Intretinere Diesel

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Avatar utilizator
Vibe
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 23, 2008 10:54 am

Mesaj de Vibe » Lun Mai 04, 2009 2:41 pm

Probabil prin niste statistici ceva. Zic si eu.

Avatar utilizator
numai_silviu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am

Mesaj de numai_silviu » Lun Mai 04, 2009 5:07 pm

E o practica buna ca in trafic aglomerat cand se parcurg cate 2-3m la fiecare 10-15 sec sa urnesti un diesel de pe loc doar prin ridicarea ambreajului in treapta 1?

Avatar utilizator
numai_silviu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am

Mesaj de numai_silviu » Lun Mai 04, 2009 5:53 pm

QUOTE (Dudu @ May 2 2009, 03:39 AM) "Adepţii motoarelor diesel vor
putea opta pentru puternicul şi ?n acelaşi timp economicul motor
DI-D de 2 litri şi 140 CP cuplat cu o cutie de viteze manuală cu
6 trepte şi echipat cu filtru de particule."

http://mitsubishi-motors.ro/files/brosuri/Lancer.pdf

deci unele au, unele nu, nu stiu care e treaba exact, la specificatiile undeva mai jos erau consumurile puse pentru cu si fara DPF.. in fine, nici ei nu stiu.


pe site.ul francezilor apar urmatoarele specificatii la motorul cu filtru de particule:

Consommation [l/100 km] Mixte 6.1
Urbain 8.2
Extra urbain 4.9
?missions de CO2 [g/km] Mixte 160
Acc?l?ration [s] 0-100 km/h 9,6
Vitesse maximale [km/h] 207


iar la cel fara filtru:

Consommation [l/100 km] Mixte 5.9
Urbain 8.0
Extra urbain 4.7
?missions de CO2 [g/km] Mixte 157
Acc?l?ration [s] 0-100 km/h 9,6
Vitesse maximale [km/h] 207

de ce consumul dar si poluarea este mai mare la cel cu fitru, intrebati'i pe francezi... www.mitsubishi-motors.fr

Avatar utilizator
Dudu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 3:00 am

Mesaj de Dudu » Lun Mai 04, 2009 7:44 pm

nu chiar.. poluarea cu CO2 este mai mare, dar nu poluarea cu funingine:) consumul e mai mare pentru ca evacuarea este ingreunata de filtrul de particule.

app de mersul mai turat.. chiar nu pot.. acum cand accelerez schimb mai sus, pe la 2500-3000, dar cand e de mers constant.. nu pot sa o tin in treapta 2 cu 2200 d rotatii..mi se pare infernal zgomotul, plus frana de motor..prea brutala.face masina ca toti dracii,. parca sunt incepator. mai bine schimb masina la 100+ mii km si merg normal. in schimb am inceput sa las motorul sa se incalzeasca, sa se raceasca asa cum trebuie.

Avatar utilizator
decebal12345
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 14, 2008 5:31 pm

Mesaj de decebal12345 » Lun Mai 04, 2009 10:28 pm

Nici mie nu-mi place sa o tin intr-a doua la 2500... tot din cauza zgomotului.

Avatar utilizator
Dudu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 3:00 am

Mesaj de Dudu » Mar Mai 05, 2009 1:28 am

in continuare.. sustin ca.. daca merg constant, pot sa merg chiar si sub turbina. nu sfatuiesc pe nimeni, doar ca asa simt eu ca cere masina sa fie condusa..eram deacord atunci cand motorul se suprasolicita la turatii mici, si era chinuit, dar la ditamai motorul de 2l si ditamai cuplul, nu simt ca ar trage greu.

Avatar utilizator
santto
EVO I
Mesaje: 14
Membru din: Sâm Ian 26, 2008 8:33 am

Mesaj de santto » Mar Mai 05, 2009 3:20 pm

calca mai usor pedala in oras .....mergi mai constant

Avatar utilizator
numai_silviu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am

Mesaj de numai_silviu » Vin Mai 15, 2009 11:08 am

citind pe forumul colegilor de la VW am aflat urmatoarele:


Cand motorul este rece (temp ext sub 10 Celsius motor nepornit de minim 3 ore)

a) Nu se apasa pedala de acceleratie la fund ci max 1/2 din cursa utila. Altfel se solicita motorul (comp.interne) si au ungerea proasta (presiunea uleiului mica si vascozitatea mare)
Se ridica moderat turatia la 2500 rpm si acolo (sau 2400) se trece la treapta urmatoare. Daca e de mers din cauza traficului cu 2300-2000 se ramane in treapta curenta
c) Retrogradarea (trecerea intr-o treapta inferioara) se face in jurul turatiei de 1700 RPM

La motor cald
---------------
1.Pentru inceput sa lamurim conceptul de motor cald:
multi urmaresc temperatura apei si zic ca aia e temperatura motorului. Fals. Temperatura uleiului (neindicata de obicei) e cea care aproximeaza mai bine temperatura interna a componentelor motorului.
Pentru noi un 80 gr. Celsius la apa il vom considera cald (unii preferea 90gr)
2.Se schimba treapta urmatoare la MINIM 2500 preferabil 3000 RPM. MULTA LUME SE SPERIE DE TURATII GEN 3000RPM SAU 4000RPM. NU CRAPA TURBINA NU CRAPA MOTORUL. DEPINDE CUM CRESTI TURATIA PANA LA VALORILE ACESTEA . Adica cu pedala la fund sau mai putin apasata. Urcatul turatiei mai finutz decat cu pedala la fund nu solicita asa tare motorul sau turbina. In schimb are multiple efecte benefice pe care le voi insira mai jos.
3. Retrogradarea se face similar cu situatia motorului rece
4. Pentru cei cu turbina cu geometrie variabila adica TDI de la 1998 incoace sau TDI-ul 110CP din perioada 1996-1997 sau orice TDI PD:
NU CALCATI PEDALA LA FUND (indiferent de temp.motor) daca aveti turatia sub 1900 RPM. Asta va solicita anormal de puternic axul turbinei - ii solicitati o crestere de turatia prea mare si apare un cuplu de rupere acolo - aceasta se va subrezi si in scurt timp va crapa. Se rupe in doua si la 30.000-130.000 RPM nu vreti sa stiti ce se intampla ... sar aschii peste tot care daca aveti ghinionul sa treaca de intercooler ajung in motor. De obicei nu trec totusi.

Acum avantajele acestei "talpuiri":
1. Turatia pompei de ulei e direct proportionala cu turatia motorului astfel incat o turatie mai mare inseamna o ungere mai buna si mai putina uzura (nu incercati 4500RPM tot timpul totusi... (IMG:http://vwforum.vwforum.ro/style_emotico ... t/wink.gif) ) Lipsa de ungere omoara si motorul si turbina in timp
2. Turatia si sarcina mai mare vor misca mai bine waste-gate-ul sau vanele turbinei si nu le vor lasa sa se imbacseasca cu funingine de pe evacuare.
3. Funinginea va fi mai putina si imbacsirea galeriei de admisie e mult mai putina. muuuuuuuult mai putin. Eventual faceti si o recalibrare a EGR-ului cu VAG-COM.

Avatar utilizator
cipcirip
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 20, 2008 11:36 pm

Mesaj de cipcirip » Vin Mai 15, 2009 5:20 pm

Fratilor eu schimb treptele de viteza pana in 2000 rpm (in general 1700-1800 rpm, in depasiri poate ajung la 2500 rpm). De ce? din cauza consumului. Daca as schimba vitezele prin oras la 3000 rpm as scoate un consum de 15-16 l/100 km. Atunci cu ce ma excita un diesel - m-ai bine un benzinar. In afara de Espero toate masinile mele au fost consumatoare de motorina si circul destul de mult intr-un an cu masina - niciuneia din masini nu i s-a stricat turbina sau filtrul de polen din cauza asta (ca schimb vitezele pana in 2000 rpm). Parerea mea e ca daca te mananca in talpa i-ati un benzinar si poti schimba vitezele "cum vrea muschii tei".
Bafta

Avatar utilizator
numai_silviu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 30, 2008 12:33 am

Mesaj de numai_silviu » Dum Mai 17, 2009 3:37 pm

aseara am condus linistit, de la opera spre berceni, pe langa marriot, apoi intersectat cu rahova, si pe viilor, in final giurgiului, sa zic ca am prins 4 semafoare, schimbat la 2600 a 1a, apoi la 3mii a 2a si mers in a 3a cu ~2100 ture - 50km/h am reusit un consum de 6,4% (inca nu am facut 1.000km). Nu am facut inca testul cu schimbatul pana in 2mii pentru ca dealerul mi'a recomandat cel putin in prima mie de km sa schimb la 3mii.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori