Revizii - Costuri directe si indirecte
cand am schimbat placutele de frana, am sesizat o uzura mult peste normal la discuri ... acum o luna cand am fost la revizie baietii nu au sesizat ca s-ar fi schimbat placutele de frana, au zis ca mai tin, curios nu au zis nimic nici despre discuri ... oricum cand vor trebui schimbate, clar pun ceva aftermarket ...
@bart_snp : nu cred ca sunt Brembo (Brambo cum le spui tu), poate au crezut ca daca pe Evo si pe Ralliart sunt Brembo sunt si pe celelalte modele ... eu cand am cumparat masina mi s-a spus ca discurile si placutele de frana ar fi AMS .
@bart_snp : nu cred ca sunt Brembo (Brambo cum le spui tu), poate au crezut ca daca pe Evo si pe Ralliart sunt Brembo sunt si pe celelalte modele ... eu cand am cumparat masina mi s-a spus ca discurile si placutele de frana ar fi AMS .
QUOTE (alex167 @ Mar 12 2010, 08:16 PM) Dupa datele pe care le-ai scris rezulta ca ai uzura 50%. Eu zic ca mai poti circula cel putin pana la 75%, adica 22,8. Probabil ca service-ul ala in care ai fost duce lipsa de clienti/incasari, de aceea se grabesc sa te "descalte".
50% uzura la 20000 Km, eu zic ca este prematura. Ma asteptam ca un disc sa te duca cam 3 schimburi de placute, in conditii de utilizare normala, iar un set de placute fata cam 30-35000.
Service-ul este MCAR . Dar sunt de acord cu tine: vor sa incaseze din tot ce misca, iar cuvintul "garantie" ii cam deranjeaza.
Numai bine
50% uzura la 20000 Km, eu zic ca este prematura. Ma asteptam ca un disc sa te duca cam 3 schimburi de placute, in conditii de utilizare normala, iar un set de placute fata cam 30-35000.
Service-ul este MCAR . Dar sunt de acord cu tine: vor sa incaseze din tot ce misca, iar cuvintul "garantie" ii cam deranjeaza.
Numai bine
Am o intrebare (sa nu deschid un nou thread).
Eu de cind am cumparat masina(aprilie 2008) tot completez cu antigel - nu mult, pina acum cred ca am pus cam 750ml si am constatat azi ca era din nou la minim.
Am sesizat la service si banuiti raspunsul: "nu e nici o scurgere", "se evapora", "se aeriseste instalatia", "pina la 20000 se tot completeaza".
La voi cum este? As dori sa stiu, pentru ca atunci cind voi merge la revizie o sa le cer sa verificam impreuna instalatia.
Am motorul de 2.2 si 30000 de Km
Numai bine
Eu de cind am cumparat masina(aprilie 2008) tot completez cu antigel - nu mult, pina acum cred ca am pus cam 750ml si am constatat azi ca era din nou la minim.
Am sesizat la service si banuiti raspunsul: "nu e nici o scurgere", "se evapora", "se aeriseste instalatia", "pina la 20000 se tot completeaza".
La voi cum este? As dori sa stiu, pentru ca atunci cind voi merge la revizie o sa le cer sa verificam impreuna instalatia.
Am motorul de 2.2 si 30000 de Km
Numai bine
QUOTE (bart_snp @ Mar 16 2010, 05:37 PM) Am o intrebare (sa nu deschid un nou thread).
Eu de cind am cumparat masina(aprilie 2008) tot completez cu antigel - nu mult, pina acum cred ca am pus cam 750ml si am constatat azi ca era din nou la minim.
Am sesizat la service si banuiti raspunsul: "nu e nici o scurgere", "se evapora", "se aeriseste instalatia", "pina la 20000 se tot completeaza".
La voi cum este? As dori sa stiu, pentru ca atunci cind voi merge la revizie o sa le cer sa verificam impreuna instalatia.
Am motorul de 2.2 si 30000 de Km
Numai bine
Si la mine e la fel. Cam de un an urmaresc nivelul si am completat cam 0.5 litri pana acum. Nu cred ca este cazul sa ne alarmam, atat timp cat nivelul nu scade semnificativ intr-un timp scurt, atata timp cat nu observam scurgeri, pete pe sau sub motor, si atata timp cat temperatura lichidului de racire este in limite normale in timpul functionarii motorului..
Eu de cind am cumparat masina(aprilie 2008) tot completez cu antigel - nu mult, pina acum cred ca am pus cam 750ml si am constatat azi ca era din nou la minim.
Am sesizat la service si banuiti raspunsul: "nu e nici o scurgere", "se evapora", "se aeriseste instalatia", "pina la 20000 se tot completeaza".
La voi cum este? As dori sa stiu, pentru ca atunci cind voi merge la revizie o sa le cer sa verificam impreuna instalatia.
Am motorul de 2.2 si 30000 de Km
Numai bine
Si la mine e la fel. Cam de un an urmaresc nivelul si am completat cam 0.5 litri pana acum. Nu cred ca este cazul sa ne alarmam, atat timp cat nivelul nu scade semnificativ intr-un timp scurt, atata timp cat nu observam scurgeri, pete pe sau sub motor, si atata timp cat temperatura lichidului de racire este in limite normale in timpul functionarii motorului..
E normal sa bagati antigel in ea. Mi-aduc aminte ca si eu la Fiat Bravo de nou aveam aceelasi intrebari legate de antigel pe la reprezentanta.
50% uzura la discurile de frana? Mama dar cum mergeti cu ele fratilor? Cum a-ti dedus aceasta uzura? A-ti pus sublerul pe discul nou si pe urma l-ati mai pus dupa 20.000Km?
Discurile tre' sa tina tata nu gluma, mi se pare exagerat ce citesc aici. SickneS explica te rog in ce consta uzura? Cum ai apreciat-o?
50% uzura la discurile de frana? Mama dar cum mergeti cu ele fratilor? Cum a-ti dedus aceasta uzura? A-ti pus sublerul pe discul nou si pe urma l-ati mai pus dupa 20.000Km?
Discurile tre' sa tina tata nu gluma, mi se pare exagerat ce citesc aici. SickneS explica te rog in ce consta uzura? Cum ai apreciat-o?
QUOTE (s0v3r3ign69 @ Mar 16 2010, 06:30 PM) 50% uzura la discurile de frana? Mama dar cum mergeti cu ele fratilor? Cum a-ti dedus aceasta uzura? A-ti pus sublerul pe discul nou si pe urma l-ati mai pus dupa 20.000Km?
Discurile tre' sa tina tata nu gluma, mi se pare exagerat ce citesc aici. SickneS explica te rog in ce consta uzura? Cum ai apreciat-o?
Si eu ma numar printre cei "selectati" sa schimbe discurile de frana la 30K Km! Cand am fost la service sa schimb placutele de frana la 24K Km m-au anuntat ca discul de frana va trebui schimbat pentru ca mai are 1mm pana sa ajunga la grosimea limita la care trebuie schimbat.
Cam in asta consta uzura la un disc de frana. Ca un sumar, la 6000 Km dupa ce am schimbat placutele de frana am schimbat si discurile de frana.
Discurile tre' sa tina tata nu gluma, mi se pare exagerat ce citesc aici. SickneS explica te rog in ce consta uzura? Cum ai apreciat-o?
Si eu ma numar printre cei "selectati" sa schimbe discurile de frana la 30K Km! Cand am fost la service sa schimb placutele de frana la 24K Km m-au anuntat ca discul de frana va trebui schimbat pentru ca mai are 1mm pana sa ajunga la grosimea limita la care trebuie schimbat.
Cam in asta consta uzura la un disc de frana. Ca un sumar, la 6000 Km dupa ce am schimbat placutele de frana am schimbat si discurile de frana.
Hm, am inteles. Se pare ca ai nostri niponi au ales sa puna un fier mort pe post de disc de frana. Pacat, mi-as fi dorist sa spun despre japonezi ca fac cele mai solide si fiabile autoturisme (cum de altfel studiile o arata) insa se pare ca incet incet se grabesc si ei spre a minimiza costurile si maximiza profitul. Totusi cu frana nu e de gluma si dupa parerea mea ar trebui sa vi le schimbe pe garantie.
QUOTE (cio_carcotasu @ Mar 10 2010, 04:36 PM) Salut
Am facut revizia de 20.ooo Km la MCAR expozitiei
FILTRU ULEI GSX45/GS41 46RON
FILTRU COMBUSTIBIL GSX45/GS41 194RON
FILTRU AER GSX45/GS41 181RON
FILTRU POLEN GSX45/GS41 115RON
ULEI TEXACO ULTRA V 5W-30 (BIDON4L) 228RON( 57 RON/LITRU)
ULEI TEXACO ULTRA V 5W-30 (BIDON1L) 63RON
MANOPERA 270 RON
TOTAL 1097 RON ( 1305 CU TOT CU TVA)
Toate filtrele au codul GSX45/GS41 ?
Cate ore de manopera inseamna 270 RON fara TVA?
Ai motor de 2.2 ? La mine au intrat 5.5 litri de ulei.
Am facut revizia de 20.ooo Km la MCAR expozitiei
FILTRU ULEI GSX45/GS41 46RON
FILTRU COMBUSTIBIL GSX45/GS41 194RON
FILTRU AER GSX45/GS41 181RON
FILTRU POLEN GSX45/GS41 115RON
ULEI TEXACO ULTRA V 5W-30 (BIDON4L) 228RON( 57 RON/LITRU)
ULEI TEXACO ULTRA V 5W-30 (BIDON1L) 63RON
MANOPERA 270 RON
TOTAL 1097 RON ( 1305 CU TOT CU TVA)
Toate filtrele au codul GSX45/GS41 ?
Cate ore de manopera inseamna 270 RON fara TVA?
Ai motor de 2.2 ? La mine au intrat 5.5 litri de ulei.
Sovereign, pentru uzura (prematura sau nu) nu va schimba niciun producator franele pe garantie.
Masina trebuie sa franeze conform specificatiilor date de producator iar verificarea se poate face foarte simplu pe un banc de frana.
Iar eficienta sistemului are niste valori minim admise.
Placutele si discurile se fac din materiale mai moi sau mai tari in functie de producator/gama/ tip de utilizare.
Durata de viata a unei placute sau a unui disc e un criteriu de alegere, dar cel mai important este totusi ca "perechea" disc-placute sa aibe o eficienta cat mai mare.
Baniuesc intre niste frane care sa te tina 100k km si care franeaza in 50m si unele care te tin 30k km si care franeaza (in aceleasi conditii) in 25m le-ai alege pe cele din urma, nu?
Ia o masina, da-o unui batranel care iese duminica prin oras cu ea si vezi cat il tin franele. Apoi da aceeasi masina unuia care merge sa faca ture pe un circuit. Diferenta va fi de la simplu la multiplu.
E aceeasi poveste ca si la anvelope. Toata lumea ar vrea gume de curse, dar care sa tina o viata. Asa ceva nu exiata.
Iar in echiparile din fabrica, producatorii trebuie sa gasesaca o cale de mijloc, care sa acopere o utilizare cat mai larga la niste costuri rezonabile.
Si eu sunt oarecum mirat ca la 18.000km placutele sunt gata iar pe discuri se vede uzura destul de bine (nu le-am masurat) dar nu comentez pt ca stiu cum merg.
Teoretic, mi-am luat in calcul schimbarea discurilor la fiecare al 2-lea schimb de placute.
Oi vedea daca socoteala de acasa se va portrivi cu cea ... din service.
Masina trebuie sa franeze conform specificatiilor date de producator iar verificarea se poate face foarte simplu pe un banc de frana.
Iar eficienta sistemului are niste valori minim admise.
Placutele si discurile se fac din materiale mai moi sau mai tari in functie de producator/gama/ tip de utilizare.
Durata de viata a unei placute sau a unui disc e un criteriu de alegere, dar cel mai important este totusi ca "perechea" disc-placute sa aibe o eficienta cat mai mare.
Baniuesc intre niste frane care sa te tina 100k km si care franeaza in 50m si unele care te tin 30k km si care franeaza (in aceleasi conditii) in 25m le-ai alege pe cele din urma, nu?
Ia o masina, da-o unui batranel care iese duminica prin oras cu ea si vezi cat il tin franele. Apoi da aceeasi masina unuia care merge sa faca ture pe un circuit. Diferenta va fi de la simplu la multiplu.
E aceeasi poveste ca si la anvelope. Toata lumea ar vrea gume de curse, dar care sa tina o viata. Asa ceva nu exiata.
Iar in echiparile din fabrica, producatorii trebuie sa gasesaca o cale de mijloc, care sa acopere o utilizare cat mai larga la niste costuri rezonabile.
Si eu sunt oarecum mirat ca la 18.000km placutele sunt gata iar pe discuri se vede uzura destul de bine (nu le-am masurat) dar nu comentez pt ca stiu cum merg.
Teoretic, mi-am luat in calcul schimbarea discurilor la fiecare al 2-lea schimb de placute.
Oi vedea daca socoteala de acasa se va portrivi cu cea ... din service.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori