Drl - Daytime Running Light - Ce Parere Aveti?
preiau discutia de pe un alt forum cu ocazia acestei decizii a Comisiei Europene.
""
Pina acum ceva vreme stiam ca daca o masina are DRL (daytime running light) inseamna ca "se aprinde faza scurta cind pornesti motoru' si se stinge la oprirea acestuia, "butonu" de lumini fiind pe pozitia 0"
E drept ca mai vedeam cite un DRL din asta... da' il consideram "chinezarie" ...
Da' am vazut ca si firme imho serioase au in lista de produse asemenea DRL-uri (de ex. astia) iar unele masini (ex. Skoda Yeti) au OEM "lampi" separate pt. DRL. In plus, am mai vazut si poza de mai jos in care se arata ca DRL-ul "bate" aproape complet diferit de "faza scurta":
Posted Image
Deci se pare ca DRL nu este ceea ce credeam eu initial ... ma rog, in CAPITOLUL V, Art.44. din OUG 195/2002 se spune ca "(2) ?n circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi cele naţionale europene (E) conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să folosească şi ?n timpul zilei luminile de ?nt?lnire." - deci practic se foloseste faza scurta pe post de DRL ...
Avind in vedere cele de mai sus, urmatoarele aliniate din aceeasi OUG:
CAPITOLUL VII
Art.101. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută ?n clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săv?rşite de persoane fizice:
10. montarea la autovehicul, remorcă sau tramvai a luminilor de altă culoare sau intensitate, a altor lumini ori dispozitive de avertizare sonoră sau accesorii ori modificări neomologate.
Art.112. ? (1) Certificatul de ?nmatriculare sau de ?nregistrare ori dovada ?nlocuitoare a acestuia se reţine de către poliţia rutieră ?n următoarele cazuri:
d) vehiculul circulă cu defecţiuni majore la sistemele de iluminare-semnalizare sau cu alte dispozitive dec?t cele omologate;
precum si faptul ca habar n-am ce se intelege prin omologat / neomologat in acest act normativ ... rog sa va dati cu parerea despre ce si cum trebuie / nu trebuie sa faci daca vrei sa montezi un DRL pe masina si in acelasi timp sa respecti legea din Ro.
""
""
Pina acum ceva vreme stiam ca daca o masina are DRL (daytime running light) inseamna ca "se aprinde faza scurta cind pornesti motoru' si se stinge la oprirea acestuia, "butonu" de lumini fiind pe pozitia 0"
E drept ca mai vedeam cite un DRL din asta... da' il consideram "chinezarie" ...
Da' am vazut ca si firme imho serioase au in lista de produse asemenea DRL-uri (de ex. astia) iar unele masini (ex. Skoda Yeti) au OEM "lampi" separate pt. DRL. In plus, am mai vazut si poza de mai jos in care se arata ca DRL-ul "bate" aproape complet diferit de "faza scurta":
Posted Image
Deci se pare ca DRL nu este ceea ce credeam eu initial ... ma rog, in CAPITOLUL V, Art.44. din OUG 195/2002 se spune ca "(2) ?n circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres şi cele naţionale europene (E) conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să folosească şi ?n timpul zilei luminile de ?nt?lnire." - deci practic se foloseste faza scurta pe post de DRL ...
Avind in vedere cele de mai sus, urmatoarele aliniate din aceeasi OUG:
CAPITOLUL VII
Art.101. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută ?n clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săv?rşite de persoane fizice:
10. montarea la autovehicul, remorcă sau tramvai a luminilor de altă culoare sau intensitate, a altor lumini ori dispozitive de avertizare sonoră sau accesorii ori modificări neomologate.
Art.112. ? (1) Certificatul de ?nmatriculare sau de ?nregistrare ori dovada ?nlocuitoare a acestuia se reţine de către poliţia rutieră ?n următoarele cazuri:
d) vehiculul circulă cu defecţiuni majore la sistemele de iluminare-semnalizare sau cu alte dispozitive dec?t cele omologate;
precum si faptul ca habar n-am ce se intelege prin omologat / neomologat in acest act normativ ... rog sa va dati cu parerea despre ce si cum trebuie / nu trebuie sa faci daca vrei sa montezi un DRL pe masina si in acelasi timp sa respecti legea din Ro.
""
pot sa spun ca pe la noi (germania) toate masinile noi produse trebuie sa aiba DRL .. acestea trebuie sa se aprinda odata ce rasucesti cheia in contact si sa se stinga cand aprinzi farurile .. pot ramane si aprinse daca acestea la aprinderea farurilor se reduc in intensitate inlocuind lumina de pozitie .. (becurile de la pozitie nu au voie sa se mai aprinda .. deactivate) ..
avand in vedere ca romania face parte din UE .. ma gandesc ca diferentele nu pot fii mari in ce pr?veste regulile ..
ce priveste omologate/neomologate trebuie sa aibe litera "E" urmata de o/un cifra/numar (cel putin aici)
avand in vedere ca romania face parte din UE .. ma gandesc ca diferentele nu pot fii mari in ce pr?veste regulile ..
ce priveste omologate/neomologate trebuie sa aibe litera "E" urmata de o/un cifra/numar (cel putin aici)
din cate stiu eu toate masinile produse incepand cu 2011 ar trebui sa aibe drl, care sunt diferite de pozitie si faza scurta, trebuie sa fie amplasate la o anumita distanta fata de extremitatile masinii: stanga/dreapta , sus/jos.
omolgat trebuie sa fie de catre rar.
la lancer am inteles ca la farurile cu xenon se pot anula farurile autoadaptive si se poate monta drl.
o alta varianta ar fi montarea unui bec ( h11 in cazul new lancer) cu led ( 18, 36, 68 leduri ), sau montarea unor proiectoare cu leduri legarea lor la instalatia masinii " pe contact" fara intrerupator, adica cand se porneste masina sa se aprinda si aceste becuri.
aceste solutii sunt improvizatii si nu sunt omologate, deci fiecare merge pe barba sa.
omolgat trebuie sa fie de catre rar.
la lancer am inteles ca la farurile cu xenon se pot anula farurile autoadaptive si se poate monta drl.
o alta varianta ar fi montarea unui bec ( h11 in cazul new lancer) cu led ( 18, 36, 68 leduri ), sau montarea unor proiectoare cu leduri legarea lor la instalatia masinii " pe contact" fara intrerupator, adica cand se porneste masina sa se aprinda si aceste becuri.
aceste solutii sunt improvizatii si nu sunt omologate, deci fiecare merge pe barba sa.
Nu .. nu este obligatoriu
doar cele care se produc dupa 2011 trebuie sa aiba
1. la inceput multi au vrut sa-si monteze dar T?V nu le omologa motiv ca ar putea sa "deranjeze" pe ceilalti participanti la trafic .. erau astfel interzise ..
2. apoi au aparut producatori care au prevazut ce se va intampla cu privire la DRL si au investit bani in teste si au primit omologarea pentru produsele lor ... asa a fost posibil ca multi ... nu pentru scopul produsului ci mai mult pentru aspectul lor .. sa isi monteze DRL-uri .. producatorii au avut astfel castiguri enorme ..
3. Vazand ca DRL-ul nu prezinta doar un produs folosit de "tuneri" ci poate creste siguranta in trafic s-a decis ca masinile produse dupa 2011 sa aiba obligatoriu DRL ..
e mereu la fel .. ceea ce odata "tunerii" au modificat la masinile lor dar au fost interzise ..in prezent sunt omologate fara probleme fiindca s-a constatat ca poate aduce la o imbunatatire a factorului de siguranta in trafic ..
doar cele care se produc dupa 2011 trebuie sa aiba
1. la inceput multi au vrut sa-si monteze dar T?V nu le omologa motiv ca ar putea sa "deranjeze" pe ceilalti participanti la trafic .. erau astfel interzise ..
2. apoi au aparut producatori care au prevazut ce se va intampla cu privire la DRL si au investit bani in teste si au primit omologarea pentru produsele lor ... asa a fost posibil ca multi ... nu pentru scopul produsului ci mai mult pentru aspectul lor .. sa isi monteze DRL-uri .. producatorii au avut astfel castiguri enorme ..
3. Vazand ca DRL-ul nu prezinta doar un produs folosit de "tuneri" ci poate creste siguranta in trafic s-a decis ca masinile produse dupa 2011 sa aiba obligatoriu DRL ..
e mereu la fel .. ceea ce odata "tunerii" au modificat la masinile lor dar au fost interzise ..in prezent sunt omologate fara probleme fiindca s-a constatat ca poate aduce la o imbunatatire a factorului de siguranta in trafic ..
eu am avut acum ceva vreme puse cu intrerupator.erau micute si aveau o lumina alba spre albastru care se vedea doar cand era mai intuneric.
de aia am decis sa le dau jos pentru ca arata a "tuning pe genunchi" si nici nu ma ajuta.
acum vad ca au aparut din-ce-in-ce mai puternice si cu luminca mai OK. totusi nu cred ca merita sa investesti 400ron in ele.
de aia am decis sa le dau jos pentru ca arata a "tuning pe genunchi" si nici nu ma ajuta.
acum vad ca au aparut din-ce-in-ce mai puternice si cu luminca mai OK. totusi nu cred ca merita sa investesti 400ron in ele.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori