Ce avere are, de fapt, Adrian Năstase! Situația financiară a fostului premier, intens discutată
Ce avere are, de fapt, Adrian Năstase
Potrivit ultimei declarații de avere din data de 19 iulie 2012, familia Năstase deține un teren agricol de 1,77 hectare, la Cornu, un teren intravilan de 170,74 metri pătrati, în București, un
apartament de 278,89 metri pătrați, în București și
un autoturism Mitsubishi, din 2006.
https://www.wowbiz.ro/ce-avere-are-de-f ... a-20123936
De ce au mașinile hibride motoare pe benzină și nu diesel
Sistemele de propulsie hibride folosesc un motor termic și unul sau mai multe motoare electrice pentru a asigura o eficiență ridicată. Iată care sunt motivele pentru care mașinile hibride au motoare pe benzină și nu diesel.
Popularizate în primul rând de Toyota, care a înregistrat un adevărat succes cu Prius, automobilele cu propulsie hibridă sunt acum oferite de majoritatea producătorilor. Odată cu avansul mașinilor electrice rolul său în limitarea emisiilor s-a diminuat, dar asta nu înseamnă că modelel cu propulsie hibridă nu continuă să rămână populare.
Înainte de a vedea de ce producătorii de mașini hibride preferă motoarele pe benzină, trebuie să precizăm că există modele hibride care folosesc și motoare diesel. Fie că e vorba de sisteme mild-hybrid, care adaugă un simplu starter/generator în circuitul de accesorii al motorului, fie chiar de full-hibride ca cele produse până nu demult de grupul PSA sub denumirea Hybrid4. Totuși, există mai multe motive pentru care mașinile hibride au preponderent motoare pe benzină.
Mașinile hibride de succes folosesc motoare pe benzină. Motivele sunt simple
Unul dintre motivele cele mai simple este faptul că producătorii japonezi aveau în portofoliu în special motoare pe benzină. Dieselul a apărut abia mai târziu pe lista de motorizări ale modelelor japoneze. Dincolo de acest motiv simplu, a existat și unul al costurilor.
Prius nu a fost niciodată o mașină ieftină, iar acest lucru s-a datorat complexității sistemului hibrid de propulsie. În același timp, motoarele pe benzină erau semnificativ mai gurmande decât cele diesel. Prin urmare, s-a considerat că folosirea unui sistem hibrid scump era justificată în cazul unui motor pe benzină, care avea un consum mare. La un motor diesel, care avea oricum un consum scăzut, reducerea de consum era nesemnificativă în condițiile unui preț semnificativ mai mare.
Desigur, dincolo de aceste motive economice, au existat și considerente pragmatice, inginerești. Spre exemplu, modul de funcționare al unui motor termic într-un ansamblu hibrid presupune funcționarea intermitentă, pe durate scurte. Un motor diesel nu apreciază acest regim de funcționare la rece în cea mai mare parte a timpului, cea ce ar duce la uzura sa prematură. Pe de altă parte, motoarele pe benzină nu au o astfel de problemă.
Dieselul, fără viitor în afara aplicațiilor industriale
De asemenea, motoarele diesel sunt eficiente când funcționează perioade îndelungate într-un palier de turații redus. Într-un sistem hibrid, motorul nu funcționează la turații scăzute. De asemenea, vibrațiile generate de un diesel sunt semnificative și ar face funcționarea sistemului hibrid mult mai neplăcută decât în cazul unui motor pe benzină silențios. Cât despre proverbialul cuplu al motoarelor diesel, acesta este inutil într-un sistem hibrid de propulsie: pornirea se face folosind motorul electric, care are întregul cuplu disponibil de la zero rpm.
Un alt motiv deloc neglijabil este cel al masei unui motor pe benzină. În cazul motorului de 1,8 litri care echipează Toyota Prius, întreaga masă a motorului este de numai 45 kg. Un motor diesel de cilindree și putere similară cântărește cel puțin dublu, ceea ce ar ridica semnificativ masa întregii mașini din cauza ranforsărilor necesare pentru fixarea sa pe caroserie.
Nu în ultimul rând, un motor diesel este semnificativ mai scump decât unul pe benzină. Prin urmare, folosirea sa într-un sistem de propulsie hibridă ar ridica semnificativ prețul întregului ansamblu fără a aduce vreun avantaj.
Asta nu înseamnă că motorul diesel este lipsit de viitor. Cu siguranță, însă, acest viitor nu este sub capota unui automobil, ci mai degrabă în aplicații industriale și militare. Nici chiar sistemele hibride de propulsie nu au un viitor garantat, după cum o dovedește soarta lui Prius.
https://www.promotor.ro/stiri-auto/de-c ... l-18805523
Calculator impozit auto 2021. Cat platesti in functie de motorizare si capacitate cilindrica
Pentru masinile cu motoare ce au capacitatea cilindrica intre 1.601 si 2000 cmc, impozitul va fi de 20 lei/200 cmc in anul 2021, adica o mica scumpire de la 19 lei/200 cmc in anul 2020.
Trecem mai departe si va spunem ca pentru masinile cu motoare intre 2.001 si 2.600 cmc impozitul auto va fi de 79 lei/200 cmc in anul 2021, adica o scumpire de la 76 lei/200 cmc in anul 2020.
Posesorii de masini cu motoare cu capacitate cilindriva intre 2.601 si 3.000 cmc vor plati 159 lei/200 cmc in 2021, o scumpire de la 153 lei/200 cmc in 2020.
Calculator impozit auto 2021 in functie de capacitatea cilindrica a motorului
Fiecare roman care detine un autovehicul inmatriculat in tara este obligat sa plateasca aceasta taxa. Impozitul pe masina se plateste anual, iar plata se poate face in doua transe egale, la finalul lui martie si la finalul lui septembrie.
Impozit auto 2021 pentru masini cu motoare ce au capacitatea cilindrica de pana la 1.600 cmc:
1.000 cmc – 40 lei
Intre 1.001 si 1.200 cmc – 48 lei
Intre 1.201 si 1.400 cmc – 56 lei
Intre 1.401 si 1.600 cmc – 64 lei
Impozit auto 2021 pentru masini cu o capacitate cilindrica intre 1.601 si 2.000 cmc:
Intre 1.601 si 1.800 cmc – 180 lei
Intre 1.801 si 2.000 cmc – 200 lei
Impozit auto pentru autoturisme cu o capacitate cilindrica intre 2.001 si 2.600 cmc:
Intre 2.001 si 2.200 cmc – 869 lei
Intre 2.201 si 2.400 cmc – 948 lei
Intre 2.401 si 2.600 cmc – 1.027 lei
Impozit auto pentru autoturismele cu o capacitate cilindrica intre 2.601 si 3.000 cmc:
Intre 2.601 si 2.800 cmc – 2.226 lei
Intre 2.801 si 3.000 cmc – 2.385 lei
Impozit auto pentru masini ce au motoare cu o capacitate cilindrica de peste 3.001 cmc:
Intre 3.001 si 3.200 cmc – 5.120 lei
Intre 3.201 si 3.400 cmc – 5.440 lei
Intre 3.401 si 3.600 cmc – 5.760 lei
Intre 3.601 si 3.800 cmc – 6.080 lei
Intre 3.801 si 4.000 cmc – 6.400 lei
Care sunt masinile pentru care nu platim impozit auto in 2020
Exista o serie de autovehicule care sunt scutite de la plata impozitului auto in Romania. In aceasta categorie intra mijloacele de transport public din marile orase, vehiculele istorice, mijloacele de transport folosite pentru transportul stupilor in pastoral, autospecialele care sunt folosite la interventiile de urgenta, intreaga flota de autobuze si microbuze care functioneaza sub comanda Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice, precum si a Ministerului Tineretului si Sportului.
Tot la cele scutite de taxa auto intra si cele folosite pentru ingrijire, ocrotire sau asistenta de asociatiile non-profit. Nu se plateste impozit nici pentru masinile detinute de organizatiile care apartin minoritatilor nationale.
Mai mult, masinile electrice sunt scutite de la plata impozitului auto, in timp ce pentru masinile hibride se aplica o hotarare a Consiliului Local in functie de oras.
https://www.cars.ro/stiri/utile/calcula ... 24090.html