Probleme Mitsubishi Outlander
- florentinn
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Feb 12, 2017 1:42 pm
buna ziua,
Am un outlander 2012 2.2 D cu 178 CP, 110.000 km. Masina merge ok doar ca am sesizat ca la accelerari mai bruste se aude un "sasait" al motorului, din cate stiu eu asta este un posibil semn ca turbina este obosita... M-ar interesa sa stiu opinii de la utilizatorii acestui motor, daca este cumva un comportament normal si nu ar trebui sa imi fac griji sau dimpotriva, ar trebui sa fiu atent la acest aspect.
Multumesc!
Am un outlander 2012 2.2 D cu 178 CP, 110.000 km. Masina merge ok doar ca am sesizat ca la accelerari mai bruste se aude un "sasait" al motorului, din cate stiu eu asta este un posibil semn ca turbina este obosita... M-ar interesa sa stiu opinii de la utilizatorii acestui motor, daca este cumva un comportament normal si nu ar trebui sa imi fac griji sau dimpotriva, ar trebui sa fiu atent la acest aspect.
Multumesc!
QUOTE (Redlander @ May 25 2017, 05:36 PM) Azi, la o accelerare de 3300 turatii in treapta a 2-a, a inceput sa-mi fluiere ceva pe la motor. E un fluierat diferit de suieratul unei turbine, mai gros si mai metalic. Acum imi fluiera la fiecare accelerare...
Ceva pareri?
Poate furtunul/tubul de pe admisie aer, partea de dupa turbina?
Ceva pareri?
Poate furtunul/tubul de pe admisie aer, partea de dupa turbina?
QUOTE (Redlander @ May 27 2017, 11:32 AM) Dupa o diagnoza la service s-a constatat ca geometria variabila a turbinei este blocata. Luni dimineata se apuca de desfacut si reparat.
Geometria variabila e f. usor de verificat. Ai nevoie de o pompa de vacuum (nu costa mult, ca. 15-20 €). Prima oara am folosit gura. Cand ridici capacul de plastic ce acopera motorul si protectia antifonica din cauciuc, in stanga gasesti 2 tubulete de vacuum ce duc catre partea din spate a motorului. Unul duce la supapa EGR de la schibatorul de caldura ce raeste gazele recirculate, celalalt duce la actuatorul ce actioneaza geometria variabila. Aplicand vacuum poti controla cu degetul dava se misca tija ce iese din capsula vacuumetrica a actuatorului. Poti ajuta cu degetul ca sa usurezi misiunea capsulei. Astfel poti executa cursa pana la capat de cateva zec de ori curatand astfel funinginea depusa in zona mai rar utilizata. Daca nu se misca deloc, fie este perforata membrana capsulei vacuumetrice (am avut aceasta problema la EGR) fie este intepenita geometria. E posibil de asemenea sa nu execute miscarea pana la capat.
Dar in cazul tau, nu a intrat in limp mode? Caci la o geometrie variabila intepenita ar trebui sa dea un cod de eroare (presiune prea mare sau prea mica) si sa intre in limp mode.
Verifica si clapeta cu ajutorul careia se gestioneaza fluxul de aer. Cand opresti motorul scutura dupa ce ai intors cheia sau se opreste instantaneu?
Geometria variabila e f. usor de verificat. Ai nevoie de o pompa de vacuum (nu costa mult, ca. 15-20 €). Prima oara am folosit gura. Cand ridici capacul de plastic ce acopera motorul si protectia antifonica din cauciuc, in stanga gasesti 2 tubulete de vacuum ce duc catre partea din spate a motorului. Unul duce la supapa EGR de la schibatorul de caldura ce raeste gazele recirculate, celalalt duce la actuatorul ce actioneaza geometria variabila. Aplicand vacuum poti controla cu degetul dava se misca tija ce iese din capsula vacuumetrica a actuatorului. Poti ajuta cu degetul ca sa usurezi misiunea capsulei. Astfel poti executa cursa pana la capat de cateva zec de ori curatand astfel funinginea depusa in zona mai rar utilizata. Daca nu se misca deloc, fie este perforata membrana capsulei vacuumetrice (am avut aceasta problema la EGR) fie este intepenita geometria. E posibil de asemenea sa nu execute miscarea pana la capat.
Dar in cazul tau, nu a intrat in limp mode? Caci la o geometrie variabila intepenita ar trebui sa dea un cod de eroare (presiune prea mare sau prea mica) si sa intre in limp mode.
Verifica si clapeta cu ajutorul careia se gestioneaza fluxul de aer. Cand opresti motorul scutura dupa ce ai intors cheia sau se opreste instantaneu?
Salutare,
Am si eu un Outlander 2.2 motorina 2008.
Am 2 intrebari:
1. Poate cineva sa imi spuna la cat ar trebui sa schimb distributia si daca trebuie sa schimb in acelasi timp si pompa de apa?
2. De asemenea oglinda stanga nu se mai deschide inchide singura cand deschid inchid masina. Stie cineva sa imi spuna care ar fi problema?
Multumesc anticipat pentru orice raspuns!
Am si eu un Outlander 2.2 motorina 2008.
Am 2 intrebari:
1. Poate cineva sa imi spuna la cat ar trebui sa schimb distributia si daca trebuie sa schimb in acelasi timp si pompa de apa?
2. De asemenea oglinda stanga nu se mai deschide inchide singura cand deschid inchid masina. Stie cineva sa imi spuna care ar fi problema?
Multumesc anticipat pentru orice raspuns!
QUOTE (detergent @ May 27 2017, 06:06 PM) Geometria variabila e f. usor de verificat. Ai nevoie de o pompa de vacuum (nu costa mult, ca. 15-20 €). Prima oara am folosit gura. Cand ridici capacul de plastic ce acopera motorul si protectia antifonica din cauciuc, in stanga gasesti 2 tubulete de vacuum ce duc catre partea din spate a motorului. Unul duce la supapa EGR de la schibatorul de caldura ce raeste gazele recirculate, celalalt duce la actuatorul ce actioneaza geometria variabila. Aplicand vacuum poti controla cu degetul dava se misca tija ce iese din capsula vacuumetrica a actuatorului. Poti ajuta cu degetul ca sa usurezi misiunea capsulei. Astfel poti executa cursa pana la capat de cateva zec de ori curatand astfel funinginea depusa in zona mai rar utilizata. Daca nu se misca deloc, fie este perforata membrana capsulei vacuumetrice (am avut aceasta problema la EGR) fie este intepenita geometria. E posibil de asemenea sa nu execute miscarea pana la capat.
Dar in cazul tau, nu a intrat in limp mode? Caci la o geometrie variabila intepenita ar trebui sa dea un cod de eroare (presiune prea mare sau prea mica) si sa intre in limp mode.
Verifica si clapeta cu ajutorul careia se gestioneaza fluxul de aer. Cand opresti motorul scutura dupa ce ai intors cheia sau se opreste instantaneu?
Asa este, intra des in limp mode si cand opresc motorul scutura...
Dar in cazul tau, nu a intrat in limp mode? Caci la o geometrie variabila intepenita ar trebui sa dea un cod de eroare (presiune prea mare sau prea mica) si sa intre in limp mode.
Verifica si clapeta cu ajutorul careia se gestioneaza fluxul de aer. Cand opresti motorul scutura dupa ce ai intors cheia sau se opreste instantaneu?
Asa este, intra des in limp mode si cand opresc motorul scutura...
QUOTE (Redlander @ May 28 2017, 09:55 PM) Asa este, intra des in limp mode si cand opresc motorul scutura...
Verifica urmatoarele:
1. clapeta admisie aer
2. supapa EGR (se afla deasupra clapetei)
3. geometria variabila (asa cum am descris mai sus); de cele mai multe ori se depune funingine care franeaza miscarea; e suficient ca sa nu se miste geoemtria suficient de repede pentru a intra in limp mode. Bineinteles ca poate fi defewcta si capsula (actutorul) vacuumatic.
Verifica urmatoarele:
1. clapeta admisie aer
2. supapa EGR (se afla deasupra clapetei)
3. geometria variabila (asa cum am descris mai sus); de cele mai multe ori se depune funingine care franeaza miscarea; e suficient ca sa nu se miste geoemtria suficient de repede pentru a intra in limp mode. Bineinteles ca poate fi defewcta si capsula (actutorul) vacuumatic.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori