Consum declarat de producator diferit de consumul real?
M-am gandit sa deschid acest thread pentru ca sunt convins ca multi dintre voi au avut curiozitatea de a verifica consumul masinii personale. Constienti fiind de faptul ca aceasta caracteristica este foarte influentabila de stilul de condus si altele, cam care au fost diferentele sesizate dintre consumul inregistrat de voi si cel declarat de producator?
Da,
Consumul declarat de producator nu este obtinut in mai mult de 95% din cazuri. Testele de consum se fac in conditii standardizate (identice pentru toti producatorii), cu combustibili standardizati, in conditii de laborator (temperatura, umiditate, viteza de vant din fata controlate) si consta in simularea unui traseu, cu trecere prin toate treptele de viteza, accelerari si franari, pe durata a aproximativ 11 min.
Acesta este semnificativ mai simplu comparativ cu traficul real din orase.
Consumul respectiv ofera o informatie despre randamentul energetic almotorului, dar indirect.
Consumul declarat de producator nu este obtinut in mai mult de 95% din cazuri. Testele de consum se fac in conditii standardizate (identice pentru toti producatorii), cu combustibili standardizati, in conditii de laborator (temperatura, umiditate, viteza de vant din fata controlate) si consta in simularea unui traseu, cu trecere prin toate treptele de viteza, accelerari si franari, pe durata a aproximativ 11 min.
Acesta este semnificativ mai simplu comparativ cu traficul real din orase.
Consumul respectiv ofera o informatie despre randamentul energetic almotorului, dar indirect.
QUOTE (DeBogdan)Consumul declarat de producator nu este obtinut in mai mult de 95% din cazuri.
:shock: Sa ma bata mama daca-nteleg ce vrei sa spui!
QUOTE (DeBogdan)Testele de consum se fac in conditii standardizate (identice pentru toti producatorii), cu combustibili standardizati, in conditii de laborator (temperatura, umiditate, viteza de vant din fata controlate) si consta in simularea unui traseu, cu trecere prin toate treptele de viteza, accelerari si franari, pe durata a aproximativ 11 min.
Acesta este semnificativ mai simplu comparativ cu traficul real din orase.
Consumul respectiv ofera o informatie despre randamentul energetic almotorului, dar indirect.
Eu stiam ca respectivul consum se realizeaza pe banc, la o turatie a motorului corespunzatoare vitezei de 19 km/h, in nu stiu ce treapta de viteza.
:shock: Sa ma bata mama daca-nteleg ce vrei sa spui!
QUOTE (DeBogdan)Testele de consum se fac in conditii standardizate (identice pentru toti producatorii), cu combustibili standardizati, in conditii de laborator (temperatura, umiditate, viteza de vant din fata controlate) si consta in simularea unui traseu, cu trecere prin toate treptele de viteza, accelerari si franari, pe durata a aproximativ 11 min.
Acesta este semnificativ mai simplu comparativ cu traficul real din orase.
Consumul respectiv ofera o informatie despre randamentul energetic almotorului, dar indirect.
Eu stiam ca respectivul consum se realizeaza pe banc, la o turatie a motorului corespunzatoare vitezei de 19 km/h, in nu stiu ce treapta de viteza.
QUOTE (Daniel)In Bucuresti este cam greu sa obtii consumul declarat, poate noaptea, la ora actuala la cum se circula faci consumul la ora nu la km.
Si consumul difera de la persoana la persoana mai mult sau mai putin, fiecare are alt stil de condus.
Nimic mai adevarat! am scos la Focus un consum de 7.7% motor de 1.8L tddi 75 cp in conditiile in care am facut de la capatul masinii 102 (sina de cale ferata) pana la lacul Fundeni 1h si 10 min. Am auzit cazuri de 10L% pe laguna 1.9 dci in Bucuresti. De Cielo nu mai zic ca ma dispera deja, consum din 2 cifre mers normal...
Si consumul difera de la persoana la persoana mai mult sau mai putin, fiecare are alt stil de condus.
Nimic mai adevarat! am scos la Focus un consum de 7.7% motor de 1.8L tddi 75 cp in conditiile in care am facut de la capatul masinii 102 (sina de cale ferata) pana la lacul Fundeni 1h si 10 min. Am auzit cazuri de 10L% pe laguna 1.9 dci in Bucuresti. De Cielo nu mai zic ca ma dispera deja, consum din 2 cifre mers normal...
mie, inainte de a schimba evacuarea si de a o resofta, imi lua ~15l/100km inafara, mers constant la 120-140 km/h :x
acum imi ia, dupa ce am scapar de kkt-urile alea de catalizatoare puse in cipru si de AFR-ul gigant de 9,5 la 1 de fabrica :shock: :evil: , cam 8,5-9l/100km in aceleasi conditii de mers, dar cu o putere mult mai mare
acum imi ia, dupa ce am scapar de kkt-urile alea de catalizatoare puse in cipru si de AFR-ul gigant de 9,5 la 1 de fabrica :shock: :evil: , cam 8,5-9l/100km in aceleasi conditii de mers, dar cu o putere mult mai mare
Consumul se realizeaza pe un echipament asemanator unui stand dyno. In plus soferul are in fata un ecran in care are afisate informatii despre ce treapta de viteza trebuie sa foloseasca si ce viteza trebuie sa aiba. Toleranta la viteza reala este cam de 2% din cea specificata.
Traseul din testul de consum simuleaza conditii de trafic, cu porniri, stationari, accelerari, schimbare treapta de iteza, in limitele legale, de pana la 60 km/h pentru trafic urban, si maxim 120 pentru mers extraurban, respectiv combinat.
Evident numarul de opriri, stationari, etc, sunt mult, mult mai mici decat cele reale dintraficul orban romaniesc, cu dedicatie maxima cel bucurestean.
Un motor consuma mult in regimuri tranzitorii, la accelerari, deci mai multe accelerari fata de cele din test, consum mai mare... :x
Si nu vad eu ca sa se mai imbunatateasca traficul in romania prea curand , mai ales acum ca toata tara este un santier rutier. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Traseul din testul de consum simuleaza conditii de trafic, cu porniri, stationari, accelerari, schimbare treapta de iteza, in limitele legale, de pana la 60 km/h pentru trafic urban, si maxim 120 pentru mers extraurban, respectiv combinat.
Evident numarul de opriri, stationari, etc, sunt mult, mult mai mici decat cele reale dintraficul orban romaniesc, cu dedicatie maxima cel bucurestean.
Un motor consuma mult in regimuri tranzitorii, la accelerari, deci mai multe accelerari fata de cele din test, consum mai mare... :x
Si nu vad eu ca sa se mai imbunatateasca traficul in romania prea curand , mai ales acum ca toata tara este un santier rutier. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori