Revista Presei - Mitsubishi News -

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mie Iun 08, 2022 8:49 am

Informații noi despre viitorul Mitsubishi ASX: motoare electrificate de până la 160 de cai putere
Mitsubishi a dezvăluit informații noi despre viitoarea generație a crossover-ului ASX. Noul model va avea o serie de motoare termice pe benzină, precum și două motorizări hibride: una convențională, cealaltă cu încărcare la priză. Noua generație Mitsubishi ASX va fi prezentată în septembrie.
Mitsubishi ASX se pregătește să intre în cea de-a doua generație, după mai bine de 12 ani de la dezvăluirea primei iterații. Noul model va fi bazat pe platforma CMF-B, împărtășită cu Nissan Juke și Renault Captur. Modelul va avea, de asemenea, un design nou, cu un accent mai sportiv față de generația actuală.

Acum, constructorul japonez a dezvăluit motorizările care vor fi disponibile pentru noul model. Clienții viitorului ASX vor avea de ales între 5 motorizări, dintre care două sunt electrificate. Menționăm că toate motorizările, inclusiv cele hibride, se bazează pe motoare pe benzină. Asta înseamnă că noul ASX nu va fi oferit cu motoare diesel, cel puțin, la momentul lansării.

Cel mai mic motor este o unitate de 1.0 litri turbo cu 3 cilindri, care va dezvolta 91 de cai putere și va fi cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte. Urmează un motor de 1.3 litri turbo, cu patru cilindri, care va fi disponibil în două variante de putere: 140 de cai putere și 158 de cai putere.Cea dintâi versiune va fi cuplată la aceeași cutie manuală, iar motorul mai puternic va dispune de o cutie automată cu 7 trepte și cu ambreiaj umed.
Celelalte două motorizări dispun de un sistem hibrid. Pe de-o parte, noul ASX va fi oferit cu un hibrid convențional preluat de la Renault Captur E-Tech. Asta înseamnă un motor termic de 1.6 litri cuplat la două motoare electrice și la o baterie de 1.3 kWh. Ansamblul va dezvolta, în total, 145 de cai putere.

Pe de altă parte, versiunea hibridă cu încărcare la priză va avea o configurație similară, însă puterea va fi mărită la 160 de cai putere. Bateria mai mare, de 10.5 kWh oferă o autonomie electrică de 50 de kilometri.

Noul Mitsubishi ASX va fi destinat exclusiv pieței europene și va fi dezvăluit în septembrie. Vânzările noului model sunt programate să înceapă în primăvara lui 2023.
https://www.automarket.ro/stiri/informa ... 09157.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Joi Iun 09, 2022 9:20 am

Parlamentul european vrea să interzică comercializarea vehiculelor noi cu motoare termice în UE din anul 2035
Parlamentul European a aprobat miercuri un proiect legislativ ce interzice din anul 2035 comercializarea vehiculelor noi care emit CO2, ceea ce ar putea însemna sfârşitul vânzării pe piaţa UE a maşinilor noi cu motoare cu combustie internă, relatează agenţia DPA, citată de Agerpres.

În urma adoptării acestui document de poziţie, Parlamentul European va începe negocierile cu statele membre (Consiliul UE), astfel că versiunea definitivă a textului legislativ ar putea suferi modificări.

Documentul face parte din pachetul legislativ european menit să combată schimbările climatice, denumit „Fit for 55” şi al cărui obiectiv este reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% până în anul 2030, faţă de nivelul anului 1990, şi atingerea neutralităţii climatice până în anul 2050
https://economedia.ro/parlamentul-europ ... qGP3KhByHt

O nouă generație Mitsubishi ASX va fi prezentată oficial în luna septembrie a acestui an și va fi lansată în primăvara lui 2023.
Mitsubishi Motors Europe a confirmagt opțiunile de propulsie pentru viitoarea generație ASX. Dezvoltată special pentru piața europeană, gama largă a opțiunilor de grup motopropulsor se potrivește nevoilor variate ale șoferilor urbani europeni de SUV-uri, de la emisii scăzute și economie de combustibil, până la performanță.

Motorul de intrare în gamă este unul inovator de 1.0 litri turbo alimentat cu benzină, care va fi disponibil cu o transmisie manuală cu șase trepte.

Pentru acei clienți care au nevoie de performanțe mai bune va fi disponibilă o unitate turbo cu injecție directă de 1.3 litri cu o transmisie manuală cu șase trepte sau o cutie automată cu dublu ambreiaj cu șapte trepte (7DCT).

Noua generație ASX va fi primul model Mitsubishi care va fi lansat în Europa cu un grup motopropulsor complet hibrid (HEV), combinând un motor pe benzină de 1.6 litri cu două motoare electrice și o cutie de viteze automată, multimodală.

În vârful gamei va fi versiunea plug-in hybrid (PHEV) cu un motor pe benzină de 1.6 litri asociat cu două motoare electrice și o baterie de 10,5 kWh.

Unic pentru Alianță în segmentul B-SUV, noul Mitsubishi ASX continua astfel povestea de succes „SUV x PHEV” a modelelor deja consacrate Outlander PHEV și Eclipse Cross PHEV.

Toate sistemele de propulsie vor fi disponibile încă de la lansare în primăvara anului 2023, gama poate varia însa în funcție de piață.

• 1.0L MPI-T: motor termic pe benzină cu injecție multi-point cu turbocompresor cu 3 cilindri. Transmisie manuală cu 6 trepte. Putere: 91 CP. CO2: 132-136g/km.
• 1.3L DI-T: motor termic pe benzină cu injecție directă cu turbocompresor cu 4 cilindri. Transmisie manuală cu 6 trepte: Putere: 140 CP. CO2: 130-134g/km. Transmisie cu dublu ambreiaj cu 7 trepte (7DCT): Putere: 158 CP. CO2: 131-137g/km.
• 1,6 L Hybrid (HEV): motor termic pe benzină de 1,6 litri cu două motoare electrice și o baterie de 1,3 kWh cuplată la o cutie de viteze automată, multimodală. Putere (motor): 145 CP. CO2: 107-113g/km.
• 1.6L Plug-in Hybrid (PHEV): două motoare electrice și o baterie de 10,5kW/h, cuplate la un motor termic pe benzină de 1,6 litri și o cutie de viteze automată, multimodală. Putere (motor): 160 CP. CO2: 30-31g/km.

Noul Mitsubishi ASX va avea la bază pe platforma CMF-B, dezvoltată în cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi și va fi asamblat la uzina Renault din Valladollid, Spania.

„Noua generație ASX este un produs extrem de competitiv, cu o gamă largă de sisteme de propulsie extrem de competitive. Cerințele clienților din segmentul european BSUV sunt de obicei foarte diverse, așa că este important ca oferta noastră de produse să fie la fel de diversificată pentru a satisface nevoile clienților. Cu un SUV versatil și o gamă care include cele mai recente sisteme de propulsie pe benzină, hibride și plug-in hibride, suntem încrezători că noul ASX se va ridica la nivelul așteptărilor”, a declarat Frank Krol, președinte și CEO Mitsubishi Motors Europe.

Conform LifeNews.ro, Mitsubishi Motors a decis să achiziționeze modele OEM de la Renault, „best-sellers” pe piața europeană care îndeplinesc deja cerințele de reglementare, pentru anumite piețe importante din Europa. Începând cu anul 2023, Mitsubishi Motors va vinde astfel două „modele surori” produse în fabricile Groupe Renault, care se bazează pe aceleași platforme, dar cu anumite diferențieri, reflectând ADN-ul mărcii Mitsubishi.

Cele două modele din care vor deriva vehiculele Mitsubishi pentru Europa sunt Renault Clio și Captur, iar rezultatul acestei colaborări va fi vizibil odată cu lansarea modelelor Colt și ASX.
https://www.economica.net/mitsubishi-as ... 89228.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Vin Iun 10, 2022 11:41 am

PROIECT: Permis suspendat pentru 60 de zile pentru folosirea telefonului mobil la volan
Potrivit unui proiect, avizat în comisiile de specialitate ale Parlamentului, perioada de suspendare a permisului de conducere va fi majorată de la 30 la 60 de zile inclusiv pentru folosirea telefonului mobil la volan, în timpul deplasărilor pe drumurile publice.
Sancțiunile pentru șoferii care nu respectă legea se înăspresc tot mai tare. La începutul anului, Guvernul a introdus sancțiuni dure pentru conducătorii auto agresivi în trafic, iar într-o lună au fost amendați peste 400 de șoferi care au încălcat noile măsuri.
Potrivit unui proiect avizat deja în comsiile de specialitate ale Parlamentului, perioada de suspendare a permisului de conducere va fi majorată de la 30 la 60 de zile inclusiv pentru folosirea telefoanelor mobile la volan, pentru nerespectarea culorii roșii a semaforului, dar și pentru depășirea coloanelor de vehicule oprite la semafor sau al trecerile de cale ferată.
Mai mult, șoferii care nu respectă semnalele și dispozițiile polițistului rutier vor avea permisul de conducere suspendat pentru 90 de zile.
Trebuie menționat că, pentru a intra în vigoare, aceste sancțiuni trebuie să primească votul final în Parlament. Apoi trebuie să fie promulgate de președinte.




Din 6 iulie 2022, maşinile noi din Europa devin mai sigure! Vor avea etiloteste şi cutii negre, printre altele
În noiembrie 2019, dacă vă mai amintiți, Consiliul Uniunii Europene a adoptat și publicat oficial o serie de reguli, în misiunea de a avea mașini mai sigure pe piața auto a UE. Aceste noi reguli, pe care toți constructorii de autovehicule sunt obligați să le respecte dacă vor să comercializeze mașini în spațiul UE, intră în vigoare începând cu 6 iulie 2022.

Orice autovehicul deține cel puțin câteva sisteme de siguranță auto de bază (sau minime), ce au avut drept fundament legislația ce se afla în vigoare în momentul producerii lui. Este vorba despre sistemele active cum ar fi: asistența la frânare (ABS), controlul stabilității (ESP), cruise control (CC), și de cele pasive, așa cum sunt centurile de siguranță, airbagurile sau tetierele.

Însă de-a lungul timpului, cerințele s-au schimbat, iar producătorii, fie din proprie inițiativă, fie constrânși de legislație, au venit cu sisteme de siguranță din ce în ce mai evoluate, menite nu doar să protejeze la un posibil impact, ci chiar să prevină un incident rutier.

În misiunea de a avea mașini mai sigure pe piața auto a Uniunii Europene, respectiv pentru protecția tuturor ocupanților unui vehicul, dar și a celorlalți participanți vulnerabili la trafic, cum sunt pietonii sau bicicliștii, s-au adoptat următoarele sisteme de siguranță obligatorii din 2022, pentru orice autovehicul comercializat pe teritoriul UE:

Sistem inteligent de asistență pentru controlul vitezei (ISA), care avertizează și chiar reduce automat viteza, dacă se depășește limita legală impusă;
Sistem antidemaraj cu alcool tester, care previne pornirea mașinii dacă se detectează consum de alcool;
Sistem de avertizare privind starea de oboseală a șoferului (OMS), printr-o minusculă cameră de supraveghere, atunci când există semne de somnolență la volan;
Sisteme avansate de avertizare privind distragerea atenției șoferului (DMS), de exemplu dacă priveşti prea mult timp la monitorul sistemului multimedia sau telefon;
Sisteme de semnalizare automată (pornire semnalizatoare de avarie), în caz de oprire de urgență;
Sisteme de detectare a traficului la rularea în marșarier (CTA). Camerele video și senzorii pentru mersul cu spatele sunt deja obligatorii în Statele Unite ale Americii;
Sisteme de înregistrare a evenimentelor rutiere, tip „cutie neagră”, așa cum se întâmplă în cazul avioanelor;
Sistem pentru monitorizarea presiunii în anvelope. Un parametru optim asigură stabilitatea și aderența vehiculului pe șosea.
În cazul autoturismelor și al vehiculelor comerciale uşoare (utilitare, furgonete etc.), obligația se extinde și pentru alte sisteme de siguranță avansate:

Sisteme pentru frânarea de urgență (AEB), în cazul unui impact iminent;
Sisteme care mențin banda de circulație (LKA), în caz de urgență, cu avertizare și chiar frânare, dacă se părăseşte carosabilul;
Zone extinse de protecție la impact, care să protejeze mult mai bine utilizatorii vulnerabili din trafic, precum pietonii sau bicicliștii.
Pe lângă cerințele generale și sistemele existente (precum sistemele de avertizare la trecerea involuntară peste liniile de separare a benzilor de circulație și sistemele avansate de frânare de urgență), camioanele și autobuzele vor trebui să fie proiectate și construite în așa fel încât unghiurile moarte din jurul vehiculului să fie reduse în mod semnificativ. De asemenea, ele vor trebui să fie echipate cu sisteme avansate capabile să detecteze pietonii și bicicliștii situați în imediata apropiere a vehiculului.

În plus, regulamentul permite Comisiei să adopte norme specifice privind siguranța vehiculelor care funcționează cu hidrogen și a vehiculelor automate. La un nivel mai general, regulamentul prevede actualizarea noilor specificații de către Comisie, pentru a se ține seama de evoluțiile tehnice viitoare.

Dacă te întrebi de ce a durat atât, până când această obligativitate a intrat în vigoare, ei bine, noile reguli în siguranța auto se aplică la 30 de luni după adoptarea în Parlamentul Uniunii Europene, timp în care producătorii de autovehicule trebuie să găsească soluții care să se adapteze cerințelor impuse. Toate aceste reguli fac parte dintr-un proiect mai amplu, denumit „Vision Zero”, adică zero decese pe drumurile UE până în 2050.
https://autoblog.md/din-6-iulie-2022-ma ... re-altele/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mar Iun 28, 2022 9:11 am

Germanul de rand nu vrea sa renunte la motorul diesel si cel pe benzina! Pana si cei care conduc masini EV sunt impotriva interzicerii termicelor
Conform unui studiu realizat in Germania soferul de rand nu vrea ca statul german sa renunte la motorul termic.

Adica, germanul de rand vrea in continuare sa mearga cu masina diesel sau pe benzina pentru ca acestea sunt singurele capabile a parcurge distante mari pe infrastructura de autostrazi din aceasta tara.

germania nu renunta la diesel, germania vs masina electrica, vanzari diesel germania 2022, piata auto 2022, autolatest, testeauto 2022

Este socant de observat ca pana si cei care conduc o masina electrica NU VOR ca masinile pe benzina si cele diesel sa fie interzise in Germania, motivul principal fiind acela ca toti cei care merg zi de zi cu o masina electrica au si una diesel acasa pentru ca doar cea termica poate merge pe autobahn cu o viteza medie mare aproape 1.000 de km fara alimentare.In Germania doar Grupul VAG si Mercedes Benz au anuntat ca renunta la motoarele termice, de partea cealalta vedem cum BMW spune NU masinii electrice daca este promovata impotriva masinii diesel.

Conform studiului doar 22% din membrii Partidului Verzilor din Germania sunt de acord cu oprirea vanzarii de masini pe benzina si diesel!

Conform datelor ACEA in Europa in 2021 au fost vandute in proportie de 88% masini care merg pe BENZINA SI MOTORINA, in timp ce masinile electrice au doar o cota de piata de 9.1%.
https://autolatest.ro/stiri/germanul-de ... ermicelor/



Nissan si Mitsubishi parte a Grupului Renault-Dacia au doua noi masini electrice de oras! Mitsubishi eK X EV si Nissan Sakura
Este vorba de o masina fabricata pe o platforma de kei car comuna care are doar o motorizare electrica si care poate merge chiar si 180 de km cu o singura alimentare.
Aceste masini poarta numele de Mitsubishi eK X EV si Nissan Sakura si urmeaza sa fie construite doar in uzinele din Japonia.
Tehnic, noile citadine sunt superioare orcarui model Dacia Spring fabricat in China, pretul de vanzare fiind de 13.8800 de dolari americani (1.78 milioane de yen), adica cu aproape 8.000 euro mai ieftine decat Dacia Spring vanduta in Europa.
In prezent Dacia vinde gama Spring in Romania cu un pret de lista de 21.550 euro TVA inclus, pret care include si cablurile de incarcare platite extra.
https://autolatest.ro/stiri/nissan-si-m ... an-sakura/
Fişiere ataşate
s65ieu57.jpg
s65ieu57.jpg (26.58 KiB) Vizualizat de 1281 ori

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mie Iun 29, 2022 9:21 am

Statele membre UE aprobă finalul motoarelor termice din 2035
Cele 27 de state membre ale Uniunii Europene au aprobat, în noaptea de marţi spre miercuri, proiectul Comisiei de a reduce la zero emisiile de CO2 la maşinile noi din Europa începând din 2035, impunând motoare 100% electrice, scrie AFP.

Această propunere, anunţată de executivul european în iulie 2021, va însemna oprirea de facto a vehiculelor pe benzină şi diesel în UE începând din 2035. Măsura trebuie să contribuie la atingerea obiectivelor climatice ale continentului, în special neutralitatea carbonului până în 2050.

La cererea câtorva ţări, inclusiv Germania şi Italia, Cei 27 au convenit totuşi să ia în considerare o posibilă undă verde în viitor pentru tehnologii alternative, cum ar fi combustibilii sintetici sau motoarele hibride reîncărcabile, dacă acestea fac posibilă atingerea obiectivului, de eliminare completă a emisiilor de gaze cu efect de seră de la vehicule.


Miniştrii Mediului din UE, reuniţi la Luxemburg, au aprobat, de asemenea, o prelungire cu cinci ani a scutirii de obligaţiile de CO2 acordată producătorilor de „nişă” sau celor care produc mai puţin de 10.000 de vehicule pe an, până la sfârşitul anului 2035. Această clauză, uneori numită "amendamentul Ferrari", vizează în special mărcile de lux.

Aceste măsuri trebuie acum negociate cu deputaţii europeni. "Aceasta este o mare provocare pentru industria noastră de automobile", a recunoscut ministrul francez pentru tranziţie ecologică, Agnès Pannier-Runacher, care a prezidat întâlnirea de marţi. Dar ea a estimat că este o "necesitate" în faţa concurenţei din China şi Statele Unite care au pariat puternic pe vehiculele electrice văzute ca viitorul industriei. Aceste decizii vor "permite o tranziţie planificată şi însoţită", a adăugat ministrul.
https://www.news.ro/externe/statele-mem ... 0620756780

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mar Iul 05, 2022 9:50 am

Ce tip de remorcă poți tracta conform legii dacă ai permis de categoria B
Mulți șoferi din România își achiziționează o remorcă, dar nu cunosc prevederile legale referitoare la condițiile în care o pot conduce. Unii dintre aceștia cred că dacă atașează o remorcă la autoturismul personal este suficient să dețină permis auto de categoria B pentru a o conduce. Însă, nu este deloc așa, deoarece nu toate automobilele cu remorcă pot fi conduse dacă deții un astfel de permis. În cele ce urmează îți vom prezenta toate aspectele pe care trebuie să le știi atunci când te hotărăști să-ți cumperi o remorcă.

Remorca reprezintă un vehicul fără motor destinat tractării. Aceasta poate fi atașată la o mașină de categoria B, dar, bineînțeles, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Și aici ne referim la Codul Rutier actualizat 2022 care completează OUG nr. 195/2002 – privind circulația pe drumurile publice.

Astfel, mașina nu trebuie să depășească masa totală maximă admisă de 3.500 kg. De asemenea, automobilul trebuie să aibă cel mult 8 locuri pentru pasageri plus cel al șoferului.

În cazul în care deții un autovehicul care cântărește până la 3.500 kg sau chiar 3.500 kg, remorca sau semiremorca nu trebuie să cântărească mai mult de 750 kg. În acest caz greutatea maximă admisă a ansamblului (mașină + remorcă) va trebui să aibă cel mult 4.250 kg.


Atenție! Greutatea totală admisă este cea pe care o poate cântări mașina sau remorca goală împreună cu sarcina sa (greutatea goală + sarcina utilă maximă). Valoarea este stipulată în certificatul de înmatriculare al autovehiculului.

Masa maximă autorizată de 750 kg este dată de constructor. Aceasta reprezintă masa proprie a remorcii plus masa încărcăturii maxime. De aici se naște confuzia în rândul șoferilor pentru că unii spun că dacă greutatea remorcii este mai mică de 750 kg și nu o încarcă o pot tracta cu permis de categoria B. Ei bine, acest lucru este greșit deoarece nu contează masa proprie a remorcii, ci masa maxim autorizată.

Ce se întâmplă dacă mașina are masa mai mare de 3.500 kg?
Ai posibilitatea să tractezi o remorcă și cu o mașină a cărei masă totală depășește 3.500 kg. Pentru asta ai nevoie de acte doveditoare care să ateste că deții un permis de conducere de categoria BE (permisul de categoria B și cel de categoria E pentru remorcă).

Vei avea nevoie de un set de documente: CI, permis auto categoria B, cazier judiciar, analize medicale şi test psihologic. Trebuie să urmezi un curs specializat care durează aproximativ o săptămână. Acesta constă în 10 ore de teorie și 10 ore de practică. La finalizarea cursului vei susţine un examen teoretic și practic cu lucrători de la Serviciul Permise.

Ce spune legislația în vigoare?
Viteza maximă admisă în afara localităților pentru autovehiculele care tractează o remorcă este cu 10 km/h mai mică decât viteza maximă admisă pentru categoria din care face parte acel autovehicul.

Legislația rutieră din țara noastră nu menționează în mod clar că este ilegal să circuli cu un cârlig de remorcare fără să tractezi o remorcă. Excepție fac mașinile care pe cârligul de remorcare au un suport de bicicletă. Cârligul de remorcare nu trebuie omologat la RAR. Cu toate acestea, trebuie să fie o piesă deja omologată și să aibă eticheta vizibilă.

În schimb, Codul Rutier în vigoare prevede anumite reguli de care trebuie să ții cont. Astfel, un autovehicul poate tracta pe un drum public din România o singură remorcă. De asemenea, motocicletele fără ataş şi bicicletele pot tracta o remorcă uşoară având o singură axă. Toate prevederilor legale referitoare la tractarea unei remorci LE REGĂSEȘTI AICI.

Conducătorii auto care încalcă prevederile legale riscă amenzi și puncte de penalizare. În plus, se pot alege inclusiv cu dosar penal. Aceștia pot fi acuzați de săvârşirea infracţiunii de conducere pe drumurile publice a unui vehicul având un permis de conducere necorespunzător categoriei sau subcategoriei din care face parte acel vehicul.

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mie Iul 06, 2022 9:40 am

Când este necesară omologarea de tip a vehiculelor? Poate fi făcută în doar 3 orașe din România
Omologarea de tip este necesară în cazul importului, comercializării, fabricării vehiculelor rutiere noi de către o entitate juridică. Prin urmare, aceasta se poate acorda numai persoanelor juridice române, fabricanţi sau importatori/distribuitori agreaţi de fabricantul vehiculelor în cauză.

Omologarea de tip se poate solicita la RAR pentru un singur tip de vehicul sau pentru o familie de vehicule (gruparea se face pe criterii de similitudine: caroserie, motorizare etc). Omologarea pe familie oferă avantajul costurilor mai mici raportate la tip variantă şi reducerea duratei de omologare.

Omologarea de tip poate fi făcută în doar 3 orașe din România:
București: Calea Griviţei 391A, sau Str. Bârsei nr. 1, comună Voluntari, jud. Ilfov;
Reprezentanţa Teritorială pentru Muntenia-Oltenia cu sediul în com. Bradu, Drum 65B, km. 5+ 953 m, județul Argeș;
Reprezentanţa Teritorială pentru Transilvania-Moldova cu sediul în Braşov, str. Zizin nr. 2, bl.40, sc. C, ap.3, judeţul Braşov.
Etapele principale ale procesului de omologare:
– depunerea cererii oficiale de omologare de tip şi a documentelor de omologare (vezi punctul anterior);
– analiza documentaţiei şi întocmirea devizului aferent;
– verificarea conformităţii vehiculului prezentat pentru omologare cu documentaţia depusă;
– întocmirea programului de încercări şi a devizului aferent;
– desfăşurarea programului de încercări;
– întocmirea raportului de încercări;
– evaluarea rezultatelor încercărilor, acordarea numărului de omologare şi întocmirea devizului aferent;
– redactarea certificatului de omologare.


În funcţie de neconformităţile şi disfuncţionalităţile apărute pe parcursul procesului, programul se va modifica în consecinţă (reveniri la încercări, modificări ale specificaţiei tehnice, completări la dosarul de omologare, cereri de derogare etc).

Cât costă operațiunea
Tarifele sunt în funcţie de complexitatea vehicului (de la moped categoria L1 la autobuz categoria M3), volumul şi complexitatea documentaţiei, numărul de încercări, mărimea familiei de vehicule (dacă este cazul).

Durata este in funcţie de complexitatea şi volumul documentaţiei, gradul în care aceasta corespunde cerinţelor specificate de „Îndrumarul pentru întocmirea dosarului produsului – ediţia RAR în vigoare la data prezentării vehiculului la omologare”, încărcarea Departamentului, condiţiile meteorologice, modul de comportare a vehiculului la încercări (inclusiv la verificarea conformităţii) etc.

Sursa: RAR

https://www.promotor.ro/stiri-auto/cand ... a-19028090

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Joi Iul 07, 2022 12:46 pm

Decizie șoc în Germania: Adio subvenții pentru mașinile plug-in hibrid
În plin avânt al vânzărilor de mașini care poluează foarte puțin, spre deloc, guvernul federal al Germaniei ia decizii șoc: eliminarea subvențiilor pentru mașini plug-in hibrid și reducerea drastică a celor pentru automobile full electrice.

Ministerul german al Economiei vrea să pună capăt subvenţiilor acordate la achiziţionarea de automobile hibride plug-in încă de la finele acestui an, mai repede decât se preconiza anterior, şi de asemenea să reducă şi prima pentru achiziţionarea de vehicule electrice începând din 2023, au declarat surse din domeniu pentru Bloomberg.

Prima pentru electrice scade până la 3.000 de euro
Potrivit propunerilor Ministerului Economiei de la Berlin, prima pentru automobilele electrice va scădea până la 4.000 de euro începând de anul viitor, de la 6.000 de euro în prezent, pentru a ajunge la 3.000 de euro în 2024 şi 2025, a dezvăluit sursa.

În acordul de coaliţie guvernamentală semnat în luna noiembrie a anului trecut, cele trei partide care formează coaliţia la putere în Germania, social-democraţii, verzii şi liberalii, au căzut de acord ca începând din 2023 să ofere subvenţii numai pentru automobilele hibride considerate că au un impact pozitiv asupra mediului şi să le elimine complet până la finele lui 2025.„Vrem să ne concentrăm sprijinul pe autoturismele electrice şi să ne preocupăm mai mult de protecţie mediului. În opinia noastră, hibridele de tip plug-in se vând şi fără a mai avea nevoie de finanţare de la buget”, a declarat ministrul german al Economiei, Robert Habeck.

În prezent, cei care îşi cumpără un automobil hibrid primesc de la Guvernul federal german o subvenţie de 4.500 de euro, dacă automobilul are un preţ de listă mai mic de 40.000 de euro. Pentru modelele mai scumpe, subvenţia este de 3.750 de euro. La acestea se adaugă şi subvenţiile acordate de constructori, de 2.250 de euro pentru modelele cu un preţ de listă mai mic de 40.000 de euro şi de 1.875 de euro pentru modelele mai scumpe.

Vehiculele hibride, văzute de unii drept un produs de tranziţie până când companiile şi guvernele pun la punct infrastructura pentru utilizarea pe scară largă a vehiculelor complet electrice, sunt criticate de ONG-urile care se ocupă de protecţia mediului pentru că sunt la fel de dăunătoare ca şi vehiculele cu motoare pe combustibili fosili.
https://www.wall-street.ro/articol/Auto ... ibrid.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Vin Iul 08, 2022 9:48 am

Fenomen periculos pe șoselele din România! Crește numărul șoferilor fără RCA pe care Poliția nu poate să îi depisteze. Ce se întâmplă dacă ești lovit de unul dintre ei?
Un număr tot mai mare de șoferi, în principal lucrători din zona de transport public (taxi, microbuz), aleg să utilizeze o metodă mai veche de fraudare a companiilor de asigurări, punându-și în pericol atât propriul buzunar și cazierul judiciar, cât mai ales liniștea celorlalți participanți la trafic. Spre deosebire de alți șoferi care încalcă legea ei nu pot fi identificați și amendați de Poliție, în baza actualelor proceduri cu care lucrează oamenii legii.
Din ce în ce mai mulți șoferi optează pentru achiziția RCA în rate și ” uită” să își ducă până la capăt obligațiile de plată, achitând în general doar prima tranșă. O confirmă, pentru Economica, reprezentanții mai multor societăți mari de asigurări, care deja analizează unele măsuri pentru a combate acest fenomen. Concret, șoferii profită de o prevedere din legea 132/2017 care arată că firmele de asigurare vor pune la dispoziția clienților inclusiv posibilitatea de achiziționa în ratee polița RCA, fără costuri suplimentare, iar această poliță își menține valabilitatea chiar dacă ratele nu mai sunt achitate de la un moment dat.


„Plata primelor de asigurare se face integral sau în rate conform acordului dintre asigurat şi asigurătorul RCA. Contractul RCA produce efecte şi în cazul în care rata primei de asigurare nu a fost plătită la termenul convenit între asigurat/contractant/utilizator şi asigurătorul RCA, dacă asigurătorul RCA nu şi–a exercitat dreptul de reziliere a contractului RCA. Contractul RCA constituie titlu executoriu pentru ratele scadente şi neachitate”, arată prevederea citată.

Altfel spus, dacă firma de asigurare nu reziliază contractul, șoferul are o poliță validă pe toată perioada contractului (în 90% din cazuri polițele vândute în rate au valabilitatea maximă, adică 12 luni). Iar procedura de denunțare a contractului nu este una chiar simplă și nici rapidă, având în vedere că trebuie să se apeleze la instanțe.

„Sunt clienți care optează pentru plata în rate a asigurării RCA, iar apoi aleg să nu mai achite aceste rate. Asigurătorii au două opțiuni: pot urmări și colecta primele datorate sau rezilia asigurarea. În acest caz clientul își asumă riscul de a plăti din surse proprii daune de până la 7 milioane de euro în cazul unui accident auto. Efectul unui astfel de comportament este evident: gradul de cuprindere în asigurare scade, în timp ce riscul întâlnirii în trafic a unui șofer neasigurat crește, cu efecte negative pentru toate părțile implicate, inclusiv pentru cel care alege să nu mai plătească asigurarea. În cazul unui accident și a unei polițe reziliate, BAAR va recupera daunele de la vinovat, inclusiv prin acțiuni în instanță. Și nu în ultimul rând, un client care nu își plătește obligațiile, fapt care conduce la rezilierea poliței, poate primi o ofertă cu un preț mai ridicat la reînnoire”, ne-au declarat reprezentanții unei firme de asigurare de top.


În general, șoferii care încearcă să fraudeze astfel fimele de asigurare plătesc o singură rată. De cele mai multe ori este vorba despre lucrători sau chiar firme din zona transportului în comun, mai ales taxi și microbuze. De menționat că motivul cel mai probabil pentru care această metodă de fraudare a luat amploare în ultima vreme este creșterea prețurilor RCA, ce a urmat falimentului City Insurance, firmele de transport fiind cele mai afectate din acest punct de vedere.

Poliția se uită doar la data când expiră polița, deci nu vede dacă e și plătită, deși ar putea să o facă. Ce se întâmplă dacă ești lovit de un șofer care nu și-a achitat ratele pentru RCA?
Între polițele RCA plătite integral și cele luate în rate nu există nicio diferență, ca aspect fizic sau modalitate de înregistrare. În momentul în care a fost achitată o rată este emisă o poliță cu o anumită valabilitate, care nu se schimbă pe durata contractului. Din acest motiv, Poliția nu îi poate identifica sau amenda pe cei care nu au mai achitat ratele, deoarece se uită doar la valabilitatea înscrisă pe asigurare. Totuși, cel puțin din perspectiva asigurătorilor, autoritățile ar putea apela la baza de date AIDA (fostul CEDAM, îmbunătățit), care acum este și intgrată cu baza DRPCIV, cu mașinile înmatriculate. AIDA, aflată în administrarea Biroului Asigurătorilor de Autovehicule (BAAR), conține și datele privind plata ratelor.Din perspectiva șoferului, trebuie subliniat că, dacă firma de asigurare a apucat să declanșeze procedurile de denunțare a contractului de asigurare, dauna intră în sarcina asiguratului. Adică șoferii care sunt implicați în accidente provocate de asigurați RCA cu probleme de acest tip vor trebui să se judece chiar cu vinovatul pentru a recuper dauna. Excepție fac situațiile în care apar răniți sau decese și în care despăgubirea va fi achitată de BAAR, prin structura fostă Fondul pentru Victimele Străzii.

În cazul în care asigurătorul nu a denunțta polița, ea este validă conform legii și atunci ar trebui ca asigurătorul să achite dauna.
https://www.economica.net/fenomen-peric ... 77692.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Lun Iul 11, 2022 1:16 pm

Cum se împarte cota de piață a mașinilor noi în Europa între vehicule electrice, hibride și pe benzină
În primul trimestru al anului 2022, cota de piață a vehiculelor hibride a crescut, reprezentând 25% din vânzările totale de vehicule în Uniunea Europeană, în urcare de la 20,9% în primele 3 luni din 2021.

Înmatriculările de vehicule noi plug-in au crescut, de asemenea, în primele trei luni ale anului. Vehiculele electrice aproape și-au dublat cota de piață față de aceeași perioadă a anului trecut, reprezentând acum 10,0% din totalul vânzărilor, depășind hibridele plug-in, care au 8,9% din piața în UE.

În același timp, vehiculele pe motorină și cele pe benzină au continuat să piardă cotă de piață. Cu toate acestea, înmatriculările de mașini tradiționale pe combustibili fosili au dominat în continuare piața, cu o cotă de 52,8%.
Vehicule pe benzină și diesel
În primele 3 luni din 2022, înmatriculările de mașini diesel în UE și-au continuat traiectoria descendentă, înregistrând o scădere bruscă (-33,2%), ajungând la 378.009 unități. În consecință, cota de piață a mașinilor pe motorină s-a redus cu 5,3 puncte procentuale față de primul trimestru al anului trecut.


10 Interesting Facts About Earth's Oceans
Toate piețele UE au înregistrat pierderi semnificative, inclusiv: Franța (-44,1%), Italia (-39,2%), Spania (-30,8%) și Germania (-20,2%).

De asemenea, cota de piață a mașinilor pe benzină s-a contractat substanțial în aceeași perioadă, de la 40,8% la 36,0%. În ciuda acestei scăderi, mașinile pe benzină au rămas cele mai populare din punct de vedere al volumelor (808.039 unități).


Mașini electrice, hibride și pe GPL
În primul trimestru al anului 2022, vânzările de vehicule electrice cu baterie (BEV) în UE au crescut cu 53,4%, totalizând 224.145 de mașini. Multe piețe din UE au înregistrat creșteri procentuale de trei cifre, România înregistrând cea mai puternică creștere (+408,0%).

Dintre cele mai mari patru piețe din regiune, Spania a înregistrat cea mai puternică creștere (+110,3%), urmată de Franța (+42,7%) și Germania (+29,3%). Italia a fost singura piață din UE care a înregistrat scăderi ale vânzărilor de BEV (-14,9%).

Înmatriculările de vehicule electrice hibride plug-in (PHEV) au scăzut cu 5,3% în Uniunea Europeană în primul trimestru al anului. În ciuda acestui fapt, PHEV-urile și-au extins în continuare cota de piață globală din cauza scăderii vânzărilor de mașini pe benzină și diesel.

Performanța PHEV a variat pe cele patru piețe cheie: Germania și Franța au înregistrat scăderi (-13,2% și respectiv -6,1%), în timp ce Spania și Italia au înregistrat o creștere solidă (+46,3% și respectiv +18,9%).

Cu 563.030 de mașini vândute din ianuarie până în martie, vehiculele hibride electrice (HEV) au fost cel mai răspândit tip de combustibil după benzină în ceea ce privește volumele în UE, cu o creștere de 5,3%.

Cu excepția Italiei (-6,3%), toate piețele majore au contribuit la performanța pozitivă din regiune. Vânzările UE de vehicule pe gaz natural (GNV) și-au continuat tendința descendentă, înregistrând o nouă scădere de două cifre (-56,0%), întrucât multe piețe au înregistrat scăderi.

În schimb, vehiculele alimentate cu GPL au înregistrat o creștere substanțială (+48,6%), cu 67.717 unități înmatriculate în UE. Această creștere a fost determinată în principal de creșteri procentuale de două și chiar trei cifre în toate cele patru piețe cheie: Germania (+287,7%), Franța (+76,6%), Spania (+41,5%) și Italia (+17,3).
https://www.promotor.ro/stiri-auto/cum- ... a-19034864

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 21 vizitatori