Revista Presei - Mitsubishi News -

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Joi Sep 01, 2022 9:15 am

Detaliul important pentru toți șoferii. Cum se calculează referința RCA și de ce cresc de fapt tarifele pentru asigurarea obligatorie?
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat recent noile tarife de referință pentru RCA. Nu înainte de a preciza că tariful de referință este un indicator sintetic ce nu reflectă prețurile la care se vinde efectiv asigurarea obligatorie, Economica îți explică din ce este formată referința și ce indicator a determinat, de fapt, o bună parte a majorărilor.
Tarifele de referință calculate de consultanții de la KPMG și publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) au crescut semnificativ în analiza din luna august 2022 față de cea din luna februarie a acestui an. O știre care a făcut înconjurul televiziunilor și site-urilor din România, dar care a fost, până acum, prea puțin detaliată. Economica încearcă să îți explice ce înseamnă, de fapt, această majorare de tarife și cum te afectează pe tine, șofer obligat prin lege să cumperi RCA. Primul lucru de știut este că tarifele de referință nu reflectă prețurile efective la care este vândută asigurarea și nici nu influențează automat prețurile de vânzare din viitor, el fiind defapt un indicator calculat în funcție de daunalitate, nu de prețuri. Al doilea lucru important este că, până acum, cele mai bune prețuri de vânzare au fost sub tarifele de referință, iar această situație se menține în continuare, chiar și după scumpirea semnificativă a prețurilor, în contextul falimentului City Insurance. În al treilea rând, tariful de referință nu este calculat nu în baza unor date anuale sau în baza datelor din momentul apariției raportului ci în baza datelor strânse pe o perioadă de cinci ani. De exemplu, ultimul raport se referă la perioada decembrie 2017-decembrie 2021. În al patrulea rând, trebuie spus că tariful de referință (prima brută de referință) este rezultatul unor calcule actuariale foarte complicate, practic imposibil de înțeles de „nespecialiști”.Plățile făcute strict pentru repararea în baza RCA a mașinilor avariate reprezintă sub o treime din tariful de referință. Ce este prima de risc, baza de la care se stabilește referința?

Dacă calculele efective sunt complicat de înțeles, ideea care stă la baza lor poate fi explicată. Calculul tarifelor de referință pornește de la prima de risc. În termeni simpli, acest indicator reflectă câți bani ar trebui să încaseze firmele de asigurare pentru a putea acoperi strict obligațiile cu plata daunelor materiale (repararea mașinilor avariate). El este calculat ca produs între dauna medie și frecvența daunei, adică între suma medie plătită pentru o reparație și procentul de mașini asigurate RCA care fac cel puțin un accident în perioada analizată. Prima de risc este explicitată pe segmente de risc, adică categorii de șoferi și de mașini. Cu cât mai multe accidente se întâmplă pe un anumit segment, cu atât prima va fi mai mare. Este deja popular faptul că tinerii sub 30 de ani, care produc în general mai multe accidente, au o primă de risc mai mare, ca și mașinile cu capacitate cilindrică mare.
https://www.economica.net/detaliul-impo ... 08598.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Vin Sep 02, 2022 9:29 am

Primăria Ploieşti anunţă că nu are buget pentru a susţine programul Rabla local în acest an
Primăria Ploieşti anunţă că, după ce a analizat modalitatea aplicării, la nivel local, a Programului naţional privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla local, derulat de Ministerul Mediului, bugetul municipiului nu poate susţine acest program în cursul anului 2022, scrie News.ro.

„Primăria Municipiului Ploieşti a analizat modalitatea aplicării, la nivel local, a Programului naţional privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla local, derulat de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, prin Administraţia Fondului de Mediu. (…) Având în vedere prevederile Ghidului de finanţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, publicat în Monitorul Oficial nr. 832 din 24.08.2022, precum şi faptul că sumele destinate punerii în aplicare a acestui program, la nivel local, nu sunt prevăzute direct către bugetele locale, s-a apreciat că, în cursul acestui an, bugetul Municipiului Ploieşti nu poate susţine Programul naţional privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla local”, arată Primăria Ploieşti.
Conform documentului citat, municipiul Ploieşti se încadrează la acordarea unei finanţări pentru cel puţin 50.000 de autovehicule uzate. Sumele aferente finanţării ar trebui asigurate iniţial din bugetul local, urmând a fi decontate ulterior în baza contractelor de finanţare încheiate între primării şi Administraţia Fondului pentru Mediu.
În 30 august, Administraţia Fondului pentru Mediu a anunţat lansarea Programului privind casarea autovehiculelor uzate.
„Începând de vineri, 23 septembrie 2022, solicitanţii unităţi administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti îşi vor putea crea conturi de utilizator pentru înscrierea în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate. (…) Ulterior, în perioada 30 septembrie 2022, ora 10:00 – 25 noiembrie 2022, ora 14:00, sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanţare, solicitanţii vor depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create”, a transmis AFM.
Oficialii Administraţiei subliniau că este foarte important ca persoana fizică care doreşte să se înscrie în program să verifice dacă UAT-ul unde are domiciliul participă la program şi să caseze şi să radieze autovehiculul uzat numai după ce se asigură de acest lucru.
Suma alocată sesiunii de finanţare este de 50.000.000 lei. În cadrul acestui program, în schimbul casării unui autovehicul mai vechi de 15 ani, persoana fizică primeşte un stimulent în valoare de 3.000 lei, jumătate din sumă fiind suportată de AFM şi jumătate din bugetul local.
https://economedia.ro/primaria-ploiesti ... xGg7XZByHs

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Lun Sep 05, 2022 9:16 am

Cea mai frumoasă şosea din România. Mulţi cred că e Transfăgărăşan, dar nu e aşa. Foto
România este renumită pentru peisajele de basm pe care le are, iar din ce în ce mai mulți turiști străini au început să se bucure de frumusețile de la noi. O șosea spectaculoasă din România i-a lăsat pe cei care au colindat-o cu gura căscată. Unii dintre ei au crezut că este Transfăgărășan. Toată lumea trebuie să bifeze măcar o dată în viață această destinație fabuloasă care te lasă fără reacție. Iată unde trebuie să mergi!

Destinația perfectă din România: are cea mai frumoasă șosea
România are multe frumuseți care de o perioadă sunt descoperite la pas de turiștii străini. Majoritatea rămân fără cuvinte atunci când văd peisajele de la noi. O călătorie poate să fie mai frumoasă dacă alegi să mergi cu autoturismul personal. Poți să te deplasezi în liniște, te bucuri de confort și poți să oprești de câte ori crezi că este necesar.

Un loc fruntaș îl ocupă traseul din Cazanele Dunării. Toți românii ar trebui să ajungă aici măcar o dată în viață. Regiunea este impresionantă. Mai exact, este vorba de un drum pe DN 57, pe o distanță de 141 de kilometri, între localitatea Pojejena, trecând mai apoi prin Dubova, Orşova, Porţile de Fier, Drobeta Turnu Severin.
https://playtech.ro/stiri/cea-mai-frumo ... oto-551448

ASF: După dispariția City Insurance, piața RCA este dominată de Euroins, Groupama și Allianz Ţiriac
Nivelul de concentrare a pieţei, deşi este încă ridicat, a ajuns la cea mai mică cotă din ultimii opt ani.
„După ce crescuse substanţial, în contextul ieşirii din piaţă a City Insurance SA, Euroins, liderul actual al pieţei RCA, a revenit, în al doilea trimestru al acestui an, la nivelul din perioada similară a lui 2021 în ceea priveşte cota depiaţă, scăzând până la 31,8%, în iunie 2022, de la 36% la finalul lui martie a acestui an”, menţionează ASF.
Corelată cu evoluţia celorlalte companii autorizate să vândă RCA, dinamica cotei de piaţă a celui mai mare jucător sugerează că deficitul de asigurare creat de ieşirea City Insurance SA a fost acoperit echilibrat, de întreaga piaţă, fără apariţia unor distorsiuni care să încarce până la cote alarmante un singur jucător.
De altfel, acest lucru se vede şi din situaţia plăţilor efectuate de cei opt jucători activi, în primul semestru al anului 2022.
„Euroins are o cotă de peste 50% din despăgubirile brute. Comportamentul Euroins este şi rezultatul acţiunilor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), care a fost activă prin supraveghere permanentă şi acţiuni de control, unele soldate cu sancţiuni”, notează oficialii ASF.
Clasamentul primilor trei jucători, raportat la Primele Brute Subscrise (PBS), este completat de Groupama, cu o cotă de piaţă de aproape 21% şi Allianz Ţiriac cu aproape 19%, cele două societăţi evoluând aproape constant în cel de-al doilea trimestru al acestui an.
„Cu excepţia Generali, toate celelalte societăţi au cote între 6% şi 8%, de remarcat fiind poziţionarea Axeria Yard, societatea franceză care se apropia în iunie de 6% din piaţă, deşi a intrat în România abia în decembrie 2021”, arată ASF.
Datele ASF arată că primele medii s-au stabilizat şi chiar au intrat pe un trend descendent, începând cu cel de-al doilea trimestru al acestui an, astfel că prima medie pentru persoane fizice era de 904 lei la finalul lunii iunie, faţă de 913 lei la finalul lui martie.
„O evoluţie îmbucurătoare poate fi observată şi în ceea ce priveşte preţurile. Primele medii s-au stabilizat şi chiar au intrat pe un trend descendent, începând cu cel de-al doilea trimestru al acestui an, conform datelor centralizate de ASF. Prima medie pentru persoane fizice era de 904 lei la finalul lunii iunie, faţă de 913 lei la finalul lui martie. La persoane juridice, prima medie a rămas aproximativ la acelaşi nivel, fiind de 1.984 de lei, faţă de 1.943 de lei în martie”.
Potrivit sursei citate, faţă de prima parte a lui 2021, creşterile sunt încă substanţiale, însă „stabilizarea şi chiar uşoară scădere la nivelul persoanelor fizice reprezintă semne pozitive care arată că diversificarea pieţei are rezultate palpabile”.
„Indicatorii s-au îmbunătăţit şi în ceea ce priveşte daunalitatea. La nivel de piaţă, rata combinată a ajuns la 107%, faţă de peste 112% la finalul primului trimestru al acestui an, peste 142% în al doilea trimestru din 2021 şi peste 161% la finalul lui 2021”, susțin cei de la ASF.
Conform ASF, nivelul coisioanelor din prime, plătit de asigurători pentru distribuţia de RCA, a scăzut la 10,72%, la nivelul primului semestru din 2022, faţă de 14,40% în semestrul 1 al anului 2021.
În acelaşi timp, rata daunei a scăzut substanţial în al doilea trimestru al acestui an, la 74,85%, faţă de 109,15% în al doilea trimestru al lui 2021.
https://www.autoexpert.ro/asf-dupa-disp ... HLEaCAKlNA

