Cum Este Cu Arcurile Mad Cross Country

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Joi Dec 26, 2013 12:48 pm

Nu are nimic de a face cu trainingul lor.Aici se pune problema de modificari.... la care nu toate masinile se preteaza.Pur si simplu cunostintele lor mecanice sunt plafonate la nivelul modelului respectiv la care nu trebuie intervenit prin modificari ale dinamici masini sau mai simplu sunt schimbatori de piese.Modificarile care se aduc suspensiei prin ridicare sau coborire presupune la rindul ei cunostinte temeinice si mult creier din partea celui care o face...mecanic vorbind.
Acum sa revenim la subiectul topicului.
Tu ai schimbat arcurile masini tale cu unele ceva mai lungi si care au o alta constanta elastica,dar ai pastrat amortizoarele standard.De aici ai schimbat comportamentul masini adica ai afectat directia,stabilitatea si ai modificat centrul de greutate.Daca vrei sa mergi mai departe trebuie modificate si alte elemente.Deci.....fara deci....iata lista: amortizoare prelungite,bucsi corectie unghi caster,bielete antiruliu prelungite,bilete directie prelungite,furtunele de frina de la etrieri mai lungi,jante cu diametru mic si ET negativ sau flanse distantiere,anvelope ceva mai late.Aici intervine optiunea ta si grosimea buzunarului.Faci toate modificarile astea care costa o caruta de bani sau treci la arcurile standard?

Avatar utilizator
outl
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 03, 2013 5:29 pm

Mesaj de outl » Joi Dec 26, 2013 4:14 pm

Cand omul se plictiseste...................................

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Joi Dec 26, 2013 4:49 pm

Cristi, ce ai scris tu ref la modificari sunt perfect valabile cand vine vorba de masini de teren.
Dar aici e vorba de un suv ale carui punti nu prea au nicio legatura cu cele ale unui offroader.

Swakra si-a pus niste arcuri usor mai lungi si progresive, care se monteaza cu amortizoarele stock. (Pt Outlander nici nu exista variante mai lungi).
Practic masina se ridica cu ~35-40mm, deci amortizorul sta mai deschis, scazandu-i detenta si crescandu-i compresia cu acei cativa mm.
In plus, sa nu uitam ca orice arc se lasa in timp (inclusiv astea) deci abaterea de la 'normal' va fi tot mai mica. (spre deosebire de cele stock, la care devine tot mai mare)

Avantajul major al acestor arcuri nu e neaparat faptul ca sunt mai inalte, ci faptul ca sunt progresive. Adica atunci cand masina e goala au aproape acelasi factor de elasticitate cu cele stock (=nu tzopaie masina pe drum) iar pe masura ce sunt comprimate (se incarca masina) opun rezistenta tot mai mare (= nu se lasa de fund cu doua traiste zvarite in portbagaj).

Sincer ma mira ca Mitsu Expozitiei a afirmat ca a facut o prostie ca le-a pus ca nu i sa-i iasa geometria, din moment ce si ei le comercializeaza si le monteza pe Outlandere . Eu mi-am montat aceleasi arcuri (MAD Cross Country) tot la ei si in mod miraculos "mi-a iesit" geometria. Oi fi nimerit pe unul care stia sa umble cu aparatul sau stia sa-l manareasca astfel incat sa iasa valorile ok pe fisa .

Concret ce valoare nu iese? Unghiul de cadere?

La senzatia de rigiditate isi aduc aportul cu succes si anvelopele 245/45/18 care sunt ca ~4% mai mici in diametru si cu cca 13.5mm mai scunde in talon fata de cele de 225/55/18 stock + amortizoarele noi KYB care sunt destul de tari.

Oricum ma mira ce am citit pe acest topic pt ca Swakra ar fi primul despre care citesc ca e nemultumit de arcurile astea.
Ceilalti colegi care si le-au montat erau multumiti, iar eu imi mentin parerea ca asa trebuia sa vina Outlanderul direct din fabrica...

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Joi Dec 26, 2013 9:57 pm

Arcurile alea progresive au cumva diametrul "sarmei" variabil? Adica la baza sunt mai groase si la "varf" sunt mai subtiri? (vorbesc de diferente de 2-3mm, nu de 0,8mm cum sunt si cele de fabrica)

NU. Deci ideea de "progresiv" iese din discutie.

Arcuri elicoidale cu coeficient elastic variabil nu s-au construit inca. Si nici nu cred ca va face cineva cu 200$ bucata.

Lesjofors face arcurile pt Outy si are in "schema" si variante mai tari:

Article number: 4259245
Trade number: CS7815, 24781533
Suspension Strut
Fitting Position: Rear Axle, Reinforced Version

http://webshoppilot.tecdoc.net/lesjofors/home.jsp

Spor la rasfoit.

Avatar utilizator
Swakra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Noi 11, 2013 3:30 pm

Mesaj de Swakra » Joi Dec 26, 2013 9:59 pm

Extremero... sunt rigide... arata bine dar trebuie sa recunoastem ca sunt, am schimbat anvelopele pe 245/50/18 si e ceva mai bine acum... probabil ca pe 16" ar fi chiar decente,

Poate am dat doar de cineva fara chef sau nepregatit. Voi mai incerca si in alta parte... Imi pare rau ca am ratacit foaia de la geometrie pentru ca as fi vrut sa v-o arat si voua.

Vreau neaparat sa o pun a punct avand in vedere ca in ultimile 2 luni am schimbat tot ce insemna bucsa, bielete, amortizoare, arcuri + bonus partea electrica de la diferential care a decis sa nu mai mearga din senin.

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Joi Dec 26, 2013 10:09 pm

Nu cred ca ai citit cu atentie postul meu sau am fost prea evaziv.Acolo m-am referit strict la masini care permit modificari si nu am pomenit nimic de rigiditate ci doar de directie,stabilitate si centrul de greutate.
Acum vorbit srtict de cei 35-40 mm cu cit se ridica masina i-ti spun ca este enorm si toate cele sunt afectate in special unghiul de cadere si centrul de greutate.Prima lege a celor ce fac aceste modificari la nivel profi este...cu citi cm inalti masina tot cu atitia o latesti.
Sunt curios cum la tine a iesit geometria dar am totusi niste rezerve ca ar fi cea corecta.Si da este un SUV si care in opinia mea ar trebui lasat asa cum este.
Acum cind piata e invadata de tot felul de gadgeturi mai scumpe sau mai ieftine ai fi uimit sa vezi cite poti gasi pentru Duster incepind de la chituri de ridicare a suspensiei dedicate acestui model si terminind cu trasee de evacuare si bari de protectie.Dar cum spuneam aceste lucruri costa ...si costa al dracului de mult.

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Sâm Dec 28, 2013 12:47 am

Voilnt, nu cred ca trebuie sa varieze diametrul "sarmei" ci e suficient sa varieze distanta dintre spire si/sau raza spirelor.
Chiar imi pare rau ca singura poza pe care o am cu arcurile nemontate e cu ele in cutie, 'tesute' intre ele...

Ideea e ca au reusit sa le faca in asa fel incat nu se mai lasa masina cu 2 valize in portbagaj si nici nu-i tzopaie fundul cand e goala.
Iar ruliul e muuuuuult mai mic cu arcurile astea cand masina e incarcata.

De exemplu cu portbagajul plin si 3 biciclete-n cui, isi pastreaza 'linia' foarte decent:
[attachment=20434:Capture2.JPG] [attachment=20435:Capture1.JPG]


@Cristi
Duster-ul fata de Outlander este si va fi mult mai prolific dpdv 'upgrade'-uri din mai multe motive.
- n-am date, dar la fler cred ca se vinde mult mai bine ca Outlanderul => univers mai mare de potential clienti
- e o masina mai ieftina care se preteaza mai bine la proiecte de 'upgrade pt mers la pescuit'
- e o masina mai putin dotata, deci e loc de multe chestii after-market
- Outlander are in familie 2 frati construiti pt aratura (Pajero si L200) deci de ce si-ar mai bate cineva capul sa modifice serios Outlanderul.




Fişiere ataşate
Capture1.JPG
Capture1.JPG (119.65 KiB) Vizualizat de 6797 ori
Capture2.JPG
Capture2.JPG (306.78 KiB) Vizualizat de 6806 ori

Avatar utilizator
Swakra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Noi 11, 2013 3:30 pm

Mesaj de Swakra » Lun Dec 30, 2013 1:24 am


Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Lun Dec 30, 2013 2:36 am

Da.

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Lun Dec 30, 2013 2:49 am

QUOTE (Extremero @ Dec 28 2013, 12:47 AM) Voilnt, nu cred ca trebuie sa varieze diametrul "sarmei" ci e suficient sa varieze distanta dintre spire si/sau raza spirelor.

Distanta intre spire determina "cursa" suspensiei. Diametrul exterior al arcului nu intra la discutii ca n-ai loc la modelul asta. Ramane loc de modificari la diametrul sarmei si nr de spire.

Dar sunt altii mai "potenti" mai multi si mai curajosi decat noi. E in rusa, dar ceva-ceva tot se intelege:

http://translate.google.com/translate?d ... 26page%3D7

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori