Ambreiaj Outlander
- george.agh
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Vin Mar 28, 2014 2:22 pm
Am un Outlander 1 turbo, 201 CP, aproximativ 125.000 km
Acum vreo saptamana a inceput sa patineze ambreiajul. De exemplu, in a 5-a, la 130 de km/h (3250 RPM) cand am accelerat turometru s-a dus pana pe la 4000 RPM ceea ce ar fi insemnat sa am 160 km/h. Evident ca nu eu nu aveam nici 140 km/h.
Asta se intampla in orice treapta. Se tureaza ca si cum mi-ar patina rotile si apoi se zguduie probabil cand ambreiajul cupleaza din nou.
Cei de la service mi-au recomandat sa comand tot kitul de ambreiaj fara sa mai fac constatare. Constatarea ar presupune demontarea cutiei de viteza deci probabil cel putin 500 de RON, poate chiar 700-800 RON.
Acum nu stiu cat de bine este sa fac asta. Evident ca nu vreau sa dau bani in plus pe niste piese care poate nu au nimic.
- Ce trebuie de obicei schimbat? Discul este de ajuns? Sau trebuie si placa si poate si rulmentul de presiune? Dar volanta?
- Ce contine kitul de ambreiaj?
- Cei care au mai schimbat kitul ce imi recomandati? Cel original sau ceva aftermarket? Eventual ceva mai rezistent care sa reziste la un cuplu mai mare.
Multumesc.
Acum vreo saptamana a inceput sa patineze ambreiajul. De exemplu, in a 5-a, la 130 de km/h (3250 RPM) cand am accelerat turometru s-a dus pana pe la 4000 RPM ceea ce ar fi insemnat sa am 160 km/h. Evident ca nu eu nu aveam nici 140 km/h.
Asta se intampla in orice treapta. Se tureaza ca si cum mi-ar patina rotile si apoi se zguduie probabil cand ambreiajul cupleaza din nou.
Cei de la service mi-au recomandat sa comand tot kitul de ambreiaj fara sa mai fac constatare. Constatarea ar presupune demontarea cutiei de viteza deci probabil cel putin 500 de RON, poate chiar 700-800 RON.
Acum nu stiu cat de bine este sa fac asta. Evident ca nu vreau sa dau bani in plus pe niste piese care poate nu au nimic.
- Ce trebuie de obicei schimbat? Discul este de ajuns? Sau trebuie si placa si poate si rulmentul de presiune? Dar volanta?
- Ce contine kitul de ambreiaj?
- Cei care au mai schimbat kitul ce imi recomandati? Cel original sau ceva aftermarket? Eventual ceva mai rezistent care sa reziste la un cuplu mai mare.
Multumesc.
Este evident ca ambreiajul e dus.Se schimba discul,placa si rulmentul.Asta si contine un kit de ambreiaj.Volanta nu are nimic.Ca un sfat pentru ca tot dai cutia jos,schimba si simeringul de la palier,acesta se afla in spatele volantei si nu costa mult.
De preferat ar fi un kit original dar si nici un kit Valeo nu te face de rusine.
De preferat ar fi un kit original dar si nici un kit Valeo nu te face de rusine.
QUOTE (george.agh @ Apr 14 2014, 07:16 PM) Ce presupune schimbarea acelui simering generator de scurgeri de ulei?
Ce trebuie demontat? ambreiaj, cutie de viteze ... ? Ce presubune ca si manopera, cate ore de munca?
La minim s-ar schimba doar simeringur si suruburile de la volanta, dar, daca tot umblii acolo, probabil nu e o idee rea sa schimbi si altele. La maxim s-ar schimba asa: simering, volanta, suruburi volanta, ambreiaj (placa, disc), rulment de presiune (cilindru receptor ii mai zice), simeringuri planetare, ulei cutie viteze, ulei cutie de transfer...
Ce se demonteaza: se da jos cutia (se scot planetarele, se golesc cutia de viteze si cutia de transfer de ulei), se demonteaza volanta si se ajunge la simering. Asta ar dura 1-2 zile, depinde de cat de priceput si grabit e mecanicul. Costurile ... depind de la service la service.500, 1000, 2000 lei (doar manopera!)
Ce trebuie demontat? ambreiaj, cutie de viteze ... ? Ce presubune ca si manopera, cate ore de munca?
La minim s-ar schimba doar simeringur si suruburile de la volanta, dar, daca tot umblii acolo, probabil nu e o idee rea sa schimbi si altele. La maxim s-ar schimba asa: simering, volanta, suruburi volanta, ambreiaj (placa, disc), rulment de presiune (cilindru receptor ii mai zice), simeringuri planetare, ulei cutie viteze, ulei cutie de transfer...
Ce se demonteaza: se da jos cutia (se scot planetarele, se golesc cutia de viteze si cutia de transfer de ulei), se demonteaza volanta si se ajunge la simering. Asta ar dura 1-2 zile, depinde de cat de priceput si grabit e mecanicul. Costurile ... depind de la service la service.500, 1000, 2000 lei (doar manopera!)
La aproape 120.000 am reusit sa ard ambreiajul pe plaja, dupa ce am pus masina pe "burta" in nisip.
Volanta avea ce-i drept un zgomot la decelerare de pe la 75.000 km
A fost prima si singura data cand am afumat vre-un ambreiaj
Dupa fapta si rasplata... 3075 lei (volanta , disc, placa , rulment si simering palier) + un bidon de motorina pt tractoristul care m-a extras din nisip
Concluzii:
- ambreiajul mai mergea lejer 30.000 km
- nu mai "scap" in viata mea Outlanderul pe plaja, chiar daca e privata!
La multi kilometri placuti si sarbatori fericite!
Volanta avea ce-i drept un zgomot la decelerare de pe la 75.000 km
A fost prima si singura data cand am afumat vre-un ambreiaj
Dupa fapta si rasplata... 3075 lei (volanta , disc, placa , rulment si simering palier) + un bidon de motorina pt tractoristul care m-a extras din nisip
Concluzii:
- ambreiajul mai mergea lejer 30.000 km
- nu mai "scap" in viata mea Outlanderul pe plaja, chiar daca e privata!
La multi kilometri placuti si sarbatori fericite!
- Fişiere ataşate
-
- 20160417_084549.jpg (2.48 MiB) Vizualizat de 14112 ori
QUOTE (maverick_24 @ May 18 2010, 01:38 PM) Eu am 20.000 km si nu da senzatia ca ar patina ambreiajul.Oricum problema e destul de nasoala la o marca cu pretentiile lui Mitsubishi
Apropos..cam cat costa un kit de ambreiaj nou ?
Salut ,
Apropo de ambreiaj: am un outlander 2008 cu 196500KM, 2.0 diesel motor BSY, si a inceput sa ma lase ambreiajul. am mers la service s-a schimbat ambreiaj + Volanta + Rulment de presiune +Revizia de 200000km + bujii (una era arsa ), +un rulment roata spate stanga.....cost total 6500RON(inclusiv manopera).
Apropos..cam cat costa un kit de ambreiaj nou ?
Salut ,
Apropo de ambreiaj: am un outlander 2008 cu 196500KM, 2.0 diesel motor BSY, si a inceput sa ma lase ambreiajul. am mers la service s-a schimbat ambreiaj + Volanta + Rulment de presiune +Revizia de 200000km + bujii (una era arsa ), +un rulment roata spate stanga.....cost total 6500RON(inclusiv manopera).
QUOTE (adi oarga @ Dec 16 2016, 09:13 PM) Salut ,
Apropo de ambreiaj: am un outlander 2008 cu 196500KM, 2.0 diesel motor BSY, si a inceput sa ma lase ambreiajul. am mers la service s-a schimbat ambreiaj + Volanta + Rulment de presiune +Revizia de 200000km + bujii (una era arsa ), +un rulment roata spate stanga.....cost total 6500RON(inclusiv manopera).
Salut,
Sincer mai "ard" si eu ambreiajul dar nu definitiv ...din fericire. Cand am de urcat ceva abrupt si scurt, de exemplu spre un loc de campare pe la munte, plec mai fara "elan" pentru ca mi-e frica sa nu ating prea rau de pamant, asa ca patinez ambreiajul un pic mai mult, dar in limite rezonabile. Dupa cate o chestie de asta, miroase, patineaza un pic in treptele mari la reprize dar dupa cateva zeci sau sute de km isi revine. Banuiesc ca se curata ferodoul ars si intra in regim...Are 110.000, sper sa ma mai tina .
Apropos de bujie, arata ceva la bord daca e vreuna arsa? A mea - tot un BSY- pleaca mai greu un pic la rece, mai "dezechilibrat" dar mereu la prima cheie. Chiar si azi la -20 C a luat-o la prima cheie. Mai lunga, dar prima. Se stabilizeaza in cateva secunde sa zicem 3-4 dar nu stiu care e cauza pentru pornirea mai dezechilibrata.
Toate bune ,
Apropo de ambreiaj: am un outlander 2008 cu 196500KM, 2.0 diesel motor BSY, si a inceput sa ma lase ambreiajul. am mers la service s-a schimbat ambreiaj + Volanta + Rulment de presiune +Revizia de 200000km + bujii (una era arsa ), +un rulment roata spate stanga.....cost total 6500RON(inclusiv manopera).
Salut,
Sincer mai "ard" si eu ambreiajul dar nu definitiv ...din fericire. Cand am de urcat ceva abrupt si scurt, de exemplu spre un loc de campare pe la munte, plec mai fara "elan" pentru ca mi-e frica sa nu ating prea rau de pamant, asa ca patinez ambreiajul un pic mai mult, dar in limite rezonabile. Dupa cate o chestie de asta, miroase, patineaza un pic in treptele mari la reprize dar dupa cateva zeci sau sute de km isi revine. Banuiesc ca se curata ferodoul ars si intra in regim...Are 110.000, sper sa ma mai tina .
Apropos de bujie, arata ceva la bord daca e vreuna arsa? A mea - tot un BSY- pleaca mai greu un pic la rece, mai "dezechilibrat" dar mereu la prima cheie. Chiar si azi la -20 C a luat-o la prima cheie. Mai lunga, dar prima. Se stabilizeaza in cateva secunde sa zicem 3-4 dar nu stiu care e cauza pentru pornirea mai dezechilibrata.
Toate bune ,
QUOTE (adi oarga @ Dec 16 2016, 09:13 PM) Salut ,
Apropo de ambreiaj: am un outlander 2008 cu 196500KM, 2.0 diesel motor BSY, si a inceput sa ma lase ambreiajul. am mers la service s-a schimbat ambreiaj + Volanta + Rulment de presiune +Revizia de 200000km + bujii (una era arsa ), +un rulment roata spate stanga.....cost total 6500RON(inclusiv manopera).
Pfff... cu banii astia am facut un mic tur al Europei, doua saptamani, asta-vara cu masina proprie... Extrem de scump!
Apropo de ambreiaj: am un outlander 2008 cu 196500KM, 2.0 diesel motor BSY, si a inceput sa ma lase ambreiajul. am mers la service s-a schimbat ambreiaj + Volanta + Rulment de presiune +Revizia de 200000km + bujii (una era arsa ), +un rulment roata spate stanga.....cost total 6500RON(inclusiv manopera).
Pfff... cu banii astia am facut un mic tur al Europei, doua saptamani, asta-vara cu masina proprie... Extrem de scump!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori