Turatie Vs Viteza Si Punctul Optim De Schimb

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Mar Ian 29, 2013 6:44 pm

QUOTE (alexutzu @ Jan 29 2013, 05:07 PM) "am publicat Biblia Dyno, citit si inteleasa ajuta enorm pentru a ridica nivelul discutiei."

Sebi, pacat ca ai scris asa ceva si pacat ca ne consideri niste prosti....dar prostii astia sunt posibili clienti....Iar ca si client, nu trebuie sa stiu...platesc ca sa stie altii !!!!

Un astfel de articol atat de complet si argumentat nu mai exista scris de nici o alta firma. Are rolul de deschide orizontul, privind functionarea unui dyno. Este o lectura usoara, frumoasa si utila.
Utilitatea este maxima, iar odata inteles nimeni nu va mai poate pacali cu o fisa dyno masluita ...
Noi nu tratam pe nimeni ca pe niste prosti, incerca sa ridicam doar putin stacheta, fara chestiuni savante, este fizica simpla de clasa 7.
Punand fise dyno si observand dificultati in perceperea lor, am considerat de mare ajutor articolul despre dyno, care desigur nu te ajuta sa vezi cum se schimba o treapta de viteza, dar iti ofera sprijin tehnic pentru o intelegere a fenomenului astfel incat solutia aleasa sa fie corecta.

Daca se doreste a se discuta prieteneste cu Sebastian se poate face prin deblocarea userului banat, lasand vechile tensiuni in urma.
Acest user "RACINGCODE" indiferent de cine este utilizat expune punctul de vedere al Racing Code, si nu un punct de vedere personal.

Avatar utilizator
speed29
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 13, 2009 5:20 pm

Mesaj de speed29 » Mar Ian 29, 2013 7:13 pm

Ce vedeti in cele doua poze sunt diagrama fierestrau si graficul petru o CV 1,8 20v 300hp 6700 rpm 400 Nm.
Nu luati inseama a1a si a2a cu rosu (am facut un test sa vad diferenta km/h)
@Racincode prezinta tu mai departe

Avatar utilizator
speed29
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 13, 2009 5:20 pm

Mesaj de speed29 » Mar Ian 29, 2013 7:21 pm

......
Fişiere ataşate
diagrama_fierastrau.jpg
diagrama_fierastrau.jpg (1.37 MiB) Vizualizat de 5692 ori
1_8_t.jpg
1_8_t.jpg (1.3 MiB) Vizualizat de 5691 ori

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Mar Ian 29, 2013 7:50 pm

Diagrama fierastrau este un desen simplu.
Se face in doua coordonate X si Y sau cum vreti sa le spuneti.
Vertical se ale turatia, orizontal se alege viteza. Poate fi cum vreti voi.
Zero este intersectia axelor si la orice treapta viteza este zero, deci toate liniile pleaca de la zero.
Alegem turatia maxima, de obicei cca. 500rpm peste turatia de putere maxima. Atentie avem nevoie de graficul de putere si de pierderile in transmisie.
Se trece viteza si turatia maxima pentru fiecare treapta. Se noteaza fiecare varf pe desen carei trepte corespunde si se coboara linii verticale care indica exact puterea, iar orizontat turatia.
Avand graficul de putere la motor si pierderile in transmisie putem determina exact punctul optim de schimbare. Fara curbele exacte de putere si cuplu nu putem sa facem nimic.
Avem doua metode, una in care lucram dupa graficul de putere la motor, dar oricum avem nevoie de pierderi si le sacadem din putere de motor pt fiecare km/h urcat sau avem o curba de putere/cuplu la roata, obtinuta printr-o testare cat mai de jos, de exemplu incepem testul de la 1100rpm si atunci avem puterea la roata pe o plaja mare si o putem utiliza direct.
Se ia fiecare treapta se vede pana unde se urca cu ea si se vede cum scade cand se schimba in superior. Mereu se calculeaza ca aria de putere de sub grafic sa fie cea mai mare jongland cu turatia finala de schimbare a treptei.
Atentie la calcul este exact insa pe masina intervine problema schimbarii in care masina de la decuplare la accelerare are un timp de acceleratie zero care trebuie inteligent compensat in calcul.
Un timp normal de schimbare sportiva este undeva pe la 0.7s, iar unul foarte bun pe la 0.5s in timp ce o secventiala veritabila nu dsg, automate, sst cam in 0.25--0.3 secunde.
Fiecare isi face propriul calcul si vede ce rezulta.

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Mar Ian 29, 2013 9:27 pm

Moama... ce de "abureli"...

Hai sa arunc si io niste abureli mai mari:

Pana la "vapor" (outy) n-am avut pe mana motoare cu distributie variabila si nu prea am inteles io care-i treaba cu regimul de sarcina - atunci cand ii dai "talpa" incepand de la turatii "omenesti" pana la rosu.
Dupa ce am devenit mandru posesor de vapor m-am tot intrebat cum dreaq sa fac sa "vad pe viu" treaba cu distributia variabila? M-am dat lovit si am intrebat p-aia mai destepti decat mine si am aflat ca se intampla cam ca atunci cand schimbi axa cu scame la dacie: cocoasa de la diagrama de cuplu se muta la ceva turatii mai sus. Bun. Da' posteriorul meu inca nu simtea "deplasarea cocoasei".

Asa ca am asteptat sa treaca kilometri, am inceput sa ridic turele asa... batraneste, pe masura ce am "avansat" in distanta parcursa. A trecut anul de gratie, am ajuns la revizie (cca 10k km) si am prins curaj sa urc acul de la turometru pe rosu. Tot "pistonand" acceleratia am devenit mai simtit si am obs ca am 2 praguri la accelerare: primul intre 2500 si 3000 rpm si al 2-lea pe la 4000 rpm. Ca idee mai toate MIVEC-urile se comporta cam la fel cu diferente "vizibile" mici intre modele apropiate.

Acum mai ramasese doar sa vad si pe hartie de ce am 2 "smucituri" la accelerare si sa ma "destept" cu 2-3 secunde.
Am trecut peste Mustang, am vazut graficul ala si mi-am adaptat "45-ul" la pedale in asa fel incat sa raman intre turatiile alea unde se simt "smuciturile". Drept urmare, acum schimb (in sus) treptele de viteza undeva la 3500 rpm, cu accelerare progresiva (nu talpi ca iarna port bocanci) si am reusit sa scot consumuri de carburant mai mult decat ok (altii zic ca-s de invidiat).

Concluzia mea: un motor MIVEC (benzinar sau nu, aspirat sau nu) trebuie condus in asa fel incat turatia motorului sa se mentina pe cat posibil intre cele 2 "cocoase" ce apar pe diagrama de cuplu. Diagrama aia o poti face pe dyno sau pe sosea. Pe role costa ceva mai mult decat pe sosea, dar pe drum trebuie sa ai drumul la dispozitie, timpul necesar, ceva "asistenta rutiera" - sa nu te ia garcea la intrebari, etc.
Mentionez ca "pe drum" testele trebuiesc facute de 2 ori, in ambele sensuri sa fie eliminata din start erorile "de panta" sau "de rampa".


Spor.

PS. nu fac reclama dar nici nu-s contra.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori