Pagina 1 din 1
Scris: Joi Noi 11, 2010 7:59 pm
de gica
Nu stiu unde sa postez stirea asta, poate o muta cineva daca lucul ei ar fi in alta parte... Insa se pare ca ne vom delecta cu inca un sortimet de benzina si unul de motorina. ma intreb daca vor fi mai scumpe sau mai ieftine. Avand in vedere ca par a fi mai "verzi" ar trebui sa fie mai ieftine pentru incurajarea folosirii, adica mai putine accize la ele, taxe...etc, dar nu prea mai vad eu carburantii scazand...
articol
Vedeti ca aveti si o lidta de modele, aviz celor cu motoare GDI...
Scris: Joi Noi 11, 2010 8:22 pm
de the1
Mai clar, lista e aici:
http://media.moneyweb.ro/other/201011/2 ... 722400.pdf
Toate motoarele Mitsu ar functiona fara probleme cu noile tipuri de combustibil, mai putin GDI-urile.
Scris: Vin Noi 12, 2010 1:04 am
de Alex44
Ar trebui sa fie mai ieftine pt ca entanolul are continut mai mic de energie decat benzina. Deci pt acelasi volum ars, obtii mai putina putere.
Consumul cu E10 si B7 va fi deci mai mare. Daca nu vor avea un pret mai mic, nu cred ca le va cumpara nimeni.
Scris: Vin Noi 12, 2010 1:44 am
de chacha
Pai si atunci pe logica inginereasca: daca va consuma mai mult masina mea cu E10, care e smecheria ecologica sa bage mai mult etanol? Consumul de hiodrocarburi nu ramane acelasi? Doar ca scade autonomia rezervorului...
Scris: Vin Noi 12, 2010 10:23 am
de the1
Din cate inteleg, problema e ca acesti combustibili ii vor inlocui treptat pe cei ''clasici''.
Scris: Vin Noi 12, 2010 10:25 am
de Alex44
Pai nu. Consumul de hirdocarburi e mai mic. Ar trebui ca etanolul sa aibe cu minus continut de energie ca sa se creasca volumul de benzina ars. Dar nu e asa. Pur si simplu are mai putin decat benzina,dar nu catastrofic de putin. Ceva de genul 30% mai putin. Deci din aia 10%, ai consum cu 30% mai mare. Dar per total, iti va consuma 10.4 in loc de 10l/100km. Nu e ceva enorm.
Ideea ar fi ca etanolul e produs din resurse regenerabile (e alcool, deci...). Si poate fi produs de oricine, nu trebuie sa ai zacaminte de petrol. Deci reduce dependenta de petrol a tarii. Etanolul are si CO mult mai mare decat benzina, deci produce un mix mai rezistent la detonatie chiar si cu cea mai bleaga zeama de benzina. Se vaporizeaza si raceste admisia si camera de ardere, etc etc. Are mai multe avantaje, nici unul fabulos, dar adunate ar trebui sa justifice perfect introducerea.