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mar Sep 06, 2022 9:21 am

Mai mulți bani pentru casarea mașinilor vechi. Modificarea anunțată în programul ”Rabla local”
Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a anunțat luni, 5 septembrie, o majorare a contribuţiei financiare suportate de AFM în favoarea bugetelor locale în cadrul programului care vizează casarea mașinilor mai vechi de 15 ani.

Astfel, primăriile ar urma să suporte doar 20-25% din bonusul de 3.000 de lei pentru casarea unei maşini vechi şi nu jumătate, aşa cum s-a propus iniţial.
Modificarea a fost decisă în contextul în care mai multe primării au reclamat faptul că nu dispun de fondurile necesare pentru a participa la program.
”În ceea ce priveşte programele finanţate prin AFM pentru primării, continuăm programele Rabla Clasic şi Rabla Plus, dar venim cu un program nou, Rabla Local, program pe care l-am dezbătut intens la Cluj în sensul adevărat al cuvântului şi la o tonalitate mai ridicată, pentru că propunerea pe care am făcut-o primăriilor nu a fost pe placul municipalităţilor, să zic aşa, motiv pentru care vom discuta săptămâna aceasta câteva modificări. Importantă pentru noi este implicarea oraşelor în programe de îmbunătăţire a calităţii aerului”, a declarat Tanczos Barna luni, la Forumul Oraşelor Verzi, care se desfăşoară la Braşov.Acesta a precizat că, cel puţin în Europa, responsabilitatea pentru îmbunătăţirea calităţii aerului se află la nivel local, el precizând că este nevoie „de un program Rabla în care se implică activ şi primăria”.
”Acest program, conform discuţiilor de vineri, o să însemne o contribuţie mai mare de la AFM – o să urcăm de la 50% undeva la 75-80% - şi căutăm o modalitate de decontare mult mai facilă pentru primării, pentru a evita avansarea tuturor cheltuielilor din partea primăriilor şi a degreva primăria de această problemă de cash-flow”, a adăugat Tanzcos Barna.
Vineri, la Cluj Napoca, s-a desfăşurat reuniunea Comitetului Director al Asociaţiei Municipiilor din România, la care au luat parte şi ministrul Mediului, alături de Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene, Marcel Boloş.
AFM a anunțat lansarea programului ”Rabla local” pe 30 septembrie
”Începând de vineri, 23 septembrie 2022, solicitanţii unităţi administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti îşi vor putea crea conturi de utilizator pentru înscrierea în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate. (...) Ulterior, în perioada 30 septembrie 2022, ora 10:00 – 25 noiembrie 2022, ora 14:00, sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii de finanţare, solicitanţii vor depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create”, a transmis AFM.
Oficialii Administraţiei subliniau că este foarte important ca persoana fizică care doreşte să se înscrie în program să verifice dacă UAT-ul unde are domiciliul participă la program şi să caseze şi să radieze autovehiculul uzat numai după ce se asigură de acest lucru.
Suma alocată sesiunii de finanţare este de 50.000.000 lei. În cadrul acestui program, în schimbul casării unui autovehicul mai vechi de 15 ani, persoana fizică primeşte un stimulent în valoare de 3.000 lei, conform propunerii iniţiale jumătate din sumă fiind suportată de AFM şi jumătate din bugetul local.
Primăria Ploieşti a fost prima care a anunţat că, după ce a analizat modalitatea aplicării, la nivel local, a acestor propuneri, bugetul municipiului nu poate susţine acest program în cursul anului 2022.
https://ziare.com/program-rabla-local/f ... hi-1759725




Sâmbătă, 10 septembrie, zi importantă pentru șoferi. Intră în vigoare cea mai amplă schimbare din istoria legii RCA: Dispare cel mai urât formular, prețuri diferite în funcție de vânzător la acceași companie de asigurare
Pe 10 septembrie se împlinesc 90 de zile de când au fost publicate în Monitorul Oficial cele mai importante modificări aduse sistemului RCA de la apariția primei legi dedicată exclusiv domeniului, în 2017. Cele mai multe modificări, aduse pentru a evita o procedură de infrigement începută deja, sunt de natură tehnică și vizează "bucătăria internă" a asigurătorilor, care, prin intermediul Comisiei Europene, au reușit să impună eliminarea oricăror bariere în stabilirea prețurilor.Sâmbătă, 10 septembrie, zi importantă pentru șoferi. Intră în vigoare cea mai amplă schimbare din istoria legii RCA: Dispare cel mai urât formular, prețuri diferite în funcție de vânzător la acceași companie de asigurareDin perspectiva consumatorilor și a potențialilor păgubiți din accidente rutiere cele mai importante schimbări aduse de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) prin normă vizează introducerea fromularului electronic de constatare amiabilă în caz de accident și a conceptului de „primă netă de cheltuieli de distribuție”.Practic, prin aceste două schimbări șoferii au posibilitatea de a scăpa de completarea unui formular tipărit extrem de complicat și, cel pușin teoretic, vor avea posibilitatea de a cumpăra RCA la prețuri diferite în funcție de canalul de distribuție. În mare, așa cum mai anunțase Economica, noua normă vine cu trei modificări majore, două dintre ele premiere pentru piața din România. În primul rând, actul vine să implementeze modificările cerute de Comisia Europeană în ceea ce privește modalitatea în care firmele de asigurare stabilesc prețurile RCA.Practic, din 10 septembrie asigurătorii au liber absolut în această privință, întrucât sunt eliminate articolele care arătau că ASF trebuie să fie notificat înainte de modificarea tarifelor, iar asigurătorii trebuie să prezinte Autorității fundamentarea acestor modificări. Comisia Europeană a cerut aceste modificări României, în cadrul unei proceduri de infrigement începută încă din 2018.Sutele de mii de șoferi implicați anual în accidente fără victime scapă de corvoada formularului tipărit de constatare amiabilă, inclusiv de realizarea schemei exacte a accidentului
Pentru consumatori, însă, altele sunt modificările de impact. Mai întâi, formularul tipărit pentru constatul amiabil nu mai este obligatoriu. Constatarea se va putea face și electronic, cu ajutorul unei aplicații ce va fi pusă la dispoziție de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule (BAAR) și asigurătorii emitenți ai polițelor. Șoferii implicați în accidente, în jur de 500.000 anual, scapă de bătăile de cap date de completarea formularului de constatare amiabilă, ce presupunea inclusiv realizarea unei scheme a accidentului. Nou aplicație va reda automat inclusiv dinamica evenimentului, cu ajutorul sistemului GPS.
„În cazul completării formularului de Constatarea amiabilă de accident în format electronic, datele completate și semnăturile olografe ale conducătorilor celor două vehicule implicate în accident sunt preluate de dispozitivul pe care se completează formularul… Asigurătorii RCA și BAAR dezvoltă și administrează soluțiile tehnice și stabilesc de comun acord procedura avizării daunei prin intermediul formularului de Constatare amiabilă de accident în format electronic, cu respectarea dispozițiilor legale privind gestionarea riscurilor operaționale generate de sistemele informatice utilizate de entitățile autorizate/avizate/înregistrate, reglementate și/sau supravegheate de către A.S.F.”, arată actul normativ.
https://www.economica.net/sambata-10-se ... 09472.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mie Sep 07, 2022 9:09 am

Şoseaua pierdută în munţi, plânsă de localnici: „În scurt timp nu o să mai admirăm peisajul minunat” VIDEO
Doar o parte din şoseaua care se afundă în munţi, pentru a lega Valea Jiului de Băile Herculane, a fost finalizată. Localnicii se plâng de starea drumului naţional.

La peste un deceniu de construcţia primilor 20 de kilometri de şosea din Drumul Naţional 66 A, care urma să conecteze Valea Jiului de sudul României, prin Băile Herculane, proiectul de transformare a drumului forestier de munte într-o şosea a rămas blocat.„În atenţia nu ştiu cui, că nimeni nu ne bagă în seamă. Aşa arată unele porţiuni pe drumul spre Câmpuşel. Dacă nu se intervine, în scurt timp nu o să mai admirăm peisajul minunat în partea superioară din Valea Jiului de Vest”, spune Iosif Bodo, un localnic din Valea Jiului care a publicat mai multe imagini cu numeroasele gropi apărute în şoseaua care începe din Uricani şi se opreşte în sălbăticie, la limita judeţelor Hunedoara şi Gorj.

Pentru unii dintre localnicii Văii Jiului, construcţia unei şosele între oraşele miniere din sudul judeţului Hunedoara şi Băile Herculane a fost privită ca o oportunitate pentru dezvoltarea turismului în zona aflată într-un declin prelungit odată cu închiderea exploatărilor carbonifere. Autorităţile locale au strâns mii de semnături în petiţiile transmise Guvernului României în care solicită continuarea investiţiei.

Unele organizaţii de mediu au reclamat, însă, faptul că investiţia într-un drum de circa 80 de kilometri care să traverseze munţii, pe la poalele Retezatului Mic şi prin Parcul Naţional Domogled – Cheile Cernei, ar dăuna naturii. „Asfaltarea ar distruge ultimul Peisaj Forestier Intact aflat în Munţii Retezat-Godeanu-Ţarcu, pentru că dumul ar urma să traverseze chiar zona de protecţie integrală din Parcul Naţional Domogled - Valea Cernei”, reclamau organizaţiile de mediu care au reuşit, la sfârşitul anilor 2000, să blocheze legal continuarea proiectului.
DETALII AICI:
https://adevarul.ro/stiri-locale/hunedo ... 93628.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Joi Sep 08, 2022 9:13 am

Noul cod rutier prevede amendă de până la 4.500 de lei pentru traversarea neregulamentară a căii ferate
Noua reglementare din codul rutier prevede o amendă pentru traversarea neregulamentară a căii ferate de către șoferi, chiar și atunci când aceasta este nefuncțională, suma ajungând și până la 4.500 de lei. Ba mai mult, aceștia pot ajunge și după gratii. Aceste schimbări din codul rutier au intrat în vigoare chiar de la începutul anului, însă puțini sunt conducătorii auto care le cunosc.
Amenzi uriaşe pentru traversarea neregulamentară a căii ferate
Aşadar, potrivit noilor schimbări, șoferii care traversează linia de cale ferată în afara pasajului de nivel riscă o amendă cuprinsă între 3.000-3.750 de lei sau muncă neremunerată în folosul comunității pe o durată de la 20 la 30 de ore. De altfel, șoferii pot primi arest contravențional pe un termen de 15 zile, în toate cazurile cu privarea de dreptul de a conduce vehicule timp de 6 luni.Având în vedere că în ţara noastră sunt o mulţime de căi ferate dezafectate, ce deserveau vechile fabrici comuniste, dar pe care nimeni nu le-a demontat, s-a ajuns la luarea acestei hotărâri. Cu toate că mai sunt funcționale, sunt totuşi considerate căi ferate, așa că te poți trezi oricând sancționat.De altfel, în cazul în care un șofer traversează linia căii ferate prin pasajul de nivel, acesta riscă o amendă cuprinsă între 3.000-3.750 de lei sau muncă neremunerată în folosul comunității pe o durată de la 30 la 40 de ore.Trebuie reţinut că încălcarea regulilor de traversare a liniei de cale ferată prin pasajul de nivel îţi poate aduce o amendă cuprinsă între 3.750-4.500 sau muncă neremunerată în folosul comunității pe o durată de la 40 la 60 de ore în cazul în care ai generat riscul producerii unui accident de circulație.În concluzie, șoferii pot primi arest contravențional pentru 15 zile, în toate cazurile cu privarea de dreptul de a conduce vehicule între 2-3 ani.
Noul Cod Rutier din 2022
Codul Rutier 2022 a suferit modificări începând de duminică, 27 februarie 2022, atunci când au intrat în vigoare un nou set de reguli, precum şi numeroase noi sancţiuni pentru cei care pun în pericol traficul rutier de pe şoselele din România.Astfel, şoferii care obişnuiesc să facă slalom printre maşini, să se răzbune pe alţi şoferi şi să frâneze în faţa acestora, să facă flash-uri, să depăşească viteza ori să depăşeasă o coloană de maşini vor trebui să învețe tainele calmului.Codul Rutier 2022 care a intrat în vigoare pe 27 februarie prevede faptul că, pe lângă majorarea unor amenzi şi introducerea unora noi, permisul de conducere va putea fi suspendat chiar şi 120 de zile, faţă de 90 de zile cât este în prezent sancţiunea complementară maximă.„Pe cei care se găsesc în categoria care se deplasează succesiv de pe o bandă de circulație pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule care circulă în același sens, îi anunțăm că s-a găsit un „remediu”.Cu toate acestea, în data de 15 iunie, ministrul de Interne, Lucian Bode, a spus în ședința de coaliție, că înăsprirea sancțiunilor a avut drept efect scăderea numărului accidentelor și că nu se justifică, astfel, dorința parlamentarilor de a reduce penalitățile.Acum însă, în urma unor serii de accidente feroviare, s-a scos în evidență reglementările din noul cod rutier ce prevede o amendă de până la 4.500 de lei pentru traversarea neregulamentară a căii ferate.
https://www.bzi.ro/noul-cod-rutier-prev ... te-4538583

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Lun Sep 12, 2022 9:23 am

Europenii cu maşini pe motorină se vor lovi de noi majorări de preţuri, din cauza restricţiilor cu privire la importurile de motorină din Rusia
Automobiliştii europeni care folosesc vehicule pe motorină, care se luptă deja cu preţuri record, se îndreaptă spre noi majorări de preţuri la pompă comparativ cu cei care au automobile pe benzină, arată o analiză realizată de Reuters, scrie Agerpres.

Restricţiile cu privire la importurile de motorină din Rusia, impuse după invazia din Ucraina, au subminat statutul motorinei de alternativă ieftină la benzină în Europa, agravând o criză a costului vieţii în regiune.

„În mod fundamental, Europa nu poate supravieţui fără motorina rusească”, susţine Kevin Wright, analist la firma de consultanţă Kpler.

Pe lângă impactul direct asupra celor aproximativ 140 de milioane de automobilişti europeni care folosesc motorină, preţurile mari la acest combustibil afectează întreaga economie şi inflaţia deoarece este carburantul preferat de către industria şi fermierii europeni.

Datele analizate de Energy Aspects şi Wood Mackenzie arată că diferenţa de preţ dintre motorină şi benzină va ajunge la aproximativ 25 de dolari per baril în trimestrul patru, de la aproximativ 13 dolari per barul în trimestrul al doilea.

„Dacă foloseşti un automobil pe motorină este probabil că vei fi afectat puţin mai mult decât unul pe benzină”, spune Eugene Lindell, analist la FGE.

Această problemă este una care afectează în mod deosebit Europa. Cota autoturismelor diesel pe piaţa europeană este de peste 40%, comparativ cu 4,5% în SUA.

Analiştii avertizează că impactul deplin al invaziei ruseşti asupra pieţei energetice abia urmează să fie resimţit. La finele lunii mai liderii UE au convenit să reducă importurile de petrol din Rusia cu 90% până la finele anului. Aceste sancţiuni introduse treptat înseamnă că toate livrările de ţiţei rusesc prin intermediul navelor vor fi interzise de la începutul lunii decembrie şi toate produsele rafinate ruseşti două luni mai târziu.

Multe companii fie au încetat să cumpere combustibili ruseşti sau au început să caute alternative la ţiţeiul rusesc Urals, care sunt mai potrivite pentru producţia de benzină decât de motorină. În consecinţă, analiştii se aşteaptă ca preţurile la benzină să se mai reducă în trimestrul patru, pe măsură ce cererea sezonieră se va diminua, în timp ce motorina este posibil să rămână scumpă.

Însă creşterea preţului motorinei este posibil să accelereze o tranziţie dinspre vehiculele diesel, chiar dacă pe termen lung, în condiţiile în care Europa încearcă să pună capăt vânzărilor de vehicule noi cu motoare pe combustie din 2035.

Tranziţia de la automobilele pe motorină spre cele pe benzină a devenit evidentă în ultimii ani, susţine Rimoon Agaiby, responsabil pentru Germania la firma de consultanţă auto Ricardo. „Orice majorare a diferenţei de preţ între motorină şi benzină nu va face decât să sprijine această tendinţă”, a adăugat Agaiby.

Datele de pe piaţa automobilelor second-hand arată că oamenii încearcă să vândă mai mult vehicule diesel comparativ cu cele benzină. Portalul Motorway a calculat că vânzările de automobile second-hand pe motorină au crescut cu 21% începând din luna mai şi până în luna iunie, comparativ cu o creştere de 13% în cazul automobilelor pe benzină.

Deşi automobilele electrice ar putea oferi o soluţie, pe termen mediu, problemele pentru consumatorii europeni ar putea să se agraveze având în vedere că pentru flota de vehicule comerciale din Europa nu există o alternativă eficientă la motorină.

https://economedia.ro/europenii-cu-masi ... x7QSXZByHt

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mar Sep 13, 2022 9:05 am

Mitsubishi Estate pregătește platformele de aterizare a mașinilor electrice în Tokyo
Mitsubishi Estate se pregătește pentru primele zboruri de testare a vehiculelor zburătoare cu echipaj din Japonia în anul fiscal 2024 și începe transformarea acoperișurilor clădirilor înalte pe care le deține în Tokyo în platforme de decolare și aterizare, potrivit agenției Nikkei.

Dezvoltatorul imobiliar a fost ales ca operator al unui proiect al Guvernului Metropolitan din Tokyo, în parteneriat cu Japan Airlines, precum și cu Kanematsu, o casă de comerț apropiată de Skyports, un dezvoltator al infrastructurii de aterizare din Marea Britanie.

Aeronavele electrice cu decolare și aterizare verticală (eVTOL) sunt văzute ca o soluție de reducere a traficului rutier, dar este luată în calcul și utilizarea lor în turism și în transportul public.

Institutul de Cercetare Yano consideră că piața globală a mașinilor zburătoare eVTOL va depăși 120 de trilioane de yeni (900 de miliarde de dolari) până în 2050.
https://www.forbes.ro/mitsubishi-estate ... kyo-280780

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mar Sep 20, 2022 10:58 am

Coaliția va prelungi cu trei luni compensarea cu 50 de bani a preţului carburanților
Coaliția de guvernare a ajuns la un acord luni seară pentru prelungirea cu trei luni a compensării cu 50 de bani la preţul carburanților, potrivit surselor HotNews.ro. Reamintim că PNL dorea compensarea prețului doar la motorină, dar PSD s-a opus.
Potrivit surselor citate liberalii au considerat că e necesar menținerea subvenției doar pentru motorină întrucât prețul benzinei s-a stabilizat.
De precizat ar fi că PSD nu a fost de acord cu propunerea PNL și a cerut ca prelungirea subveționării prețului să fie atât la motorină cât și la benzină. Surse politice au declarat pentru HotNews.ro că menținerea subvenției doar pentru motorină „ar fi o măsură discriminatorie”.
Totodată UDMR a susținut ca măsura compensării la carburanți atât la benzină cât și la motorină să continue până la primăvară, pe motiv că bugetul poate susține aceste costuri.
Subvenționarea prețului la carburanți s-a aplicat pe trei luni și urmează să expire pe 30 septembrie.
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-25 ... ntilor.htm



James May, spitalizat în urma unui accident de mașină. Britanicul filma pentru The Grand Tour
James May, celebrul prezentator al emisiunii The Grand Tour (alături de Jeremy Clarkson și Richard Hammond) ar fi fost implicat într-un accident în timp ce filma un nou episod. May a ajuns la spital în urma incidentului.
Jeremy Clarkson, Richard Hammond și James May sunt, fără îndoială, cel mai cunoscut trio din istoria emisiunilor auto. În timpul filmărilor se mai întâmplă și accidente, cel mai celebru pentru acestea fiind Richard Hammond.
În 2006, Hammond a suferit un accident în timpul filmărilor, iar în 2017 a distrus complet un Rimac One. Din fericire, britanicul a scăpat în mare parte teafăr din ambele incidente.
Acum, potrivit celor de la Autoblog, și James May ar fi suferit un accident în timp ce filma pentru un nou episod din "The Grand Tour".
Cel poreclit "Captain Slow" se afla cu ceilalți doi co-prezentantori în Norvegia, iar provocarea consta în conducerea unei mașini (în acest caz un Mitsubishi Lancer Evolution VIII) printr-un tunel slab iluminat.
La un moment dat, May a pierdut controlul volanului și a intrat cu mașina în peretele tunelului, la o viteză de aproximativ 120 de km/h. În urma incidentului, prezentatorul britanic a fost transportat la spital cu o coastă fracturată.
A fost externat la scurt timp, iar filmările au continuat.
https://www.automarket.ro/stiri/james-m ... 10033.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mie Sep 21, 2022 9:58 am

(video) Premieră europeană: Noul Mitsubishi ASX este deja o maşină bine cunoscută
Mitsubishi Motors a prezentat în premieră europeană noua, a doua generaţie a modelului ASX. Şi surpriză! Aceasta este de fapt un Renault Captur, însă cu logouri şi alte câteva modificări minore ale mărcii nipone.

O astfel de lansare nu este o surpriză, reieşind din faptul că mai mulţi producători auto practică ceva similar pentru a optimiza costurile şi nu numai.

Totodată, ţinem să amintim că Mitsubishi face parte dintr-o alianţă cu Renault şi Nissan, astfel încât noul ASX este un automobil cu acte în regulă, nu vreo copie ilegală.


Caracteristici cheie:

Despre designul şi dotările pe care le poate avea un Renault Captur puteţi citi aici pentru a nu dubla informaţia. Va oferi o paletă iniţială din şase culori, iar în echipări de top pot fi combinate cu un acoperiş negru.
Bazat pe platforma Renault-Nissan-Mitsubishi CMF-B, noul ASX este un SUV compact furnizat de Renault și dezvoltat special pentru piața europeană.
Noul ASX prezintă o siluetă fluidă din față spre spate, iar linia caracterului care se ridică spre spate se combină cu plafonul plutitor pentru a oferi vehiculului un stil dinamic care exprimă conducerea sa agilă. Un element al conceptului de design Dynamic Shield de la Mitsubishi Motors este adăugat în partea frontală, cu o grilă robustă care pune în scenă emblematica emblemă cu trei diamante.
Noua generație ASX dispune de o gamă largă de opțiuni de propulsie pentru a se potrivi nevoilor diferite de astăzi din Europa.
În fruntea gamei va fi modelul plug-in hybrid (PHEV) cu un motor pe benzină de 1.6 litri, două motoare electrice (un demaror-generator și un motor principal), o cutie de viteze automată multi-modală și o baterie de 10.5 kWh (până la 50 km autonomie electrică). Unitatea de propulsie va oferi 160 CP şi 144 Nm.
Modelul hibrid (HEV) este compus dintr-un motor pe benzină de 1.6 litri, asistat de două motoare electrice, o cutie de viteze automată multi-modală și o baterie de 1.3 kWh. Unitatea de propulsie va oferi 143 CP şi 148 Nm.
Modelul mild hybrid va combina un benzinar turbo cu injecție directă de 1.3 litri cu o transmisie manuală cu şase trepte (140 CP/260 Nm) sau o transmisie automată cu dublu ambreiaj (7DCT) cu şapte trepte (158 CP/270 Nm).
Modelul de bază va dispune de un motor turbo pe benzină de 1.0 litri (91 CP/160 Nm) și o transmisie manuală cu şase trepte.
Se mai menţionează despre prezenţa unui portbagaj spaţios și a unei banchete posterioare glisante.
Un Smartphone-link Display Audio (SDA) este situat în centrul panoului de instrumente, iar sistemul Multi-Sense controlat prin SDA permite șoferului să selecteze modul de rulare care se potrivește cel mai bine preferințelor sale.

https://autoblog.md/video-premiera-euro ... cunoscuta/


În funcție de nivelul de echipare, panoul de bord din spatele volanului poate avea ceasuri analogice cu un ecran de 4.2 inchi între ele, un monitor de 7.0 inchi sau unul de 10.25 inchi. Monitorul standard pentru sistemul multimedia este orizontal şi măsoară 7.0 inchi. Opţional sau în echipare de top e un monitor vertical de 9.3 inchi, care suportă Apple CarPlay wireless și Android Auto. Va mai fi pus la dispoziţie un sistem audio Bose.
În plus, sistemele avansate de asistență a șoferului, cum ar fi tehnologia MI-PILOT pentru autostrăzi, care integrează Adaptive Cruise Control (ACC) și Lane Centering Assist (LCA), sunt disponibile pentru a sprijini conducerea în condiții de siguranță.
Modelul va fi produs la uzina Renault din Valladolid din Spania și va fi în showroom-urile Mitsubishi Motors pe piețe europene selectate începând cu martie 2023.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator