Montare Instalatie Gpl
am si eu o curiozitate:
-in cazul functionarii pe GPL ce informatii mai indica bordul referitor la: consum instant, consum mediu, autonomie, nivel carburant?
-cum aflu eu care este nivelul GPL-ului din butelie?
-densitatea GPL-ului alimentat ziua pe caldura difera semnificativ de densitatea GPL-ului alimentat pe racoare ? la benzina stim ca rezervoarele sunt ingropate in pamant la temperatura constanta, insa la GPL am vazut ca buteliile sunt in plin soare asa ca ma gandesc ca cu X litri alimentati noaptea/iarna parcurg mai multi km decat cu X litri alimentati vara in plin soare. gandsc corect sau este o exagerare din partea mea ?
-in cazul functionarii pe GPL ce informatii mai indica bordul referitor la: consum instant, consum mediu, autonomie, nivel carburant?
-cum aflu eu care este nivelul GPL-ului din butelie?
-densitatea GPL-ului alimentat ziua pe caldura difera semnificativ de densitatea GPL-ului alimentat pe racoare ? la benzina stim ca rezervoarele sunt ingropate in pamant la temperatura constanta, insa la GPL am vazut ca buteliile sunt in plin soare asa ca ma gandesc ca cu X litri alimentati noaptea/iarna parcurg mai multi km decat cu X litri alimentati vara in plin soare. gandsc corect sau este o exagerare din partea mea ?
ECU masinii nu stie ca tu nu mergi pe benzina. Deci iti arata in continuare consum (dar e irelevant, pt ca tu mergi pe gaz cu un factor de corectie, ai consum mai mare deci) autonomia e si ea eronata din moment ce tu nu mergi pe benzina si benzina nu se termina niciodata, si oricum cifra de consum pe care se bazeaza calculul autonomia e eronata. Doar nivelul benzinei in rezervor e indicat corect. Nivelul gazului iti este indicat cu leduri pe acel mic dispozitiv cu buton ce se instaleaza in masina, cu care si selectezi benzina sau gaz.
Rezervoarele alea au o anumita presiune in ele banuiesc, nu cunosc ce factori de corectie au la pompa pt a compensa pt diferentele de presiune. Oricum, gazul ala lichefiat e fff rece, daca s-ar incalzi ar creste presiunea..dar nu stiu daca are voie.
Rezervoarele alea au o anumita presiune in ele banuiesc, nu cunosc ce factori de corectie au la pompa pt a compensa pt diferentele de presiune. Oricum, gazul ala lichefiat e fff rece, daca s-ar incalzi ar creste presiunea..dar nu stiu daca are voie.
Ceva pe acolo. Consumul se refera la benzina. Masina nu stie ca merge pe gaz. Ea crede ca merge pe benzina. Dar cum gazul arde altfel si are calorii mai putine, masina compenseaza si comanda sa injecteze mai multa benzina. Dar de fapt injectoarele sunt inchise si ECU primeste un semnal simulat de la ECU de gaz.
Sau nu.
Sa nu uitam ca majoritatea benzinarelor pot fi dotate cu instalatie gpl "de fabrica" si atunci se pot schimba setarile din ECU pt a corecta datele de conum/autonomie. Cele mai multe "cititoare" de consum se bazeaza pe datele oferite de senzorul din admisia de aer, deci corectia se face exclusiv aritmetic.
Citirea nivelului de combustibil nu stiu cum se aproximeaza insa cred ca metoda clasica (manometru electronic) e cea mai folosita.
Sa nu uitam ca majoritatea benzinarelor pot fi dotate cu instalatie gpl "de fabrica" si atunci se pot schimba setarile din ECU pt a corecta datele de conum/autonomie. Cele mai multe "cititoare" de consum se bazeaza pe datele oferite de senzorul din admisia de aer, deci corectia se face exclusiv aritmetic.
Citirea nivelului de combustibil nu stiu cum se aproximeaza insa cred ca metoda clasica (manometru electronic) e cea mai folosita.
QUOTE (volint @ Sep 12 2012, 07:26 PM) Cele mai multe "cititoare" de consum se bazeaza pe datele oferite de senzorul din admisia de aer, deci corectia se face exclusiv aritmetic.
Nu stiam asta. Deci daca masoara cat aer intra, atunci consumul raportat de CB va fi mai mic decat cel de gaz (cum se si intampla in practica de fapt) din cauza ca pt aceeasi cantitate de aer se injecteaza mai mult gaz, deci consumi mai multi litrii.
Nu stiam asta. Deci daca masoara cat aer intra, atunci consumul raportat de CB va fi mai mic decat cel de gaz (cum se si intampla in practica de fapt) din cauza ca pt aceeasi cantitate de aer se injecteaza mai mult gaz, deci consumi mai multi litrii.
Masina estimeaza benzina la consum, deci pune 20% in plus fata de estimarea pe benzina (daca estima corect pe benzina inainte) si cam acolo este consumul pe gaz. Nu ca ar fi relevant cat consuma, pana la urma 1.5-2l de gaz in plus fata de benzina pentru acelasi stil de condus. Asta pana la 100-120kmh. Peste viteza asta se schimba datele ecuatiei, deja papa mai mult gaz.
Oricum, la gaz alimentezi mereu plinul cu 100-140 ron si mergi 5-600 km, deci impactul psihologic este fain. Dupa ce stii cum sa conduci masina corect la economie, nu mai conteaza ce arata CB-ul, iar corect este ca si pe benzina, poate chiar putin mai subturat, a mea era mai sprintena la 2000rpm pe gaz iar pe benzina abia se urnea din loc.
Oricum, la gaz alimentezi mereu plinul cu 100-140 ron si mergi 5-600 km, deci impactul psihologic este fain. Dupa ce stii cum sa conduci masina corect la economie, nu mai conteaza ce arata CB-ul, iar corect este ca si pe benzina, poate chiar putin mai subturat, a mea era mai sprintena la 2000rpm pe gaz iar pe benzina abia se urnea din loc.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 27 vizitatori