Revista Presei - Mitsubishi News -

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mar Iul 12, 2022 9:25 am

Litigiile cu asiguratorii RCA poti fi rezolvate și în afara instanței. Care este cea mai mare sumă obținută în 2022
Consumatorii nu trebuie să adreseze neapărat instanței de judecată, în cazul unor litigii cu orice tip de asigurător, așadar și cu cei ce emit polițe RCA.

Consumatorii pot apela gratuit la o soluționare alternativă a litigiilor
Persoanele fizice pot lua legătura cu Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin), o structură creată în cadrul ASF cu scopul de a permite consumatorilor să apeleze gratuit la un mecanism de soluționare alternativă a litigiilor – conciliere, potrivit avocatnet.ro.

În acest an, cea mai mare sumă obținută de un consumator ce a apelat la SAL-Fin este de 226.513 lei, anunță Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).


De altfel, potrivit ASF, nu este singurul caz în care, în urma concilierii SAL-Fin, consumatorii au primit sume importante. De pildă, într-un caz, consumatorul a primit 92.460 de lei pentru achitarea reparațiilor unui autoturism avariat și pentru lipsa de folosință a acestuia, iar în altul, au fost achitați 85.618 de lei de un asigurător în baza unei polițe CASCO.

Consumatorii pot alege dintre două tipuri de proceduri de soluționare alternativă a litigiilor: propunerea sau impunerea unei soluții.

Mai exact, pot alege între:
Procedura de soluționare prin care un conciliator propune o soluție părților aflate în litigiu – acestea sunt libere să o accepte sau nu;

Procedura de soluționare prin care unul sau mai mulți conciliatori impun o soluție – de data aceasta, acceptarea rezultatului nu mai este opțională pentru părțile aflate în litigiu.

https://www.b1tv.ro/economic/litigiile- ... 78364.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mie Iul 13, 2022 9:25 am

Învață mașinile după siglele mărcilor de automobile
Citeşte întreaga ştire: Învață mașinile după siglele mărcilor de automobile

https://www.libertatea.ro/lifestyle/mas ... mitsubishi

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Joi Iul 14, 2022 9:22 am

Prima analiză a poluării de pe autostrăzile și drumurile naționale din România: Intrarea A1 în București și zone de pe Centura Capitalei, cele mai poluate șosele
Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN) a publicat în premieră o analiză privind consumul de carburant și de emisii poluante pe întreaga rețea de drumuri naționale și autostrăzi din administrația Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Astfel, primii kilometri din Autostrada București - Pitești (A1) precum și câteva zone din Centura Capitalei se numără printre sectoarele de drumuri cu cele mai mari emisii poluante.
„Odată cu actualizarea modelului de transport, CESTRIN a trecut la o nouă etapă. Este vorba despre posibilitatea de a estima într-un mod real consumul de carburant la nivelul rețelei de drumuri naționale și autostrăzi, inclusiv emisiile generate de traficul rutier”, spun reprezentanții CESTRIN.

Potrivit lor, se ajunge astfel la o etapă nouă, etapă în care managementul decarbonizării devine posibil, inclusiv cu analiza și emiterea unor scenarii de perspectivă, pe termen scurt, mediu sau lung.

„Este poate pentru prima oara când, la nivel de rețea de drumuri naționale, putem lua la cunoștință pe de o parte, și de a cuantifica pe de alta parte, ce înseamnă transportul rutier relativ la amprenta de carbon și de poluare în sine”, au menționat reprezentanții CESTRIN.


Ei au prezentat câteva cifre:
> Consumul de carburant, motorină și benzină, la nivelul unei zile, pe întreaga rețea de drumuri naționale din administrația CNAIR inclusiv autostrăzile, este de aproximativ 15,14 milioane litri. Tot acest consum de carburant se transformă în diverse tipuri de emisii poluante.
> Consumul de carburant, motorină și benzină, la nivelul unui an, pe întreaga rețea de drumuri naționale din administrația CNAIR inclusiv autostrăzile, este de aproximativ 5,53 miliarde litri.
> Consum zilnic de motorină pe rețeaua de drumuri naționale (inclusiv autostrăzi) – 11,94 milioane litri;
> Consum anual de motorină pe rețeaua de drumuri naționale (inclusiv autostrăzi) – 4,36 miliarde litri – (78,87 % din totalul de combustibil consumat anual) ;
> Consum zilnic de benzină pe rețeaua de drumuri naționale (inclusiv autostrăzi) – 3,2 milioane litri;
> Consum anual de benzină pe rețeaua de drumuri naționale (inclusiv autostrăzi) – 1,17 miliarde litri – (21,12 % din totalul de combustibil consumat anual)
> Consum zilnic de motorină pe rețeaua de drumuri naționale fără autostrăzi – 10,69 milioane litri;
> Consum anual de motorină pe rețeaua de drumuri naționale fără autostrăzi – 3,90 miliarde litri;
> Consum zilnic de benzină pe rețeaua de drumuri naționale fără autostrăzi – 2,88 milioane litri;
> Consum anual de benzină pe rețeaua de drumuri naționale fără autostrăzi – 1,05 miliarde litri;
> Consum zilnic de motorină pe rețeaua de autostrăzi – 1,254 milioane litri;
> Consum anual de motorină pe rețeaua de autostrăzi – 457 milioane litri;
> Consum zilnic de benzină pe rețeaua de autostrăzi – 0,32 milioane litri;
> Consum anual de benzină pe rețeaua de autostrăzi – 117 milioane litri;
> 89,6 % din consumul de carburant total anual/ mediu zilnic se realizează pe rețeaua de drumuri naționale, exclusiv autostrăzi. Doar 10,4% din consumul de carburant total anual/ mediu zilnic este aferent autostrăzilor;
https://www.economica.net/prima-analiza ... 98671.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Lun Iul 25, 2022 11:56 am

(VIDEO) Două maşini clasice japoneze, Mitsubishi Lancer Evo şi Subaru Impreza WRX STi, conduse cu peripeţii spre zone îndepărtate din Alaska
Mitsubishi Lancer Evo şi Subaru Impreza WRX erau cândva modelele japoneze extraordinar de îndrăgite, fiind concurente acerbe între ele. Ambele aveau gene de raliu, ambele erau nişte sedanuri uşoare şi compacte, cu sisteme geniale de tracţiune integrală, ambele aveau motoare turboaspirate în 4 cilindri şi ambele erau rapide, putând trece viraje şi în derapaje la dorinţă.Ei bine, doi amici proprietari ai unor asemenea modele din SUA şi-au produs să meargă cu ele într-o călătorie spre Alaska şi prin Alaska, acolo unde drumurile sunt rele, iar regiunile aproape pustii de oameni. La prima vedere, maşinile lor modificate mai ales pentru circuite şi performanţă măsurată la secunde, nu prea au ce căuta pe drumuri de prundiş şi pădurile de Alaska. Dar tocmai genele de raliu spun că acese modele japoneze ar trebui să reziste cu bine într-o asemenea călătorie.Ambele maşini au aproape toate piesele esenţiale modificate, de la motor la suspensie, ceea ce face fiabilitatea lor diferită decât cea de stoc, oferită de fabrică. Una din maşini are 420 CP, iar alta — 500 CP, fiind construită recent, după ce motorul anterior a clacat.Tocmai Subaru a şi cedat primul, cu o problemă la circuitul de ulei al turbinei. Piesa era simplă, dar accesul la ea într-un motor boxer de Subaru era dificil.După această reparaţie, drumul prin SUA a fost uşor, iar Canada a venit repede cu relief muntos superb. Iar cei doi s-au aventura şi pe drumul cu prundiş prin munţi.După alte sute de kilometri, aceştia au prins şi zone cu zăpadă. Din fericire, aceştia aveau anvelope all-season pentru a face faţă şi tracţiune integrală.Totuşi, la ferirea de un camion de pe contrasens, unul din cei doi amici a ajuns pe acostament, în zăpadă şi cei doi au trebuit să aştepte o altă maşină să-i tracteze.Totuşi, au urmat alte mii de kilometri de drum şi într-un final, cu alte mici peripeţii cele două maşini japoneze clasice au ajuns cu bine la destinaţie, în Alaska. Iar întreaga aventură a fost filmată frumos în 3 episoade de video, plăcute pentru orice pasionat de modelelor nipone de cândva.
https://piataauto.md/Stiri/2022/07/VIDE ... te-Alaska/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mar Iul 26, 2022 9:53 am

Vechea rivalitate dintre Subaru Impreza şi Mitsubishi Lancer Evo, aprinsă din nou
https://www.automarket.ro/tv/comparativ ... -8505.html

Dilema șoferului de secol 21. Mașină hibrid, plug-in hibrid sau electrică?
Tendința la nivel global este de reducere a poluării generate de motorizările clasice, cu ardere internă, motiv pentru care mai toate guvernele îi încurajează pe șoferi să se reorienteze către cele care emit un nivel cât mai redus de noxe.
https://www.wall-street.ro/articol/Auto ... trica.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Joi Iul 28, 2022 9:52 am

Chinezii au lansat un vehicul autonom pentru curățarea străzilor
Chinezii de la WeRide și Grupul Yutong au lansat un vehicul autonom numit Robosweeper. Așa cum reiese din nume, acesta este un vehicul care curăță străzile fără să fie condus de un șofer. Robosweeper va fi utilizat doar în marile orașe din China.
O companie din China, numită WeRide, a colaborat cu cei de la Grupul Yutong pentru crearea unui vehicul autonom care să poată să curețe străzile de unul singur. Noul vehicul se numește Robosweeper și va putea curăța străzile marilor orașe din China cu ajutorul funcțiilor de măturare, stropire și dezinfectare. Astfel, acest vehicul ar putea fi de mare ajutor în curățenia publică, în contextul apariției unor valuri noi de COVID-19 în această țară.

Deși Robosweeper arată ca un concept, acesta este, de fapt, un vehicul produs în serie. Fiind un vehicul autonom, habitaclul lui Robosweeper este inexistent. Acest lucru este evidențiat de geamurile cu tentă închisă pe toate părțile. Cu ajutorul senzorilor plasați în jurul vehiculului, Robosweeper permite autonomie de Nivelul 4.

Întreaga flotă Robosweeper va fi controlată prin intermediul unei platforme cloud. Planificarea rutelor, supravegherea și întreținerea vehiculului, care include încărcarea, reumplerea cu apă a sistemului de curățare și descărcarea deșeurilor, vor putea fi realizate fără intervenția umană.
https://www.automarket.ro/stiri/chinezi ... 08669.html





Mituri și preconcepții despre presiunea din anvelope
Condusul în siguranță și durata de viață a anvelopelor pot fi îmbunătățite în doar câteva minute prin reglarea presiunii din anvelope. Aceasta ar trebui să fie mai mare pe timp de iarnă și atunci când sarcina este mai mare decât în mod obișnuit.


Mulți șoferi conduc cu o presiune prea scăzută în anvelope din cauza dorinței de confort sporit sau a unor convingeri periculoase.
Matti Morri, expert Nokian Tyres, explică miturile și preconcepțiile legate de anvelope:
Este mai confortabil condusul cu presiune mai mică în anvelope?
„Poate că este mai confortabil, dar este și mai periculos. O anvelopă cu presiune prea scăzută este prea flexibilă, ceea ce o face incontrolabilă. Aceasta este probabil cea mai periculoasă preconcepție despre presiunea din anvelope. Nu degeaba producătorii de vehicule și de anvelope recomandă un nivel de presiune în anvelope ce garantează siguranța acestora, chiar și în situații extreme”, spune Matti Morri, Technical Customer Service Manager, Nokian Tyres.

Presiunea normală cauzează uzura anvelopei în zona centrală?
La anvelopele vechi, cu structură diagonală, era posibilă reglarea modelului de uzură prin intermediul presiunii din anvelope. Acest lucru se întâmpla acum mai bine de 30 de ani, însă mitul persistă. Modelul de uzură al unei anvelope moderne cu centuri de oțel nu poate fi afectat de un nivel normal de presiune.
Anvelopele de tracțiune sunt puțin mai predispuse la uzură în zona centrală, deoarece această suprafață este solicitată mai mult în timpul accelerației. Pentru ca anvelopele să se uzeze uniform, ar trebui schimbate din față în spate și din spate în față în timp util.

Presiunea corectă crește durata de viață a anvelopelor?
Cu siguranță. Cu cât presiunea este mai mică, cu atât peretele lateral al anvelopei este mai proeminent. Aceasta este partea cea mai fragilă a unei anvelope, iar o presiune corectă ajută la reducerea perforațiilor, tăieturilor și deteriorării anvelopelor.

Dacă o anvelopă rulează la o presiune prea scăzută în comparație cu sarcina, forma sa este afectată mult în timpul condusului. Structura sa devine mai caldă, ceea ce poate provoca deteriorarea componentelor.
La tractarea unei remorci, trebuie crescută presiunea în anvelopele din față?/ Ar trebui/este indicată creșterea presiunii în anvelopele din față când este tractată o remorcă?
„Și acesta este un mit, iar răspunsul este nu. În timpul condusului în vacanță, cu o sarcină mare în portbagaj, de exemplu, sau la tractarea unei remorci, trebuie crescută presiunea pe puntea din spate. Greutatea crescută pe bara de remorcare crește sarcina pe puntea din spate. Presiunea prea scăzută din anvelope cauzează supravirarea în timpul unui viraj. Spatele începe să se miște necontrolat, ceea ce face ca vehiculul încărcat să fie mai dificil de condus”, subliniază Morri.

O autoutilitară poate necesita până la 5 bari de presiune în anvelope?
Structura mai robustă a unei autoutilitare poate sugera o capacitate de încărcare a anvelopelor suficientă, chiar și la presiune mai mică. Totuși, pentru a atinge capacitatea maximă de încărcare, nivelul de presiune al anvelopelor ar trebui să fie de până la 5 bari sau chiar mai mare.

Capacitatea de încărcare înseamnă cantitatea de lucruri și numărul de persoane care pot fi transportate în vehicul. Dacă anvelopele unei autoutilitare au probleme structurale, motivul este adesea presiunea prea scăzută în anvelope în raport cu sarcina.
Este posibil ca o anvelopă să iasă de pe jantă?
Da, o anvelopă poate ieși de pe jantă în timpul condusului. Când temperatura scade cu zece grade, presiunea în anvelope scade cu 0,1 bari. Din cauza temperaturilor sub zero grade, se micșorează chiar și o jantă de oțel. La temperaturi mult sub zero grade, o anvelopă cu presiune prea scăzută poate ieși de pe jantă dacă, de exemplu, vehiculul lovește o bordură, într-o curbă la viteză mare.

Când temperatura crește, crește și presiunea în anvelope. Presiunea prea mare nu este un motiv de îngrijorare – mai bine mai mare decât prea mică. Presiunea prea scăzută crește rezistența la rulare, uzura anvelopelor și consumul de combustibil, și duce la o navigabilitate mai slabă. Acest lucru se aplică, atât vara, cât și iarna.Nokian Tyres dezvoltă și produce anvelope premium. Lanțul Vianor furnizează anvelope și service auto. În 2021, vânzările nete ale companiei au fost de 1,7 miliarde de euro, iar numărul de angajați a ajuns la aproximativ 4.900.
https://evmarket.ro/servicii/anvelope/m ... ope-26056/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Vin Iul 29, 2022 9:24 am

CNAIR: Peste 500 de șoferi au plătit rovinieta cu un număr de înmatriculare greșit. Ce trebuie să facă în această situație
CNAIR spune că utilizatorii rețelei de drumuri naționale și autostrăzi trebuie sa verifice cu atenție datele de identificare ale vehiculelor înainte de achitarea rovinietei/peajului, indiferent de modalitatea aleasă (SMS, în punctele de distribuție, terminale asistate/neasistate, portaluri sau aplicații destinate telefoanelor mobile).

Această atenționare vine în urma înregistrarii la nivelul CNAIR, de la începutul anului 2022, a unui număr de peste 500 de solicitări de corecție a numerelor de înmatriculare. Multe dintre aceste solicitări au fost transmise ulterior primirii unor procese-verbale de constatare a contravenției.

Chiar și în condițiile în care corecțiile solicitate se pot realiza, procesele-verbale de constatare a contravenției încheiate nu pot fi anulate de către CNAIR, ci doar de o instanță de judecată și doar în urma formulării, de către utilizatori, a unor plângeri contravenționale împotriva acestora.

Cele mai des întâlnite erori potrivit CNAIR
-inversarea cifrelor aferente numărului de înmatriculare a vehiculului (Ex: _89_ în loc de __98___);
-un caracter greșit din combinația de trei litere aferentă numărului de înmatriculare (Ex: ___AFA în loc de ___APA);Amenda pentru cei care nu vor plăti taxa de drum ar putea fi de 275 – 550 de lei pentru autoturisme si de 950 – 1900 de lei pentru vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone.
https://www.promotor.ro/stiri-auto/cnai ... e-19045428

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mar Aug 02, 2022 9:19 am

Industria auto, lovită dur de războiul din Ucraina. Criză de cipuri și baterii pentru mașini electrice
Criza semiconductorilor este prognozată să se extindă chiar până la începutul anului 2023, arată o analiză XTB. Războiul din Ucraina a amplificat problemele industriei auto, afectând și producția de mașini electrice.

Piața autovehiculelor electrice se află într-o situație destul de sensibilă. Pe de o parte, capacitatea de producție este afectată de criza semiconductorilor, dar pe de altă parte interesul pentru acest sector crește odată cu scumpirea combustibililor fosili de la pompă. arată analiza realizată de Radu Puiu, Financial Analyst în cadrul XTB, casă de brokeraj pe burse internaționale.

Pe lângă problemele anterioare de natură logistică și a capacității de producție limitată, s-au adăugat noi provocări aduse de conflictul din Ucraina: întreruperea producției unor materii prime utilizate în producția de semiconductori, precum neon, heliu, litiu sau nichel. Cererea rămâne ridicată, în timp ce oferta rămâne constrânsă. De asemenea, prețurile la energie sunt un factor important, fabricarea microcipurilor necesitând o cantitate foarte ridicată de energie electrică.Criza semiconductorilor afectează încă industria auto
În ultimele luni, aproape toți marii producători de automobile au redus producția și întâmpină dificultăți să furnizeze vehicule la timp.

Recent, Toyota a anunțat că va reduce producția de autovehicule cu 100.000 din cauza penuriei de semiconductori. Potrivit unui comunicat al companiei, aceasta a suspendat producția a 16 linii de producție în 10 fabrici, în mai și iunie, din cele 28 de linii din 14 fabrici.

De asemenea, Ford Motor a declarat luna trecută că a oprit producția Ford Mustang de generația a șasea având în vedere contextul actual. În plus, Ford a spus că a pierdut 3,1 miliarde de dolari în primul trimestru al anului 2022 din cauza penuriei de cipuri, capacitatea de producție fiind afectată.

Cumpărătorii Tesla se confruntă cu o perioadă de așteptare de până la doi ani pentru SUV-ul Model X, pe măsură ce compania întâmpină dificultăți în intensificarea producției. Totuși, consumatorii continuă să prefere modelele companiei. Astfel, în martie, Tesla Model Y și Model 3 au fost cele mai bine vândute automobile din Marea Britanie.
https://www.wall-street.ro/articol/Auto ... trice.html





Castrol creează un nou canal pe YouTube pentru a ghida utilizatorii cu privire la întreținerea de bază a autovehiculului
Castrol a lansat un nou canal de YouTube pentru a ghida utilizatorii în mod simplu și clar cu privire la întreținerea de bază a autovehiculului și cum să selecteze uleiul corect pentru autovehicul sau motocicletă.
Sunt prezentate și ghiduri video foarte utile pas-cu-pas care au ca scop să diminueze din grijile pe care mulți oameni și le fac în timp ce realizează întreținerea ei înșiși. Vizualizatorii sunt ghidați cu privire la schimbarea uleiului de motor al propriului autovehicul în cinci pași simpli, incluzând drenarea uleiului și înlocuirea acestuia și a filtrului. Alte subiecte includ cum să verificați nivelul de ulei, ce să faceți dacă presiunea uleiului este prea joasă și ce să faceți dacă a fost pus prea mult ulei.

Crearea noului canal de YouTube al Castrol vine în urma publicării recente a studiului de piață la nivel național cu privire la tendințele în materie de întreținere. Care a relevat faptul că doar 53%dintre proprietarii români de autovehicule afirmă că nivelul uleiului de motor al autovehiculului lor este verificat o dată pe lună*, conform recomandării experților în lubrifianți de la Castrol pentru a optimiza eficiența carburantului, a reduce nivelul emisiilor de carbon și a prelungi durata de viață a motorului.

