Problema cu sacadarea motorului la mers constant
- andreiderme
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm
Am rezolvat (intr-un fel problema). Si asta e valabil pentru toti cei care intalnesc fenomenul de sacadare a motorului la 2000 ture cu mers constant. (e ca si cum ai pune si ai ridica piciorul de pe acceleratie de multe ori si foarte repede)
Am vorbit cu mecanicul meu de Mitu, cel mai smecher , mecanic sef, etc,etc.
Mi-a zis ca problema e de la supapa EGR, care se colmateaza din cand in cand. Si calculatorul o inchide si o deschide de mai multe ori. Asta da sacadarea. Se poate face o resoftare, dar nu e garantat ca te ajuta (drept dovada nu a mers 100% la tine). Problema se poate intalni la orice masina cu EGR (adica cel putin orice turbodiesel modern). El mi-a spus ca are un BMW seria5 ultima generatie care face asa la 1700. Pentru cei care nu stiu, EGR este o supapa, care cuplata recicleaza gazele de ardere si le trimite din nou in admisie. Ceea ce e important si eu unul m-am linistit, este ca NU FACE RAU MOTORULUI, adica nu are nici o importanta, decat ca e neplacut. Se poate curata in service, dar se va intampla din nou (asa ca eu zic ca doar resoftarea are rost, asta daca ai un soft mai vechi).
Parerea mea, personala, neavizata, formata si dupa mai multe articole citite, este ca nenorocita de supapa se colmateaza din cauza statului la relanti prelungit (=Bucuresti/sau blocaj pe autostrada). Francezii care au scris articolul spun ca e recomandat ca CEL PUTIN LA 1000 km, daca nu la 500, sa iesi din oras si sa circuli cu viteza min 10 minute. Recomandarea era pentru evitarea colmatarii filtrului FAP (de la euro IV), dar banuiesc ca e valabila si pentru EGR. Si daca stai sa te gandesti si ce calitate are motorina... (eu unul pun de la OMV, dar...)
Am vorbit cu mecanicul meu de Mitu, cel mai smecher , mecanic sef, etc,etc.
Mi-a zis ca problema e de la supapa EGR, care se colmateaza din cand in cand. Si calculatorul o inchide si o deschide de mai multe ori. Asta da sacadarea. Se poate face o resoftare, dar nu e garantat ca te ajuta (drept dovada nu a mers 100% la tine). Problema se poate intalni la orice masina cu EGR (adica cel putin orice turbodiesel modern). El mi-a spus ca are un BMW seria5 ultima generatie care face asa la 1700. Pentru cei care nu stiu, EGR este o supapa, care cuplata recicleaza gazele de ardere si le trimite din nou in admisie. Ceea ce e important si eu unul m-am linistit, este ca NU FACE RAU MOTORULUI, adica nu are nici o importanta, decat ca e neplacut. Se poate curata in service, dar se va intampla din nou (asa ca eu zic ca doar resoftarea are rost, asta daca ai un soft mai vechi).
Parerea mea, personala, neavizata, formata si dupa mai multe articole citite, este ca nenorocita de supapa se colmateaza din cauza statului la relanti prelungit (=Bucuresti/sau blocaj pe autostrada). Francezii care au scris articolul spun ca e recomandat ca CEL PUTIN LA 1000 km, daca nu la 500, sa iesi din oras si sa circuli cu viteza min 10 minute. Recomandarea era pentru evitarea colmatarii filtrului FAP (de la euro IV), dar banuiesc ca e valabila si pentru EGR. Si daca stai sa te gandesti si ce calitate are motorina... (eu unul pun de la OMV, dar...)
- crisstiann
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Dec 14, 2008 5:40 pm
salasi problema constata ca mi se intampla si mie acum pe la 2000rot/min in mers constant. m-am gandit sa nu fie cumva turbina.
am patit o chestie similara cu 1 golf 4 la care se taia acceleratia pe la 120km/h si mai puteai accelera doar dupa ce opreai si porneai masina din nou.
acolo se bloca clapeta la turbo.,,,,,,,,, aici poate degenera chestia asta tot in asa ceva????
exista o alta rezolvare?
mersi
am patit o chestie similara cu 1 golf 4 la care se taia acceleratia pe la 120km/h si mai puteai accelera doar dupa ce opreai si porneai masina din nou.
acolo se bloca clapeta la turbo.,,,,,,,,, aici poate degenera chestia asta tot in asa ceva????
exista o alta rezolvare?
mersi
QUOTE (crisstiann @ Mar 12 2010, 11:01 AM) salasi problema constata ca mi se intampla si mie acum pe la 2000rot/min in mers constant. m-am gandit sa nu fie cumva turbina.
am patit o chestie similara cu 1 golf 4 la care se taia acceleratia pe la 120km/h si mai puteai accelera doar dupa ce opreai si porneai masina din nou.
acolo se bloca clapeta la turbo.,,,,,,,,, aici poate degenera chestia asta tot in asa ceva????
exista o alta rezolvare?
mersi
salut.
e simpla rezolvarea, daca nu ai cumva intr-adevar probleme la motor.
mergi la service si iti monteaza o diafragma (pe garantie). pe urma dispare fenomenul de intrerupere la mers constant (ca si cum iei piciorul de pe acceleratie).
sunt curios daca tu detectezi alte comportamente anormale ale motorului dupa montarea flansei.
am patit o chestie similara cu 1 golf 4 la care se taia acceleratia pe la 120km/h si mai puteai accelera doar dupa ce opreai si porneai masina din nou.
acolo se bloca clapeta la turbo.,,,,,,,,, aici poate degenera chestia asta tot in asa ceva????
exista o alta rezolvare?
mersi
salut.
e simpla rezolvarea, daca nu ai cumva intr-adevar probleme la motor.
mergi la service si iti monteaza o diafragma (pe garantie). pe urma dispare fenomenul de intrerupere la mers constant (ca si cum iei piciorul de pe acceleratie).
sunt curios daca tu detectezi alte comportamente anormale ale motorului dupa montarea flansei.
- crisstiann
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Dec 14, 2008 5:40 pm
QUOTE (cris_tian @ Jun 14 2010, 11:34 PM) salut.
e simpla rezolvarea, daca nu ai cumva intr-adevar probleme la motor.
mergi la service si iti monteaza o diafragma (pe garantie). pe urma dispare fenomenul de intrerupere la mers constant (ca si cum iei piciorul de pe acceleratie). sunt curios daca tu detectezi alte comportamente anormale ale motorului dupa montarea flansei.
mersi de sugestie, dar din pacate la valcea am parte la reprezentanta de niste amerindieni care n-au habar de sectiunea auto si in schimb fac de ras firma in particular si brandul Mitsubishi in general. Poate o sa trag o fuga pe la pitesti sa vad dak oi rezolva ceva. Diafragma asta este o piesa-componenta ce se monteaza sau 1 artificiu creat de service? Mie imi zisese cineva sa umblu la supapa EGR ca poate e colmatata....... stima
e simpla rezolvarea, daca nu ai cumva intr-adevar probleme la motor.
mergi la service si iti monteaza o diafragma (pe garantie). pe urma dispare fenomenul de intrerupere la mers constant (ca si cum iei piciorul de pe acceleratie). sunt curios daca tu detectezi alte comportamente anormale ale motorului dupa montarea flansei.
mersi de sugestie, dar din pacate la valcea am parte la reprezentanta de niste amerindieni care n-au habar de sectiunea auto si in schimb fac de ras firma in particular si brandul Mitsubishi in general. Poate o sa trag o fuga pe la pitesti sa vad dak oi rezolva ceva. Diafragma asta este o piesa-componenta ce se monteaza sau 1 artificiu creat de service? Mie imi zisese cineva sa umblu la supapa EGR ca poate e colmatata....... stima
QUOTE (crisstiann @ Jun 15 2010, 09:41 AM) Diafragma asta este o piesa-componenta ce se monteaza sau 1 artificiu creat de service?
Este o tabla care are o gaura in mijloc mai mica in diametru decat conducta de aer de la EGR. Este facuta industrial si mi se pare ca e data prin circulara de service de la Mitsu firma mama. Se monteaza gratuit, pe garantie. Si trebuie sa iti mai verifici si colierele de la furtunele de la turbo. Si asta e tot de la firma mama.
Daca ai drum prin Bucuresti incearca service din Metalurgiei. S-ar putea sa iti placa cum lucreaza baietii de acolo.
Toate cele bune!
Este o tabla care are o gaura in mijloc mai mica in diametru decat conducta de aer de la EGR. Este facuta industrial si mi se pare ca e data prin circulara de service de la Mitsu firma mama. Se monteaza gratuit, pe garantie. Si trebuie sa iti mai verifici si colierele de la furtunele de la turbo. Si asta e tot de la firma mama.
Daca ai drum prin Bucuresti incearca service din Metalurgiei. S-ar putea sa iti placa cum lucreaza baietii de acolo.
Toate cele bune!
- haican1985
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Iun 20, 2010 6:31 pm
am un outlander 2.0 ....iar cand il turez pana la 3000 de rot..si iau piciorul brusc de pe aceeleratie...masina incepe sa trepideze...in timp ce acul de la turometru coboara...si cei de la service...habar nu au de la ce face asa....si nu cred ca e rupt nici un suport...avetzi idee dela ce ar putea fi? ms
QUOTE (haican1985 @ Jun 20 2010, 07:42 PM) am un outlander 2.0 ....iar cand il turez pana la 3000 de rot..si iau piciorul brusc de pe aceeleratie...masina incepe sa trepideze...in timp ce acul de la turometru coboara...si cei de la service...habar nu au de la ce face asa....si nu cred ca e rupt nici un suport...avetzi idee dela ce ar putea fi? ms
neplacuta trepidatia aia nu? face de fiecare data la fel? adica e repetitiva?
la mine face doar cand franez, dar nu face mereu. nu am reusit sa gasesc o regula pentru situatiile in care se manifesta. cu cei de la service nu a vrut sa se manifeste.
neplacuta trepidatia aia nu? face de fiecare data la fel? adica e repetitiva?
la mine face doar cand franez, dar nu face mereu. nu am reusit sa gasesc o regula pentru situatiile in care se manifesta. cu cei de la service nu a vrut sa se manifeste.
QUOTE (haican1985 @ Jun 20 2010, 06:42 PM) am un outlander 2.0 ....iar cand il turez pana la 3000 de rot..si iau piciorul brusc de pe aceeleratie...masina incepe sa trepideze...in timp ce acul de la turometru coboara...si cei de la service...habar nu au de la ce face asa....si nu cred ca e rupt nici un suport...avetzi idee dela ce ar putea fi? ms
Nu mai scrie prin tot forumul problema asta. Ti se va raspunde in mai multe locuri si nu e OK. Topic nou (daca nu exista) sau pe un topic existent. Mersi.
Nu mai scrie prin tot forumul problema asta. Ti se va raspunde in mai multe locuri si nu e OK. Topic nou (daca nu exista) sau pe un topic existent. Mersi.
- crisstiann
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Dec 14, 2008 5:40 pm
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator