Re: Revista Presei - Mitsubishi News -
Scris: Vin Oct 02, 2020 10:35 am
Restituirea taxei Oxigen pentru București: cererile pot fi depuse online, iar banii vor fi returnați în 30 de zile lucrătoare
Primăria Capitalei a anunțat că persoanele care au plătit în avans taxa Oxigen pentru București își pot recupera banii prin depunerea unei cereri online, iar banii vor fi restituiți în termen de 30 de zile lucrătoare.
Primăria Capitalei a decis în luna octombrie a anului trecut să introducă o taxă Oxigen pentru București, care prevedea că toate mașinile cu normă de poluare non-Euro, Euro 1, Euro 2 și Euro 3 vor plăti o taxă pentru a putea circula în continuare în București.
Noua taxă trebuia să intre în vigoare la 1 ianuarie 2020, însă aplicarea amenzilor a fost amânată pentru 1 martie. Ulterior, spre finalul lunii februarie, a fost abandonată complet.
Chiar dacă nu s-au aplicat niciodată amenzi pentru neplata acestei taxe, unii șoferi bucureșteni au plătit taxa în avans, iar Primăria Capitalei a anunțat abia după 7 luni modul în care aceștia își pot recupera banii începând de luni, 14 septembrie.
"Restituirea taxei se va face către cetățenii care au cumpărat Vignieta Oxigen, indiferent de tipul de vignieta achiziționată, fiind exceptată perioada în care documentul de instituire a taxei a fost în vigoare, respectiv 1 ianuarie - 22 martie 2020. Termenul de restituire este 30 de zile lucrătoare de la data depunerii solicitării", menționează Primăria Capitalei.
Cea mai simplă metodă pentru recuperarea sumei plătite este o cerere electronică la adresa de mail office@aspmb.ro care să aibă ca subiect "Cerere de restituire vignietă Oxigen".
Cererea tip este disponibilă pe site-ul oficial al Primăriei Capitalei, iar dosarul electronic trebuie să includă și o copie a cărții de identitate, o copie a certificatului de înmatriculare a vehiculului, care va purta înscrisul "conform cu originalul" și semnătura, plus o copie a documentului de plată.
https://www.automarket.ro/stiri/restitu ... 00171.html
Industria se vindecă uşor, uşor: producţia industrială creşte în iulie lună/lună, dar rămâne pe minus de două cifre faţă de 2019. Veştile cele mai bune din iulie vin din industria bunurilor de folosinţă îndelungată: +51% an/an la comenzi noi, +22% la producţie şi +21 la cifra de afaceri
ndustria, care face peste 20% din economia României, a crescut în iulie 2020 faţă de iunie 2020 cu 8%. Cu toate acestea, producţia industrială consemnează scăderi de două cifre faţă de 2019: -14,9% la 7 luni în 2020 faţă de aceeaşi perioadă din 2019, arată datele publicate luni de institutul Naţional de Statistică (INS).
Florin Pogonaru, preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri România (AOAR), spune că mişcările din industria românească rămân dependente de evoluţia industriilor vestice, mai ales de cea a Germaniei.
„Cred în continuare că industria noastră merge în umbra pieţelor noastre de export şi în special a Germaniei. Evoluţiile de acolo se regăsesc în mişcările industriei româneşti. Suntem într-o criză profundă şi este normal să fie o perioadă grea şi industria să fie în scădere faţă de anul trecut”, a spus Florin Pogonaru.
Germania înregistrează una dintre cele mai mari căderi ale producţiei industriale din Uniunea Europeană (aproape -13% an/an în iulie, potrivit Eurostat), dar economiştii germani se aşteaptă la o revenire a acestui sector. Institutul economic ifo, una dintre cele mai respectate instituţiii economice germane, se aşteaptă ca producătorii germani să extindă producţia de echipamente şi utilaje, după un an de scădere. Aproape jumătate din exporturile României sunt de maşini şi echipamente de transport. Evoluţiile acestea sunt importante, în condiţiile în care 23% din totalul exporturilor merg în Germania şi aproximativ trei sferturi din exporturi sunt produse industriale.
Producţia industrială, cel mai important indicator pentru mersul industriei româneşti, a crescut la un ritm lunar de 8% în iulie 2020. Creşterea a fost susţinută de industria energetică de data aceasta, care a înergistrat primul plus de la criză: Ă8,6% lună/lună. Industria prelucrătoare a crescut cu 8% în serie brută, în vreme ce industria extractivă a crescut cu 7,7%.
În ceea ce priveşte evoluţia faţă de iulie 2019, producţia industrială în România a scăzut per ansamblu cu 6,5%, o scădere anuală mai mică faţă de cea din lunile de criză.
https://www.zf.ro/eveniment/industria-v ... a-19544115
#ElectricRomânia 2020: Cu aplicația mobilă JuicePass încarci mașina electrică în stațiile Enel X
Enel X, divizia de servicii energetice avansate din grupul Enel, a început dezvoltarea rețele de puncte de încărcare din România. Accesul la stațiile de încărcare Enel X se face cu ajutorul aplicației JuicePass.
Compania Enel se confundă cu istoria distribuției și furnizării de electricitate din România. Iar debutul electrificării din zona auto a transformat Enel într-unul dintre jucătorii principali ai unei piețe în continuă dezvoltare: cea a stațiilor de încărcare dedicate acestor mașini.
Așa a apărut Enel X, divizia de servicii energetice avansate din cadrul grupului Enel, concepută pentru a ataca frontal provocările noii ere a electrificării auto. Și încă de la prima ediție a proiectului Electric România, turul României cu mașini electrice, Enel X a fost alături de evenimentul organizat de Automarket.ro.
Bineînțeles, Enel X România va fi partenerul Electric România by Vitesco Technologies și la ediția 2020.
În România, divizia Enel X a fost lansată la finalul anului 2018 și și-a propus încă din start o țintă ambițioasă: 2.500 de puncte de încărcare pentru mașini electrice instalate pe teritoriul României până în anul 2023. Primii pași au fost făcuți la București, Timișoara și Constanța.
DETALII MAI JOS:
https://www.automarket.ro/stiri/electri ... 99891.html
Cu cât trebuie să depășești limita de viteză ca să rămâi fără permis?
Șoferii forțează limitele de viteză. Merg cu 140 km/h pe autostradă și mai pun 10 kilometri de la ei pe drumurile naționale sau în oraș. Dar cu cât trebuie să depășești limita de viteză ca să rămâi fără permis?
Potrivit Codului Rutier, șoferii care depășesc limita de viteză cu 51 km/h vor deveni pietoni pentru o perioadă de 90 de zile. Astfel că este suficient să se deplaseze cu 121 km/h pe Drumul Național 1, de exemplu, acolo unde limita de viteză este de 70 km/h, pentru a rămâne fără permis.
Cei care ajung la 181 km/h pe autostradă trebuie să știe că, dacă sunt surprinși de aparatul radar, vor călători, pentru următoarele trei luni, doar ca pasageri.
Mai mult, este suficient să mergi cu 81 km/h pe străduțele dintre blocuri pentru a fi nevoit să lași mașina în parcare 90 de zile.
Ce amendă iau șoferii dacă depășesc limita de viteză cu mai puțin de 51 km/h?
Șoferii care depășesc limita de viteză pe un sector de drum sunt sancționați cu amenzi cuprinse între 290 și 2.900 de lei, în funcție de viteza cu care au fost surprinși de aparatul radar.
Un singur kilometru poate face diferența dintre un viitor pieton și un viitor șofer amendat. Acestea sunt amenzile pe care le pot primi conducătorii auto în funcție de diferența dintre viteza maximă admisă pe un sector de drum și cea cu care se deplaseză:
10-20 km/h peste viteza maximă admisă: două sau trei puncte-amendă (290 sau 435 de lei), la care se adaugă două puncte de penalizare;
21-30 km/h peste viteza maximă admisă: patru sau cinci puncte-amendă (580 sau 725 de lei), la care se adaugă trei puncte de penalizare;
31-40 km/h peste viteza maximă admisă: de la şase la opt puncte-amendă (de la 870 la 1.160 de lei), la care se adaugă patru puncte de penalizare;
41-50 km/h peste viteza maximă admisă: de la nouă la 20 puncte-amendă (de la 1.305 la 2.900 de lei), la care se adaugă şase puncte de penalizare;
mai mult de 50 km/h peste viteza maximă admisă: de la nouă la 20 puncte-amendă, plus suspendarea permisului pentru o perioada de 90 de zile.
https://www.promotor.ro/stiri-auto/depa ... s-18753376
Primăria Capitalei a anunțat că persoanele care au plătit în avans taxa Oxigen pentru București își pot recupera banii prin depunerea unei cereri online, iar banii vor fi restituiți în termen de 30 de zile lucrătoare.
Primăria Capitalei a decis în luna octombrie a anului trecut să introducă o taxă Oxigen pentru București, care prevedea că toate mașinile cu normă de poluare non-Euro, Euro 1, Euro 2 și Euro 3 vor plăti o taxă pentru a putea circula în continuare în București.
Noua taxă trebuia să intre în vigoare la 1 ianuarie 2020, însă aplicarea amenzilor a fost amânată pentru 1 martie. Ulterior, spre finalul lunii februarie, a fost abandonată complet.
Chiar dacă nu s-au aplicat niciodată amenzi pentru neplata acestei taxe, unii șoferi bucureșteni au plătit taxa în avans, iar Primăria Capitalei a anunțat abia după 7 luni modul în care aceștia își pot recupera banii începând de luni, 14 septembrie.
"Restituirea taxei se va face către cetățenii care au cumpărat Vignieta Oxigen, indiferent de tipul de vignieta achiziționată, fiind exceptată perioada în care documentul de instituire a taxei a fost în vigoare, respectiv 1 ianuarie - 22 martie 2020. Termenul de restituire este 30 de zile lucrătoare de la data depunerii solicitării", menționează Primăria Capitalei.
Cea mai simplă metodă pentru recuperarea sumei plătite este o cerere electronică la adresa de mail office@aspmb.ro care să aibă ca subiect "Cerere de restituire vignietă Oxigen".
Cererea tip este disponibilă pe site-ul oficial al Primăriei Capitalei, iar dosarul electronic trebuie să includă și o copie a cărții de identitate, o copie a certificatului de înmatriculare a vehiculului, care va purta înscrisul "conform cu originalul" și semnătura, plus o copie a documentului de plată.
https://www.automarket.ro/stiri/restitu ... 00171.html
Industria se vindecă uşor, uşor: producţia industrială creşte în iulie lună/lună, dar rămâne pe minus de două cifre faţă de 2019. Veştile cele mai bune din iulie vin din industria bunurilor de folosinţă îndelungată: +51% an/an la comenzi noi, +22% la producţie şi +21 la cifra de afaceri
ndustria, care face peste 20% din economia României, a crescut în iulie 2020 faţă de iunie 2020 cu 8%. Cu toate acestea, producţia industrială consemnează scăderi de două cifre faţă de 2019: -14,9% la 7 luni în 2020 faţă de aceeaşi perioadă din 2019, arată datele publicate luni de institutul Naţional de Statistică (INS).
Florin Pogonaru, preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri România (AOAR), spune că mişcările din industria românească rămân dependente de evoluţia industriilor vestice, mai ales de cea a Germaniei.
„Cred în continuare că industria noastră merge în umbra pieţelor noastre de export şi în special a Germaniei. Evoluţiile de acolo se regăsesc în mişcările industriei româneşti. Suntem într-o criză profundă şi este normal să fie o perioadă grea şi industria să fie în scădere faţă de anul trecut”, a spus Florin Pogonaru.
Germania înregistrează una dintre cele mai mari căderi ale producţiei industriale din Uniunea Europeană (aproape -13% an/an în iulie, potrivit Eurostat), dar economiştii germani se aşteaptă la o revenire a acestui sector. Institutul economic ifo, una dintre cele mai respectate instituţiii economice germane, se aşteaptă ca producătorii germani să extindă producţia de echipamente şi utilaje, după un an de scădere. Aproape jumătate din exporturile României sunt de maşini şi echipamente de transport. Evoluţiile acestea sunt importante, în condiţiile în care 23% din totalul exporturilor merg în Germania şi aproximativ trei sferturi din exporturi sunt produse industriale.
Producţia industrială, cel mai important indicator pentru mersul industriei româneşti, a crescut la un ritm lunar de 8% în iulie 2020. Creşterea a fost susţinută de industria energetică de data aceasta, care a înergistrat primul plus de la criză: Ă8,6% lună/lună. Industria prelucrătoare a crescut cu 8% în serie brută, în vreme ce industria extractivă a crescut cu 7,7%.
În ceea ce priveşte evoluţia faţă de iulie 2019, producţia industrială în România a scăzut per ansamblu cu 6,5%, o scădere anuală mai mică faţă de cea din lunile de criză.
https://www.zf.ro/eveniment/industria-v ... a-19544115
#ElectricRomânia 2020: Cu aplicația mobilă JuicePass încarci mașina electrică în stațiile Enel X
Enel X, divizia de servicii energetice avansate din grupul Enel, a început dezvoltarea rețele de puncte de încărcare din România. Accesul la stațiile de încărcare Enel X se face cu ajutorul aplicației JuicePass.
Compania Enel se confundă cu istoria distribuției și furnizării de electricitate din România. Iar debutul electrificării din zona auto a transformat Enel într-unul dintre jucătorii principali ai unei piețe în continuă dezvoltare: cea a stațiilor de încărcare dedicate acestor mașini.
Așa a apărut Enel X, divizia de servicii energetice avansate din cadrul grupului Enel, concepută pentru a ataca frontal provocările noii ere a electrificării auto. Și încă de la prima ediție a proiectului Electric România, turul României cu mașini electrice, Enel X a fost alături de evenimentul organizat de Automarket.ro.
Bineînțeles, Enel X România va fi partenerul Electric România by Vitesco Technologies și la ediția 2020.
În România, divizia Enel X a fost lansată la finalul anului 2018 și și-a propus încă din start o țintă ambițioasă: 2.500 de puncte de încărcare pentru mașini electrice instalate pe teritoriul României până în anul 2023. Primii pași au fost făcuți la București, Timișoara și Constanța.
DETALII MAI JOS:
https://www.automarket.ro/stiri/electri ... 99891.html
Cu cât trebuie să depășești limita de viteză ca să rămâi fără permis?
Șoferii forțează limitele de viteză. Merg cu 140 km/h pe autostradă și mai pun 10 kilometri de la ei pe drumurile naționale sau în oraș. Dar cu cât trebuie să depășești limita de viteză ca să rămâi fără permis?
Potrivit Codului Rutier, șoferii care depășesc limita de viteză cu 51 km/h vor deveni pietoni pentru o perioadă de 90 de zile. Astfel că este suficient să se deplaseze cu 121 km/h pe Drumul Național 1, de exemplu, acolo unde limita de viteză este de 70 km/h, pentru a rămâne fără permis.
Cei care ajung la 181 km/h pe autostradă trebuie să știe că, dacă sunt surprinși de aparatul radar, vor călători, pentru următoarele trei luni, doar ca pasageri.
Mai mult, este suficient să mergi cu 81 km/h pe străduțele dintre blocuri pentru a fi nevoit să lași mașina în parcare 90 de zile.
Ce amendă iau șoferii dacă depășesc limita de viteză cu mai puțin de 51 km/h?
Șoferii care depășesc limita de viteză pe un sector de drum sunt sancționați cu amenzi cuprinse între 290 și 2.900 de lei, în funcție de viteza cu care au fost surprinși de aparatul radar.
Un singur kilometru poate face diferența dintre un viitor pieton și un viitor șofer amendat. Acestea sunt amenzile pe care le pot primi conducătorii auto în funcție de diferența dintre viteza maximă admisă pe un sector de drum și cea cu care se deplaseză:
10-20 km/h peste viteza maximă admisă: două sau trei puncte-amendă (290 sau 435 de lei), la care se adaugă două puncte de penalizare;
21-30 km/h peste viteza maximă admisă: patru sau cinci puncte-amendă (580 sau 725 de lei), la care se adaugă trei puncte de penalizare;
31-40 km/h peste viteza maximă admisă: de la şase la opt puncte-amendă (de la 870 la 1.160 de lei), la care se adaugă patru puncte de penalizare;
41-50 km/h peste viteza maximă admisă: de la nouă la 20 puncte-amendă (de la 1.305 la 2.900 de lei), la care se adaugă şase puncte de penalizare;
mai mult de 50 km/h peste viteza maximă admisă: de la nouă la 20 puncte-amendă, plus suspendarea permisului pentru o perioada de 90 de zile.
https://www.promotor.ro/stiri-auto/depa ... s-18753376