Același studiu a arătat faptul că o mică parte din proprietarii români de autovehicule (27%) nu au completat niciodată uleiul de motor pentru autovehiculul lor actual sau oricare dintre autovehiculele anterioare, iar 20% au afirmat că nu știu cum să efectueze verificarea la autovehiculul lor actual. Mulți au recunoscut faptul că nu au foarte mare încredere în a verifica personal uleiul, cu un procent de 40% care au fost de acord cu următoarea declarație: „Aș prefera ca un tehnician / mecanic să verifice, întrucât vor face o treabă mult mai eficientă.” Doar 62% dintre respondenți au afirmat că, de obicei, verifică nivelul uleiului ei înșiși, cu ajutorul unui memento, și nu solicită ca acest lucru să fie realizat de un partener, soț/soție, un vecin, o rudă sau un coleg.

Castrol estimează că 21% din autovehiculele de pe drumurile europene funcționează în prezent cu un nivel redus de ulei și 8% prezintă risc imediat de deteriorare, deoarece nivelul uleiului este la sau sub nivelul minim recomandat**.

Shailendra Gupte, Director de marketing EMEA în cadrul Castrol a declarat: „Riscul unei daune pe termen lung la motor crește dacă este folosit un ulei greșit; prin urmare este esențial ca utilizatorii să poată accesa informații de încredere și practice care să le permită cu ușurință să identifice uleiul potrivit pentru autovehiculul lor și cerințele de utilizare.”

„În momentul creării videoclipurilor noastre și atunci când ne-am decis care vor fi subiectele cele mai utile, am făcut cercetări cu privire la întrebările cele mai frecvente care ne-au fost adresate pe YouTube despre selecția uleiului și întreținere,” adaugă Gupte. „Aceste videoclipuri noi au fost concepute pentru a fi atractive și ușor de urmărit, realizate pe baza experienței de lungă durată a Castrol pentru a ajuta la consolidarea încrederii utilizatorilor.”
https://autopro.ro/stiri-2/castrol-canal-youtube/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mie Aug 03, 2022 9:16 am

Ce să faci dacă ai pus combustibilul greșit în mașină
Conform studiilor, în multe țări șoferii pun combustibilul greșit în mașină la fiecare trei minute și jumătate. Iată ce trebuie să faci dacă ești unul dintre ei.

Poate să te coste destul de mult, dacă pui combustibilul greșit în rezervorul mașinii. Stai liniștit, nu ești singurul, aceasta fiind o „boală” care afectează sute de mii de șoferi în fiecare an, numai în Europa. Însă, indiferent dacă ai pus benzină într-o mașină diesel sau motorină într-o mașină pe benzină, cel mai important lucru de făcut este să nu pornești motorul.

Am pus benzină în mașina mea diesel – ce ar trebui să fac?
Este cel mai frecvent tip de alimentare greșită, deoarece țeava pistolului de la pompa de benzină poate intra cu ușurință în gâtul de umplere al rezervorului de combustibil al unei mașini diesel.Dacă ai pus benzină într-o mașină diesel, cel mai important lucru de făcut este să nu pornești motorul. Pornirea acestuia va permite combustibilului să circule prin conductele de alimentare, iar motorul va fi distrus în totalitate. Deci, dacă nu ai pornit mașina, primul lucru pe care trebuie să îl faci este să golești rezervorul de combustibil.

Benzina va acționa ca un solvent, dăunând pompei de combustibil și altor părți ale sistemului de alimentare al motorului. Iar acest lucru ar putea însemna o reparație costisitoare a sistemului de alimentare cu combustibil al mașinii. Cel mai probabil, vei fi nevoit să înlocuiești pompa de combustibil, injectoarele diesel, filtrele de combustibil, dar și rezervorul.

Am pus motorină în mașina pe benzină - ce ar trebui să fac?
Aceasta greșeală este mai rar întâlnită, asta pentru că majoritatea pompelor de motorină nu se potrivesc la gâtul de umplere de la rezervorul de benzină. Cu toate acestea, dacă puneți motorină în rezervorul de combustibil al unei mașini pe benzină, nu porniți motorul, deoarece acest lucru va permite combustibilului să circule și va strica sistemul de alimentare.
Cât vor costa reparațiile dacă pun combustibil greșit în mașina mea?
Devizul reparațiilor variază în funcție de tipul de mașină, de dimensiunea motorului și, cel mai important, dacă ai apucat să pornești sau nu mașina.

Majoritatea mecanicilor vor începe prin a goli complet rezervorul pentru a elimina carburantul greșit pus, dar pot fi necesare mai multe intervenții la service. Iar acestea pot ajunge până la 3.000 de lei. Totuși, dacă ai apucat să pornești motorul, atunci, mai mult ca sigur vei fi nevoit să îl repari, ori chiar mai rău, să îl înlocuiești. Iar aici, în funcție de modelul mașinii și de vechime, costurile pot ajunge chiar de ordinul miilor de euro. Oricum, un motor nou este costisitor și nu se poate face decât pe comandă, așa că, nu îți rămâne decât să cauți oferte second-hand.
https://www.wall-street.ro/articol/Auto ... asina.html





2023 Mitsubishi Triton PHEV planificat, EV urmeaza sa apara!
Generația următoare Mitsubishi Triton ar putea obține o versiune modificată a grupului motopropulsor , un hibrid plug-in, și un model complet electric.


Mitsubishi a confirmat ca lucreaza la o versiune plug-in hibrid a generației următoare Triton, si ca au in vedere si o versiune complet electrică.
https://www.whichcar.com.au/news/2024-m ... -confirmed

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 910
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Joi Aug 04, 2022 1:40 pm

Proiect pentru o „taxă de poluare” în Bucureşti. Cât vor plăti şoferii din Bucureşti în funcţie de maşină şi cât va fi taxa de tranzit prin Capitală. Nicuşor Dan nu susţine iniţiativa
TAXĂ POLUARE - VINIETĂ BUCUREŞTI. Un proiect din Primăria Capitalei presupune înfiinţarea unei zone de Emisii Reduse pe toate drumurile publice din Bucureşti pentru o perioadă de șase ani, începând de anul viitor. În acest fel, Primăria va încerca să reducă poluarea, conform normelor europene. Primarul General, Nicuşor Dan, a anunţat că nu susţine proiectul
TAXĂ POLUARE BUCURESTI – Printre autovehiculele pentru care va fi necesară o taxă de anul viitor se numără motocicletele, maşinile diesel, dar şi cele pe benzină sau GPL, cu o normă de poluare mai veche, începând de la cele non-euro, până la EURO 4, în cazul vehiculelor diesel de peste 2 tone, informează antena3.ro. Până în anul 2028 măsurile vor fi mai drastice.

Ce taxe vor fi în funcţie de norma de poluare Euro
Tarife pentru vehiculele non-Euro și pentru cele cu norma de poluare Euro 1, Euro 2 încep de la 20 de lei pe zi, la 5.500 de lei pe an.

Aceleaşi taxe se aplică şi pentru şoferii vehiculelor care nu sunt înregistrate sau înmatriculate în Bucureşti şi doresc să circule în zona A a Capitalei, zonă care urmează să fie delimitată în viitor.

Cei care nu achită taxele riscă o amendă cuprinsă între 4.000 și 5.000 de lei, iar constatrea se va face de către brigada rutieră sau poliția locală.

Sunt şi excepţii de la regulament precum autospecialele SMURD, ale pompierilor, poliţiştilor, a mijloacelor de transport în comun şi a utilajelor agricole fie a celor care intervin pentru reparaţia drumurilor publice.

Banii strânși din taxe se vor duce către un fond special care presupune amenajarea pistelor de biciclete, înnoirea mijloacelor de transport în comun, amenajarea părcărilor pentru biciclete, trotinete şi către sprijinirea în achiziţionarea unui maşini electrice sub 1500 kg.

Vehicule care trebuie să achite o taxă pentru a circula în Capitală din 2023

– motociclete, mopede, tricicluri și cvadricicluri

non-euro şi EURO 1

– Diesel – cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2

– benzină, GPL, GNC și GNL cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg

non-euro şi EURO 1

– Diesel – cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3

– benzină, GPL, GNC și GNL – cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2

– Diesel – cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4

– benzină, GPL, GNC și GNL – cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3

Ce taxe vor fi pentru vehiculele non-euro, EURO 1 și EURO 2
Taxă 1 zi: 20 lei

Taxă 3 zile: 55 lei

Taxă 7 zile: 120 lei

Taxă 30 de zile: 500 lei

Taxă 365 de zile: 5.500 lei.

Ce taxe vor plăti cei cu maşinile care nu sunt înmatriculate sau înregistrate în Bucureşti
Taxa zilnică – 20 lei

Taxă 5 zile – 90 lei

Taxă 7 zile – 120 lei

Taxă 30 de zile – 500 lei

Taxă 365 de zile – 5500 lei.
https://www.economica.net/taxa-poluare- ... 89066.html

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori