Franare

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
Mingiu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 07, 2010 2:26 pm

Mesaj de Mingiu » Sâm Apr 05, 2014 12:37 am

Salut!

o intrebare: difera modul de franare daca masina are selectat modul 4wd? adica difera cu ceva?

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Sâm Apr 05, 2014 11:59 am

Nu difera cu nimic.

Avatar utilizator
Mingiu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 07, 2010 2:26 pm

Mesaj de Mingiu » Sâm Apr 05, 2014 2:14 pm

Deci distributia franarii fata/spate este aceeasi indiferent de modul ales?

Avatar utilizator
Стрелок
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 04, 2009 2:45 pm

Mesaj de Стрелок » Sâm Apr 05, 2014 10:16 pm

TOATE masinile de vreo cateva zeci de ani sunt 4x4 cand vine vorba de franare...

Avatar utilizator
Mingiu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 07, 2010 2:26 pm

Mesaj de Mingiu » Dum Apr 06, 2014 12:43 am

Intreb pentru ca baietii de la Mcar mi-au spus ca e recomandabil sa merg 4x4 pentru ca e mai sigur, franeaza mai mult si pe spate...

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Dum Apr 06, 2014 4:46 am

Eu cred ca au dreptate intr-un fel. E vorba de distributia fortei de franare intre componentele sistemului ca ansamblu. Daca mergi doar 4x2 apar forte mai mari in lagarele mosorului de la frana de mana si e posibil ca spatele sa franeze mai putin.

Pareri?


Avatar utilizator
ctzzz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Sep 06, 2011 8:08 pm

Mesaj de ctzzz » Dum Apr 06, 2014 12:43 pm

probabil ca frana de motor, da, ar putea fi distribuita mai uniform intre punti, desi nu stiu ce parere are electronica din diferential despre treaba asta.

Avatar utilizator
Стрелок
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 04, 2009 2:45 pm

Mesaj de Стрелок » Dum Apr 06, 2014 1:07 pm

Frana de motor, da e clar ca ajuta, la fel si distributia cuplului in curbe (atat acceleratie cat si in frana de motor).
Personal nu stiu nu vad insa logica pentru care un producator ar configura sistemul de franare diferit cu 4x4 sau fara. Daca cineva poate aduce informatii concrete care sa contrazica asta, i-as fi recunoscator.

PS. Si eu tin masina pe 4x4 auto. Consider ca beneficiile justifica mica diferenta de consum (pe care personal nu am putut-o sesiza), cat despre uzura diferentialului... sa imi pice ala si de-aia sa nu mai mearga masina si nu o sa comentez.

Avatar utilizator
pitesti
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 26, 2011 11:50 am

Mesaj de pitesti » Dum Apr 06, 2014 1:40 pm

Nu are de-a face faranarea cu activarea sistemului 4x4. Daca s-ar strica butonul de cuplare 4x4, o sa ramana masina fara frana???

Dar, daca mergi cu masina incarcata da, o sa sesizezi o franare mai accentuata pe spate. Este normal, deoarece orice masina are un limitator de frana care este legat de puntea de spate astfel incat, sistemul de franare sa sesizeze faptul ca masina este sau nu incarcata.

Ca si parere personala, eu nu sunt multumit de sistemul de franare de la Outlander (2010). Am impresia ca franeaza prea mult fata decat spatele. Are o inertie destul de mare masina iar la franare violenta, spatele are tendinta sa se ridice de pe sosea. Nu are rost sa iti explic balbaielile celor de la service...


Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Apr 07, 2014 8:55 am

In teorie, ar putea avea ceva care amplifica forta de franare pe spate atunci cand selectezi 4x4, nu? Dar nu cred ca are. Ce folos ar avea? Te-ar ajuta doar la coborarea cu spatele.

Tot ce e mai accentuat in 4x4 e franarea de motor, pt ca sunt pierderile mai mari atunci cand angrenezi 4 roti nu doar 2. Atat.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori