Scris: Mar Mar 01, 2011 10:22 pm
preiau discutia de pe un alt forum cu ocazia acestei decizii a Comisiei Europene.
""
Pina acum ceva vreme stiam ca daca o masina are DRL (daytime running light) inseamna ca "se aprinde faza scurta cind pornesti motoru' si se stinge la oprirea acestuia, "butonu" de lumini fiind pe pozitia 0"
E drept ca mai vedeam cite un DRL din asta... da' il consideram "chinezarie" ...
Da' am vazut ca si firme imho serioase au in lista de produse asemenea DRL-uri (de ex. astia) iar unele masini (ex. Skoda Yeti) au OEM "lampi" separate pt. DRL. In plus, am mai vazut si poza de mai jos in care se arata ca DRL-ul "bate" aproape complet diferit de "faza scurta":
Posted Image
Deci se pare ca DRL nu este ceea ce credeam eu initial ... ma rog, in CAPITOLUL V, Art.44. din OUG 195/2002 se spune ca "(2) ?n circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi cele naţionale europene (E) conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să folosească şi ?n timpul zilei luminile de ?nt?lnire." - deci practic se foloseste faza scurta pe post de DRL ...
Avind in vedere cele de mai sus, urmatoarele aliniate din aceeasi OUG:
CAPITOLUL VII
Art.101. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută ?n clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săv?rşite de persoane fizice:
10. montarea la autovehicul, remorcă sau tramvai a luminilor de altă culoare sau intensitate, a altor lumini ori dispozitive de avertizare sonoră sau accesorii ori modificări neomologate.
Art.112. ? (1) Certificatul de ?nmatriculare sau de ?nregistrare ori dovada ?nlocuitoare a acestuia se reţine de către poliţia rutieră ?n următoarele cazuri:
d) vehiculul circulă cu defecţiuni majore la sistemele de iluminare-semnalizare sau cu alte dispozitive dec?t cele omologate;
precum si faptul ca habar n-am ce se intelege prin omologat / neomologat in acest act normativ ... rog sa va dati cu parerea despre ce si cum trebuie / nu trebuie sa faci daca vrei sa montezi un DRL pe masina si in acelasi timp sa respecti legea din Ro.
""
""
Pina acum ceva vreme stiam ca daca o masina are DRL (daytime running light) inseamna ca "se aprinde faza scurta cind pornesti motoru' si se stinge la oprirea acestuia, "butonu" de lumini fiind pe pozitia 0"
E drept ca mai vedeam cite un DRL din asta... da' il consideram "chinezarie" ...
Da' am vazut ca si firme imho serioase au in lista de produse asemenea DRL-uri (de ex. astia) iar unele masini (ex. Skoda Yeti) au OEM "lampi" separate pt. DRL. In plus, am mai vazut si poza de mai jos in care se arata ca DRL-ul "bate" aproape complet diferit de "faza scurta":
Posted Image
Deci se pare ca DRL nu este ceea ce credeam eu initial ... ma rog, in CAPITOLUL V, Art.44. din OUG 195/2002 se spune ca "(2) ?n circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi cele naţionale europene (E) conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să folosească şi ?n timpul zilei luminile de ?nt?lnire." - deci practic se foloseste faza scurta pe post de DRL ...
Avind in vedere cele de mai sus, urmatoarele aliniate din aceeasi OUG:
CAPITOLUL VII
Art.101. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută ?n clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săv?rşite de persoane fizice:
10. montarea la autovehicul, remorcă sau tramvai a luminilor de altă culoare sau intensitate, a altor lumini ori dispozitive de avertizare sonoră sau accesorii ori modificări neomologate.
Art.112. ? (1) Certificatul de ?nmatriculare sau de ?nregistrare ori dovada ?nlocuitoare a acestuia se reţine de către poliţia rutieră ?n următoarele cazuri:
d) vehiculul circulă cu defecţiuni majore la sistemele de iluminare-semnalizare sau cu alte dispozitive dec?t cele omologate;
precum si faptul ca habar n-am ce se intelege prin omologat / neomologat in acest act normativ ... rog sa va dati cu parerea despre ce si cum trebuie / nu trebuie sa faci daca vrei sa montezi un DRL pe masina si in acelasi timp sa respecti legea din Ro.
""