Mitsubishi Pierde Procesul Cu Pininfarina
Relaţiile tensionate dintre Mitsubishi şi Pininfarina, legate de producţia modelului Colt CZC, au fost soluţionate de curtea internaţională de la Paris. Japonezii au fost obligaţi să plătească aproape 20 milioane de euro.
De multe ori colaborările dintre doi constructori auto se pot finaliza şi neplăcut. Este şi cazul japonezilor de la Mitsubishi, care au fost siliţi să plătească aproape 20 de milioane de euro foştilor parteneri de la Pininfarina.
Niponii au ?ncheiat cu ceva timp ?n urmă un contract cu carosierul italian, pentru producţia modelului Colt CZC. Deşi parteneriatul presupunea asamblarea a 60.000 de unităţi ?n intervalul 2006 şi 2008, doar 16.695 de exemplare au fost produse. Mitsubishi a acuzat Pininfarina pentru ?nt?rzierea producţiei şi pentru nerespectarea criteriilor de calitate, cer?nd despăgubiri ?n valoare de 43.4 milioane de euro.
Italienii au răspuns la r?ndul lor cu acuzaţii serioase pentru Mitsubishi, care nu a investit suficient pentru a aduce producţia la cifrele estimate iniţial. Despăgubirile cerute de Pininfarina se ridicau ?nsă la 100 de milioane de euro.
Curtea internaţională de la Paris a acceptat ambele cereri de trimiteri ?n judecată şi a dat ?n final dreptate italienilor, oblig?ndu-i pe cei de la Mitsubishi să plătească aproape 20milioane de euro.
Sursa
De multe ori colaborările dintre doi constructori auto se pot finaliza şi neplăcut. Este şi cazul japonezilor de la Mitsubishi, care au fost siliţi să plătească aproape 20 de milioane de euro foştilor parteneri de la Pininfarina.
Niponii au ?ncheiat cu ceva timp ?n urmă un contract cu carosierul italian, pentru producţia modelului Colt CZC. Deşi parteneriatul presupunea asamblarea a 60.000 de unităţi ?n intervalul 2006 şi 2008, doar 16.695 de exemplare au fost produse. Mitsubishi a acuzat Pininfarina pentru ?nt?rzierea producţiei şi pentru nerespectarea criteriilor de calitate, cer?nd despăgubiri ?n valoare de 43.4 milioane de euro.
Italienii au răspuns la r?ndul lor cu acuzaţii serioase pentru Mitsubishi, care nu a investit suficient pentru a aduce producţia la cifrele estimate iniţial. Despăgubirile cerute de Pininfarina se ridicau ?nsă la 100 de milioane de euro.
Curtea internaţională de la Paris a acceptat ambele cereri de trimiteri ?n judecată şi a dat ?n final dreptate italienilor, oblig?ndu-i pe cei de la Mitsubishi să plătească aproape 20milioane de euro.
Sursa
- metal_militia
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm
- laudia1975
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Oct 05, 2008 8:50 am
- Contact:
Foarte multe case de design nu deseneaza doar masini, ci tot felul de produse, de la telefoane mobile, pana la yacht-uri sau interioare de avioane.
Pininfarina inca o duce binisor, mai ales datorita statutului de designer fetish al Calutului Cabrat. E singura casa de design italiana ramasa independenta, dupa ce Bertone a dat faliment, iar Giugiaro a fost ''inghitit'' de VW.
Pininfarina inca o duce binisor, mai ales datorita statutului de designer fetish al Calutului Cabrat. E singura casa de design italiana ramasa independenta, dupa ce Bertone a dat faliment, iar Giugiaro a fost ''inghitit'' de VW.
- bubu_salcie
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Aug 13, 2010 4:27 pm
QUOTE (laudia1975 @ Aug 13 2010, 10:44 AM) 20 de milioane nu-s multi bani! Cu banii astia poti cumpara roboti pentru o line de asamblare ! Dar pentru infrastructura, logistica s.a.m.d ca sa-i dai cheie mai ai nevoie de inca pe atat!
Glumesti nu? In vreme de criza, eu cred ca este o suma destul de mare (si nu vb din punctul de vedere al unui om "de rand")
Glumesti nu? In vreme de criza, eu cred ca este o suma destul de mare (si nu vb din punctul de vedere al unui om "de rand")
- laudia1975
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Oct 05, 2008 8:50 am
- Contact:
Ford a cheltuit intr-o tara ca Romania 16 sau 17 mil de euro numai pe instalatii anexe de filtrare si control a deseurilor pentru a obtine autorizatia de mediu! Iar la noi normele de noxe sunt de 10 ori mai acceptabile decat ce e in nordul Italiei!
Parerea mea personala e ca procesul s-a incheiat amiabil de ambele parti !
Intamplarea face ca am asistat si participat (ca angajat) la punerea in functiune a 3 fabrici evident de alt profil si am vazut ce sume se invart in astfel de proiecte. Mentionez ca ramura de productie in care ma desfasor se afla pe ultimul loc in clasamentul activitatilor de productie din Romania alaturi de minerit.
Insa pentru industria auto, cei 20 mil de euro acopera probabil activitati din faza de proiectare / cercetare . In banii astia Pinfarina deconteaza nu mai mult decat initializarea unei astfel de fabrici.
Parerea mea personala e ca procesul s-a incheiat amiabil de ambele parti !
Intamplarea face ca am asistat si participat (ca angajat) la punerea in functiune a 3 fabrici evident de alt profil si am vazut ce sume se invart in astfel de proiecte. Mentionez ca ramura de productie in care ma desfasor se afla pe ultimul loc in clasamentul activitatilor de productie din Romania alaturi de minerit.
Insa pentru industria auto, cei 20 mil de euro acopera probabil activitati din faza de proiectare / cercetare . In banii astia Pinfarina deconteaza nu mai mult decat initializarea unei astfel de fabrici.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori