Pagina 95 din 112

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Scris: Vin Sep 17, 2021 11:57 am
de radu-lancer
De ce Japonia se numește „Țara Soarelui Răsare”
Citeşte întreaga ştire: De ce Japonia se numește „Țara Soarelui Răsare”


Denumirea oficială a țării este 日本国 (n.n. – Nipponkoku), care în traducere liberă înseamnă „Țara de la Originea Soarelui”. Japonia a devenit mult mai populară ca fiind „Țara Soarelui Răsare”, denumire sub care este cunoscută și în România. Libertatea îți explică în acest articol de ce este supranumită astfel. Cine este Japonia – „Țara Soarelui Răsare”? Japonia este o țară insulară situată în Asia de Est. Cu o suprafață totală de aproape 378.000 de kilometri pătrați, Japonia se află pe un lanț de insule aflate între Oceanul Pacific și Marea Japoniei, la est de Peninsula Coreeană. Este locul unde pare să își aibă originile civilizația. Japonia este, în câteva cuvinte, un amalgam de tradiții, obiceiuri și modernitate, o țară a contrastelor, unde vezi de la cele mai vechi temple până la zgârie-nori care îți taie răsuflarea. Potrivit legendei, Japonia este un tărâm care a fost creat de zei. Se spune că aceștia au înfipt o sabie în ocean, iar când au scos-o s-au format patru picături ce au devenit cele patru insule principale și alte peste 6.800 de insulițe. Populația totală a țării este de 126 de milioane de locuitori, 14 milioane dintre aceștia trăind la Tokyo, capitala și cel mai mare oraș al Japoniei, gazda Jocurilor Olimpice de vară 2020. Întreaga zonă metropolitană numără 37,8 milioane de suflete, fiind cea mai mare din lume.
Citeşte întreaga ştire: De ce Japonia se numește „Țara Soarelui Răsare”
De ce Japonia se numește „Țara Soarelui Răsare” Unul dintre motivele pentru care Japonia se numește „Țara Soarelui Răsare” ar putea fi faptul că, în raport cu meridianul zero, se află în cea mai estică regiune a globului pământesc, adică acolo de unde răsare soarele. În realitate, denumirea de „Țara Soarelui Răsare” datează de sute de ani și se pare că a fost dată de conducătorii chinezi. Aceștia denumeau teritoriul de la est de țara lor drept „Originea Soarelui”. Denumirea cu pricina s-a păstrat până în zilele noastre. De altfel, numele de Japonia derivă din chinezescul „Cipan-guo” (n.n. – „tărâmul unde își are originea soarele”). Acest cuvânt a fost menționat pentru prima dată în secolul XIII de celebrul explorator, negustor și scriitor venețian Marco Polo, care a călătorit prin Asia de-a lungul Drumului Mătăsii între anii 1271 și 1295.
Citeşte întreaga ştire: De ce Japonia se numește „Țara Soarelui Răsare”Sunt mulți cei care cred că supranumele de „Țara Soarelui Răsare” este dat de faptul că Japonia este prima țară unde soarele răsare. Lucrurile nu stau însă deloc așa deoarece locul unde se văd primele raze de soare în fiecare dimineață este Noua Zeelandă.
Citeşte întreaga ştire: De ce Japonia se numește „Țara Soarelui Răsare”

15 curiozități despre Japonia – „Țara Soarelui Răsare” În Japonia este cea mai mare speranță de viață din lume: 81 de ani la bărbați și 88 de ani la femei. De asemenea, peste 50.000 de niponi au peste 100 ani; Japonia are peste 6.800 de insule, dintre care 430 sunt nelocuite; Aproximativ 70% din suprafața Japoniei este acoperită de munți, cu izvoare termale răspândite peste tot, chiar și în apropierea zonelor de țărm; Cu o altitudine de 3.700 de metri, Muntele Fuji, este cel mai înalt punct din Japonia. La polul opus se află Lacul Hachirōgata, care este situat la 4 metri sub nivelul mării; Japonia este una dintre cele mai sigure țări din lume, având o rată foarte scăzută a criminalității. În medie, au loc doar două crime cu arme de foc pe an; Japonia este singura țară din lume care a fost atacată cu o armă nucleară. S-a întâmplat în august 1945, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, iar atacatorul a fost armata SUA. Cele două orașe bombardate au fost Hiroshima și Nagasaki; Cea de-a doua bombă atomică lansată în 1945 asupra Japoniei, la Nagasaki, a avut ca primă țintă orașul Kokura, însă aceasta a fost schimbată din cauza vremii nefavorabile; Punctualitatea proverbială la japonezi. Rata întârzierilor de tren este una dintre cele mai mici din lume, având o medie de doar 18 secunde anual; În Japonia există peste 3.000 de restaurante McDonalds, mai mult chiar decât Statele Unite ale Americii; Familiile sinucigașilor din Japonia care aleg să sară în fața unui tren sunt nevoite să plătească daunele pentru întârzierea garniturii; Rata natalității în Japonia este atât de scăzută, încât se vând mai multe scutece pentru adulți decât pentru copii; Spre deosebire de alte țări, în Japonia, pisicile negre sunt considerate aducătoare de noroc; Japonia organizează la începutul fiecărei primăveri un festival care celebrează penisul și fertilitatea feminină, denumit „Kanamara Matsuri”; Japonezii evită cifra 4 pentru că sună similar cu termenul moarte. Clădirile înalte nu au etajul 4, acesta numindu-se 3A sau 3B. Este de preferat ca numărul de invitaţi la o ceremonie de ceai să fie 3 sau 5 şi, ca regulă generală, se preferă numerele impare în locul celor pare; Japonia este una dintre puținele țări democratice unde se mai aplică pedeapsa cu moartea.
https://www.libertatea.ro/lifestyle/de- ... re-3684363


Ce automobile electrice mici au fost concepute pentru orasele aglomerate
Chiar dacă SUV-urile domină în prezent piaţa auto, automobilele electrice minuscule şi economice vor să îi seducă pe orăşenii blocaţi în trafic, transmite AFP, preluată de Agepres.

Nissan şi Mitsubishi au anunţat şi ele la finele luni august că pregătesc pentru 2022 o versiune electrică a renumitelor 'kei car', o categorie de mici modele economice care permit parcarea pe străzile din Japonia.
https://www.wall-street.ro/articol/Auto ... .html#gref


Cehia se opune planului european de interzicere a mașinilor cu combustie din 2035
Prim-ministrul ceh Andrej Babis a promis să apere industria producătoare de automobile din țară, spunând că va contesta propunerea Uniunii Europene de a abandona mașinile pe benzină și diesel din 2035.
Comisia Europeană a prezentat în iulie planul "Fit for 55", ce propune interzicerea vânzării mașinilor noi echipate cu motoare termice în 2035.
Până în 2030, UE țintește o scădere cu 55% a emisiilor de CO2 față de 2021. Tot atunci, media mașinilor comercializate de fiecare producător va trebui să se situeze sub 95 gr CO2/km. O altă propunere este reducerea cu 50% a emisiilor provenite de la camionete până în 2030.
Așa cum era de așteptat, există țări europene care se opun planului Comisiei și care doresc să-și protejeze industria auto.
“Nu vom fi de acord cu interdicția de a vinde mașini cu combustibil fosili”, a declarat premierul ceh Andrej Babis. “Nu putem dicta aici ce au conceput fanaticii verzi în Parlamentul European.”
Cehii, unii dintre cei mai mari producători auto din lume pe cap de locuitor, vor face din acest subiect o prioritate atunci când vor prelua președinția rotativă a UE în a doua jumătate a anului 2022.
“Cehii vor sprijini infrastructura vehiculelor electrice, dar nu vor subvenționa producția lor reală”, a spus Babis.
Industria auto reprezintă aproape o treime din economia cehă, care este baza de producție pentru producătorii de automobile, inclusiv Skoda.
Babis, care urmărește realegerea luna viitoare, acordă prioritate protejării intereselor naționale și se află în fruntea elaborării politicilor UE.
https://www.automarket.ro/stiri/cehia-s ... 05575.html

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Scris: Mar Sep 21, 2021 9:18 am
de radu-lancer
Mai multe state europene se opun planului CE de a elimina mașinile poluante până în 2035
Planul Comisiei Europene de a reduce drastic emisiile de gaze cu efect de seră, „Fit for 55”, are, pe zi ce trece, mai mulți opozanți.
Planul „Fit for 55” prezentat de Comisia Europeană în iulie 2021 nu este văzut cu ochi buni de toate statele europene. În ciuda unui aparent acord la nivel înalt, efectele secundare ale unui program care impune eliminarea de pe piața europeană a mașinilor alimentate cu combustibili fosili împing tot mai multe state ale Uniunii să se opună.
Unul dintre cei care și-a declarat fățiș dezacordul cu „Fit for 55” este premierul ceh Andrej Babis. Acesta a declarat portalului de știri iDnes că „nu vom fi de acord cu interdicția de a vinde mașini cu combustibili fosili. Nu este posibil. Nu putem dicta aici ceea ce fanaticii «verzi» au conceput în Parlamentul European”.
Intenția Cehiei de a se opune programului are rădăcini adânci în structura industrială a țării. Statul din Europa Centrală este unul dintre cele mai importante din lume în industria auto cu un impresionant raport al mașinilor produse pe cap de locuitor. Bază a mai multor uzine care produc vehicule ale unor mărci precum Skoda, Volkswagen, Hyundai, Toyota sau Peugeot, Cehia deține și un puternic lanț de companii care produc componente. Într-un stat a cărui economie depinde în pare parte de industria auto, tranziția către transportul 100% ecologic este greu de realizat în doar câțiva ani.
De altfel, Andrej Babis a acceptat ca statul său să subvenționeze dezvoltarea infrastructurii de vehicule nepoluante, însă nu și producția lor. Nu trebuie uitat că Cehia va prelua președinția rotativă a UE în a doua jumătate a anului 2022, adică exact când sunt preconizate negocierile pentru adoptarea programului european de depoluare.
Casă a unor mărci care produc vehicule sport, Italia nu este nici ea foarte mulțumită de propunerea Comisiei Europene. Deși nu contestă necesitatea reducerii poluării și chiar, aparent, susține eliminarea mașinilor cu combustibili fosili la un moment dat, guvernul lui Mario Draghi deja încearcă să obțină derogări pentru companiile italiene.Într-un interviu acordat Bloomberg TV, Roberto Cingolani, ministru în cabinetul Draghi a susținut că guvernul de la Roma susține angajamentul Europei de a reduce emisiile prin eliminarea treptată a motoarelor poluante, însă sectorul super-autoturismelor „este o nișă și există discuții în curs cu CE” cu privire la modul în care noile norme se vor aplica producătorilor de automobile de ultimă generație care vând mult mai puține vehicule decât producătorii obișnuiți.
Mai exact, italienii speră să poată scoate din calculele seci ale Comisiei Europene, măcar temporar, mărci precum Ferrari sau Lamborghini, motivând că vânzările acestora sunt atât de mici încât impactul lor este foarte redus în privința poluării.Este interesant că poziția ministrului italian a fost susținută și de Oliver Zipse, șeful consiliului de administrație al BMW AG și președinte al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. Acesta a declarat la IAA Mobility din Munchen că sprijină efortul italian având în vedere „situația specială” cu care se confruntă producătorii de supermașini. „Pentru producătorii foarte mici, care, într-o imagine mai largă a emisiilor globale, nu joacă aproape nici un rol, există argumente bune pentru luarea în considerare a acestor scutiri”, a declarat Zipse conform Bloomberg.Alături de Cehia și Italia, voci are nu par a fi în acord cu dorințele Comisiei Europene vin și din Polonia sau Franța. Ambele state dețin multe uzine de asamblare a mașinilor și de componente auto, această industrie fiind extrem de importantă pentru ele.
În cazul Franței, atât Renault cât și PSA Peugeot – Citroen se află în plin proces de electrificare, însă propunerile politicienilor de la Bruxelles par a fi mult mai drastice și cu un impact mai rapid decât se așteptau șefii acestor grupuri.
Un exemplu în acest sens este chiar declarația oferită LifeNews.ro de șeful grupului Renault, Luca de Meo, la Iaa Mobility din Munchen. „Nu noi facem regulile. Am impresia că nici măcar nu le influențăm. În actualul mediu de lucru pare a exista o voință superioară care trece dincolo de dorințele și capacitățile fiecărei industrii. Desigur, pot înțelege nevoia de a reduce poluarea pentru a nu distruge planeta și pentru a o păstra pentru generațiile viitoare. Înțeleg și dorința Comisiei Europene de a transforma blocul comunitar într-un lider al economiei verzi. Pentru că Europa a ratat valul digitalizării. Nu există un Google european, nici un Amazon european, etc. Am ratat acest moment și acum, dacă acceptăm că următorul val care va acapara mapamondul este ecologia, vrem să fim liderii lui. Nu putem rata asta. Prin urmare, intenția e bună. Și o susțin în întregime. Dar cred că ar trebuie discutat modul în care ajungem acolo unde vrem, cât de repede ne mișcăm, câtă libertate avem să găsim soluțiile corecte. (…) Trebuie să acceptăm că graba de a ajunge la punctul dorit va avea un impact. Atât asupra consumatorilor cât și asupra industriei. Totul va fi mai scump. Nu putem veni peste noapte cu noi tehnologii, iar oamenii să se aștepte ca acestea să fie ieftine. În concluzie, mobilitatea va deveni mai scumpă”, a declarat Luca de Meo.

Poziția acestuia este susținută și de Gilles Le Borgne, cel care conduce divizia de cercetare și inginerie a Renault Group. „Avem de înfruntat programul european de ecologizare «Fit for 55», viitoarele norme Euro 7 și alte reglementări, dar suntem pregătiți pentru asta. (…) Creșterea prețurilor are mare legătură cu reglementările tot mai stricte. Fiecare nou standard adaugă costuri. În 2022 vom avea a doua etapă a Global Safety Regulation (GSR 2) și asta va adăuga câteva sute de euro. Apoi EURO 7, altă creștere a costurilor. Apoi, alte și alte reguli noi care vor culmina – deocamdată ca propunere – cu interzicerea motoarelor termice în 2035. Asta cer oamenii pe care i-ați votat. Eu sunt responsabil cu ingineria și trebuie să respect toate regulile. Și o fac cu plăcere pentru că și eu vreau o planetă mai curată și mașini mai sigure. Dar, ca să fiu drept, lucrurile se întâmplă prea repede”, a declarat Gilles Le Borgne.
https://www.economica.net/mai-multe-sta ... 32610.html



Primaria orasului Madrid ofera gratis 2500 euro pentru cei care vor sa-si cumpere o masina noua diesel sau pe benzina
Unul dintre cele mai poluate orase din Europa, Madrid a aprobat un program tip Rabla pentru cei care vor sa-si cumpere o masina noua.
Orasul ofera 8500 euro pentru o masina electrica, insa si 2500 euro pentru cei care vor sa-si cumpere o masina DIESEL sau pe BENZINA produsa in 2021.
Adica, municipalitatea Madrid pulseaza extra fata de Rabla oferita deja de statul spanilol pentru cei care locuiesc in acest oras.
poluare madrid, ajutor primarie madrid masina noua, 2500 euro pentru un diesel spania, rabla madrid diesel, rabla madrid benzina
Cine nu este localnic care plateste taxe nu primeste acesti bani, adica cei care stau in chirie sau doar lucreaza in acest oras NU primesc acest ajutor.
poluare madrid, ajutor primarie madrid masina noua, 2500 euro pentru un diesel spania, rabla madrid diesel, rabla madrid benzina
In total suma oferita de primaria Madrid este de 5 milioane de euro, cifra care se poate da fara probleme chiar si in Bucuresti pentru bucuresteni.
https://autolatest.ro/stiri/primaria-or ... e-benzina/

De ce iau foc tot mai multe mașini în mers. Cazurile în care chiar șoferii le transformă în adevărate bombe cu ceas

Tot mai multe mașini iau foc în trafic. Din fericire, incendiile auto rar se soldează cu rănirea pasagerilor, însă de cele mai multe ori pagubele sunt însemnate. Principala cauză a incendiilor este scurtcircuitul, însă acesta poate fi produs nu doar de defecțiuni ale mașinii, ci și de modificările neautorizate aduse de proprietari.
răniți
Un incendiu auto a avut loc luni într-un pasaj din centrul Craiovei. Mașina a ars în totalitate. Cauzele unui asemenea incident pot fi multiple.
Ioan Baș, expert tehnic judiciar în procese pirogene și incendii: Aici putem discuta ca sursă de aprindere căldura degajată de corpuri incandescente și aici v-aș putea da exemplul convertoarelor catalitice, catalizatorului, prezente pe mașinile de generație actuală. Apoi apariția intempestivă a lichidelor combustibile în relaționare cu părțile calde, contactul cu părțile calde ale motorului, chiuloasa.
Cazurile de mașini care iau foc sunt tot mai dese. Pompierii sunt de obicei neputincioși în fața vitezei de propagare a flăcărilor.
https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/au ... as-1668021

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Scris: Joi Sep 23, 2021 1:36 pm
de radu-lancer
Un orizont, multiple perspective, ceva dileme, dar și determinare substanțială!
După „frâna de mână' trasă de pandemie, salonul 2021 IAA Mobility de la München a adus un suflu proaspăt în galeria evenimentelor auto internaționale.
Am să parafrazez acel proverb care susține că nu vedem pădurea din cauza copacilor, spunând ajunsesem la un moment dat să nu mai vedem saloanele auto din cauza mașinilor expuse la grămadă. Lămurire: saloanele auto deveniseră un soi de clișee, ceea ce a și dus la scăderea treptată a interesului pentru ele în faza de dinaintea pandemiei.
Dincolo de efectul de marketing și imagine, dezvăluirea unora dintre noutăți înainte de ziua deschiderii ducea, de fapt, la un fel de dezumflare accelerată a entuziasmului pentru salonul în sine. Erau multe mașini sclipitoare pe acolo, hostesse, VIP-uri, standuri cu design spectculos și așa mai departe, însă dispăruse semnificația evenimentului. Cu mai mult timp în urmă, trecând pragul unui salon, aveai senzația că pășești pentru câteva ore în viitorul domeniului auto, un viitor care avea să coboare în stradă mai apoi pe secvențe, nu cu totul deodată. Asta îți permitea să-ți faci o imagine proprie despre acel viitor și să-ți alegi, cumva, propria cale în abordarea lui. Un salon auto ar trebui să însemne mult mai mult decât o trimitere către cumpărarea unei mașini sau a alteia.Salonul 2021 IAA Mobility de la München a depășit cu brio impasul respectiv, aducând în fața vizitatorilor nu doar obiecte noi, ci o viziune referitoare la viitorul mobilității, materializată sub o vastă diversitate de forme. Mai mult, chiar: pentru că salonul a ocupat două zone separate ale orașului bavarez (une periferică și una centrală), vizitatorii au avut posibilitatea de a testa o parte din aceste forme ale mobilității circulând prin oraș, între aceste două zone. În ansamblu, Salonul IAA Mobility 2021 a avut un concept bine conturat.
https://www.auto-bild.ro/headline/iaa-m ... 98298.html

F1: Marele Premiu al Principatului Monaco renunță la o tradiție istorică
Organizatorii Marelui Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco, cel mai vechi Grand Prix din Marele Circ, alături de Marea Britanie, Italia şi Franţa, renunţă la o tradiţie istorică, ziua liberă de vineri, informează BBC.
Vinerea nu va mai fi liberă la Monaco
Din 2022, Marele Premiu de la Monte Carlo se va desfăşura după formatul obişnuit, cu antrenamente vineri, calificări, sâmbătă şi cursa, duminică.
Până în prezent, ziua de vineri era liberă, iar antrenamentele erau programate joia. Această tradiţie data de pe vremea când cursa monegască era organizată în weekend-ul în care se marca Înălţarea şi a rămas valabilă şi după ce competiţia nu a mai fost legată de această sărbătoare religioasă.
Pentru Principat şi comercianţii de aici, această tradiţie a făcut posibilă o prezenţă a publicului sporită, timp de patru zile în loc de trei.
Totodată, formatul tradiţional a făcut parte din reputaţia plină de farmec a celebrei curse de la Monaco.
Joi seară, se organizau petreceri în faimosul port din Principat, lăsând vinerea liberă pentru ca oaspeţii să se recupereze sau să ia parte la alte evenimente, înainte ca acţiunea serioasă pe pista stradală să înceapă în weekend.
Pentru a oferi flexibilitate în calendarul F1, evenimentul va urma acelaşi format ca şi celelalte curse, din 2022.
"Monaco va fi un Grand Prix de trei zile. Deci vineri, sâmbătă şi duminică în loc de joi, liber, apoi sâmbătă şi duminică. Aceasta este schimbarea pe care o vom introduce anul viitor", a declarat şeful F1 Stefano Domenicali pentru CNN, citat de News.ro.
https://sport.hotnews.ro/stiri-motor-25 ... monaco.htm



ASF a retras autorizatia celui mai mare asigurator auto. Ce se intampla cu soferii care au RCA la City Insurance
Oficialii Autoritatii de Supraveghere Financiara au anuntat, prin intermediul unui comunicat de presa, retragerea autorizatiei de functionare a City Insurance.
"Autoritatea de Supraveghere Financiara (A.S.F.) din Romania aduce la cunostinta ca, dat fiind faptul ca nu a fost facuta dovada documentata a modului in care Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. va detine permanent fonduri proprii eligibile pentru a acoperi cerinta de capital de solvabilitate (SCR) si cerinta de capital minim (MCR), precum si lipsa fondurilor proprii de baza eligibile sa acopere pragul absolut al MCR, valoarea SCR calculata si valoarea MCR calculata, in conformitate cu prevederile art. 21 alin. (1) lit. d) si lit. e), art. 67 alin. (1) lit. a), art. 72 alin. (1) si art. 95 alin. (1) din Legea nr. 237/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, data fiind si inexistenta varsamantului la capitalul social, in urma analizarii modului de indeplinire a masurilor dispuse prin Decizia A.S.F. nr. 714/2021, respectiv Decizia A.S.F. nr. 724/2021, a rezultat ca Planul de finantare pe termen scurt si Planul de redresare sunt in mod evident neadecvate si nu asigura restabilirea situatiei financiare a societatii si, pe de o parte, solvabilitatea societatii este in continua deteriorare iar, pe de alta parte, societatea se afla in incapacitate vadită de plata.
In consecinta, pentru protejarea asiguratilor, Consiliul A.S.F. a decis:- retragerea autorizatiei de functionare a Societatii Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A., in conformitate cu prevederile art. 110 din Legea nr. 237/2015, constatarea starii de insolventa a Societatii Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A., astfel cum este definita de art. 5 alin. (1) pct. 31 lit. a) si lit. b) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare si promovarea de catre A.S.F. a cererii privind deschiderea procedurii falimentului impotriva societatii, conform dispozitiilor art. 249 din legea referita", se precizeaza in documentul anterior mentionat.
Preturile la RC ar putea creste

Potrivit lui Valentin Ionescu, director in cadrul Autoritatii de Supraveghere Financiara, brokerii din piata au fost deja anuntati despre situatia celui mai mare asigurator auto si, daca ar mai face polite in numele City Insurance, ar incalca legislatia in vigoare. "Piata, in urma acestei decizii, urmeaza sa se balanseze, sa se reaseze, se va muta din cota de piata a acestei companii, se va distribui catre celelalte companii ramase in piata. Mai sunt opt companii, unele dintre ele fac parte din grupuri foarte mari, cred ca au capacitatea sa absoarba clientii companiei City", a declarat oficialul la Digi24.
Acesta a lasat sa se inteleaga si ca preturile la RCA ar putea sa creasca odata cu retragerea autorizatiei de functionare a City Insurance. "Este o intreaga discutie in jurul acestor tarife. Aceasta companie a avut probleme tocmai din cauza faptului ca vindea la tarife nesustenabile, adica la tarife foarte mici. Avand in vedere ca nu avea lichiditati, nu putea sa-si plateasca daunele. Ne punem aceasta intrebare: erau corecte preturile City? Da, pentru marea populatie aceste preturi erau atractive, dar tarifele nu acopereau daunele si cheltuielile interne ale companiei".
Ce se intampla cu soferii care au RCA la City Insurance?
Pentru soferii care au RCA la City Insurance, decizia Autoritatii de Supraveghere Financiara nu schimba, cu mult, situatia. In cazul unui eveniment rutier, acestia nu vor mai merge la companie pentru constatarea daunei, ci la Fondul de Garantare. "Va face un dosar de dauna, asa cum se facea inainte, se proceseaza si isi asteapta randul la plata", a tinut sa precizeze Valentin Ionescu, director in cadrul ASF, pentru sursa mentionata anterior.
De asemenea, exista optiunea ca asiguratii sa denunte aceste polite, sa renunte la ele, sa primeasca restul de bani pentru perioada ramasa si sa-si faca asigurare la o alta companie. "Din analizele noastre, rezulta ca majoritatea politelor acestei companii expira in maximum sase luni", a mai declarat Valentin Ionescu.
https://www.4tuning.ro/asigurari-auto/a ... 47360.html




Eticheta pentru anvelope explica doar unul dintre cele doua tipuri de zgomot al anvelopei
Nivelul de zgomot este unul dintre factorii cheie care afecteaza confortul la volan. Pe masura ce popularitatea masinilor electrice silentioase creste, tot mai multi soferi s-au aratat interesati si de zgomotul anvelopelor. Zgomotul de rulare exterior si zgomotul interior sunt lucruri diferite, dar pot fi reduse pastrand masina si anvelopele in stare buna. Nokian Tyres analizeaza cu atentie aspectul zgomotului in cercetare, dezvoltare si testare. Atunci cand consumatorii achizitioneaza anvelope noi, este foarte dificil de stiut care dintre optiunile disponibile ar fi cea mai silentioasa pentru vehiculul lor. Zgomotul anvelopelor este influentat de mai multi factori, cum ar fi modelul si tipul vehiculului, jantele, compusul din cauciuc, soseaua, viteza de rulare si chiar vremea. Exista diferente chiar si intre masini similare, comparatiile exacte fiind posibile doar in situatiile in care aceeasi masina este utilizata in conditii identice.
Cu toate acestea, se pot face unele estimari generale: cu cat compozitia benzii de rulare a anvelopei este mai moale, cu atat este mai probabil sa reduca zgomotul. De asemenea, anvelopele cu profil inalt sunt, in general, mai confortabile si mai silentioase decat alternativele cu profil redus.
Eticheta UE pentru anvelopele de vara si de iarna indica nivelul de zgomot. Totusi, aceasta acopera doar zgomotul de rulare extern. Zgomotul extern de rulare si zgomotul interior pot fi chiar la poli opusi, iar reducerea unuia poate insemna cresterea celuilalt.
„Ceea ce auziti in interiorul vehiculului este o combinatie de multe lucruri. Zgomotul anvelopelor provine din contactul anvelopei cu soseaua: rugozitatea determina vibratia corpului anvelopei atunci cand aceasta ruleaza pe suprafata soselei. Apoi, vibratiile parcurg o distanta lunga prin anvelopa, janta si alte structuri ale vehiculului pana in habitaclu, unde o parte dintre ele se transforma in sunet.”, precizeaza Hannu Onnela, Senior Development Engineer, Nokian TyresIndicatoare, dar si evaluari pentru teste
Pana in prezent, Nokian Tyres a efectuat teste de zgomot pe pista sa din Nokia. Noul centru de testare finalizat din Santa Cruz de la Zarza, din Spania, are o pista de „drum confortabil” de 1,9 kilometri, care ofera oportunitati de testare chiar mai bune decat inainte. Centrele din Spania permit testarea anvelopelor pe diferite tipuri de drumuri asfaltate si accidentate, precum si traversarea strazilor pavate.
„Indicatoarele nu ne spun tot ce trebuie sa stim, asa ca efectuam si o multime de teste subiective bazate pe evaluare umana. Este important sa aflam daca un zgomot este deranjant, chiar daca un indicator nu il poate detecta.”, explica Hannu Onnela.Proiectarea anvelopelor inseamna intotdeauna gasirea celui mai bun compromis posibil. Schimbarea unei caracteristici le va modifica intr-un fel si pe celelalte. Siguranta este prioritatea numarul unu, dar dezvoltatorii incearca sa optimizeze si celelalte caracteristici, pentru cel mai bun rezultat posibil.
„Produsele pentru piete diferite au caracteristici diferite. Anvelopele de iarna CE sunt mai silentioase decat cele de vara. Anvelopele de iarna nordice tind sa fie cele mai silentioase datorita benzii de rulare mai groase si compusului mai moale al benzii de rulare, fata de anvelopele de iarna CE. Zgomotul interior al anvelopei este accentuat atunci cand masina este folosita in mod obisnuit la viteze de 50-100 km/h.”, spune Olli Seppala, Head of R&D.
Uzura uniforma reduce zgomotul anvelopelor
Sezonul de schimbare a anvelopelor se apropie, iar soferii ar trebui sa retina ca la schimbarea acestora se tine cont si de zgomot. Anvelopele vechi au o adancime redusa a benzii de rulare, ceea ce creeaza un peisaj sonor diferit de cel al anvelopelor noi, cu modele solide ale benzii de rulare.
Soferii pot influenta zgomotul anvelopelor intr-o oarecare masura. in primul rand, trebuie sa se asigure ca masina si anvelopele sunt in regula. De exemplu, daca geometria suspensiei nu se incadreaza in specificatiile producatorului, rezultand unghiuri de directie incorecte, anvelopele se vor uza neuniform si vor genera zgomot suplimentar. Chiar daca rotile sunt aliniate corect, anvelopele ar trebui rotite pentru a se uza cat mai uniform posibil.
Zgomotul anvelopelor poate fi influentat si de reglarea presiunii de umflare. soferii pot experimenta, variind nivelul de presiune. Hannu Onnela are si un sfat pentru drum: „Daca vedeti doua urme de anvelope pe drum, incercati sa conduceti paralel cu ele pentru o experienta sonora mai confortabila”.
https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/ ... 47384.html

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Scris: Vin Sep 24, 2021 9:19 am
de radu-lancer
Care este, de fapt, diferența dintre taxa de drum (Rovinieta) și taxa de pod

Șoferii din România au de plătit multe taxe pentru utilizarea infrastructurii rutiere, de la taxa de drum inclusă în prețul combustibilului și rovinietă, la taxele de trecere, cum este cea de la Cernavodă. Iată care este, de fapt, diferența dintre taxa de drum (Rovinieta) și taxa de trecere pe pod.Șoferii români plătesc scump pentru dreptul de a circula pe șoselele din România. O taxă de drum este deja inclusă în prețul carburanților dar, cu toate acestea, folosirea rețelei de drumuri naționale și autostrăzi este condiționată de plata rovinietei, care este tot o taxă de drum. Apoi, mai există și o taxă ce trebuie plătită pentru utilizarea podurilor – patru astfel de construcții au taxă de trecere. Este vorba de Podul Prieteniei (Giurgiu – Ruse), podul Calafat – Vidin, Podul Giurgeni – Vadul Oii și podul de la Cernavodă.Din punctul de vedere al șoferilor există diferențe fundamentale între aceste taxe. Mai exact, momentul și modul în care sunt plătite sunt complet diferite, în funcție de taxă. Dacă pentru taxa inclusă în prețul combustibilului nu trebuie să-ți bați capul – o plătești de câte ori alimentezi la benzinărie – pentru celelalte două tipuri de taxe de drum trebuie să ții cont că neplata se va solda cu amendă.

Care este diferența dintre taxa de drum și taxa de pod? O greșeală te poate costa scump
Diferența principală (desigur!) dintre cele două taxe este că rovinieta trebuie plătită la folosirea drumurilor naționale și autostrăzilor, în timp ce taxa de pod trebuie plătită la trecerea pe anumite poduri pentru care este prevăzută plata unei taxe. Există însă și o diferență mai subtilă, care scapă multor șoferi.Astfel, taxa de drum (rovinieta) trebuie plătită obligatoriu înainte de accesarea rețelei de drumuri naționale și autostrăzi. Asta deoarece sistemul automatizat de verificare va înregistra numărul de înmatriculare al mașinii și va verifica dacă mașina are o taxă de drum achitată. În caz contrar, se emite automat amendă pentru folosirea frauduloasă a rețelei de drumuri naționale. Chiar dacă șoferul va cumpăra ulterior rovinieta, contravenția a fost deja consemnată și nu mai poate fi anulată.Potrivit OG 15/2002 care reglementează aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, perioada de valabilitate a rovinietei începe de la ora 00:00 a zilei solicitate de utilizator. Însă dacă ziua de început a perioadei de valabilitate a rovinietei este chiar ziua în curs, valabilitatea rovinietei începe de la ora înregistrării informațiilor privind achitarea ei în baza de date. Orice trecere anterioară se consideră frauduloasă și se sancționează cu amendă.În cazul taxei de pod, legislația prevede o derogare – plata taxei de trecere se poate face până la ora 24:00 a zilei următoare celei în care a avut loc trecerea. Prin urmare, nu doar că șoferii pot pleca la drum fără să plătească în prealabil taxa, ei au posibilitatea să o plătească abia a doua zi. Această facilitate nu este însă valabilă pentru toate podurile cu taxă de trecere, ci doar pentru cel de la Fetești – Cernavodă. Pentru celelalte, taxa se plătește în momentul trecerii, la casieriile de la intrarea pe pod.
https://www.promotor.ro/stiri-auto/care ... d-18906513

VIDEO | Prima intervenție a pompierilor din România la stingerea unei mașini electrice

Prima intervenție a pompierilor din România la stingerea unei mașini electrice a avut loc vineri în localitatea Dumbrăvița, din județul Timiș. Aceștia au folosit în premieră în țara noastră o metodă care a dat rezultate în stingerea incendiilor la mașini electrice la nivel internațional.
Nu au trecut decât patru zile de când am scris despre o intervenție a pompierilor belgieni pentru stingerea unei mașini electrice a cărei baterie Li-Ion a luat foc. Vineri, 3 septembrie, în România s-a produs primul incendiu la o mașină electrică, un Volkswagen e-Golf folosit pentru ride sharing la Uber. Din fericire, chiar dacă intervenția a fost una în premieră, pompierii români au intervenit prompt, lichidând incendiul cu aceeași metodă ca și colegii lor din Belgia.
„Astăzi (vineri, 3 septembrie – n.r.), la ora 15:30, am fost solicitați să intervenim pentru stingerea unui incendiu la un autoturism electric, în localitatea Dumbrăvița. 11 pompieri cu 2 autospeciale de stingere și un echipaj SMURD s-au deplasat de urgență la locul indicat. De asemenea, conform procedurii specifice, la fața locului a fost dislocat containerul pentru stingerea incendiilor la autoturismele electrice prin imersie, transportat de un camion”, se arată în comunicatul emis de ISU Timiș.Prima intervenție a pompierilor din România la stingerea unei mașini electrice. Care este procedura?Ajunși la fața locului, pompierii au constatat că incendiul se manifesta în zona bateriilor de acumulatori. În acest context a fost folosită, pentru prima dată în România, metoda răcirii bateriilor de acumulatori prin imersie în apă. Deși a fost o intervenție în premieră pentru pompierii timișeni, intervenția promptă a acestora a dus la limitarea pagubelor.Stingerea incendiului produs de bateriile Li-Ion ale unei mașini nu este o treabă simplă, iar serviciile de intervenție au adesea dificultăți. Asta deoarece bateriile Li-Ion dezvoltă temperaturi extrem de înalte în cazul unui incendiu, care duce la aprinderea succesivă a pilelor care compun bateria unei mașini electrice. Sunt mii de astfel de pile Li-Ion în componența unei baterii de mașină electrică, și câteva sute în cazul celor hibride cu încărcare la priză, care au o capacitate modestă a bateriei.
Frecvent, un incendiu care pare stins se reactivează după câteva zeci de minute, iar informații potrivit cărora pompierii au folosit „mii de litri de apă” pentru a stinge focul în astfel de cazuri nu sunt exagerate. Serviciile de pompieri din țările cu un număr mare de mașini electrice în circulație au început să folosească bazine cu apă, în care scufundă complet mașinile după stingerea inițială a incendiului. Ne bucurăm să aflăm că și pompierii români folosesc metode avansate și testate deja în lupta cu flăcările în alte țări europene.
https://www.promotor.ro/stiri-auto/prim ... e-18904842

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Scris: Lun Sep 27, 2021 12:00 pm
de radu-lancer
Mitsubishi investește în proiectul de parc eolian din Laos, cel mai mare din Asia de Sud-Est

Mitsubishi Corp. a investit într-un proiect masiv de centrale eoliene din Laos pentru a furniza energie electrică Vietnamului, în ceea ce ar fi cel mai mare parc eolian din Asia de Sud-Est.
Mitsubishi a afirmat într-un comunicat de presă recent că centrala eoliană de 600 megawați din sudul Laosului, o premieră pentru țară, va fi dezvoltată de Impact Energy Asia Development Ltd. din Hong Kong, sau IEAD, începând de anul viitor, operațiunile fiind planificate să înceapă în 2025.
Proiectul de parc eolian terestru, descris de asemenea ca „primul schimb transfrontalier de electricitate de la generarea de energie eoliană” din regiune, are ca scop combaterea schimbărilor climatice, sprijinind totodată activitatea economică.
Vietnamul are nevoie de o sursă de alimentare suplimentară pentru a-și menține economia în creștere, în special în timpul sezonului secetos, când se preconizează că centrala eoliană va funcționa la o rată ridicată, iar disponibilitatea hidrocentralelor, una dintre principalele surse de energie ale națiunii, este limitată, potrivit Mitsubishi.Deși nu a dezvăluit dimensiunea investiției, conglomeratul din Tokyo a declarat că filiala sa cu sediul în Hong Kong deține o participație de aproximativ 24% în proiect, restul fiind deținut de BCPG Public Company Ltd. și Earth Power Investment Ltd., ambele fiind filiale ale firmelor thailandeze.
„Vom continua să contribuim la realizarea unei societăți decarbonizate, depunând eforturi pentru a obține o furnizare stabilă de electricitate în Vietnam și soluționând provocările de mediu pentru o societate stabilă”, a declarat Mitsubishi.
https://www.japantimes.co.jp/news/2021/ ... nd-energy/



Româncă, implicată într-un teribil accident în Italia
Un accident teribil a avut loc sâmbătă, 25 septembrie, la ora 5:36, în via Tiburtina, în Guidonia Montecelio. Ciocnirea a avut loc între Albuccione și Setteville.
Inițial, raportul venise pentru o mașină în flăcări. Pompierii au intervenit la fața locului, dar odată ajunși acolo, s-a constatat faptul că a fost în schimb un accident frontal între un Mitsubishi care se îndrepta spre Roma și un Opel care se îndrepta spre Tivoli. Mașinile erau conduse de două femei, una de origine albaneză și una de origine română.
Ambele șoferițe implicate în coliziunea foarte violentă au fost grav rănite și transportate la camera de urgență a spitalului Pertini din Roma în „cod roșu dinamic”.
Pe lângă pompieri, au intervenit la fața locului două patrule de poliție care s-au ocupat de rețeaua rutieră.
https://www.stiridiaspora.ro/romanca--i ... 75695.html

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Scris: Joi Sep 30, 2021 9:20 am
de radu-lancer
Cum afecteaza soarele masinile parcate in aer liber? Vara nu-i ca iarna!
Mai multe lucruri se pot intampla masinii tale atunci cand este expusa la soare prea mult timp.
Deteriorarea vopselei auto, oricat de mica sau mare ar fi, este ultimul lucru pe care orice proprietar si-ar dori sa I se intample vehiculului sau. Acest lucru ar insemna revopsirea masinii care e un lucru costisitor si migalos.
Prin urmare, este important sa iti protejezi masina impotriva lucrurilor pe care le poti controla, mai ales ca razele directe ale soarelui sunt daunatoare pentru masina si componentele acesteia.
Pentru a fi sigur ca masina ta este in siguranta ai nevoie de un loc de parcare inchis, astfel te asiguri ca razele soarelui nu ii vor dauna in vreun fel.
Dar, dupa cum stim, locurile de parcare sunt o problema in marile orase, mai ales cele acoperit, deci ce te faci daca nu ai unul?
Iata cateva dintre cele mai frecvente daune pe care vehiculul tau le poate suferi daca il lasi sa stea sub lumina directa a soarelui pentru o perioada lunga de timp
Pot aparea fisuri la interior
Printre efectele daunatoare ale expunerii constante la soare se numara fisurile care se formeaza in bord si scaune. Specialistii in ingrijirea auto au adaugat, de asemenea, ca volanul este predispus la crapaturi cauzate de expunerea prelungita la caldura. In afara de a fi inestetice, aceste fisuri pot
scadea valoarea masinii daca decizi sa o vinzi in viitor.
Vopseaua se decoloreaza mai repede
Un alt efect nociv pe care il poate face expunerea prelungita la soare asupra unei masini este decolorarea vopselei. Desi decolorarea vopselei in timp este inevitabila, exista modalitati de a iti proteja masina impotriva ei.
O modalitate este aplicarea unui strat de film de protectie peste
vopsea, lac mat sau lucios si a o tine in garaj ferita de razele directe ale soarelui.
Pot exista deteriorari ale caracteristicilor de siguranta ale masinii
O alta problema majora pe care expunerea constanta la soare o poate aduce oricarui vehicul este deteriorarea caracteristicilor sale de siguranta.
Expunerea constanta la caldura extrema poate afecta sistemul de siguranta al masinii, inclusiv airbagurile sale. Atunci cand nu sunt detectate si rezolvate imediat, aceste probleme pot pune in pericol proprietarul masinii.
Anvelopele se pot deteriora
Anvelopele sunt printre cele mai importante componente ale vehiculului si acestea daca sunt lasate mult prea mult direct in bataia razelor solare, se expun riscului de a se deteriora. Banda de rulare se poate fisura sau poate prezenta semne de deteriorare in cel mai scurt timp. Cauciucul poate fi fragil, provocand ruperea si expunerea partii interioare sau a tubului de aer.
Acest lucru poate reprezenta un risc pentru sofer, deoarece anvelopele pot exploda pe drum. Cel mai bine este sa iti pastrezi masina intr-o zona umbrita atunci cand nu o conduci si la cea mai mica fisura pe anvelope sa mergi la un service profesional de roti pentru constatare.
https://autolatest.ro/stiri/cum-afectea ... -ca-iarna/



Mitsubishi pierde recursul Curții Supreme privind afirmația referitoare la consumul de combustibil
O hotărâre a Curtii Supreme a stabilit un precedent remarcabil pentru ratingurile consumului de combustibil pentru mai mult de 15 milioane de mașini noi vândute în Australia în ultimii 20 de ani.

EXCLUSIV
Curtea Supremă din Victoria a stabilit un precedent pentru cifrele impuse de guvern pentru eticheta de evaluare a combustibilului pentru mai mult de 15 milioane de mașini noi vândute în Australia în ultimii 20 de ani.
Decizia ar putea avea implicații profunde pentru producătorii de vehicule ai căror clienți nu pot corespunde consumului de combustibil din lumea reală cu estimările privind eticheta de evaluare a consumului de combustibil.În urmă cu doi ani, un tribunal a ordonat Mitsubishi să ramburseze prețul de cumpărare de 39.500 de dolari al unei masini Mitsubishi Triton deoarece a folosit mult mai mult combustibil decât cifrele oficiale furnizate de constructor.
In iunie 2019, Tribunalul Civil și Administrativ Victorian (VCAT) a emis o hotărâre împotriva lui Mitsubishi și în favoarea clientului, dl Zelko Begovic, care a păstrat un jurnal al utilizării combustibilului pe o perioadă îndelungată.Dl Begovic a demonstrat că vehiculul său a utilizat mult mai mult decât datele oficiale de pe eticheta de evaluare a consumului de combustibil, care indicau că Mitsubishi Triton din 2016 ar trebui să fie mai eficient decât Mitsubishi Triton din 2008.Nici testele efectuate de un tehnician Mitsubishi și de un expert independent în economia de combustibil nu au putut corespunde estimărilor privind eticheta de evaluare a consumului de combustibil a modelului Mitsubishi Triton.
https://www.drive.com.au/news/mitsubish ... ion-claim/

Noul Outlander al lui Mitsubishi ar putea anunța revenirea lui Ralliart
Mitsubishi este pe punctul de a revitaliza linia sa de performanță Ralliart, și un nou raport sugerează că marca va reveni pe o versiune mai sportivă a ultimului Outlander PHEV. Modelul și-ar putea face debutul la sfârșitul anului 2021.
Renașterea neașteptată a lui Ralliart a fost anunțată în timpul unei prezentări făcute investitorilor în mai 2021, deși nu au fost făcute publice alte detalii. Revista japoneză Best Car a aflat din surse anonime că noul Outlander PHEV va fi primul model Ralliart care va aparea în câțiva ani.

Cum Mitsubishi va face Outlander PHEV demn de un nume înrădăcinat în raliuri rămâne de văzut. Transformarea va include un set de corpuri inspirat din curse, conform Best Car, și sperăm că mai multă putere de la grupul motopropulsor electrificat face parte din ecuație, de asemenea.

Interesant, ar fi trebuit să vedem deja Outlander Ralliart; potrivit surselor, acesta urma să fie dezvăluit la ediția din 2021 a Salonului Auto de la Tokyo, dar evenimentul a fost anulat din cauza temerilor legate de pandemie. Mitsubishi ar putea ține modelul ascuns până la spectacolul din 2022 care își deschide porțile, sau l-ar putea prezenta în altă parte puțin mai devreme. Indiferent, dacă informatia este corecta, nu va trebui să așteptăm mult timp pentru a afla cum a fost reinventat Ralliart.
https://www.msn.com/en-us/autos/news/mi ... NewsSearch

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Scris: Lun Oct 04, 2021 11:11 am
de radu-lancer
Oficial: 2022 Mitsubishi Outlander Ralliart

Acțiunea începe în octombrie.

Noul Mitsubishi Outlander a fost un model puternic pentru producătorul de automobile japonez. Atât clienții actuali, cât și cei noi, s-au înghesuit în showroom-urile Mitsubishi pentru crossover-ul pe trei rânduri și la un preț accesibil, cu vanzari premium pe tot parcursul anului. Este pur și simplu vehiculul potrivit pentru aceste vremuri. Și în octombrie, Outlander-ul reproiectat va începe o altă călătorie. Constructorul de automobile tocmai a anunțat că va partcipa cu cel mai recent Outlander în Rebelle Rally din acest an, cursa istovitoare de rezistență off-road dedicata femeilor.

Vehiculul în sine, ilustrat mai jos, are o schemă de vopsea unică care ar trebui să arate familiar pentru fanii de raliu: este un aspect similar cu Mitsubishi Pajero condus de Jutta Kleinschmidt la victorie la Raliul Dakar 2001. Kleinschmidt a fost prima și până acum singura femeie care a câștigat acest eveniment.

Producătorul auto sărbătorește de asemenea 40 de ani în Statele Unite prin colaborarea cu organizația de caritate a veteranilor militari . „Revenind la Rebelle cu un Outlander inspirat de faptul că Dakar-câștigătoar Pajero este un tribut potrivit pentru istoria noastră, o declarație puternică despre angajamentul nostru în curs de realizare pentru avantul femeilor, și viitorul interesant pentru brandul nostru,” a declarat Mitsubishi America de Nord CEO-ul, Mark Chaffin.

Mitsubishi știe cu siguranță un lucru sau două despre câștigarea evenimentelor de raliu off-road; este cel mai de succes producator din istoria Raliului Dakar, cu un numar impresionant de 12 victorii.
https://carbuzz.com/news/official-2022- ... g-rallying




Mitsubishi Motors construiește o nouă fabrică în Bangladesh
Producătorul de automobile japonez dorește să-și extindă influența pe măsură ce economia țării se dezvoltă
TOKYO — Mitsubishi Motors urmează să construiască o fabrică de asamblare auto în Bangladesh în cadrul extinderii sale în Asia de Sud-est.Mitsubishi și compania de stat Bangladesh Steel and Engineering Corporation (BSEC) au semnat joi un memorandum de înțelegere. Cele două părți vor efectua un studiu de fezabilitate asupra oportunităților de afaceri pentru a determina momentul construirii centralei. Studiul va fi finalizat până în 2025.Noua fabrică va satisface cererea de automobile în creștere din Bangladesh prin extinderea producției knockdown. Capacitatea centralei, valoarea investiției și modelele care vor fi realizate vor fi stabilite pe baza sprijinului și stimulentelor guvernului din Bangladesh.

Din 1977, Mitsubishi a externalizat producția de automobile în țara din Asia de Sud-Est către Pragoti Industries, un producător de asamblare și piese auto din Bangladesh a cărui companie-mamă este OCEMN. Pragoti Industries construiește în prezent Pajero Sport, un vehicul utilitar sportiv și alte modele, dar Mitsubishi nu are în prezent nicio uzină în Bangladesh în care deține o participație.
https://asia.nikkei.com/Business/Automo ... Bangladesh



New York vrea să interzică vânzarea de mașini diesel și pe benzină după 2035
Guvernatorul statului New York a semnat un proiect de lege prin care vânzarea mașinilor noi de pasageri cu motoare cu ardere internă să fie interzisă în statul american din 2035.
În luna august, președintele american Joe Biden a prezentat un plan prin care SUA doresc să reducă emisiile gazelor cu efect de seră pe termen lung, una dintre propuneri fiind ca 50% din toate mașinile vândute după 2030 să fie 100% electrice, proiect ce a primit sprijin din partea marilor producători locali.
În acest context, guvernatorul statului New York, Kathy Hochul, a semnat un proiect de lege ce vizează interzicerea mașinilor noi diesel și pe benzină după anul 2035.
Reprezentații orașului New York spu că, pentru atingerea obiectivelor climatice, 400.000 de proprietari de mașini (din totalul de 2 milioane) ar trebui să treacă la vehicule electrice până în 2030.
Autoritățile promit că vor instala ce puțin 10.000 de puncte de încărcare pentru mașinile cu emisii zero în acest deceniu.
Un proiect similar pentru interzicerea vânzărilor de mașini noi cu ardere internă din 2035 a fost semnat în luna septembrie a anului trecut și de guvernatorul Californiei.
https://www.automarket.ro/stiri/new-yor ... 05569.html

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Scris: Mar Oct 05, 2021 9:12 am
de radu-lancer
Detalii noi despre viitorul Mitsubishi Outlander PHEV: 7 moduri de rulare și o nouă tracțiune integrală
Mitsubishi a dezvăluit noi detalii despre viitorul Outlander PHEV, adică versiunea plug-in hybrid, așteptată să debuteze în martie 2022. Modelul va beneficia de modificări substanțiale.
Mitsubishi Outlander PHEV, adică versiunea hibrid alimentată la priză, a devenit rapid un succes pe piața din Europa. Fix atunci când nu se mai aștepta nimeni. Pe piața din Marea Britanie a fost cel mai popular vehicul PHEV mai mulți ani consecutiv.

Acum, Mitsubishi Outlander PHEV se pregătește de o nouă generație. Au apărut deja o serie de teasere și câteva informații preliminare. Potrivit acestora, SUV-ul va oferi o versiune evoluată a sistemului de tracțiune integrală Super All-Wheel Control, care promite mult mai multă siguranță în condiții dificile. Sistemul de tracțiune integrală va presupune două motoare electrice, unul poziționat pe puntea față și unul pe cea spate.

Mitsubishi susține că această arhitectură va garanta un răspuns prompt și că va oferi o distribuție optimă a puterii între cele două punți. Manevrabilitatea va fi și ea îmbunătățită, la pachet cu sistemul de frânare. Acesta din urmă va dispune de o soluție nouă pe puntea spate, gata să elibereze din presiunea aplicată roților față.Noul Mitsubishi Outlander PHEV va dispune de 7 moduri de rulare, printre care și cele tradiționale: Normal, Gravel și Snow.

Lor li se va alătura un mod Power și unul Eco. Nu avem informații despre celelalte moduri, însă e posibil să vorbim despre un mod 100% electric. Mitsubishi nu a dat detalii tehnice concrete, dar a precizat că noul Outlander plug-in hybrid va avea mai multă putere și o baterie mai mare comparativ cu modelul pe care îl comercializează în prezent.
Acesta este echipat cu un motor de 2.4 litri și o unitate electrică, ansamblul dezvoltând în total 224 de cai putere. Bateria cu o capacitate de 13.8 kWh permite o autonomie în modul electric de 39 de kilometri.

Noul Mitsubishi Outlander este așteptat să debuteze oficial în luna martie a anului viitor, mai întâi în Japonia. Abia apoi vor urma Statele Unite și celelalte piețe mondiale.
https://www.automarket.ro/stiri/detalii ... 05823.html




Pilotul ieșean Răzvan Nechifor a cucerit două titluri în Campionatul Național de Raliuri Betano
Iașiul are, în premieră, un campion național la raliuri! După 10 etape derulate din Campionatul Național de Raliuri Betano, echipajul format din ieșeanul Răzvan Nechifor și Mag Levente și-a asigurat matematic două titluri naționale.
Concurând cu un Mitsubishi Lancer Evo 9, Răzvan Nechifor (37 de ani) și copilotul său Mag Levente (43 de ani) au devenit campioni naționali la Clasa NAT11 general, precum și la Clasa NAT11 Asfalt, cu echipa ProRally Team Brașov, un rezultat de excepție pentru automobilismul ieșean.
Răzvan Nechifor și Mag Levente și-au asigurat cele două titluri cu o etapă înainte de finalul sezonului, la Raliul Clujului, unde s-au clasat pe locul 3 în clasamentul Clasei NAT 11 și pe locul 13 la general Open, iar la Asfalt pe 6 la general și pe prima poziție la Clasa NAT 11.
Răzvan Nechifor a cucerit titlurile la Clasa NAT11 și Clasa NAT11 Asfalt în Campionatul Național de Raliuri Betano: „Am fost inteligenți”
„A fost un an greu, dar în cele din urmă am reușit să ne asigurăm cele două titluri. Am fost inteligenți, am știut să ne gestionăm bine toate etapele, ne-am făcut calculele foarte bine, am fost cu ochii pe scopul nostru final și acum suntem campioni.
La Raliul Bucovina vom încerca să mergem pentru show, întrucât etapa nu mai are importanță pentru clasament”, a declarat pentru ProSport pilotul ieșean Răzvan Nechifor.
Proaspătul campion la Clasa NAT 11 a explicat cum a reușit performanța din acest sezon.
„Proiectul nostru a început anul trecut, în toamnă, cu Leier, alături de care probabil vom continua și anul viitor. Acum să vedem ce putem face mai departe. Anul acesta am știut ce vrem să facem de la bun început și unde vrem să ajungem, ne-am urmărit scopul și am reușit. Am fost constanți etapă de etapă, indiferent de gurile rele care au spus că am redus din viteză.
Nu am redus din viteză, ci am știut să dozăm efortul asupra materialului de concurs și asupra părții financiare așa fel încât la finalul anului să luăm două cupe în premieră pentru Iași. Nimeni nu a mai reușit acest lucru, din ce știu eu cu Levente Mag suntem primii care aducem aceste trofee la Iași, două titluri de campioni naționali la două campionate diferite. Am fi copii să spunem că nu ne dorim să trecem la altă clasă. Care va fi aceea, cum va fi, vom vedea. Dacă nu am întruni condițiile pentru a trece la pasul următor, cu sinceritate aș fi dispus să spun că mă și opresc. Eu mi-am îndeplinit targetul meu ca și sportiv, nu cred că mai am de demonstrat nimănui nimic.
Titlurile acestea două sunt încununarea unor ani de muncă, dar idea nu este să ne oprim, ci să mergem mai departe. Aș vrea să facem un pas mai mare decât am făcut în ultimii ani, aș vrea să trecem la un material serios de concurs, aș vrea să mergem în afară, chiar îmi doresc să reprezint Iașiul și în competițiile externe. Nu vorbesc despre Campionat Mondial sau European, dar să mergem în alte țări, să vedem cum suntem noi comparativ cu ei, pentru că fiecare etapă pe care o parcurgi e know how. Și cu cât vom câștiga know how, cu atât vom fi mai în față. Iar noi ne dorim ca în anii ce urmează să ducem stindardul Iașiului cât mai departe”, a declarat Răzvan Nechifor.
https://www.prosport.ro/alte-sporturi/r ... i-19340083

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Scris: Mie Oct 06, 2021 9:20 am
de radu-lancer
Unde se duce moștenirea City Insurance, falimentarul lider RCA cu 3 milioane de clienți? Vești bune pentru o parte din șoferi, mai mult proaste pentru alții- Cifre de vânzare


Primele cifre de vânzare de după ridicarea licenței City Insurance, în urmă cu aproape o lună, arată o situație mai bună decât cea de după precedentele două mari falimente din RCA, cele ale Astra Asigurări și Carpatica Asig . Sau cel puțin mai diversificată. Concret, firmele de asigurare multinaționale, chiar și cele care fac totul posibilul să nu vândă RCA, sunt prezente în piață și au înregistrat creșteri mari ale vânzărilor, chiar dacă unele vin de la niveluri inexistente la niveluri foarte mici. Vestea cea mai bună este că o parte din deficitul de asigurare lăsat în urmă de City Insurance (societate care vindea la prețuri dovedit nesustenabile prin însăși ridicarea licenței) este acoperit inclusiv de societăți solide, cu portofolii importante inclusiv de RCA și cu apetit pentru vânzări.
Datele consultate de Economica.net arată că în perioada 1 septembrie-30 septembrie 2021, numărul de polițe vândut de City Insurance a scăzut la jumătate față de perioada similară a anului trecut (pe 17 septembrie compania și-a pierdut licența ), în timp ce volumul de Prime Brute Subscrise (PBS, adică încasări din RCA în termeni generali) s-a redus cu peste 33%. Altcineva trebuia să preia în asigurare diferența, având în vedere că vorbim despre o asigurare obligatorie prin lege. Spre deosebire de perioada de după falimentele Astra și Carpatica- când City Insurance, Euroins și pentru scurt timp Asirom VIG au măturat toată piața cu rezultatele știute (City în faliment, Euroins cu probleme în gestionarea dosarelor de daună și Asirom cu pierderi uriașe ce au determinat acționarii să frâneze vânzarea de RCA)- situația este mult mai diversificată, cel puțin pentru moment.Prima veste bună este că joacă pe piață Allianz Țiriac, cel mai solid și profitabil asigurător din România și societate care își poate permite și, conform celor declarate pentru Economica încă din vară își și dorește, o cotă rezonabilă din piața RCA.
În perioada analizată, arată datele consultate de noi, vânzările companiei au urcat de câteva ori. În cazul unuia dintre brokerii de top 3 în zona RCA, de exemplu, cu o cotă de piață de circa 10%, avem un plus de peste 500% pentru AZT în ceea ce privește PBS și de peste 430% în privința numărului de polițe emise în luna septembrie. Practic, AZT vine acum pe locul doi la vânzări, după Euroins, la care toată lumea se aștepta să preia o parte mult mai mare din cota City Insurance având în vedere că este specializată în RCA (peste 90% portofoliu vine de acolo). În prezent, Euroins vinde circa 42% din totalul RCA, procent mare pentru o piață normală, însă îmbucurător pentru noi, având în vedere că vine oricum de la circa 38-40% având ca unic competitor City Insurance.
Faptul că Euroins nu a explodat după falimentul City Insurance se datorează și măsurilor de redresare impuse de ASF și luate în serios de compania cu acționariat bulgar, cel puțin la nivel de discurs public. Euroins a subliniat cu mai multe ocazii că vrea să își reducă ponderea RCA în portofoliul de vânzări. Compania beneficiază acum și de expertiza BERD, noul său acționar care o poate ajuta să se dezvolte în alte zone.Creșteri uriașe procentual (pornind de la baza foarte mică) au chiar și companiile care fug cu orice preț (uneori refuzând chiar să coteze) de RCA. De exemplu, Groupama a crescut cu peste 1500% la PBS și peste 700% la polițe vândute, iar Uniqa a urcat cu 610%, respectiv 830%. Podiumul „asigurătorilor nejucători ” cu creșteri după falimentul City este completat de Generali, care a urcat de asemenea de 4-5 ori. De menționat, totuși, că dintre cele trei doar Groupama are vânzări cât de cât de luat de în calcul.
Cu creșteri ceva mai mici (circa 170% atât ca vânzări cât și ca polițe) vin Asirom VIG și micuța Grawe Asigurări, care au avut volume comparabile în luna septembrie, adică undeva imediat sub Euroins, Allianz Țiriac și Groupama.
Omniasig VIG este singura societate care are scăderi în ceea ce privește numărul de polițe vândute și o creștere insignifiantă a PBS, în actualul context. Nu miră însă evoluția Omniasig ci mai debragă cea a Asirom (care a crescut binișor) în contextul în care, așa cum a mai arătat Economica.net, grupul Vienna Insurance Group (VIG), de care aparțin cele două, a trasat clar o direcție de evitare a zonei RCA cel puțin în prima parte după falimentul City Insurance. Informațiile noastre arată că austriecii sunt chiar foarte stricți în verificările pe care le fac săptămânal asupra vânzărilor.Per ansamblu, arată datele noastre, la nivelul lunii septembrie, doar jumătate din ea fără City Insurance pe piață, strucutura vânzărilor arată că Euroins controlează circa 42%, Allianz Țiriac circa 11,3%, Groupama în jur de 8,5 %, Asirom circa 5,5%, Grawe în jur de 5%. Restul companiilor au încă procente nesemnificative, iar la nivelul lunii septembrie, City a mai cântărit circa 20%. Rămâne de văzut cum se vor împărți și restul de 20% ce vor rămâne de la City Insurance, însă dacă dinamica se menține astfel ar fi un plus uriaș chiar față de perioada anterioară falimentului City, când două companii aveau peste 80% din piață și nicio alta peste 6,5%-7%. Ar fi, deci, o creștere a concurenței de pe piață, cea mai mare problemă a segmentului RCA de la noi.
Prețurile au crescut și permit obținerea de profit pentru cei mai curajoși, dar deciziile sunt mai mult la Viena și Paris. Cu cât s-a scumpit RCA și ce metodă legală pot folosi cei unde tarifele au explodat?
Dacă grupurile străine care decid de multe ori fiecare mișcare a subsidiarelor lor din România vor hotărâ că este timpul pentru o revenire pe piață, ar putea fi un moment propice pentru o diversificare chiar mai accentuată a cotelor. De la Viena, așa cum am mai arătat, veștile nu sunt, însă prea bune, având în vedere că Uniqa și mai nou VIG au decretat evitarea pieței RCA. Desigur, însă, niciodată astfel de hotărâri nu sunt definitive, ele depinzând și de condițiile de piață. Mai ales că, poate nu multă lume știe în România, strategia VIG la nivelul tuturor celorlalte țări din regiunea Europei Centrale și de Sud Est este bazată pe RCA, care aduce peste 60% din vânzări.
În ceea ce privește Allianz, unul dintre cele mai mari grupuri financiare ale lumii, informațiile sunt că firma pe care o controlează în România, Allianz Țiriac, are mai multă independență în decizii și mai mult spațiu pentru RCA în strategia mare formulată de grup, fără a de păși însă un anumit nivel. Grawe a dat semne până acum că nu se ferește de RCA, chiar și înainte de falimentul City, însă dimensiunile reduse nu îi vor permite o dezvoltare prea mare pe această zonă. Generali e dispărută de ani buni din piața RCA, fiind prima companie care a abordat această strategie pe față, fiind deci șanse reduse să mai revină. Groupama a mai fost în piață și a încercat să rămână până relativ de curând. Are o prezență importantă în zona asigurărilor auto, pe linia CASCO, deci ar putea exista șanse să facă pasul spre RCA, în anumite limite pe care să le considere rezonabile. Euroins va rămâne cu siguranță un jucător mare în această zonă, toată strategia grupului fiind construită în jurul RCA.Așa cum arătam mai sus, este și un moment bun pentru a vinde. Euroins este cap de pluton și, întotdeauna, mulți dintre jucători (cei care nu vor deloc să vândă) e vor plasa deasupra lui ca preț, ceea ce poate constitui un avantaj. Până în acest moment, arată datele brokerilor, pentru persoane fizice care conduc autoturisme creșterile de preț sunt undeva între 15% și 40%, raportat la perioada pre falimentul City Insurance. Au crescut prețurile semnificativ în cazul categoriilor cu risc mare, cum sunt șoferii foarte tineri, sub 30 de ani și mașinile foarte puternice, peste 1,8 și peste 2 litri cilindree. Combinația între cele două (vârstă și motor puternic) a fost mereu ” fatală” în perioade de criză, din cauza numărului mare de accidente și a valorii ridicate a daunelor.
La tot ce înseamnă, însă, motor sub 1,6 litri și șofer peste 35 de ani, creșterile sunt decocamdată decente, însă ele există și ar putea permite asigurătorilor să acopere pierderile pe care RCA le aduce în mod uzual. Un plus de 20-25% la preț, în condițiile în care este de așteptat ca valoarea daunelor să nu mai crească masiv în următoarea perioadă(trecâd eja printr-un boom în ultimii ani), poate însemna o reducere și de 15-20% a ratei combinate, adică a raportului dintre daune plus chetuieli pe de o parte și încasări pe de alta. În prezent, acest indicator este în jur de 122% și indică faptul că, pe medie, se plătesc 122 de lei pentru fiecare 100 de lei încasați din RCA, adică o pierdere ce poate fi acoperită din cei 20-25% plus în tarif. Menționăm că acest calcul ne aparține, nefiind unul certificat de specialiști. Societățile de asigurare apreciază că au motive justificate solid statistic pentru a practica, de exemplu, prețuri între 5 și 10 ori mai mari decât cel mai bun preț de pe piață, stabilirea tarifelor după criterii statistice fiind exclusiv atributul lor.
https://www.economica.net/unde-se-duce- ... 35580.html

Avertisment pentru şoferi: RAR nu asimilează anvelopele ”all season” cauciucurilor de iarnă – InfoCons
Registrul Auto Român (RAR) nu consideră anvelopele proiectate pentru toate anotimpurile ("all season") drept anvelope de iarnă, se precizează într-un comunicat remis marţi de organizaţia de protecţie a consumatorilor InfoCons.
„Apariţia sezonului rece (…) reprezintă (…) demararea procesului de înlocuire a anvelopelor de vară, cu unele mai potrivite vremii – anvelopele de iarnă. (…) ‘All seasons’, dar nu iarna! Anvelopele de tipul all-seasons nu sunt o variantă fiabilă, întrucât acestea nu sunt asmilate anvelopelor de iarnă, potrivit Registrului Auto Român”, se menţionează în comunicatul InfoCons.
Organizaţia de protecţie a consumatorilor redă definiţia formulată de RAR anvelopelor pentru toate anotimpurile: „Denumirea de anvelopă all-season este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pe timp de iarnă conform Ordonanţei OG nr. 5 /2011.”
InfoCons arată că anvelopele legale pentru sezonul rece trebuie să aibă inscripţionate literele „M” (de la „mud” – nămol, în limba engleză) şi „S” (de la „snow” – zăpadă, în limba engleză).InfoCons aminteşte că legislaţia stabileşte drept obligatorie dotarea automobilului cu anvelope de iarnă, în anumite condiţii: „Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevazută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice: conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpada, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar in cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate”.Amenzile pentru şoferii care nu respectă legislaţia în vigoare sunt cuprinse între 9 şi 20 de puncte de amendă, adică între 1.305 şi 2.900 de lei. De asemenea, este posibilă ridicarea certificatul de înmatriculare a maşinii, potrivit comunicatului InfoCons.
Organizaţia de protecţie a consumatorilor subliniază că UE a introdus o nouă metodă de etichetare a anvelopelor, cu scopul îndrumării consumatorilor către alegerea unor anvelope de iarnă mai calitative din punct de vedere al siguranţei şi, în acelaşi timp, mai prietenoase cu mediul.
Noua etichetă UE aduce în atenţia consumatorilor: aderenţa anvelopei pe carosabilul ud (aceasta se măsoară pe o scală de la A la E şi oferă informaţii cu privire la gradul mare sau mic la care maşina se va opri pe drumuri ude, în cazul frânării bruşte; zgomotul la rulare (reducerea zgomotului la rulare contribuie la reducerea impactului condusului asupra mediului); impactul asupra consumului de combustibil (alegerea unor anvelope potrivite înseamnă parcurgerea unui număr mai mare de kilometri şi reducerea emisiilor de CO2).
https://www.economica.net/infocons-rar- ... 35489.html





(video) Un accident în preajma Gării Feroviare a dat traficul peste cap. Iată ce s-a întâmplat
n accident în preajma Gării Feroviare a dat traficul peste cap în această dimineaţă. În sensul giratoriu de lângă hotelul Cosmos, un braţ de contact cu linia electrică a unui troleibuz a sărit şi a fost proiectat în parbrizul unui SUV marca Mitsubishi, care rula pe o altă bandă.
Din informațiile oficiale se cunoaște că o persoană a avut de suferit traumatisme şi anume șoferul automobilului în vârstă de 59 de ani, care a fost preluat de o ambulanţă și transportat la spital.
Accidentul a fost înregistrat la ora 9:00 şi de atunci se circulă cu dificultate atât spre sectorul Centru, cât şi spre sectorul Botanica.
https://autoblog.md/video-un-accident-i ... intamplat/

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Scris: Joi Oct 07, 2021 9:50 am
de radu-lancer
Un nou produs media de excepție: „Piese și mașini- powered by AUTOpro”
O nouă emisiune a început la EUROPA FM. Este rodul colaborării dintre renumitul post de radio, cel mai ascultat radio privat în orașele României și AUTOpro, prima revistă modernă, autentică a României. Cei doi prezentatori, Radu Constantinescu și Dan Vardie ne garantează cea mai bună emisiune auto din FM-ul românesc.
„Mă bucur sincer că alături de Dan Vardie, Piese si Masini se transforma dintr-o rubrica de drive-test, într-o adevarată emisiune auto cu informatii quality, interviuri in exclusivitate cu personalitati din industria auto-motive, trenduri auto, teste și un pic mai multă incredere, culoare si buna dispozitie pentru ascultătorii noștrii, în această perioada destul de cenușie pe care o traversăm cu toții. Colaborarea cu AutoPro este un proiect pe care l-am inițiat impreuna cu Dan si in care cred foarte mult.” declară Radu Constantinescu, cunoscutul realizator al emisunii „Drum cu prioritate” la Europa FM.
„Este o bucurie să revin la Europa Fm și să realizez împreuna cu Radu o emisiune despre tot ce este relevant în industria auto de la noi și din lume. Ne propunem să discutăm despre cele 4 mega -tendințe din lumea automobilului – green, connected, autonomus și sharing- dar și despre cum românii înțeleg aceste tendințe. Cum se pliază –sau nu- pe aceste tendințe. Suntem primii care vor veni cu știri hot din acest univers și nu vom ierta nici un derapaj al oricărui producător. În fine, este o emisiune care se adresează oricărui conducător auto, indiferent că este femeie sau barbat. De altfel, în epoca actuală, tot mai multe automobile tind să devină „unisex”, mașinile electrice fiind cel mai bun exemplu.” a precizat Dan Vardie, Editorul AUTOpro și Fondatorul Juriului European AUTOBEST.Emisiunea „Piese și mașini- powered by AUTOpro” este difuzată în fiecare sâmbătă începând cu ora 12:00, timp de de oră. Este o oră de drive time de weekend, urmărit de sute de mii de români.
„Le multumim celor care au facut posibilă această emisiune la Europa FM-cel mai ascultat radio privat din Romania în mediul urban.” au precizat Dan Vardie și Radu Constantinescu.
Aflăm, testăm, comentăm si ne bucuram de cea mai buna muzică de drum!



Cei mai bine plătiți influenceri din industria auto
Popularizarea rețelelor sociale a dus și la crearea unor noi ocupații care generează venituri neașteptat de mari. Acum TikTok este cel care creează cele mai râvnite câștiguri. Iată, așadar, cine sunt cei mai bine plătiți influenceri din industria auto.
Într-un domeniu în care majoritatea clienților și pasionaților sunt bărbați, cele mai mari câștiguri pentru postările făcute pe TikTok le înregistrează o femeie! Este vorba despre Alex, cunoscută sub pseudonimul supercarblondie. Conform estimărilor Uswitch, ea ar primi aproximativ 5.700 de euro pentru videoclipurile create pe TikTok. Are 6,7 milioane de urmăritori!Pe locul 2 se află Dima Gordey care ar încasa 3.830 de euro pentru ideile sale vizuale. Are 4,5 milioane de urmăritori!
Top 3 este încheiat de TJ Hunt care ar primi 2.900 de euro pentru videoclipurile create cu mașini.
https://autopro.ro/stiri-2/cei-mai-bine ... tria-auto/

Anunţ pentru șoferii din România: S-a deschis primul centru DEKRA de evaluare a mașinilor rulate

EKRA România a lansat, în 7 septembrie, la Braşov, primul centru de evaluare profesională pentru autoturisme rulate şi vizează să atragă peste 10.000 de clienţi în primul an.
Compania se așteaptă să genereze din noua linie de business venituri de peste un milion de euro în primul an, obiectivul de dezvoltare fiind de a deschide 25 de centre de testare la nivel național până la sfârșitul lui 2022!
Serviciul DEKRA eVAL cuprinde 3 tipuri de inspecții, în funcţie de nevoi şi buget, care se adresează conducătorilor auto care doresc să securizeze tranzacțiile aflându-se fie în postura de cumpărător, fie în cea de vânzător a unui autoturism rulat:
DEKRA Essentials (durează 30 de minute şi costă 300 RON)
DEKRA Complete (durează 60 de minute şi costă 400 RON)
DEKRA Safety (durează 90 de minute şi costă 500 RON)“Piaţa de autoturisme rulate din România este una importantă, în creştere, motiv pentru care ne dorim să contribuim cu know-how-ul şi expertiza DEKRA la această dezvoltare accentuată. Evaluarea şi verificarea autoturismelor rulate se bazează pe o reputaţie internaţională, DEKRA fiind cel mai mare furnizor de servicii de evaluări și inspecții auto la nivel mondial, clienții noștri din România putând să beneficieze de o imagine completă, imparțială și credibilă privind starea autoturismului rulat pe care doresc să îl cumpere sau vândă”, a declarat Ionuţ Muntean, director executiv al DEKRA România, filială fondată în 2005.
Conform datelor deţinute de ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România), înmatriculările de autoturisme rulate în România au ajuns în august 2021 la cifra de 34.828 unităţi (+17.03 % faţă de august 2020). Iar în primele opt luni din 2021, nivelul înmatriculărilor de autoturisme rulate în România a atins nivelul de 270.016 unităţi (+11.82% faţă de perioada similară din 2020).
DEKRA a fost înființată în 1925 în Germania şi este cea mai mare organizație nelistată la bursă din lume din domeniul Testărilor, Inspecțiilor, Certificării și Trainingului, cu peste 45.000 de angajaţi în aproximativ 60 de țări din toate cele șase continente! În anul 2020, grupul DEKRA a generat venituri în valoare totală de peste 3 miliarde de euro, efectuând peste 27 milioane de inspecții și evaluări auto și fiind acreditată în peste 20 de țări ca și Autoritate de Certificare.
https://autoblog.md/anunt-pentru-soferi ... or-rulate/