varianta buna si ieftina?

Multumesc anticipat.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori