Intretinere Diesel

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
SickneS
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 13, 2008 12:53 pm

Mesaj de SickneS » Joi Apr 30, 2009 7:59 am

acum ca stiu unele chestii, o sa incerc sa merg mai frumos cu ea

Avatar utilizator
Dudu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 3:00 am

Mesaj de Dudu » Joi Apr 30, 2009 9:01 pm

"Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare."

din cate stiu masina singura isi ridica turatia pana undeva peste 1000 de ture pana se incalzeste, deci nu cred ca e nevoie sa se mearga atat de turat(2200) cat despre stat putin la pornire la relanti, nu stiu ce sa zic, am auzit ca e indicat chiar sa nu stai deloc, pt ca la relanti nu se face ungerea motorului bine, apoi altii ca tine, spuneau ca trebuie sa stai putin cu motorul pornit, cresterea temperaturii sa nu fie brusca, ceea ce afecteaza motorul..deci..care este adevarul? in carte nu scria nimic de asa ceva.Ce mi-au spus multi si e litera de lege.. sa nu intrii cu motorul pe rosu cat e rece, sa nu tractezi cat e motorul rece, in principal sa nu suprasoliciti pana cand temperatura nu normala..deoarece uleiul nu ajunge decat atunci la fluidizarea optima.ba chiar mai mult de atat, nu este "sanatoasa" trecerea rapida de la mers normal la sportiv, masina trebuie incalzita treptat.

-pe ploaie, mers pe drum umed si iarna e bine sa se foloseasca mai mult frana de motor, racirea-incalzirea brusca a discurilor de frana este foarte daunatoare.
-folosirea indelungata a farurilor duc la scaderea intensitatii luminii, de aceea, pe timp de zi, mai bine folosim mai mult proiectoarele, cel putin prin oras.
-despre obosirea motorului diesel la mers subturat, am vazut oameni in varsta care au masina de sute de mii de km si nu s-a stricat nici turbina nici nimic. dar oricum nu cred ca e bine pentru injectoare, se mai infunda daca nu dai deloc blana, se depune nu stiu ce. eu schimb la 2500 cand accelerez cuminte, dar daca merg constant, merg si cu a 6-a la 60-70, nu consider ca motorul e chinuit, dezvolta destui cai/cuplu pentru a intretzine viteza.

Avatar utilizator
ligla
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 29, 2008 8:34 pm
Contact:

Mesaj de ligla » Joi Apr 30, 2009 9:30 pm

QUOTE (Dudu @ Apr 30 2009, 09:01 PM) -folosirea indelungata a farurilor duc la scaderea intensitatii luminii, de aceea, pe timp de zi, mai bine folosim mai mult proiectoarele, cel putin prin oras.

wtf?!tu vezi becul de acasa ca lumineaza mai putin?un bec functioneaza sau se arde.Cat despre proiectoare ai idee cat e amenda?

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Joi Apr 30, 2009 9:55 pm

QUOTE (Dudu @ Apr 30 2009, 09:01 PM) -despre obosirea motorului diesel la mers subturat, am vazut oameni in varsta care au masina de sute de mii de km si nu s-a stricat nici turbina nici nimic. dar oricum nu cred ca e bine pentru injectoare, se mai infunda daca nu dai deloc blana, se depune nu stiu ce. eu schimb la 2500 cand accelerez cuminte, dar daca merg constant, merg si cu a 6-a la 60-70, nu consider ca motorul e chinuit, dezvolta destui cai/cuplu pentru a intretzine viteza.
Eu stiu pe cineva care a avut probleme cu turbina exact la 200k la o octavie si pe la 120k la un golf 4. Ia ghici de ce? Pentru ca schimba vitezele la 2500. In rest merge cu motorul la 1500. Nici nu suport sa ii aud zgomotul la acea turatie. Aceeasi recomandare i-au facut-o si cei de la service-ul care i-au reparat turbinele. TDI-ul se simte cel mai bine intre 2000 si 3000 de ture.
Binenteles ca sunt momente cand turatia scade sub 2000, dar nu face un obicei din a merge subturat.

Avatar utilizator
Dudu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 3:00 am

Mesaj de Dudu » Vin Mai 01, 2009 4:41 am

eu obijnuiam sa merg tot timpul cu farurile aprinse, ceea ce nu e bine. am vazut diferenta la 2 passaturi, unul nou si unul ceva mai vechiutz(2-3 ani, nu stiu exact) lumina era mai slaba. aveau ambele xenon..acu,poate era modelul de xenon diferit, cine stie..totusi mai auzisem de chestia asta..

cix.. scrisesem mult in reply-u asta, dar am citit apoi siteul dat de colegul de forum de mai sus:
http://www.turatii.ro/index.php?func=ar ... rticol=471
foarte tare. sa cititi si commenturile, se mai spun multe, inclusiv explicatii tehnice..trist, conduc diesel de 4 ani si il conduc prost..

Avatar utilizator
santto
EVO I
Mesaje: 14
Membru din: Sâm Ian 26, 2008 8:33 am

Mesaj de santto » Vin Mai 01, 2009 8:08 am

salut

eu asa fac........

30sec-1minut - masina pornita dimineata

schimb - 2000-3000 ture

seara - daca am mers sportiv.. 30 sec-1 minut pt racirea turbinei

Avatar utilizator
laudia1975
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 05, 2008 8:50 am
Contact:

Mesaj de laudia1975 » Vin Mai 01, 2009 11:51 am

Am vazut in manualul de utilizare ca e posibil sa apara un simbol pe computerul de bord care sa indice ca s-a mers subturat iar respectivul martor sesizeaza ca "ceva" se infunda si chiar se dau indicatii cum trebuie mers in perioada imediat urmatoare pentru evitarea complicatiilor.
Am intrebat un cunoscut ce si-a luat Passat tot in 2008 daca exista astfel de indicatii la VW. El zice ca nu. Se pare ca japonezii au prevenit acest lucru si l-au pus in manual ca sa stie toata lumea cu sau fara experienta in motorinare!

Avatar utilizator
numai_silviu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am

Mesaj de numai_silviu » Vin Mai 01, 2009 12:11 pm

Este vorba de infundarea filtrului de particule, daca se merge la o anumita turatie filtrul nu are timp sa arda toate particulele alea si se infunda, urmand sfatul din carte si anume:

Dacă afişarea avertizării şi mesajul
„CHECK” apar ?n timpul funcţionării
vehiculului
Prezenţa continuă a afişării avertizării şi a mesajului
„CHECK” indică faptul că DPF nu a reuşit să ardă toate
particulele de funingine acumulate şi, ca urmare, o cantitate
excesivă de particule s-a acumulat ?n filtru. Pentru a permite
DPF să ardă particulele ?n exces, ?ncercaţi să conduceţi
vehiculul astfel:
● Cu schimbătorul de viteze ?n treapta a 4-a sau a 5-a,
conduceţi circa 15 minute la o viteză de cel puţin 60 km/h
(37 mph) şi o turaţie de cel puţin 2.000 rpm.
Dacă afişarea avertizării şi mesajul „CHECK” răm?n ?n
continuare active, vă recomandăm să contactaţi o unitate
service autorizată MITSUBISHI MOTORS.
Fişiere ataşate
dpf.jpg
dpf.jpg (12.57 KiB) Vizualizat de 6103 ori

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Vin Mai 01, 2009 7:29 pm

E chestia asta in manual? Ma faci sa caut din nou. Pana la urma are DPF sau nu? Mie la service mi-au zis ca nu are. Chiar si uleiul pe care il pun nu este pentru motor cu DPF.

Avatar utilizator
numai_silviu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am

Mesaj de numai_silviu » Vin Mai 01, 2009 11:51 pm

Nu am manualul original, ci un pdf luat de pe net, in romana insa! Luni intru in posesia manualului si vad ce scrie la mine.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori