Revizii - Costuri directe si indirecte
QUOTE (godaro @ Jan 13 2011, 12:05 PM) (....) brusc si dintr-odata, consumul de benzina de 9-10L / 100km nu mi se mai mare atat de mare ...
Si daca-ti mai spun ca la motorul de 2.2 am consum mediu pe ultimii 12.000KM de 10.6L / 100Km, in conditiile in care merg mai mult in afara (destul de sprinten, ce-i drept), atunci vei avea si mai multe motive de satisfactie
Nu neaparat legat de revizii, dar din categoria daunelor usoare, acum cateva saptamani am 'luat' un caine.
Din exterior nu se vede nimic, dar mi-am spulberat carenajul de la roata stanga + niste plastice de sub bara.
Devizul de piese... 1630RON (fara manopera)
Clipsurile pt scut costa mai mult ca scutul...
Si daca-ti mai spun ca la motorul de 2.2 am consum mediu pe ultimii 12.000KM de 10.6L / 100Km, in conditiile in care merg mai mult in afara (destul de sprinten, ce-i drept), atunci vei avea si mai multe motive de satisfactie
Nu neaparat legat de revizii, dar din categoria daunelor usoare, acum cateva saptamani am 'luat' un caine.
Din exterior nu se vede nimic, dar mi-am spulberat carenajul de la roata stanga + niste plastice de sub bara.
Devizul de piese... 1630RON (fara manopera)
Clipsurile pt scut costa mai mult ca scutul...
fraaatele meu!
cum sa coste o aparatoare noroi ~600 RON !??? nu pot sa inteleg! la clasa compacta o aparatoare de noroi e maxim 100 RON !
si un clip scut motor ~400 RON !!!
referitor la consum, probabil ca te dai la ea si nu renteaza ! iti demonstrez si stiintific si empiric ca daca te abtii sa o calci si te limitezi la o viteza de croaziera de 110-120 km/h iti reduci costurile cu 10-20% in conditiile in care viteza medie de deplasare ramane aprox la fel !!! evident, ne referim la parcursuri mai lungi de 100km
nu trebuie sa ma crezi pe cuvant. fa un "efort" si incearca sa te abtii de la demaraje si viteze de deplasare inutil de mari. iti garantez ca vei duce consumul catre 8% in conditiile in care viteza MEDIE de deplasare e cam aceeasi ! daca am dreptate, de diferenta de bani imi dai o bere, fara alcool, desigur . dar cred ca deja sunt Off Topic
cum sa coste o aparatoare noroi ~600 RON !??? nu pot sa inteleg! la clasa compacta o aparatoare de noroi e maxim 100 RON !
si un clip scut motor ~400 RON !!!
referitor la consum, probabil ca te dai la ea si nu renteaza ! iti demonstrez si stiintific si empiric ca daca te abtii sa o calci si te limitezi la o viteza de croaziera de 110-120 km/h iti reduci costurile cu 10-20% in conditiile in care viteza medie de deplasare ramane aprox la fel !!! evident, ne referim la parcursuri mai lungi de 100km
nu trebuie sa ma crezi pe cuvant. fa un "efort" si incearca sa te abtii de la demaraje si viteze de deplasare inutil de mari. iti garantez ca vei duce consumul catre 8% in conditiile in care viteza MEDIE de deplasare e cam aceeasi ! daca am dreptate, de diferenta de bani imi dai o bere, fara alcool, desigur . dar cred ca deja sunt Off Topic
Piesa de la reperul 1 numita 'aparatoare de noroi' e in realitate carenajul rotii, adica plasticul care 'sigileaza' interiorul aripii.
La clipsuri scut motor sunt 32 buc, asa a ajuns totalul lor la ~300Lei+TVA. Si asa... iese ~9.3lei/buc pt un clips de plastic de unica folosinta.
Una peste alta, a fost scump bietul caine.
Referitor la viteza medie si consum, este perfect adevarat ce ai scris in cazul unor medii de 70-80km/h.
In schimb la medii de peste 90km/h peste Carpati (Bucuresti => Adreal sau invers) nu prea ai cum sa scoti consum de 8% cu masini de peste 1.5T. Sau poate poti, dar intre orele 2-5 dimineata.
La clipsuri scut motor sunt 32 buc, asa a ajuns totalul lor la ~300Lei+TVA. Si asa... iese ~9.3lei/buc pt un clips de plastic de unica folosinta.
Una peste alta, a fost scump bietul caine.
Referitor la viteza medie si consum, este perfect adevarat ce ai scris in cazul unor medii de 70-80km/h.
In schimb la medii de peste 90km/h peste Carpati (Bucuresti => Adreal sau invers) nu prea ai cum sa scoti consum de 8% cu masini de peste 1.5T. Sau poate poti, dar intre orele 2-5 dimineata.
imi permit sa te contrazic: pe distanta Bucuresti-Predeal si retur am ajuns la un consum mediu de 8.5L% (pe bord). in realitate o fi mai mult dar sigur sub 10%. setez CC la 120 km/h in afara si 90 km/h in localitati si obtin astfel de consumuri. Media orara este 65-70 km/h. Cu pug-ul 307 cu care alergam ca bezmeticul obtineam tot cam aceeasi medie orara, indiferent cat ii dadeam talpa. dar si consumul era 5-5.5%, gratis frate!
incearca doar cee ce iti recomand. abtine-te sa depasesti 120 km/h si vei vedea ca iti scade consumul dramatic iar media orara ramane aprox. la fel. daca am dreptate dai tu o bere, iar daca nu am dreptate dau eu 3 !
incearca doar cee ce iti recomand. abtine-te sa depasesti 120 km/h si vei vedea ca iti scade consumul dramatic iar media orara ramane aprox. la fel. daca am dreptate dai tu o bere, iar daca nu am dreptate dau eu 3 !
Eu nu te contrazic, iti dau perfecta dreptate si este corect calculul tau.
Doar ca vorbim despre 2 tempouri de mers diferite.
Daca as tine cont de calculul tau, as economisi 35RON (~6.5Litri de OMV Alpine Diesel) la fiecare drum de 330km dar as face mai mult cu cca 1.5h.
Ca sa nu ne ia de urechi moderatorii pentru off-topic, daca continuam calculele, hai sa ne mutam AICI
Doar ca vorbim despre 2 tempouri de mers diferite.
Daca as tine cont de calculul tau, as economisi 35RON (~6.5Litri de OMV Alpine Diesel) la fiecare drum de 330km dar as face mai mult cu cca 1.5h.
Ca sa nu ne ia de urechi moderatorii pentru off-topic, daca continuam calculele, hai sa ne mutam AICI
- silencer2g
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Mar 13, 2009 7:19 pm
Tocmai am fost la Revizia de 2 ani si 32000km la service MCar Expozitiei(Outlander 2.2):
Total revizie : 1512.4 RON
manopera: 2.8 ore - 343.73 ron
ulei Mobil ESP FORM 5W20 5l - 259.13 ron
filtru ulei - 104.2 ron
filtru aer - 224.46 ron
filtru motorina - 417.27 ron
filtru polen - 142.56 ron
garnitura buson ulei - 2.62 ron
baterie telecomanda - 16.37 ron
colier plastic negru - 2.6 ron
Si mi-au propus sa schimb placutele de frana fata: 680ron, pentru ca nu mai tin pana la urmatoarea revizie; dar nu am acceptat avand in vedere ca se mai poate merge cu ele o perioada.
Total revizie : 1512.4 RON
manopera: 2.8 ore - 343.73 ron
ulei Mobil ESP FORM 5W20 5l - 259.13 ron
filtru ulei - 104.2 ron
filtru aer - 224.46 ron
filtru motorina - 417.27 ron
filtru polen - 142.56 ron
garnitura buson ulei - 2.62 ron
baterie telecomanda - 16.37 ron
colier plastic negru - 2.6 ron
Si mi-au propus sa schimb placutele de frana fata: 680ron, pentru ca nu mai tin pana la urmatoarea revizie; dar nu am acceptat avand in vedere ca se mai poate merge cu ele o perioada.
- maverick_24
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Ian 14, 2009 4:23 pm
Revizie de 40.000 km Outlander 2.2 la MCar Expozitiei
Manopera 2h - 343,73 Lei
Ulei motor Mobil ESP Formula 5W30 6l - 331,24 Lei
Filtru aer - 224,46 Lei
Filtru combustibil - 417,27 Lei
Filtru polen - 84,32 Lei
Garnitura buson ulei - 2,62 Lei
Filtru ulei - 103,66 Lei
Baterie telecomanda - 16,37 Lei
TOTAL - 1523,68 Lei
Inaintea reviziei le-am semnalat problema patinarii ambreiajului si mi-au promis ca vor verifica
Cand m-am dus sa ridic masina de la revizie mi-au spus ca au detectat o scurgere de ulei in zona cutiei de viteze si ca trebuie sa aduc masina din nou in service pentru constatare.Asta se intampla vineri si, nevrand sa raman fara masina in weekend, am hotarat ca o voi aduce luni.Termen estimat de remediere :aproximativ 7 zile.
Dupa constatare mi-au comunicat ca scurgerea provenea de la simering si ca se rezolva pe garantie.Partea frumoasa e ca, dupa spusele lor, uleiul ar fi curs pe discul de ambreiaj lucru care a dus la patinarea acestuia.In concluzie mi-au schimbat si kitul de ambreiaj pe garantie.Mi-au comunicat deasemenea ca ar fi bine sa schimb si rulmentul de presiune datorita uzurii accentuate.Fiind inca functional nu facea obiectul schimbarii pe garantie insa, din dorinta de avea un ambreiaj nou, l-am schimbat si pe acesta contra sumei de 975 Lei
Masina am dus-o luni si, spre surpriza mea, miercuri in aceeasi saptamana am ridicat-o.
Am ramas placut surprins de modul in care s-a rezolvat problema si de rapiditatea de care au dat dovada ce de la MCar.
Manopera 2h - 343,73 Lei
Ulei motor Mobil ESP Formula 5W30 6l - 331,24 Lei
Filtru aer - 224,46 Lei
Filtru combustibil - 417,27 Lei
Filtru polen - 84,32 Lei
Garnitura buson ulei - 2,62 Lei
Filtru ulei - 103,66 Lei
Baterie telecomanda - 16,37 Lei
TOTAL - 1523,68 Lei
Inaintea reviziei le-am semnalat problema patinarii ambreiajului si mi-au promis ca vor verifica
Cand m-am dus sa ridic masina de la revizie mi-au spus ca au detectat o scurgere de ulei in zona cutiei de viteze si ca trebuie sa aduc masina din nou in service pentru constatare.Asta se intampla vineri si, nevrand sa raman fara masina in weekend, am hotarat ca o voi aduce luni.Termen estimat de remediere :aproximativ 7 zile.
Dupa constatare mi-au comunicat ca scurgerea provenea de la simering si ca se rezolva pe garantie.Partea frumoasa e ca, dupa spusele lor, uleiul ar fi curs pe discul de ambreiaj lucru care a dus la patinarea acestuia.In concluzie mi-au schimbat si kitul de ambreiaj pe garantie.Mi-au comunicat deasemenea ca ar fi bine sa schimb si rulmentul de presiune datorita uzurii accentuate.Fiind inca functional nu facea obiectul schimbarii pe garantie insa, din dorinta de avea un ambreiaj nou, l-am schimbat si pe acesta contra sumei de 975 Lei
Masina am dus-o luni si, spre surpriza mea, miercuri in aceeasi saptamana am ridicat-o.
Am ramas placut surprins de modul in care s-a rezolvat problema si de rapiditatea de care au dat dovada ce de la MCar.
Am facut si eu revizia de 2ani/40000km la MCar expozitiei.
Pe scurt, 1100 ron cu TVA(toate filtrele) si uleiul adus de mine (4 litri Mobil1, ESP30). In acesti bani a intrat si curatarea sistemului de AC (operatiune suplimentara - 106 ron cu tot cu tva), precum si un litru de ulei (eu am adus doar 4). Totul a fost foarte ok, ca de obicei.
Uleiul l-am adus eu pentru ca am ramas cu stoc de la revizia precedenta de cand am cumparat eu ca nu aveau Mobil1 si nu am vrut sa pun altceva. De notat, pretul uleiului la ei este de 56ron/litru cu tot cu tva. Acceptabil as spune eu, mai ales ca nu parea a fi de la butoi (am primit bidonul de un litru cu restul nefolosit).
Preturile, mari, nu le gasesc incorecte in conditiile in care serviciile si amabilitatea au fost, ca intotdeauna, la cel mai inalt nivel.
PS. Imi poate recomanda cineva pe PM niste placute de frana bune (as vrea ceva mai performante, dar nici ceva sa se roada sau sa roada discurile prematur; deh, baba!) Multumesc!
Pe scurt, 1100 ron cu TVA(toate filtrele) si uleiul adus de mine (4 litri Mobil1, ESP30). In acesti bani a intrat si curatarea sistemului de AC (operatiune suplimentara - 106 ron cu tot cu tva), precum si un litru de ulei (eu am adus doar 4). Totul a fost foarte ok, ca de obicei.
Uleiul l-am adus eu pentru ca am ramas cu stoc de la revizia precedenta de cand am cumparat eu ca nu aveau Mobil1 si nu am vrut sa pun altceva. De notat, pretul uleiului la ei este de 56ron/litru cu tot cu tva. Acceptabil as spune eu, mai ales ca nu parea a fi de la butoi (am primit bidonul de un litru cu restul nefolosit).
Preturile, mari, nu le gasesc incorecte in conditiile in care serviciile si amabilitatea au fost, ca intotdeauna, la cel mai inalt nivel.
PS. Imi poate recomanda cineva pe PM niste placute de frana bune (as vrea ceva mai performante, dar nici ceva sa se roada sau sa roada discurile prematur; deh, baba!) Multumesc!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator