Intretinere Diesel
"Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare."
din cate stiu masina singura isi ridica turatia pana undeva peste 1000 de ture pana se incalzeste, deci nu cred ca e nevoie sa se mearga atat de turat(2200) cat despre stat putin la pornire la relanti, nu stiu ce sa zic, am auzit ca e indicat chiar sa nu stai deloc, pt ca la relanti nu se face ungerea motorului bine, apoi altii ca tine, spuneau ca trebuie sa stai putin cu motorul pornit, cresterea temperaturii sa nu fie brusca, ceea ce afecteaza motorul..deci..care este adevarul? in carte nu scria nimic de asa ceva.Ce mi-au spus multi si e litera de lege.. sa nu intrii cu motorul pe rosu cat e rece, sa nu tractezi cat e motorul rece, in principal sa nu suprasoliciti pana cand temperatura nu normala..deoarece uleiul nu ajunge decat atunci la fluidizarea optima.ba chiar mai mult de atat, nu este "sanatoasa" trecerea rapida de la mers normal la sportiv, masina trebuie incalzita treptat.
-pe ploaie, mers pe drum umed si iarna e bine sa se foloseasca mai mult frana de motor, racirea-incalzirea brusca a discurilor de frana este foarte daunatoare.
-folosirea indelungata a farurilor duc la scaderea intensitatii luminii, de aceea, pe timp de zi, mai bine folosim mai mult proiectoarele, cel putin prin oras.
-despre obosirea motorului diesel la mers subturat, am vazut oameni in varsta care au masina de sute de mii de km si nu s-a stricat nici turbina nici nimic. dar oricum nu cred ca e bine pentru injectoare, se mai infunda daca nu dai deloc blana, se depune nu stiu ce. eu schimb la 2500 cand accelerez cuminte, dar daca merg constant, merg si cu a 6-a la 60-70, nu consider ca motorul e chinuit, dezvolta destui cai/cuplu pentru a intretzine viteza.
din cate stiu masina singura isi ridica turatia pana undeva peste 1000 de ture pana se incalzeste, deci nu cred ca e nevoie sa se mearga atat de turat(2200) cat despre stat putin la pornire la relanti, nu stiu ce sa zic, am auzit ca e indicat chiar sa nu stai deloc, pt ca la relanti nu se face ungerea motorului bine, apoi altii ca tine, spuneau ca trebuie sa stai putin cu motorul pornit, cresterea temperaturii sa nu fie brusca, ceea ce afecteaza motorul..deci..care este adevarul? in carte nu scria nimic de asa ceva.Ce mi-au spus multi si e litera de lege.. sa nu intrii cu motorul pe rosu cat e rece, sa nu tractezi cat e motorul rece, in principal sa nu suprasoliciti pana cand temperatura nu normala..deoarece uleiul nu ajunge decat atunci la fluidizarea optima.ba chiar mai mult de atat, nu este "sanatoasa" trecerea rapida de la mers normal la sportiv, masina trebuie incalzita treptat.
-pe ploaie, mers pe drum umed si iarna e bine sa se foloseasca mai mult frana de motor, racirea-incalzirea brusca a discurilor de frana este foarte daunatoare.
-folosirea indelungata a farurilor duc la scaderea intensitatii luminii, de aceea, pe timp de zi, mai bine folosim mai mult proiectoarele, cel putin prin oras.
-despre obosirea motorului diesel la mers subturat, am vazut oameni in varsta care au masina de sute de mii de km si nu s-a stricat nici turbina nici nimic. dar oricum nu cred ca e bine pentru injectoare, se mai infunda daca nu dai deloc blana, se depune nu stiu ce. eu schimb la 2500 cand accelerez cuminte, dar daca merg constant, merg si cu a 6-a la 60-70, nu consider ca motorul e chinuit, dezvolta destui cai/cuplu pentru a intretzine viteza.
QUOTE (Dudu @ Apr 30 2009, 09:01 PM) -folosirea indelungata a farurilor duc la scaderea intensitatii luminii, de aceea, pe timp de zi, mai bine folosim mai mult proiectoarele, cel putin prin oras.
wtf?!tu vezi becul de acasa ca lumineaza mai putin?un bec functioneaza sau se arde.Cat despre proiectoare ai idee cat e amenda?
wtf?!tu vezi becul de acasa ca lumineaza mai putin?un bec functioneaza sau se arde.Cat despre proiectoare ai idee cat e amenda?
QUOTE (Dudu @ Apr 30 2009, 09:01 PM) -despre obosirea motorului diesel la mers subturat, am vazut oameni in varsta care au masina de sute de mii de km si nu s-a stricat nici turbina nici nimic. dar oricum nu cred ca e bine pentru injectoare, se mai infunda daca nu dai deloc blana, se depune nu stiu ce. eu schimb la 2500 cand accelerez cuminte, dar daca merg constant, merg si cu a 6-a la 60-70, nu consider ca motorul e chinuit, dezvolta destui cai/cuplu pentru a intretzine viteza.
Eu stiu pe cineva care a avut probleme cu turbina exact la 200k la o octavie si pe la 120k la un golf 4. Ia ghici de ce? Pentru ca schimba vitezele la 2500. In rest merge cu motorul la 1500. Nici nu suport sa ii aud zgomotul la acea turatie. Aceeasi recomandare i-au facut-o si cei de la service-ul care i-au reparat turbinele. TDI-ul se simte cel mai bine intre 2000 si 3000 de ture.
Binenteles ca sunt momente cand turatia scade sub 2000, dar nu face un obicei din a merge subturat.
Eu stiu pe cineva care a avut probleme cu turbina exact la 200k la o octavie si pe la 120k la un golf 4. Ia ghici de ce? Pentru ca schimba vitezele la 2500. In rest merge cu motorul la 1500. Nici nu suport sa ii aud zgomotul la acea turatie. Aceeasi recomandare i-au facut-o si cei de la service-ul care i-au reparat turbinele. TDI-ul se simte cel mai bine intre 2000 si 3000 de ture.
Binenteles ca sunt momente cand turatia scade sub 2000, dar nu face un obicei din a merge subturat.
eu obijnuiam sa merg tot timpul cu farurile aprinse, ceea ce nu e bine. am vazut diferenta la 2 passaturi, unul nou si unul ceva mai vechiutz(2-3 ani, nu stiu exact) lumina era mai slaba. aveau ambele xenon..acu,poate era modelul de xenon diferit, cine stie..totusi mai auzisem de chestia asta..
cix.. scrisesem mult in reply-u asta, dar am citit apoi siteul dat de colegul de forum de mai sus:
http://www.turatii.ro/index.php?func=ar ... rticol=471
foarte tare. sa cititi si commenturile, se mai spun multe, inclusiv explicatii tehnice..trist, conduc diesel de 4 ani si il conduc prost..
cix.. scrisesem mult in reply-u asta, dar am citit apoi siteul dat de colegul de forum de mai sus:
http://www.turatii.ro/index.php?func=ar ... rticol=471
foarte tare. sa cititi si commenturile, se mai spun multe, inclusiv explicatii tehnice..trist, conduc diesel de 4 ani si il conduc prost..
- laudia1975
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Oct 05, 2008 8:50 am
- Contact:
Am vazut in manualul de utilizare ca e posibil sa apara un simbol pe computerul de bord care sa indice ca s-a mers subturat iar respectivul martor sesizeaza ca "ceva" se infunda si chiar se dau indicatii cum trebuie mers in perioada imediat urmatoare pentru evitarea complicatiilor.
Am intrebat un cunoscut ce si-a luat Passat tot in 2008 daca exista astfel de indicatii la VW. El zice ca nu. Se pare ca japonezii au prevenit acest lucru si l-au pus in manual ca sa stie toata lumea cu sau fara experienta in motorinare!
Am intrebat un cunoscut ce si-a luat Passat tot in 2008 daca exista astfel de indicatii la VW. El zice ca nu. Se pare ca japonezii au prevenit acest lucru si l-au pus in manual ca sa stie toata lumea cu sau fara experienta in motorinare!
- numai_silviu
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am
Este vorba de infundarea filtrului de particule, daca se merge la o anumita turatie filtrul nu are timp sa arda toate particulele alea si se infunda, urmand sfatul din carte si anume:
Dacă afişarea avertizării şi mesajul
„CHECK” apar ?n timpul funcţionării
vehiculului
Prezenţa continuă a afişării avertizării şi a mesajului
„CHECK” indică faptul că DPF nu a reuşit să ardă toate
particulele de funingine acumulate şi, ca urmare, o cantitate
excesivă de particule s-a acumulat ?n filtru. Pentru a permite
DPF să ardă particulele ?n exces, ?ncercaţi să conduceţi
vehiculul astfel:
● Cu schimbătorul de viteze ?n treapta a 4-a sau a 5-a,
conduceţi circa 15 minute la o viteză de cel puţin 60 km/h
(37 mph) şi o turaţie de cel puţin 2.000 rpm.
Dacă afişarea avertizării şi mesajul „CHECK” răm?n ?n
continuare active, vă recomandăm să contactaţi o unitate
service autorizată MITSUBISHI MOTORS.
Dacă afişarea avertizării şi mesajul
„CHECK” apar ?n timpul funcţionării
vehiculului
Prezenţa continuă a afişării avertizării şi a mesajului
„CHECK” indică faptul că DPF nu a reuşit să ardă toate
particulele de funingine acumulate şi, ca urmare, o cantitate
excesivă de particule s-a acumulat ?n filtru. Pentru a permite
DPF să ardă particulele ?n exces, ?ncercaţi să conduceţi
vehiculul astfel:
● Cu schimbătorul de viteze ?n treapta a 4-a sau a 5-a,
conduceţi circa 15 minute la o viteză de cel puţin 60 km/h
(37 mph) şi o turaţie de cel puţin 2.000 rpm.
Dacă afişarea avertizării şi mesajul „CHECK” răm?n ?n
continuare active, vă recomandăm să contactaţi o unitate
service autorizată MITSUBISHI MOTORS.
- Fişiere ataşate
-
- dpf.jpg (12.57 KiB) Vizualizat de 6156 ori
- numai_silviu
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 65 vizitatori