Turatie Vs Viteza Si Punctul Optim De Schimb
Am constat si eu ca motorina nu renteaza ca masina personala, poate doar daca faci cel putin 40-50.000km pe an.
Inainte am avut un logan diesel la care intervalul de revizie era 10.000km si odata la 7-8 luni faceam revizie, la asta nu mai mai doare capul o fac odata la 12 luni si ca pret e la fel deoarece filtre sunt mia scumpe ca la logan.
Ce-mi place mie la lancer 1.6 e ca are rapoartele foarte lungi si in acelasi timp si motorul are cuplu suficinet pt turatii joase nu trepideaza daca schimb in 2000rpm si cu tr. 2 prind 110km/h, odata din neatentie am prins 130km/h dar am intrat pe zona rosie ajunsesem pe la 7000rpm.
Inainte am avut un logan diesel la care intervalul de revizie era 10.000km si odata la 7-8 luni faceam revizie, la asta nu mai mai doare capul o fac odata la 12 luni si ca pret e la fel deoarece filtre sunt mia scumpe ca la logan.
Ce-mi place mie la lancer 1.6 e ca are rapoartele foarte lungi si in acelasi timp si motorul are cuplu suficinet pt turatii joase nu trepideaza daca schimb in 2000rpm si cu tr. 2 prind 110km/h, odata din neatentie am prins 130km/h dar am intrat pe zona rosie ajunsesem pe la 7000rpm.
- Master4Mariners
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Mar 02, 2012 2:32 pm
Ma puneti pe ganduri, nu mai tin minte exact daca eram in treapta a2a sau a3a. Deobicei la drum intins mai fac unele depasiri in forta si atunci retrogradez din a5a in a3a dar atunci cand am ajuns la 130km/h pe zona rosie eram pe drumul predeal-rasnov si am iesit dintr-un ac de par la 180grade in coborare si apoi i-am dat tare sa il depasesc pe unu si nu cred ca a ieseam din acul de par cu tr a3a.
Mi s-a ami intamplat odata sa ajung la 7000rpm cu tr 1 si parca aveam 70km/h oricum acul era sigur peste 60.
Atentie e vorba de 7000rpm adica pe zona rosie care daca nu ma insel incepe de la 6500rpm.
De exemplu eu la 190km/h cu tr a5a am cam 5300-5500rpm, la 60 cu tr a3a am cam 2000rpm. Tocmai deasta zic ca, cutia are treptele de viteza foarte lungi.
Mi s-a ami intamplat odata sa ajung la 7000rpm cu tr 1 si parca aveam 70km/h oricum acul era sigur peste 60.
Atentie e vorba de 7000rpm adica pe zona rosie care daca nu ma insel incepe de la 6500rpm.
De exemplu eu la 190km/h cu tr a5a am cam 5300-5500rpm, la 60 cu tr a3a am cam 2000rpm. Tocmai deasta zic ca, cutia are treptele de viteza foarte lungi.
- Master4Mariners
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Mar 02, 2012 2:32 pm
Nu am facut niciodata teste de genul asta , m-am obisnuit deja cu masina la cati km am si mai verific din cand in cand doar turometrul , sunt mai interesat de stilul de condus decat de viteza cu care merg. Motorul urca repede in ture , cutia e etajata destul de bine , nu este foarte precisa , dar la per total sunt multumit de cum pune caii putere pe asfalt.
QUOTE (Flipper @ Jan 25 2013, 06:35 PM) Revin cu o mica corectie in urma unor teste spre casa facute mai devreme.
tr a3a 2000rpm-55km/h
tr 1 6000rpm - 55-60km/h
tr a2a 5000rpm - 80km/h
tr a4a 2000rpm - 65-70km/h
Flipper, cand aveam motorul pe care-l ai si tu (1.6 benzina) mi s-a intamplat de 2 ori sa "uit" sa ii dau a 3-a (eram absorbit de sunetul motorului ). Ideea este ca la 7100 rpm decupleaza. Iar la 7100 rpm in treapta a 2-a aveam aproximativ 100 km/h.
Asadar, la 130 km/h cu siguranta erai in treapta a 3-a.
tr a3a 2000rpm-55km/h
tr 1 6000rpm - 55-60km/h
tr a2a 5000rpm - 80km/h
tr a4a 2000rpm - 65-70km/h
Flipper, cand aveam motorul pe care-l ai si tu (1.6 benzina) mi s-a intamplat de 2 ori sa "uit" sa ii dau a 3-a (eram absorbit de sunetul motorului ). Ideea este ca la 7100 rpm decupleaza. Iar la 7100 rpm in treapta a 2-a aveam aproximativ 100 km/h.
Asadar, la 130 km/h cu siguranta erai in treapta a 3-a.
sabin.b da-mi voi sa nu te cred sau poate aveai motorul de 1.5. VIneri am mai facut un test si in tr a2a la 6000rpm acul era undeva spre 110km/h. La 7000rpm poate nu era fix 130km/h dar peste 120km/h era sigur.
Aceste 2 reprize de 7000rpm sunt singurele din vita masinii mele in care acul turometrului a intrat pe zona rosie si nu au durat mai mult de 1-2 secunde.
PS: Eu nu am ajuns pana in limitare niciodata
Aceste 2 reprize de 7000rpm sunt singurele din vita masinii mele in care acul turometrului a intrat pe zona rosie si nu au durat mai mult de 1-2 secunde.
PS: Eu nu am ajuns pana in limitare niciodata
- Master4Mariners
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Mar 02, 2012 2:32 pm
Sincer eu nu merg atat de turat incat sa ajung in zona rosie. Prefer sa schimb treapta ca sa ajung cat mai aproape de cuplul optim , adica 4000-4200 rpm . Puterea maxima de o ai pe la 6000 rpm deci inutil sa turezi motorul peste 6500 rpm unde incepe zona rosie . Eu nu am facut teste cu nici o masina sa vad cat prind ca viteza maxima sau ce viteza prind intr-o treapta anume . O turez in functie de conditiile de drum si de trafic daca am nevoie . Masina e masina personala , a fost destinata ca masina de familie , nu are rost sa fac incercari ca de curse .Testele astea ne vor costa la un moment dat, si atunci va trebui sa scoatem bani din buzunarul propriu. Iar eu nu prea am mare incredere sa merg la reprezentanta ca sa imi umble la ea , mai ales la motor ,prefer sa o am cu ce are din fabrica cat mai mult timp . Chiar acum cateva zile la un semafor tot eram provocat de un cocalar dintos cu BMW seria 5 care se uita la masina mea ca la urs . A turat-o , a incercat sa plece in forta de la semafor , eu nu l-am bagat in seama deloc si asta l-a enervat maxim ! Mai avea putin si facea spume.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 55 vizitatori